![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
E34 z m50b25 na pokładzie jest już w garażu wstępnie mam do zrobienia i zlokalizowania kilka usterek : 1. Falowanie obrotów bez różnicy czy ciepły czy zimny 2. bendiks rozrusznika do wymiany 3. Wywalenie sekwencji lub doprowadzenie jej do ładu (stag 200) 4. Wymiana kolektora dolotowego... jest klejony w 2 miejscach 5. Wymiana świec zapłonowych itp Jak komuś zbędne to odkupię łapy z e36 lub zamienię za graty z e34 ad 1 prawdopodobnie przepływka , jeżeli silnik bez vanosa to koszt duży jak za starego grata ![]() ad 2 chcesz to mam rozrusznik mogę sprzedać za grosze ![]() ad 4 albo wymienić się za ten uszkodzony kolektor ssący lub go odkupić od ciebie ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Kobiety w domu przygotowują święta a ja w garażu wyciągnąłem silniczek krokowy między stykami 1-3 rezystancja powinna wynosić około 40 OHM a jest 21,5 OHMa na styku 1-2 powinno być około 20 OHM i jest dokładnie 20 na stykach 2-3 powinno być również 20 OHM niestety jest tylko 3 OHMy. Mam pod ręką silniczek od m20b20 ma trochę inaczej króćce ale na próbę może da radę. Ktoś próbował ?
Z tego wniosek jeden korkowiec do śmieci nie wierzę że po czyszczeniu może mu się poprawić... Jak będę miał więcej czasu to muszę jeszcze parę rzeczy sprawdzić bo czuję za bogatą mieszankę...spaliny aż gryzą w oczy na obroty wchodzi bez problemu jednak czasami słychać coś ala stuknięcie w kolektorze dolotowym... czym prędzej muszę tam zajrzeć Jedno pytanko zauważyłem że 2 cewki mam inne niż reszta czy cewki są w jakiś sposób przypisane od cylindra ? Czy dopuszczalna jest podmiana z cewką z innego cylindra ? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Krokowiec - kurczę umknęło mi to, sprawa tak oczywista, tylko że ja traktuję czyszczenie krokowca w każdym samochodzie jak wymianę oleju i filtrów - co 10k km czyszczenie, nie ważne że działa w porządku
![]() Cewki można zamieniać. A skoro dwie masz inne, to znaczy że były wymieniane już kiedyś. A co do składu mieszanki, to sprawdź przepływkę, lambdę i czujnik wałka ssącego. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Jak coś to mam worek cewek i krokowego BOSCH'a 3 pinowego, wszystko 100% sprawne, jak chcesz to PW.
jak faluje a kolektor popękany to by znaczyło że jeździło na lpg 2giej generacji więc przepływka do kosza... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Na gazie jeździło na pewno w tym momencie jest Stag 200 który się nie przełącza ale jest też poprowadzona druga rurka miedziana z okolic zbiornika LPG w miejsce parownika wiec ktoś prawdopodobnie wywalił stary gaz i założył sekwencję.
Po krokowce pojadę dziś do swoich lokalnych rozbieraczy wezmę kilka łącznie z przepływką i po pracy może już coś będę wiedział. W sumie tą sekwencję warto by było uruchomić jak bym wiedział że jest sprawna poszła by pod młotek ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
jak masz klejony kolektor to zacznij od jego wymiany bo znając życie lapie lewe powietrze i faluje. to samo z gazem - albo ogarnąć na tip-top albo out.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
a co do przepływki to sprawna przepływka boscha z M50B25 ceni się w granicach 500 zł, taka sprawna na 100%.
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Z braku czasu przed świętami poszukiwania baboli odkładam na po świętach... Jeśli chodzi o przepływkę to na pewno nie jest ona do końca martwa ponieważ po jej odpięciu obroty rosną i po chwili spadają tak samo po jej podpięciu... Z tego co widzę przepływka jest galancie zapaprana a że posiadam myjkę ultradźwiękowa i izopropanol/Cleanser druk to ją przemyję... Tak czy inaczej liczę się z zakupem kolejnej.
Mam pytanko czy sekwencje (Stag 200) mapy lub jakieś tam nastawy po odłączeniu akumulatora kasują się ? sekwencja zamontowana w e34 nie przełącza się wcale a kiedy kupiłem samochód właściciel nie miał w nim akumulatora znajomy który zajmował się kiedyś montażem LPG podpowiedział że przez dłuższy postój bez aku wszystkie nastawy zostały skasowane... Ogólnie jestem i zawsze byłem pesymistycznie nastawiony do instalacji LPG a e34 to moje pierwsze auto z taka instalacją. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Chwila wolnego czasu i wracam do tematu m50
Zmierzona kompresja : Cyl. 1 15,5 2 16 3 15,5 4 16 5 14,5 6 15 Wymienione: Krokowiec Komplet świec zapłonowych Bosch Zakupiony kolektor dolotowy ale nie założony jeszcze... (miałem różne oferty 350zł 250zł 300zł ) zakupiłem na stacji demontażu pojazdów za 80zł z przepustnicą ![]() ![]() W efekcie falowanie obrotów ustało udało mi się nawet uruchomić instalację LPG jednak wydaje mi się że po przełączeniu na LPG silnik pracuje na obu paliwach... słychać pracę pompy paliwa w bagażniku Poza tym jak wcisnę mocniej gaz a potem sprzęgło to obroty spadają do zera silnik gaśnie bez różnicy czy LPG czy BP ktoś ma jakieś sugestie ? |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
to normalne ze pompa paliwa chodzi na lpg. co do gaśnięcia to wymień najpierw ten kolektor
![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Temat gaśnięcia przed momentem rozpracowałem spadł wąż z krokowca... Tak jak mówiłem to moje pierwsze auto a gazem nie wiedziałem że pompa pracuje w czasie spalania LPG
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
pompa chodzi caly czas dlatego nie mozna jezdzic na rezerwie benzyny mimo ze masz lpg bo sie przegrzeje i zatrze.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Chcę sprawdzić czy auto nie dostaje obu paliw na raz rozpinając pompę BP powinno się udać...
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 April 2013 ![]() |
mam swap w e30 silnika m50b25 z e34. Taki już kupiłem. Skrzynia jest długa i nie podoba mi się to. Z czego wziąć krótką?
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
No krótszej to raczej nie dostaniesz, a przynajmniej nie BMW pasującą od strzała.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Zostaw skrzynie w spokoju i kup inny dyfer. Mają przełożenia mniej więcej w przedziale 2,6 do 4,4.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 April 2013 ![]() |
Mam dyfer na dużej głowie (to pewne) i ze szperą 25% (nie zaglądałem do środka jeszcze).
Jaki zatem dyfer i przełożenie szukać? Mam w drugim e30 318is dyfer na małej głowie, bez szpery, ale przełożenie jakieś krótkie, bo musnę gazem i szarpie jak narwany (podoba mi się to), skrzynia podobno z diesla krótka. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Najpierw wejdź pod auto i zobacz jakie masz przełożenie na tym dyfrze. Na jednej z śrub tylnej pokrywy powinna być blaszka z wybitym przełożeniem. Później kombinuj dalej...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Panowie takie pytanie mam , ma ktos M50B25 na swapa do sprzedania ? Jeśli tak to PRIV
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
na tej blaszce jest podane przełozenie np. 3.14 jesli jest koncówka "s" to znaczy ze jest zeszperowany ....
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 21:49 |