Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Doładowanie m62b44 kompresorem.
Misior
post Sat, 04 Jan 2014 - 16:52
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Właśnie u mnie nie będzie takiego długiego przewodu, bo zapomniałem napisać że mam przerobione wyjścia z bloku i przy bloku mam zrobione króćce na normalne węże ciśnieniowe zaciśnięte GBSami i na wyjściu ciśnienia w stronę obudowy mam zrobione miejsce gdzie mam czujnik ciśnienia na wskaźnik i na kontrolkę, oraz czujnik temperatury oleju (mogę poszukać foto bo gdzieś miałem). Więc nie będę musiał ciągnąć aż od obudowy filtra. Z głowicą kiedyś zanim rozkminiałem temat kompresora to kumpel mi mówił że gdzieś jest zaślepiona magistrala olejowa w głowicy i że można by z niej wziąć ciśnienie. Zapytam się go to mi powie dokładnie o którym miejscu myślał.
Wiatrak mam z TDSa o ile dobrze pamiętam. Jest właśnie węższy i ma ring dookoła co usztywnia łopatki i zmniejsza zawirowania, ale oprócz tego mam jeszcze elektryczny. Silnik raczej trzyma temperaturę prawidłowo.
Obudowę filtra oleju mam z 750 z termostatem i wyjściem na chłodnicę oleju.
Co do trakcji to może być jak mówisz ale może jakoś 18 opona to trochę ogarnie smile.gif
Generalnie ma być szybki DD ze wskazaniem na amatorskie driftowanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 04 Jan 2014 - 16:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dobrus
post Sat, 04 Jan 2014 - 17:07
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





przewinęło mi się przez ręce trochę tych głowic ale nie pamiętam tam takiej zaślepki. Ja też mam u siebie wiatrak z tds taki jak mówisz ale ma on szersze łopatki
o taki:


a chlodnice oleju zamontowałeś z 750?

u mnie na 18'' 255 w cięższej budzie średnio z trakcją wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 04 Jan 2014 - 17:58
Post #43


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Ale mi zabiles gwozdzia z tym wiatrakiem smile.gif az chyba pojde sprawdzic smile.gif ale raczej na pewno mam taki sam tylko zdjecie jest pod takim katem ze wydaja sie waskie. Chlodnice oleju mam z jakiegos mocnego mietka od skrzyni automatycznej. Taka jak od omegi tds tylko troche wieksza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 04 Jan 2014 - 19:49
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Dobrus, Misior, z tyłu głowic muszą być zaślepki wkręcane na imbus/ampul (zależy jak kto zwie biggrin.gif ) Bo galeryjka olejowa CHYBA zawsze jest drążona mechanicznie, odlać jej się po prostu nie da. Albo nie znam innej technologii, albo po prostu jest to jedyna technologia wytworzenia galerii olejowej. I miejsce wejścia wiertła w głowicę jest zaślepione, w BMW, choć dużo się tego nie narozbierałem są korki wkręcane, z tyłu głowicy zazwyczaj pod wałkiem rozrządu mniej więcej (w 1.8). Więc tutaj może być między wałkami. Wątpię aby otwór technologiczny był zakorkowany nabijanym brockiem lub zaspawany. Albo z boku głowicy, na wysokości otworu wlewowego olej z bloku do głowicy. Ogólnie wszystkie poziome linie galeryjki są raczej drążone/wiercone.

W razie gdybyś kombinował taki patent Misior pamiętaj o jednym, przekrój przewodu musi być średnicy nie mniejszej niż średnica galeryjki olejowej. Więc zakucie króćca gwintowanego o średnicy takiej jaką zastaniesz po wykręceniu korka będzie nie prawidłowe, trzeba to będzie rozwiercić i nagwintować. Tak samo śrub i końcówek banjo nie może być stosowane - jeden gość tak załatwił m60 bo zrobił relokację filtra na banjo i ciśnienie oleju miał ok, ale przepływ był tak mały że szklanki grały jak chciały a na końcu zatarł się silnik. Więc podobna akcja może być i u Ciebie z kompresorem, nawet gdy kompresor wymaga restrykcji oleju - restrykcję zawsze montuje się najbliżej kompresora.

Podstawę filtra oleju z czego masz?? Rzeźbiłeś z ori m60 - wyjście z łapy, wejście do ori podstawki z m60 czy inny patent?? Tam zdaje się wejście jest wciskane, uszczelniane oringiem a trzyma to w kupie jedna śruba jeśli dobrze pamiętam. Ciekawi mnie to bo jedyny patent jaki wymyśliłem w razie gdybym robił taki swap, to rozwiercić, nagwintować i podstawkę połączyć z łapą na przewodach o fabrycznej średnicy wewnętrznej zakutych w proste złączki, żeby nigdzie nie było zawężenia przepływu.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sat, 04 Jan 2014 - 20:31
Post #45


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008






tak to wygląda


trochę ciasno się robi jak przyjdzie jeszcze ten mostek wodny łączący obie głowice, no i kwestia jak głęboko jest u Misiora wciśnięty silnik pod firewalla - może byc lipa z miejscem

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 04 Jan 2014 - 20:51
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Jak mam wiercić i kombinować to wolę zrobić tradycyjnie z trójnika. Zwłaszcza że silnik mam cofnięty na maksa do grodzi i niema tam możliwości żadnego dłubania.
Średnica przewodu zasilającego kompresor w olej na pewno nie musi być duża bo trójniki które wszyscy stosują mają przeważnie gwint m10x1 czyli średnica otworu pewnie 6-7mm. Restryktor jest wkręcany w kompresor więc do niego trzeba doprowadzić przewód o średnicy otworu myślę max 6-7mm będzie ok, bo gwint w restryktorze też jest coś koło 10 (nie mierzyłem dokładnie) a sam restryktor jest cieniutki. W niektórych projektach które oglądałem przewód był nie grubszy niż hamulcowy w oplocie stalowym.
Tutaj dla przykładu:
http://www.ebay.com/itm/Vortech-Oil-Feed-A...t-/390737022832

W moim silniku wyjście olejowe z bloku mam zrobione nowe od podstaw i nie jest połączone z łapą. Zrobioną mam podstawę przykręcaną do bloku na 3 śruby w oryginalne miejsca i w tą podstawę wspawane są dwa króćce o średnicy otworów takich jak wyjście z bloku. Uszczelnienie tak samo na oringach jak oryginał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 04 Jan 2014 - 22:11
Post #47


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Dobrus i są te korki technologiczne o których pisałem smile.gif Jeden masz pod oznaczeniem 0/9 i nad brokiem wodnym, a drugi nad drugim brokiem, oba pod wałkami delikatnie w prawo. To są poziome kanały olejowe rozprowadzające olej do podpór wałków.

Misior, więc już widzisz gdzie musisz się "wkręcić" ze swoją koncepcją. I widzę że wiesz jakie średnice musisz zastosować, ogólnie masz pojęcie, więc kombinuj jak chcesz smile.gif Dzięki za podpowiedź z tym filtrem oleju smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 05 Jan 2014 - 03:46
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Wiem, niewiem smile.gif
Po to tu pisze zeby to skonsultować. Ale raczej odwiedliście mnie od pomysłu skorzystania z oleju z głowicy. Dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 05 Jan 2014 - 07:56
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





a olej przy czujniku cisn. oleju to olej po filtrze oleju?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sun, 05 Jan 2014 - 09:05
Post #50


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 05 Jan 2014 - 11:07
Post #51


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A jakby bylo odwrotnie to jaka roznica? Pytam bo jak dorabialem wyjscie z bloku to z tego co pamietam zrobilem czujniki na wyjsciu do filtra.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 05 Jan 2014 - 21:42
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





czy do turbo czy do kompresora czy czegokolwiek innego wolałbym puszczeć olej przefiltrowany.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 07 Jan 2014 - 12:44
Post #53


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Tak u mnie wygląda wyjście z bloku:


p.s. To jest ocynkowane tylko zdjęcie robione cykliniarką smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 08 Jan 2014 - 19:36
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Takie tam wstępne przymiarki:
1. Opcja chyba słaba bo pasek kompresora wychodzi bardzo z przodu a kompresora nie da się bardziej cofnąć bo się nie mieści między głowicę, maskę a nadkole




2. opcja chyba lepsza dodatkowo przez to że mam kompresor z koniecznością zastosowania obrotów odwrotnych niż np w kompresorze który montował Mario, czyli tutaj wychodzi tak jak ma być i może będzie konieczna tylko lekka przeróbka podłużnicy żeby pasek przeszedł a w miejsce kompresora klimy zrobię wałek którym przekażę napęd.


Jak przywiozę sobie drugi silnik na przymiarki to zobaczę dokładniej która opcja wyjdzie lepiej.
A na koniec taki rzut oka na całe padło które ten silnik napędza:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Fri, 17 Jan 2014 - 10:44
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





to body wg mnie niepotrzebne wink.gif e30 jest jednym z tych aut ktore najlepiej wyglądają w oryginale
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 17 Jan 2014 - 11:16
Post #56


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Na początku była trochę inna koncepcja i miało być szerokie koło i duży skręt, bo auto miałobyć tylko do driftu. Ale że jak zwykle życie weryfikuje wszystkie plany to teraz będzie szybki wózek przygotowany do okazjonalnego driftowania.
Body pójdzie w kolor i białe felgi do tego (10jx18") to może nie będzie straszyć smile.gif

p.s. na zdjęciu progi jeszcze styropianowe jako wzór smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARANEK
post Fri, 17 Jan 2014 - 11:18
Post #57


User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Jasło





opisalbys to auto w dziale projekty wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 17 Jan 2014 - 11:44
Post #58


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Jak zacznę działać z kompresorem bo narazie to chyba niema za bardzo czym się chwalić. Ale może coś napiszę w wolnej chwili.

A co myślicie o tym korku głowicy? O nim właśnie mi wspominał kumpel. Zaślepia magistralę olejową. Może się nada?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 18 Jan 2014 - 21:12
Post #59


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Każdy się nada. Wszystkie te zaślepki/korki mają taką samą średnicę wokół głowicy. Tylko że według mnie trzeba to rozwiercić i nagwintować żeby kolanko i wężyk miały taką samą średnicę jak ten kanał teraz. Do tego dochodzi sprawa tego typu żeby tak powstała magistrala była w odpowiedniej odległości od kolektora wydechowego inaczej może w rurce tworzyć się nagar zapychający restrykcję. To też weź pod uwagę.

EDIT: Nie przypatrzyłem się wcześniej, że to jest od strony kolektora dolotowego.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 19 Jan 2014 - 13:48
Post #60


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Niby po co rozwiercac? Jak bierzesz olej z trojnika pod czujnikiem oleju to tez rozwiercasz do srednicy magistrali olejowej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 15:22