![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#701
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No kontrola trakcji dnia dzisiaj zajechała ![]() W wolnossaku także fajnie prycha muszę przyznać. Czasu nie miałem potestować na racelogiku z jakich obrotów najlepiej startować - jutro na Rykach potestuję ![]() Jacku dobre są te twoje cudeńka ![]() No to dobrze, że działa , jak powinna ![]() ![]() Jako właściwość fizyczna występują w przyrodzie "zawsze", to dlaczego w silnikach doładowanych mają znikomy wpływ wynika z tego, że jeżeli mamy do dyspozycji maszynę która operuje na ciśnieniu innym od atmosferycznego, a nie jest układem odizolowanym to powietrze zgodnie z inną zasadą fizyki będzię dążyło do wyrównania ciśnień. Będzie "tak bardzo" chciało opuścić układ, że po drodze praktycznie "przestanie się przejmować" zjawiskami falowymi. Ponieważ ciśnienie wyrównuje się "aż się wyrówna" to siły działają cały czas, a zjawiska falowe odbijają się, wygaszają i nie występują zawsze w takim samym natężeniu tylko przy specyficznych warunkach pracy silnika się wzmagają lub słabną. Oczywiście jest to fizyka "na chłopski rozum", a nie naukowe opracowanie tematu, ale tak to mniej więcej działa. Turbo kręci się bardzo szybko, więc zjawiska falowe z tego wynikające są nie do wykorzystania. Ale już za turbo do silnika masz to samo - nie ma różnicy, czy jest ciśnienie atmosferyczne, czy nadciśnienie. Silnik jak ssie, to tworzy się chwilowo fala mniejszego ciśnienia i ona podróżuje do wirnika turbo, odbija się i wraca.Ta częstotliwość zależy od obrotów i ilości cylindrów. Błędne jest myślenie, że jak ciśnienie atmosferyczne, to fale są, a jak ciśnienie z urządzenia doładowującego, to fal nie ma. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#702
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ale ja nigdzie nie napisałem, że ich nie ma, ale ich wpływ jest tak znikomy że można je praktycznie pominąć. Wiadomo, ze zjawisk fizycznych nie można włączyć ani wyłączyć, ale
CYTAT Silnik jak ssie Zadajmy podstawowe pytanie - Czy silnik może w zależności jaki ma kaprys ssać lub nie? Czy to ssanie powstanie zawsze z powodu różnicy ciśnień i spowoduje ruch cząsteczek tym mocniejszy im większa różnica ciśnień? Czy kiedy ciśnienie nie jest stałe fala odbita od turbiny czy tlumika sobie może wracać i wirować "pod wiatr"? -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#703
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zadajmy podstawowe pytanie - Czy silnik może w zależności jaki ma kaprys ssać lub nie? Silnik zawsze ssie, bo zawsze ma niższe ciśnienie w cylindrze, niż jest na zewnątrz. Inaczej nic by w kierunku silnika nie leciało. Czy to ssanie powstanie zawsze z powodu różnicy ciśnień i spowoduje ruch cząsteczek tym mocniejszy im większa różnica ciśnień? Tak, różnica ciśnień podstawą przepływu. Im większa różnica, tym większa prędkość przepływu (do pewnego momentu). Czy kiedy ciśnienie nie jest stałe fala odbita od turbiny czy tlumika sobie może wracać i wirować "pod wiatr"? Fala może wracać, na tym polega cały biznes ![]() ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#704
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Fala może wracać, na tym polega cały biznes ![]() ![]() No i tu znowu zderzenie teorii z praktyką, teoria mówi, że ta fala nie tylko tam jest, ale w ogóle musi być i wracać ![]() W praktyce w ogóle tego nie czuć, nie widać na wykresach i każda książka mówi, że nie ma co się szczypać, im niższy backpressure tym lepszy spool i lepszy flow i ani słowa o problemach, jedyne co piszą, to że od pewnej średnicy już tylko robi się strasznie głośno a dalszych zysków w mocy nie ma. A oto co napisał corky bell, który coś tam o doładowaniu słyszał ponoć CYTAT "Back pressure in an exhaust system is evil" - Corky Bell Fakt jego prace tylko do doładowanych silników się odnoszą, ale o takim przypadku rozmawiamy. Żeby nie ciągnąć tej dyskusji bez końca podsumujmy - chociaż zjawiska falowe występują i nie da się ich wyłączyć, w silniku doładowanym w ogóle nie warto sobie tym zawracać głowy w praktyce, robić dużą średnicę i się nie martwić ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#705
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No i tu znowu zderzenie teorii z praktyką, teoria mówi, że ta fala nie tylko tam jest, ale w ogóle musi być i wracać ![]() W praktyce w ogóle tego nie czuć, nie widać na wykresach i każda książka mówi, że nie ma co się szczypać, im niższy backpressure tym lepszy spool i lepszy flow i ani słowa o problemach, jedyne co piszą, to że od pewnej średnicy już tylko robi się strasznie głośno a dalszych zysków w mocy nie ma. A oto co napisał corky bell, który coś tam o doładowaniu słyszał ponoć Ale ty mówisz o turbo i wydechu za turbo. Tam pewnie nic nie ugrasz. Między silnikiem a turbo ważna jest odległość i pojemność (zarówno wydech jak i dolot) - to już sprawdzone. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#706
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No mało kogo ćwiartki interesują ale postanowiłem sobie wystartować, oczekiwałem czasu na poziomie wysokiej 12 a wyszło nieoczekiwanie słabo
![]() Opony zawiniły no i nie miałem czasu pobawić się kontrolą trakcji, nie dawno co zakupiłem racelogica to posiedzę trochę i dopieszczę moment startu ![]() A tym czasem przejazdy z Ułęża: -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#707
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
HAAAAAA myślałem że już mnie nic bardziej nie połozy niż Twoje komentarze słowne- myliłem się, napisy mnie pokonały:D
|
|
|
![]()
Post
#708
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Bonus jest cacy
![]() |
|
|
![]()
Post
#709
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
pytanie co na bonus powie zona
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#710
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ten bonus to taki suchar, źe aż szkoda patrzeć...A Renia wie co lubi Jakubek heheh
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#711
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2014 ![]() |
Rex nie każdy lubi grube dupska. Dla mnie jest idealna.
Gruba kobieta nie może być ładna bo nawet jak jest ładna to wciąż ma grubą dupe i obwisłe cycki. ![]() Coobcio dziwaczne jest że nie ładujesz ITB. Chyba się założę, że nie zrobisz 400 koni, a gdzie reakcja na gaz. Dołu nie stracisz tak bardzo przy tej pojemności. Nie widzę racjonalnego powodu Twojego zwlekania i obaw. -------------------- Audi S8D4 Będzie
Audi S8D3 Jest i Audi S8D2 Było KTM 660 supermoto, KTM pro50 :) Panonia z koszem , Jeep 4.0, passeratdi i kilka kosiarek :D |
|
|
![]()
Post
#712
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
hug +1, bardzo miły dodatek do całych zawodów
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#713
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
+2
3/4 Pań obecnie chwali się celulitem na mieście..takich jak wyżej już coraz mniej- gonimy wielkie cywilizacje:) |
|
|
![]()
Post
#714
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Juz na zakonczenie O/T to ja nie lubie grubych dup a zgrabne troche bardziej niz ciosana z pienka rownobocznie od linijki jak ta Pani powyzej (bez urazy oczywiscie). I w czasach manii fitness jakos tych cellulitow ja widuje coraz mniej
![]() PS. Też uważam, że czas na ITB bo te zabawy z dolotem to czuje, że z 5km przyniosą i tyle a skonczysz na ITB i tak. -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#715
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No to ostatni raz na głośnym wydechu:
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#716
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Dobrze sie drze
-------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#717
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
przeciez Coobcio pisał czemu nie chce itb.
a czy reakcje na gaz z itb i duza przepustnica jest jakos bardzo rozna to nie wydaje mi sie. ja nie czuje, choc nie mialem mozliwosci przesiasc sie w minute z jednej duzej na itb niestety. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#718
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
chciałbym żeby nie było jaj z podciśnieniem to raz dwa by to wszystko ogarnąć na seryjnym ecu - dwa główne warunki ktore dyskfalifikuja ITB.
No i jak wystruga sie kolektor ssacy ktory naprawde robi robote to bedzie fajny mod do innych Zetek ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#719
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
chciałbym żeby nie było jaj z podciśnieniem to raz dwa by to wszystko ogarnąć na seryjnym ecu - dwa główne warunki ktore dyskfalifikuja ITB. No i jak wystruga sie kolektor ssacy ktory naprawde robi robote to bedzie fajny mod do innych Zetek ![]() A 350z ma przeplywke czy map sensor ? Jesli przeplywke, to za ITB robisz wspolne plenum, do tego przeplywke i gra muzyka. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#720
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
ale on ma DBW, i to pewnie największy problem.
-------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:36 |