Shoutbox 0 nowych PW 


46 Stron V  « < 34 35 36 37 38 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Coobcia Nissan 350Z - Nowy pojeżdżawkowóz, PLAN 400KM w N/A i wykręcić czas YOGIEGO :D
jackkpl
post Sun, 19 Jun 2016 - 11:18
Post #701


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Coobcio @ Sun, 19 Jun 2016 - 02:07) *
No kontrola trakcji dnia dzisiaj zajechała biggrin.gif
W wolnossaku także fajnie prycha muszę przyznać.
Czasu nie miałem potestować na racelogiku z jakich obrotów najlepiej startować - jutro na Rykach potestuję biggrin.gif
Jacku dobre są te twoje cudeńka smile.gif


No to dobrze, że działa , jak powinna smile.gif. Poćwicz sobie na ustawieniu 20-30% boki - gaz w podłogę i tylko kierownicą kręcisz wink.gif.

CYTAT(rennen @ Sun, 19 Jun 2016 - 04:47) *
Jako właściwość fizyczna występują w przyrodzie "zawsze", to dlaczego w silnikach doładowanych mają znikomy wpływ wynika z tego, że jeżeli mamy do dyspozycji maszynę która operuje na ciśnieniu innym od atmosferycznego, a nie jest układem odizolowanym to powietrze zgodnie z inną zasadą fizyki będzię dążyło do wyrównania ciśnień. Będzie "tak bardzo" chciało opuścić układ, że po drodze praktycznie "przestanie się przejmować" zjawiskami falowymi. Ponieważ ciśnienie wyrównuje się "aż się wyrówna" to siły działają cały czas, a zjawiska falowe odbijają się, wygaszają i nie występują zawsze w takim samym natężeniu tylko przy specyficznych warunkach pracy silnika się wzmagają lub słabną. Oczywiście jest to fizyka "na chłopski rozum", a nie naukowe opracowanie tematu, ale tak to mniej więcej działa.


Turbo kręci się bardzo szybko, więc zjawiska falowe z tego wynikające są nie do wykorzystania. Ale już za turbo do silnika masz to samo - nie ma różnicy, czy jest ciśnienie atmosferyczne, czy nadciśnienie. Silnik jak ssie, to tworzy się chwilowo fala mniejszego ciśnienia i ona podróżuje do wirnika turbo, odbija się i wraca.Ta częstotliwość zależy od obrotów i ilości cylindrów. Błędne jest myślenie, że jak ciśnienie atmosferyczne, to fale są, a jak ciśnienie z urządzenia doładowującego, to fal nie ma.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Jun 2016 - 11:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rennen
post Sun, 19 Jun 2016 - 14:03
Post #702


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Ale ja nigdzie nie napisałem, że ich nie ma, ale ich wpływ jest tak znikomy że można je praktycznie pominąć. Wiadomo, ze zjawisk fizycznych nie można włączyć ani wyłączyć, ale

CYTAT
Silnik jak ssie


Zadajmy podstawowe pytanie - Czy silnik może w zależności jaki ma kaprys ssać lub nie? Czy to ssanie powstanie zawsze z powodu różnicy ciśnień i spowoduje ruch cząsteczek tym mocniejszy im większa różnica ciśnień? Czy kiedy ciśnienie nie jest stałe fala odbita od turbiny czy tlumika sobie może wracać i wirować "pod wiatr"?


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 19 Jun 2016 - 14:54
Post #703


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(rennen @ Sun, 19 Jun 2016 - 14:03) *
Zadajmy podstawowe pytanie - Czy silnik może w zależności jaki ma kaprys ssać lub nie?

Silnik zawsze ssie, bo zawsze ma niższe ciśnienie w cylindrze, niż jest na zewnątrz. Inaczej nic by w kierunku silnika nie leciało.
CYTAT(rennen @ Sun, 19 Jun 2016 - 14:03) *
Czy to ssanie powstanie zawsze z powodu różnicy ciśnień i spowoduje ruch cząsteczek tym mocniejszy im większa różnica ciśnień?

Tak, różnica ciśnień podstawą przepływu. Im większa różnica, tym większa prędkość przepływu (do pewnego momentu).
CYTAT(rennen @ Sun, 19 Jun 2016 - 14:03) *
Czy kiedy ciśnienie nie jest stałe fala odbita od turbiny czy tlumika sobie może wracać i wirować "pod wiatr"?

Fala może wracać, na tym polega cały biznes smile.gif. Czy w wydechu może wracać fala niższego ciśnienia, skoro silnik ciągle wypycha spaliny? wink.gif




--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 19 Jun 2016 - 15:40
Post #704


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(jackkpl @ Sun, 19 Jun 2016 - 14:54) *
Fala może wracać, na tym polega cały biznes smile.gif. Czy w wydechu może wracać fala niższego ciśnienia, skoro silnik ciągle wypycha spaliny? wink.gif


No i tu znowu zderzenie teorii z praktyką, teoria mówi, że ta fala nie tylko tam jest, ale w ogóle musi być i wracać rolleyes.gif

W praktyce w ogóle tego nie czuć, nie widać na wykresach i każda książka mówi, że nie ma co się szczypać, im niższy backpressure tym lepszy spool i lepszy flow i ani słowa o problemach, jedyne co piszą, to że od pewnej średnicy już tylko robi się strasznie głośno a dalszych zysków w mocy nie ma. A oto co napisał corky bell, który coś tam o doładowaniu słyszał ponoć

CYTAT
"Back pressure in an exhaust system is evil" - Corky Bell


Fakt jego prace tylko do doładowanych silników się odnoszą, ale o takim przypadku rozmawiamy. Żeby nie ciągnąć tej dyskusji bez końca podsumujmy - chociaż zjawiska falowe występują i nie da się ich wyłączyć, w silniku doładowanym w ogóle nie warto sobie tym zawracać głowy w praktyce, robić dużą średnicę i się nie martwić wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 19 Jun 2016 - 15:43
Post #705


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(rennen @ Sun, 19 Jun 2016 - 15:40) *
No i tu znowu zderzenie teorii z praktyką, teoria mówi, że ta fala nie tylko tam jest, ale w ogóle musi być i wracać rolleyes.gif

W praktyce w ogóle tego nie czuć, nie widać na wykresach i każda książka mówi, że nie ma co się szczypać, im niższy backpressure tym lepszy spool i lepszy flow i ani słowa o problemach, jedyne co piszą, to że od pewnej średnicy już tylko robi się strasznie głośno a dalszych zysków w mocy nie ma. A oto co napisał corky bell, który coś tam o doładowaniu słyszał ponoć

Ale ty mówisz o turbo i wydechu za turbo. Tam pewnie nic nie ugrasz.
Między silnikiem a turbo ważna jest odległość i pojemność (zarówno wydech jak i dolot) - to już sprawdzone.



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 28 Jun 2016 - 08:51
Post #706


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No mało kogo ćwiartki interesują ale postanowiłem sobie wystartować, oczekiwałem czasu na poziomie wysokiej 12 a wyszło nieoczekiwanie słabo tongue.gif
Opony zawiniły no i nie miałem czasu pobawić się kontrolą trakcji, nie dawno co zakupiłem racelogica to posiedzę trochę i dopieszczę moment startu biggrin.gif

A tym czasem przejazdy z Ułęża:


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m6nj
post Tue, 28 Jun 2016 - 09:08
Post #707


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





HAAAAAA myślałem że już mnie nic bardziej nie połozy niż Twoje komentarze słowne- myliłem się, napisy mnie pokonały:D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Tue, 28 Jun 2016 - 13:09
Post #708


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Bonus jest cacy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 28 Jun 2016 - 18:46
Post #709


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





pytanie co na bonus powie zona smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Tue, 28 Jun 2016 - 22:12
Post #710


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Ten bonus to taki suchar, źe aż szkoda patrzeć...A Renia wie co lubi Jakubek heheh


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hug
post Wed, 29 Jun 2016 - 09:42
Post #711


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2014





Rex nie każdy lubi grube dupska. Dla mnie jest idealna.

Gruba kobieta nie może być ładna bo nawet jak jest ładna to wciąż ma grubą dupe i obwisłe cycki. laugh.gif


Coobcio dziwaczne jest że nie ładujesz ITB. Chyba się założę, że nie zrobisz 400 koni, a gdzie reakcja na gaz. Dołu nie stracisz tak bardzo przy tej pojemności. Nie widzę racjonalnego powodu Twojego zwlekania i obaw.


--------------------
Audi S8D4 Będzie
Audi S8D3 Jest i
Audi S8D2 Było
KTM 660 supermoto, KTM pro50 :) Panonia z koszem , Jeep 4.0, passeratdi i kilka kosiarek :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Wed, 29 Jun 2016 - 09:46
Post #712


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





hug +1, bardzo miły dodatek do całych zawodów biggrin.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m6nj
post Wed, 29 Jun 2016 - 10:31
Post #713


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





+2
3/4 Pań obecnie chwali się celulitem na mieście..takich jak wyżej już coraz mniej- gonimy wielkie cywilizacje:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Wed, 29 Jun 2016 - 11:40
Post #714


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Juz na zakonczenie O/T to ja nie lubie grubych dup a zgrabne troche bardziej niz ciosana z pienka rownobocznie od linijki jak ta Pani powyzej (bez urazy oczywiscie). I w czasach manii fitness jakos tych cellulitow ja widuje coraz mniej biggrin.gif O gustach sie oczywiście nie dyskutuje.

PS. Też uważam, że czas na ITB bo te zabawy z dolotem to czuje, że z 5km przyniosą i tyle a skonczysz na ITB i tak.


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 29 Jun 2016 - 12:16
Post #715


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No to ostatni raz na głośnym wydechu:


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Wed, 29 Jun 2016 - 12:29
Post #716


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





Dobrze sie drze


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 29 Jun 2016 - 17:34
Post #717


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





przeciez Coobcio pisał czemu nie chce itb.
a czy reakcje na gaz z itb i duza przepustnica jest jakos bardzo rozna to nie wydaje mi sie. ja nie czuje, choc nie mialem mozliwosci przesiasc sie w minute z jednej duzej na itb niestety.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 30 Jun 2016 - 09:31
Post #718


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





chciałbym żeby nie było jaj z podciśnieniem to raz dwa by to wszystko ogarnąć na seryjnym ecu - dwa główne warunki ktore dyskfalifikuja ITB.
No i jak wystruga sie kolektor ssacy ktory naprawde robi robote to bedzie fajny mod do innych Zetek smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 30 Jun 2016 - 13:32
Post #719


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Coobcio @ Thu, 30 Jun 2016 - 09:31) *
chciałbym żeby nie było jaj z podciśnieniem to raz dwa by to wszystko ogarnąć na seryjnym ecu - dwa główne warunki ktore dyskfalifikuja ITB.
No i jak wystruga sie kolektor ssacy ktory naprawde robi robote to bedzie fajny mod do innych Zetek smile.gif

A 350z ma przeplywke czy map sensor ? Jesli przeplywke, to za ITB robisz wspolne plenum, do tego przeplywke i gra muzyka.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anwi
post Sat, 02 Jul 2016 - 14:13
Post #720


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 November 2009





ale on ma DBW, i to pewnie największy problem.


--------------------
Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg
Galant 2.5V6 AWD SingleT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

46 Stron V  « < 34 35 36 37 38 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:36