![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Właśnie u mnie nie będzie takiego długiego przewodu, bo zapomniałem napisać że mam przerobione wyjścia z bloku i przy bloku mam zrobione króćce na normalne węże ciśnieniowe zaciśnięte GBSami i na wyjściu ciśnienia w stronę obudowy mam zrobione miejsce gdzie mam czujnik ciśnienia na wskaźnik i na kontrolkę, oraz czujnik temperatury oleju (mogę poszukać foto bo gdzieś miałem). Więc nie będę musiał ciągnąć aż od obudowy filtra. Z głowicą kiedyś zanim rozkminiałem temat kompresora to kumpel mi mówił że gdzieś jest zaślepiona magistrala olejowa w głowicy i że można by z niej wziąć ciśnienie. Zapytam się go to mi powie dokładnie o którym miejscu myślał.
Wiatrak mam z TDSa o ile dobrze pamiętam. Jest właśnie węższy i ma ring dookoła co usztywnia łopatki i zmniejsza zawirowania, ale oprócz tego mam jeszcze elektryczny. Silnik raczej trzyma temperaturę prawidłowo. Obudowę filtra oleju mam z 750 z termostatem i wyjściem na chłodnicę oleju. Co do trakcji to może być jak mówisz ale może jakoś 18 opona to trochę ogarnie ![]() Generalnie ma być szybki DD ze wskazaniem na amatorskie driftowanie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
przewinęło mi się przez ręce trochę tych głowic ale nie pamiętam tam takiej zaślepki. Ja też mam u siebie wiatrak z tds taki jak mówisz ale ma on szersze łopatki
o taki: ![]() a chlodnice oleju zamontowałeś z 750? u mnie na 18'' 255 w cięższej budzie średnio z trakcją ![]() |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ale mi zabiles gwozdzia z tym wiatrakiem
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Dobrus, Misior, z tyłu głowic muszą być zaślepki wkręcane na imbus/ampul (zależy jak kto zwie
![]() W razie gdybyś kombinował taki patent Misior pamiętaj o jednym, przekrój przewodu musi być średnicy nie mniejszej niż średnica galeryjki olejowej. Więc zakucie króćca gwintowanego o średnicy takiej jaką zastaniesz po wykręceniu korka będzie nie prawidłowe, trzeba to będzie rozwiercić i nagwintować. Tak samo śrub i końcówek banjo nie może być stosowane - jeden gość tak załatwił m60 bo zrobił relokację filtra na banjo i ciśnienie oleju miał ok, ale przepływ był tak mały że szklanki grały jak chciały a na końcu zatarł się silnik. Więc podobna akcja może być i u Ciebie z kompresorem, nawet gdy kompresor wymaga restrykcji oleju - restrykcję zawsze montuje się najbliżej kompresora. Podstawę filtra oleju z czego masz?? Rzeźbiłeś z ori m60 - wyjście z łapy, wejście do ori podstawki z m60 czy inny patent?? Tam zdaje się wejście jest wciskane, uszczelniane oringiem a trzyma to w kupie jedna śruba jeśli dobrze pamiętam. Ciekawi mnie to bo jedyny patent jaki wymyśliłem w razie gdybym robił taki swap, to rozwiercić, nagwintować i podstawkę połączyć z łapą na przewodach o fabrycznej średnicy wewnętrznej zakutych w proste złączki, żeby nigdzie nie było zawężenia przepływu. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
tak to wygląda ![]() trochę ciasno się robi jak przyjdzie jeszcze ten mostek wodny łączący obie głowice, no i kwestia jak głęboko jest u Misiora wciśnięty silnik pod firewalla - może byc lipa z miejscem |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Jak mam wiercić i kombinować to wolę zrobić tradycyjnie z trójnika. Zwłaszcza że silnik mam cofnięty na maksa do grodzi i niema tam możliwości żadnego dłubania.
Średnica przewodu zasilającego kompresor w olej na pewno nie musi być duża bo trójniki które wszyscy stosują mają przeważnie gwint m10x1 czyli średnica otworu pewnie 6-7mm. Restryktor jest wkręcany w kompresor więc do niego trzeba doprowadzić przewód o średnicy otworu myślę max 6-7mm będzie ok, bo gwint w restryktorze też jest coś koło 10 (nie mierzyłem dokładnie) a sam restryktor jest cieniutki. W niektórych projektach które oglądałem przewód był nie grubszy niż hamulcowy w oplocie stalowym. Tutaj dla przykładu: http://www.ebay.com/itm/Vortech-Oil-Feed-A...t-/390737022832 W moim silniku wyjście olejowe z bloku mam zrobione nowe od podstaw i nie jest połączone z łapą. Zrobioną mam podstawę przykręcaną do bloku na 3 śruby w oryginalne miejsca i w tą podstawę wspawane są dwa króćce o średnicy otworów takich jak wyjście z bloku. Uszczelnienie tak samo na oringach jak oryginał. |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Dobrus i są te korki technologiczne o których pisałem
![]() Misior, więc już widzisz gdzie musisz się "wkręcić" ze swoją koncepcją. I widzę że wiesz jakie średnice musisz zastosować, ogólnie masz pojęcie, więc kombinuj jak chcesz ![]() ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Wiem, niewiem
![]() Po to tu pisze zeby to skonsultować. Ale raczej odwiedliście mnie od pomysłu skorzystania z oleju z głowicy. Dzieki |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
a olej przy czujniku cisn. oleju to olej po filtrze oleju?
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Tak
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A jakby bylo odwrotnie to jaka roznica? Pytam bo jak dorabialem wyjscie z bloku to z tego co pamietam zrobilem czujniki na wyjsciu do filtra.
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
czy do turbo czy do kompresora czy czegokolwiek innego wolałbym puszczeć olej przefiltrowany.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Takie tam wstępne przymiarki:
1. Opcja chyba słaba bo pasek kompresora wychodzi bardzo z przodu a kompresora nie da się bardziej cofnąć bo się nie mieści między głowicę, maskę a nadkole ![]() ![]() 2. opcja chyba lepsza dodatkowo przez to że mam kompresor z koniecznością zastosowania obrotów odwrotnych niż np w kompresorze który montował Mario, czyli tutaj wychodzi tak jak ma być i może będzie konieczna tylko lekka przeróbka podłużnicy żeby pasek przeszedł a w miejsce kompresora klimy zrobię wałek którym przekażę napęd. ![]() Jak przywiozę sobie drugi silnik na przymiarki to zobaczę dokładniej która opcja wyjdzie lepiej. A na koniec taki rzut oka na całe padło które ten silnik napędza: ![]() |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
to body wg mnie niepotrzebne
![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Na początku była trochę inna koncepcja i miało być szerokie koło i duży skręt, bo auto miałobyć tylko do driftu. Ale że jak zwykle życie weryfikuje wszystkie plany to teraz będzie szybki wózek przygotowany do okazjonalnego driftowania.
Body pójdzie w kolor i białe felgi do tego (10jx18") to może nie będzie straszyć ![]() p.s. na zdjęciu progi jeszcze styropianowe jako wzór ![]() |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Jasło ![]() |
opisalbys to auto w dziale projekty
![]() |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Każdy się nada. Wszystkie te zaślepki/korki mają taką samą średnicę wokół głowicy. Tylko że według mnie trzeba to rozwiercić i nagwintować żeby kolanko i wężyk miały taką samą średnicę jak ten kanał teraz. Do tego dochodzi sprawa tego typu żeby tak powstała magistrala była w odpowiedniej odległości od kolektora wydechowego inaczej może w rurce tworzyć się nagar zapychający restrykcję. To też weź pod uwagę.
EDIT: Nie przypatrzyłem się wcześniej, że to jest od strony kolektora dolotowego. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Niby po co rozwiercac? Jak bierzesz olej z trojnika pod czujnikiem oleju to tez rozwiercasz do srednicy magistrali olejowej?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 15:22 |