Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 2008 BMW M3 e90 z komresorem., Rodzinny sedan.
polonus
post Thu, 14 Nov 2013 - 16:26
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 14 November 2013
Skąd: Charlotte, NC, USA





MODEL: BMW M3 e90 2008

Modyfikacje

Silnik: Kompresor ESS VT-2 575. Wzrost mocy o 180 KM, do 600 KM, wyraźny wzrost momentu w całym zakresie obrotów.

Modyfikacje głowicy: seria

Modyfikacje bloku: brak

Układ dolotowy: filtr powietrza K&N, część zestawu VT2 575.

Układ wydechowy: Corsa - nierdzewna stal, niewielki wzrost mocy, obniżenie ciężaru, ale przede wszystkim głośniejsze i ładniejsze brzmienie.

Układ wtryskowy: inne wtryskiwacze, będące częścią kompletu VT-2 575

Elektronika: planowana zmiana kodów komputera pokładowego, głównie ustawień M Dynamic Mode

Układ chłodzenia: dodatkowa chłodnica - aftercooler do kompresora, poza tym seria.

Układ napędowy: seria, poza UUC short shifter - czyli "krótkim lewarkiem", albo raczej krótszym skokiem lewarka zmiany biegów.

Zawieszenie: seria

BODY KIT: nie jestem fanem tego typu usprawnień, jedyna kosmetyczna zmiana w samochodzie, to LEDowe aureolki wokół świateł.

PODZIĘKOWANIA: Hmm... Chyba Panu Bogu?

Modyfikacje przeprowadzone przez wyspecjalizowany warsztat, poza wymianą żarówek podświetlających aureolki.

Samochód (i ja też laugh.gif ) jest w Charlotte, w Północnej Karolinie i służy mi do codziennej jazdy - na zmianę z maluszkiem. Oczywiście odwiedziłem kilka razy tor wyścigowy, i ten na 1/4 mili i "normalny" tor Carolina MotorSports Park w Kershaw, SC, bo grzechem byłoby mieć takie auto i przynajmniej nie spróbować go w ekstremalnych warunkach, ale nie planuję częstych wyjazdów tego typu, głównie z tego powodu, że chciałbym, by mi ten samochód służył przez najbliższe kilkanaście lat. Może za 10 lat przywiozę go d Polski, a ekstremalna jazda na torze jednak zużywa w ekstremalny sposób samochody.

Na moim kanale na YT jest sporo filmów z tym autem ( http://www.youtube.com/playlist?list=PLDsf...9Tlp0GzwHu2VtgL ) a tu parę fotek:



Wydruk z hamowni - 511 KM na tylnych kołach, co zakładając "typową" stratę 15% na układ przeniesienia napędu oznacza, że silnik ma 601 KM:



Jakie plany na przyszłość? Nie ma żadnych, jeśli chodzi o zewnętrzny wygląd samochodu, poza kołami, ale i te będą fabryczne - chciałbym kiedyś kupić koła z BMW M3 GTS, wzór "359". Są, moim zdaniem, ładniejsze, a przede wszystkim szersze i umożliwiają założenie na tył opon 295, zamiast 265, jakie mam teraz, a przydałoby mi się troszkę więcej trakcji. Poza tym chciałbym dokończyć wydech, tzn. założyć mu Challenge Street X-Pipe plus drobne zmiany kodów komputera, na przykład zmieniające program MDM, M Dynamic Mode, z "amerykańskiego" na "europejski". W amerykańskiej wersji w ustawieniach MDM komputer odcina moc znacznie szybciej, niż w autach przeznaczonych na rynek europejski. Ostatnią rzeczą, jaką planuję zrobić, będzie zmiana wyświetlacza nawigacji i komputera pokładowego na wersję 2009+, która ma znacznie lepszą grafikę i jest bardziej funkcjonalna.

A jak już jestem zmęczony jazdą 600-konnym samochodem, przesiadam się do czegoś lepszego:

laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 Nov 2013 - 16:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
CZUCZU
post Thu, 14 Nov 2013 - 16:28
Post #2


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





No to teraz patrz na temat przyklejony i zmieniamy temat zgodnie ze wzorem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Thu, 14 Nov 2013 - 17:50
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





ten sedan jest znany na forum wink.gif


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba90
post Thu, 14 Nov 2013 - 21:36
Post #4


User
Dołączył: Mon, 25 June 2012





Można w USA na takich tablicach jeździć ?? Szkoda że Turbo nie zawitało tam, tylko kompresor. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 14 Nov 2013 - 21:47
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





W USA przednia tablica w niektórych stanach nie istnieje, więc przyjezdni wieszają swoje tablice z innych krajów. Ot, taki wschód na zachodzie wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
no_fear
post Fri, 15 Nov 2013 - 06:51
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 January 2006





CYTAT(pinin @ Thu, 14 Nov 2013 - 21:47) *
W USA przednia tablica w niektórych stanach nie istnieje, więc przyjezdni wieszają swoje tablice z innych krajów. Ot, taki wschód na zachodzie wink.gif

w większości wink.gif
w ponad 30 stanach (na 50) wink.gif


--------------------
Sklep przeniesiony poza forum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polonus
post Fri, 15 Nov 2013 - 09:04
Post #7


Rookie
Dołączył: Thu, 14 November 2013
Skąd: Charlotte, NC, USA





CYTAT(kuba90 @ Thu, 14 Nov 2013 - 15:36) *
Można w USA na takich tablicach jeździć ??


CYTAT(pinin @ Thu, 14 Nov 2013 - 15:47) *
W USA przednia tablica w niektórych stanach nie istnieje, więc przyjezdni wieszają swoje tablice z innych krajów. Ot, taki wschód na zachodzie wink.gif



CYTAT(no_fear @ Fri, 15 Nov 2013 - 00:51) *
w większości wink.gif
w ponad 30 stanach (na 50) wink.gif



Nie przesadzajmy. Jedna rejestracja jest wymagana w 20 stanach na 50. Wyjaśniałem to na jednym ze swych filmów:

http://www.youtube.com/watch?v=DoVbyFWvt6Q

CYTAT(kuba90 @ Thu, 14 Nov 2013 - 15:36) *
Szkoda że Turbo nie zawitało tam, tylko kompresor. smile.gif


Kompresor ma wiele zalet, w porównaniu do turbosprężarki. Prostszy, a więc tańszy przy zakupie i montażu, (choć ESS na pewno tani nie jest), a do tego kompresor zawsze pracuje. Nie czeka się na moc, nie trzeba stawać na gazie, by go "obudzić", auto z kompresorem po prostu pracuje tak, jak gdyby miało większy silnik - bez wad, które mają większe silniki, np. większej bezwładności i ciężaru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Fri, 15 Nov 2013 - 11:16
Post #8









CYTAT(kuba90 @ Thu, 14 Nov 2013 - 22:36) *
Można w USA na takich tablicach jeździć ?? Szkoda że Turbo nie zawitało tam, tylko kompresor. smile.gif


kompletne bzdura. kompresor przy takiej pojemności to jedyne sensowne rozwiązanie. auto jest na ulicę więc liniowy przyrost jest znacznie bardziej user friendly a z pojemności ma już moment, żeby jechać dołem.

zajebisty, czysty mod który powinien działać a nie jak dokładane turbo srać się co chwilę i być królową warsztatów tuningowych.
gratulacje i niech auto cieszy lata!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Fri, 15 Nov 2013 - 22:59
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Super projekt jaka jest masa samochodu ?


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gromo
post Fri, 15 Nov 2013 - 23:17
Post #10


User
Dołączył: Sun, 31 October 2010
Skąd: Silesia





ooo Trucker Hiob we wasnej osobie, śledzę twój kanał oraz wypowiedzi w tvn turbo od dłuższego czasu wink.gif pozdrawiam
co do samego M3 to lubię projekty które jeżdzą a nie wyglądają, jakie czasy do pierwszej setki i na ćwiartkę ?


--------------------
GromoService
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polonus
post Sat, 16 Nov 2013 - 01:34
Post #11


Rookie
Dołączył: Thu, 14 November 2013
Skąd: Charlotte, NC, USA





CYTAT(DawidLwa @ Fri, 15 Nov 2013 - 16:59) *
Super projekt jaka jest masa samochodu ?


Auto gotowe do drogi waży ok. 1650 kg.

CYTAT(Gromo @ Fri, 15 Nov 2013 - 17:17) *
ooo Trucker Hiob we wasnej osobie, śledzę twój kanał oraz wypowiedzi w tvn turbo od dłuższego czasu wink.gif pozdrawiam
co do samego M3 to lubię projekty które jeżdzą a nie wyglądają, jakie czasy do pierwszej setki i na ćwiartkę ?


Setkę osiąga w granicach 4 sekund, ćwierć mili 12 s/200 km/h. Problemem jest trakcja, zwłaszcza przy ruszaniu i przy przekraczaniu 6 tys obrotów na niższych biegach. Teraz, gdy jest zimno i letnie opony są twarde, nawet na trzecim biegu, na prostej, gładkiej drodze,jadąc 160 km/h, dodanie gazu powoduje uślizg kół/włącznie kontroli trakcji. Prawdopodobnie po założeniu "opon do dragsterów" setka byłaby do osiągnięcia w 3,5 sekundy - ale to tylko spekulacje z mojej strony.

Jakby nie było, faktem jest, że mam ciągle problemy z powtarzalnością wyników. Jest bardzo trudno znaleźć balans pomiędzy maksymalnymi możliwościami auta, a przyczepnością tylnych opon. Włączona kontrola trakcji powoduje "zabicie" mocy przez komputer auta, wyłączenie jej i ruszenie z pełną mocą skutkuje tym, że cala energia idzie w gwizdek - koła się kręcą jak szalone, a auto stoi w miejscu.

W zależności od zewnętrznej temperatury, rozgrzania opon i rodzaju nawierzchni najlepsze wyniki daje ruszenie z 3-5 tys obrotów, ale często trudno przewidzieć co najlepiej wybrać. Pod tym względem auta AWD, czy też te, które mają "launch control" są łatwiejsze do ogarnięcia - chyba, że to jest launch control w M5, stworzony przez jakiegoś maniaka i niemożliwy do włączenia np. stojąc na czerwonym świetle. Wymaga bowiem z dziesięciu różnych operacji, wykonanych w dokładnie ustalonej kolejności, a powinien to być po prostu jeden przycisk.

A dla tych, co myślą, że przesadzam, cytat z miesięcznika Road and Track, mówiący o launch control w M5 F10:

"The procedure to place the M5 into launch control is absolutely the most convoluted process our team has ever encountered. It's supposed to work like this: First, you need to place the seven-speed dual-clutch transmission in manual mode. Then, you hit the little button below the shifter joystick twice to put the transmission into the fastest shift mode. Next, you hold the traction control button down for about 10 seconds to turn all the nannies off. Then you touch the brake pedal lightly with your left foot and with your right hand push the stick forward. Next, release the brake. Finally, you simultaneously jam the throttle to the floor (making sure to really jam it, as the BMW, like the Porsche, has a stupid detent about 90 percent of the way down that you have to kick through), and release the stick. Our quarter-mile specialist Scott Mortara told me that, out of 15 attempts, he got the M5's launch control to work twice. I personally had very similar "success." (Źródło: http://www.motortrend.com/roadtests/sedans...e_panamera_gts/ )

No, może przesadziłem z dziesięcioma operacjami, potrzeba "tylko" pięciu, co nie zmienia faktu, że wg. dziennikarza opisującego to auto udało się to włączyć dwukrotnie na 15 prób - czyli działa to tak, jak moje M3 bez launch control. Ja też dwukrotnie na każde 15 prób ruszam w perfekcyjny sposób. biggrin.gif A może nawet trochę częściej. laugh.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marszczak
post Sat, 16 Nov 2013 - 19:51
Post #12


Rookie
Dołączył: Thu, 21 June 2012
Skąd: Łódź





Pozdrowienia dla Truckera smile.gif Widzę że BMW ma się dobrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Sat, 16 Nov 2013 - 19:57
Post #13









Autko bardzo fajne, ale po co Ci tyle mocy skoro jej nie ogarniasz? Nie wiem. Mimo to pozdrawiam! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Sat, 16 Nov 2013 - 20:35
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Sat, 16 Nov 2013 - 19:57) *
Autko bardzo fajne, ale po co Ci tyle mocy skoro jej nie ogarniasz? Nie wiem. Mimo to pozdrawiam! smile.gif


Wogóle co to za pytanie, po co ci tyle mocy? laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 16 Nov 2013 - 20:56
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, świetny projekt i świetny samochód.
Co do mocy, to ja uważam, że mocy nigdy za dużo. wink.gif
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Sat, 16 Nov 2013 - 21:50
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





Jak właściciel chce ją mieć i ma w czym i z czego ją mieć to nie wiem dlaczego ma jej nie mieć ? co w tym dziwnego to nie wiem, Fajny plan z kompresorem co do auta wiadomo bardzo fajne. Powodzenia ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 16 Nov 2013 - 22:00
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Sat, 16 Nov 2013 - 19:57) *
Autko bardzo fajne, ale po co Ci tyle mocy skoro jej nie ogarniasz? Nie wiem. Mimo to pozdrawiam! smile.gif


Już widzę jak ogarniasz każdy samochód świata tak "od strzała" biggrin.gif hahahaha

Co do projektu, jakieś dalsze plany?? silnik rozumiem już zostanie jak jest, ale coś w stronę zawieszenia, lepszy hamulec, choć to "świeże m3 to pewnie nie za bardzo trzeba coś dalej ruszać.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luklam
post Sat, 16 Nov 2013 - 23:40
Post #18


Super User
Dołączył: Thu, 10 December 2009
Skąd: Śląsk/Imielin





Wogule ci się nie dziwię że masz problem z ruszeniem, samochód ma bardzo agresywny gaz i jest mało przewidywalny powyżej 5tyś.
Gaz w programie jest stroszenie dziwnie zestrojony, podczas jazdy jeśli trzymasz stałe ustawienie pedału gazu to komputer wraz z wzrostem obrotów coraz bardziej uchyla przepustnice.
Z tego powodu podczas ruszania albo palisz gumę albo cię zamula jak za bardzo odpuścisz.

Jeśli założysz jakieś opony TOYO R888 lub inny semi-slick to od drugiego biegu nie będzie problemu z trakcją drag-slick nie jest konieczny, a semi-slick nadaje się do jazdy na codzie i daje dużo frajdy.



--------------------
Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polonus
post Sun, 17 Nov 2013 - 03:27
Post #19


Rookie
Dołączył: Thu, 14 November 2013
Skąd: Charlotte, NC, USA





CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Sat, 16 Nov 2013 - 13:57) *
Autko bardzo fajne, ale po co Ci tyle mocy skoro jej nie ogarniasz? Nie wiem.


Widzisz, istnieje coś takiego jak prawa fizyki i ja jeszcze się nie nauczyłem ich omijania. Nie potrafię latać, ignorując grawitację, nie potrafię podróżować w czasie, nie potrafię też spowodować, by uliczne opony o wymiarze 265/35R19, nawet dobrej jakości, przeniosły taki moment obrotowy jakim dysponuje moje auto w każdych warunkach na asfalt. Jedyny sposób "ogarnięcia" takiej mocy, to zdjęcie nogi z gazu, albo założenie slików.


CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Sat, 16 Nov 2013 - 13:57) *
Mimo to pozdrawiam! smile.gif


blink.gif laugh.gif

CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 16 Nov 2013 - 14:56) *
Co do mocy, to ja uważam, że mocy nigdy za dużo. wink.gif
Pozdrawiam.


Zgadza się. Jeszcze nie było tak, by w jakiejś sytuacji nie przydałoby się nam parę koników więcej. Pan Złota Rączka powtarzał często "more power" i wiedział co mówi. laugh.gif

CYTAT(E30 owner @ Sat, 16 Nov 2013 - 16:00) *
Co do projektu, jakieś dalsze plany?? silnik rozumiem już zostanie jak jest, ale coś w stronę zawieszenia, lepszy hamulec, choć to "świeże m3 to pewnie nie za bardzo trzeba coś dalej ruszać.


Być może będą lepsze hamulce, choć nie jestem przekonany do potrzeby takiej modyfikacji, jeśli nie będę regularnie jeździł na tor. On hamuje ze 100 km/h w 32 m - wynik porównywalny z najlepszymi samochodami. Myślę o zainstalowaniu x-pipe, z wyrzuceniem drugiego katalizatora i ewentualnej zmianie kół i opon na szersze, ale to nie są plany na najbliższe tygodnie.

CYTAT(luklam @ Sat, 16 Nov 2013 - 17:40) *
Jeśli założysz jakieś opony TOYO R888 lub inny semi-slick to od drugiego biegu nie będzie problemu z trakcją drag-slick nie jest konieczny, a semi-slick nadaje się do jazdy na codzie i daje dużo frajdy.


Problem polega na tym, że takie wyjście zawsze jest jakimś kompromisem. Zawsze jest coś za coś. Albo zachowanie na zakrętach ucierpi, albo na deszczu będą się zachowywały jak na lodzie, albo przebieg opon się drastycznie zmniejszy, albo ich cena jest tak wygórowana, że mnie na nie po prostu nie stać.

25 lat temu miałem Mustanga z kompresorem i bardzo mało pieniędzy. Kupiłem do niego na tylną oś opony Micky Thompson. Auto nie skręcało zbyt dobrze, straciło stabilność przy dużych prędkościach, ale gdy ruszałem na światłach na skrzyżowaniu podnosiło mi przód auta do góry. biggrin.gif Wtedy mi to sprawowało kupę radości, dziś mam trochę inne oczekiwania od samochodu.

To, że mi komputer odcina moc, gdy na jedynce, czy dwójce przekraczam 6-7 tys obrotów nie znaczy przecież, że auto jest wolne. To oznacza jedynie, że mogłoby być szybsze, ale ciągle wszyscy właściciele tych WRX-ów, Imprez, Camaro i Mustangów, a nawet Corvett i Porschaków, pomijając najmocniejsze i modyfikowane egzemplarze tych aut, wąchają mi dym z rury.

Prawda bowiem jest taka, że w 99% przypadków, gdy jeżdżę swoimi autami po mieście, albo mam najsłabsze (gdy jadę maluszkiem), albo najmocniejsze auto na ulicy. I choć niewątpliwie w Charlotte nie brakuje aut znacznie mocniejszych od 600-konnego BMW, to szansa na spotkanie takiego pojazdu statystycznie jest bardzo niewielka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sun, 17 Nov 2013 - 05:22
Post #20


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Jak można spytać który rok tego malucha? Jest wyprodukowany przed 1988 rokiem ? Trudno było go sprowadzić? Mocno myśle nad sprowadzeniem Defendera z Europy i z tego co się orientowałem to ciężko przez to przejść. Odpowiedz może być na PW smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 23:50