Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.8t wydech 3''
pita_slammers
post Wed, 27 Nov 2013 - 18:27
Post #1


User
Dołączył: Mon, 01 July 2013





Posiadam passat b5 1.8t, turbo k04-023, fmic,wtryski 380cc, pompa i regulator 4bar - w planach strojenie na ok 260-280ps. Obecnie jest wydech 3'' od turbo na jednym końcowym tłumiku przelotowym 3'' od proex. I teraz pytanie: w aucie jest dość głośno i chciałbym to trochę wyciszyć, czy przewężenie na 2,5 cala na odcinku 80cm wyciszy tłumik nie pogarszając osiągów silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Nov 2013 - 18:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wojti RAYLLE
post Wed, 27 Nov 2013 - 19:05
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 August 2006
Skąd: POMORZE





wydech 3 cale jest na 700 koni, , na wyrost jest dawac taki wydech, ja wydechu 60.3 po zewnątrza w 1.8t miałem 350ps


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pita_slammers
post Wed, 27 Nov 2013 - 19:08
Post #3


User
Dołączył: Mon, 01 July 2013





akurat takie miałem kwasiaki pod ręką... czyli spokojnie mogę przeweżyć i bedzie to może z korzyścią dla osiągów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grabekwwy
post Wed, 27 Nov 2013 - 21:20
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 16 March 2007
Skąd: Wyszków





wstaw drugi tłumik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pita_slammers
post Wed, 27 Nov 2013 - 21:31
Post #5


User
Dołączył: Mon, 01 July 2013





Drugi tłumik... 2,5 czy 3"? Zmniejszać średnicę czy zostawić te 3"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lwampir
post Wed, 27 Nov 2013 - 21:50
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 August 2012





Możesz pokazac foty jak zamontowałeś tą turbine? Masz customowy kolektor wydechowy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pita_slammers
post Wed, 27 Nov 2013 - 22:03
Post #7


User
Dołączył: Mon, 01 July 2013





Kolektor 4-1 z nierdzewki, pierwotnie mial flansze pod k03. Foto poszukam to wrzucę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pita_slammers
post Wed, 27 Nov 2013 - 22:11
Post #8


User
Dołączył: Mon, 01 July 2013





Foto z montażu k04 na fb profil largo.garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Thu, 28 Nov 2013 - 14:54
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





mam tez 3" tylko w Hondzie 1,8. Z środkowym + przelotowy = łeb urywało i czasem dowód zabrali. Problem nie był z głośnością podczas przyśpieszania ale schodzenia z obrotów ... chyba 111dB. Teraz wspawałem nowy środkowy + twinloopa (z RM na zamowienie) i ciszaaaaaa. A ryczał nieźle przy 8700rpm na VTEC'u
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sopel777_2008
post Sat, 30 Nov 2013 - 13:20
Post #10


User
Dołączył: Sat, 04 May 2013





Niewiem , ja na praktycznie takim samym zestawie mam 2,5'' na pełnym przelocie i sie spodziewalem przed zamontowaniem ze bedzie piekielnie głosno -,- . Ale naprawde jest dosc cicho. Głośność wydechu zalezy takze od grubości ścianki kwasiaka. Możesz sprobowac tez koncowy podmienic na cichszy. Ale turbo samo w sobie wycisza auto.


--------------------
Seat Ibiza FL 1.8 T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pita_slammers
post Sat, 30 Nov 2013 - 15:44
Post #11


User
Dołączył: Mon, 01 July 2013





CYTAT(Sopel777_2008 @ Sat, 30 Nov 2013 - 13:20) *
Niewiem , ja na praktycznie takim samym zestawie mam 2,5'' na pełnym przelocie i sie spodziewalem przed zamontowaniem ze bedzie piekielnie głosno -,- . Ale naprawde jest dosc cicho. Głośność wydechu zalezy takze od grubości ścianki kwasiaka. Możesz sprobowac tez koncowy podmienic na cichszy. Ale turbo samo w sobie wycisza auto.

końcowy mam na zamówienie od Proex, grube ścianki, duży gabaryt i najlepsze wyciszenie jakie było dostępne. Z tego co ustaliłem z proex jest za duża średnica wydechu i tłumik się na napełnia odpowiednio... za małe ciśnienie spalin. Rozwazam póki co tańszą opcję czyli przewężenie za dp jak nie pomoże dołożę drugi tłumik ale już 2,5''.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Mon, 02 Dec 2013 - 20:54
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





a mierzył któs gloścnośc w róznych koniguracjach? sam walcze z wydechem i na przelocie 3" zwezajacym sie na takie prawie 2,5" i nie dało sie jezdzic, jak auto stało gdzies pod oknami to go wczesnie rano, ani poznym wieczorem nie odpalałem biggrin.gif. także w moim przypadku "turbo wycisza" nie ma pokrycia. po wrzuceniu tłumika na koniec - rm motors(400x110) troche ucichło i nie boje sie ze kogos wystrasze, ale dalej jest za głosno. zrobiłem wkladke 30mm(wiem ze to lipa), ale to na chwile. bez wkladki 86dB, z wkładka 73. mierzone przy 3k rpm. wiadomo ze ten pomiar to i tak jest cicho bo najbardziej halasuje wchodząc i schodząc z obrotów. zastanawiam sie jeszcze nad przepustnica. gdzie ja lepiej umieścić. przed tlumikiem czy za np ostatnim tlumiekim?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sopel777_2008
post Mon, 02 Dec 2013 - 23:14
Post #13


User
Dołączył: Sat, 04 May 2013





CYTAT(Porszak @ Mon, 02 Dec 2013 - 20:54) *
a mierzył któs gloścnośc w róznych koniguracjach? sam walcze z wydechem i na przelocie 3" zwezajacym sie na takie prawie 2,5" i nie dało sie jezdzic, jak auto stało gdzies pod oknami to go wczesnie rano, ani poznym wieczorem nie odpalałem biggrin.gif. także w moim przypadku "turbo wycisza" nie ma pokrycia. po wrzuceniu tłumika na koniec - rm motors(400x110) troche ucichło i nie boje sie ze kogos wystrasze, ale dalej jest za głosno. zrobiłem wkladke 30mm(wiem ze to lipa), ale to na chwile. bez wkladki 86dB, z wkładka 73. mierzone przy 3k rpm. wiadomo ze ten pomiar to i tak jest cicho bo najbardziej halasuje wchodząc i schodząc z obrotów. zastanawiam sie jeszcze nad przepustnica. gdzie ja lepiej umieścić. przed tlumikiem czy za np ostatnim tlumiekim?

To i tak jak masz 86 dB to lajt , mi przegladu nie chcieli zrobic ,przy 4k rpm mialem 110 dB smile.gif ,ale jak robisz mody w wiekowym juz aucie to raczej jest ciezko zrobic "cicho i szybko" ^^


--------------------
Seat Ibiza FL 1.8 T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sopel777_2008
post Mon, 02 Dec 2013 - 23:17
Post #14


User
Dołączył: Sat, 04 May 2013





Ale teraz jak mam pełny przelot 2,5'' to wydaje sie ciszej niż jak wczesniej na serii ;P


--------------------
Seat Ibiza FL 1.8 T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Tue, 03 Dec 2013 - 12:30
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





akurat auto, o ktorym pisałem to corsa opc, takze nie takie stare bo 5 letnie. rozkminiam temat teraz potem bede wiedzial jak zrobic turbo wydech w drugim aucie. mam DP 3" prawie do połowy auta. potem zweza sie na 61mm zew. przy pełnym bucie od ok 4000-5000obr pojawia sie ok 0.1 bar nadcisnienia. mierzone ok 20cm przed zwezeniem. wspawam kata, ktorego wczesniej sie pozbyłem. jego powierzchnia przelotu jest o 16% wieksza niz powierzchnia 3" rury. zobaczymy jak to wplynie na auto. jesli taki pomiar przepustowosci kata wystarczy to teoretycznie nie powinien być waskim gardłem.
nie ma zapasu wiec jest miejsce na spory tlumik, nosze sie z zamiarem wpakowania tam sporego przelotu


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
agressor
post Tue, 03 Dec 2013 - 18:44
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 15 January 2008





Podłączę się do tematu. Jak wpływa grubość ścianki na głośność? Czy ktoś może rozwinąć tę tezę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Tue, 03 Dec 2013 - 20:48
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





czytałem troche tego co mozna znaleźć w necie, troche guy'a croft'a, troche chyba było z max boost, wypowiedz jakiegos speca z garetta. trafiłem na info ze firma budujaca wydechy zmieniła grubosc scianki z 1.4mm na 1.6mm bo to obniza hałas. jaka jest zaleznosc dB do grubości nigdzie nie znalazłem.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sopel777_2008
post Tue, 03 Dec 2013 - 21:37
Post #18


User
Dołączył: Sat, 04 May 2013





Dobrze byloby miec jakis punkt odniesienia co do grubosci scianki a dB.


--------------------
Seat Ibiza FL 1.8 T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Tue, 03 Dec 2013 - 22:23
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





Z moich skromnych doświadczeń wynika, że bardzo ważny jest duży (długi) tłumik środkowy, o czym wiele osób zapomina. Aczkolwiek pod 3" może być niestety trudno coś dobrać.


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 03 Dec 2013 - 23:15
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





ja polecam scianke 2mm, przy cieńszej jest rezonans, buczenie i metaliczny dzwiek rozpadającego się poloneza.
na 2mm jest ciszej jak na serii.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 16:57