![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 01 July 2013 ![]() |
Posiadam passat b5 1.8t, turbo k04-023, fmic,wtryski 380cc, pompa i regulator 4bar - w planach strojenie na ok 260-280ps. Obecnie jest wydech 3'' od turbo na jednym końcowym tłumiku przelotowym 3'' od proex. I teraz pytanie: w aucie jest dość głośno i chciałbym to trochę wyciszyć, czy przewężenie na 2,5 cala na odcinku 80cm wyciszy tłumik nie pogarszając osiągów silnika?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 August 2006 Skąd: POMORZE ![]() |
wydech 3 cale jest na 700 koni, , na wyrost jest dawac taki wydech, ja wydechu 60.3 po zewnątrza w 1.8t miałem 350ps
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 01 July 2013 ![]() |
akurat takie miałem kwasiaki pod ręką... czyli spokojnie mogę przeweżyć i bedzie to może z korzyścią dla osiągów
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 16 March 2007 Skąd: Wyszków ![]() |
wstaw drugi tłumik
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 01 July 2013 ![]() |
Drugi tłumik... 2,5 czy 3"? Zmniejszać średnicę czy zostawić te 3"?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 August 2012 ![]() |
Możesz pokazac foty jak zamontowałeś tą turbine? Masz customowy kolektor wydechowy?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Mon, 01 July 2013 ![]() |
Kolektor 4-1 z nierdzewki, pierwotnie mial flansze pod k03. Foto poszukam to wrzucę.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 01 July 2013 ![]() |
Foto z montażu k04 na fb profil largo.garage
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
mam tez 3" tylko w Hondzie 1,8. Z środkowym + przelotowy = łeb urywało i czasem dowód zabrali. Problem nie był z głośnością podczas przyśpieszania ale schodzenia z obrotów ... chyba 111dB. Teraz wspawałem nowy środkowy + twinloopa (z RM na zamowienie) i ciszaaaaaa. A ryczał nieźle przy 8700rpm na VTEC'u
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sat, 04 May 2013 ![]() |
Niewiem , ja na praktycznie takim samym zestawie mam 2,5'' na pełnym przelocie i sie spodziewalem przed zamontowaniem ze bedzie piekielnie głosno -,- . Ale naprawde jest dosc cicho. Głośność wydechu zalezy takze od grubości ścianki kwasiaka. Możesz sprobowac tez koncowy podmienic na cichszy. Ale turbo samo w sobie wycisza auto.
-------------------- Seat Ibiza FL 1.8 T
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 01 July 2013 ![]() |
Niewiem , ja na praktycznie takim samym zestawie mam 2,5'' na pełnym przelocie i sie spodziewalem przed zamontowaniem ze bedzie piekielnie głosno -,- . Ale naprawde jest dosc cicho. Głośność wydechu zalezy takze od grubości ścianki kwasiaka. Możesz sprobowac tez koncowy podmienic na cichszy. Ale turbo samo w sobie wycisza auto. końcowy mam na zamówienie od Proex, grube ścianki, duży gabaryt i najlepsze wyciszenie jakie było dostępne. Z tego co ustaliłem z proex jest za duża średnica wydechu i tłumik się na napełnia odpowiednio... za małe ciśnienie spalin. Rozwazam póki co tańszą opcję czyli przewężenie za dp jak nie pomoże dołożę drugi tłumik ale już 2,5''. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
a mierzył któs gloścnośc w róznych koniguracjach? sam walcze z wydechem i na przelocie 3" zwezajacym sie na takie prawie 2,5" i nie dało sie jezdzic, jak auto stało gdzies pod oknami to go wczesnie rano, ani poznym wieczorem nie odpalałem
![]() -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 04 May 2013 ![]() |
a mierzył któs gloścnośc w róznych koniguracjach? sam walcze z wydechem i na przelocie 3" zwezajacym sie na takie prawie 2,5" i nie dało sie jezdzic, jak auto stało gdzies pod oknami to go wczesnie rano, ani poznym wieczorem nie odpalałem ![]() To i tak jak masz 86 dB to lajt , mi przegladu nie chcieli zrobic ,przy 4k rpm mialem 110 dB ![]() -------------------- Seat Ibiza FL 1.8 T
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 04 May 2013 ![]() |
Ale teraz jak mam pełny przelot 2,5'' to wydaje sie ciszej niż jak wczesniej na serii ;P
-------------------- Seat Ibiza FL 1.8 T
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
akurat auto, o ktorym pisałem to corsa opc, takze nie takie stare bo 5 letnie. rozkminiam temat teraz potem bede wiedzial jak zrobic turbo wydech w drugim aucie. mam DP 3" prawie do połowy auta. potem zweza sie na 61mm zew. przy pełnym bucie od ok 4000-5000obr pojawia sie ok 0.1 bar nadcisnienia. mierzone ok 20cm przed zwezeniem. wspawam kata, ktorego wczesniej sie pozbyłem. jego powierzchnia przelotu jest o 16% wieksza niz powierzchnia 3" rury. zobaczymy jak to wplynie na auto. jesli taki pomiar przepustowosci kata wystarczy to teoretycznie nie powinien być waskim gardłem.
nie ma zapasu wiec jest miejsce na spory tlumik, nosze sie z zamiarem wpakowania tam sporego przelotu -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Podłączę się do tematu. Jak wpływa grubość ścianki na głośność? Czy ktoś może rozwinąć tę tezę?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
czytałem troche tego co mozna znaleźć w necie, troche guy'a croft'a, troche chyba było z max boost, wypowiedz jakiegos speca z garetta. trafiłem na info ze firma budujaca wydechy zmieniła grubosc scianki z 1.4mm na 1.6mm bo to obniza hałas. jaka jest zaleznosc dB do grubości nigdzie nie znalazłem.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sat, 04 May 2013 ![]() |
Dobrze byloby miec jakis punkt odniesienia co do grubosci scianki a dB.
-------------------- Seat Ibiza FL 1.8 T
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
Z moich skromnych doświadczeń wynika, że bardzo ważny jest duży (długi) tłumik środkowy, o czym wiele osób zapomina. Aczkolwiek pod 3" może być niestety trudno coś dobrać.
-------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
ja polecam scianke 2mm, przy cieńszej jest rezonans, buczenie i metaliczny dzwiek rozpadającego się poloneza.
na 2mm jest ciszej jak na serii. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 16:57 |