![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#581
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tak myślałem aż dostałem w ręce wzmocnioną fabrycznie wersję 85KM więc szybciutko do kolektorów - wydechowy taki sam a ssący mimo że inny bo tam jednopunkt a tu dwugardzielowy gaźnik ale "błędy" takie same...
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#582
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Na razie chciałbym prostym sposobem trochę chociaż poprawić napełnienie silnika - boli mnie to ze te zetki z pojedyńczą przepustnicą w ogóle nie mają góry...
Sprawdziłem co daje samo zwiększenie pojemności, teraz będzie dużo zabawy żeby zmienić wałki ale nim to zrobię chciałbym spróbować poprawić coś z tym cholernym pleneum. Genralnie po moim grzebaniu w dolocie (skracanie runenrów) spada moc to automatycznie robi się bogatsza mieszanka AFR z 12,6 spadł na 12,4 górą - w miejscu spadku mocy i momentu... Aha i było pytanie odnośnie kolektorów ssących: ![]() Ten z mocniejszego silnika ma o te 2cm krósze runnery a poza tym mają większe, bardziej wystające trąbki -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#583
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Tutaj jakiśtuning wynalazek mega krótki i gruby runner:
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#584
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
pięknie wyfrezowane na CNC z tego co widze.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#585
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Odlew + CNC na moje oko za krótkie te kanały trochę...
Bardzo fajny artykuł o kolektorach ssących tylko że na przykładzie silnika LS1: http://www.hotrod.com/features/1507-20-ls1...nifolds-tested/ Fajnie bo nawet 70KM przyrostu mocy i poprawa momentu w calutkim zakresie... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#586
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nie ma dedykowanych do twojego silnika?
|
|
|
![]()
Post
#587
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ale co to znaczy dedykowany ? to tak jak box do silnika zamiast programu robionego na hamowni.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#588
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Jest coś takiego:
![]() Ale w przypadku wolnossaka zabiera ok 30-35Nm i 10-15KM - niebawem będę miał okazję stestować to na hamowni, nim zamontuje to pomierzę rury ile mają długości i średnicy... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#589
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Jeszcze coś takiego jest:
![]() Poprawiło to trochę środka, zabrało dołu i spiepszyło górę... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#590
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Coobcio skąd Ty tak te kolektory jak z rękawa wyciągasz ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#591
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
A po szrotach w Polsce nazbierałem...
A z tym koelkotrem z nierdzewki chłopak wpadnie do mnie by mu wrzucić serię po planowaniu 1 i 2 gara + spacer, za to wezmę od niego w rozliczeniu do badań tego neirdzewnego Kinetixa ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#592
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
wzór matematyczny wie. Jesli wg niego średnica rzeczywista >= średnicy minimalnej to znaczy, ze nie trzeba jej zmieniać. Proste. Co projektuje producent, jakie sa jego założenia i co TRZEBA zrobić, że je zmienić - uwierz mi, że wie najlepiej producent, a nie my. Ja się opieram na teorii układów dolotowych, ktorą przetestowałem na wielu Hondach w praktyce i takie liczone dolociki wykonuje. Nie chcesz to nie musisz mi wierzyć ![]() ![]() Fawor troszkę pokory. Rozumiem, że masz doświadczenie i dobrze Ci to idzie - super - ale zawsze jest jakaś nowa wiedza do odkrycia, nikt z nas nie wie wszystkiego. Twoja zasada " średnica rzeczywista >= średnicy minimalnej" to duże uproszczenie - to działa ale jest tu jednak więcej do poznania. Sama średnica zaworu lub najwęższego miejsca w dolocie NIE wystarczy do wyliczenia optymalnej średnicy dolotu. Fakt - lepiej to sprawdzić w.g. Twojej metody niż wcale, ale da się to zrobić lepiej. Niestety ale przy silnikach nic nie jest takie "proste":P |
|
|
![]()
Post
#593
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Wydaje mi się, ze nie cierpię na brak pokory, bo zdaję sobie sprawę z bardzo wielu rzeczy, których o dolotach i ogólnie silnikach jeszcze nie wiem, ale to, co wiem, nei jest wiedza tajemną, jak się niektórym wydaje. Dlatego ją tutaj przekazuje. Trochę mnie mierzi jak czytam słowa w moim kierunku pod tytułem 'czy wiesz, że silnik spalinowy jest składanką wielu rzeczy, które mają wpływ", bo trochę jednak i z teorii i z doświadczenia wiem. Nei wiem, trzeba rzucać tytułami i osiągnięciami, zeby potwierdzać swoją rzetelnośc wypowiedzi? Czy po prostu rozsądny człek czytający powinien przyjąć do wiadomości, że jesli ktoś wypowiada się o wiedzy technicznej na tak szerokim forum w taki sposób, to nie rzuca słów na wiatr?
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#594
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Do kolektora ssącego i lepszego pleneum wrócimy po tym jak uturbię kolejną zetkę...
A tym czasem zapodałem jeszcze ciutek większe heble od dotychczasowego Stage 1,5 czyli zaciski 370Z + tarcze M3 E90. Tak więc zaciski podmienione na te pochodzące z Audi TTRS - przemawia za nimi to że mają okładzinę cierną o 5mm dłuższą i 5mm wyższą (128mmx65mm): ![]() Całość tak wygląda po skręceniu: ![]() Zacisk teraz będzie symetrycznie ustawiony tak jak w fabrycznej 350Z - dzięki czemu będzie łatwiej wystrugać mi nawiewy schładzające tarcze/klocki ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#595
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
a jak ze średnicami tłoczków?
-------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#596
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Jest szansa upakowac kompresor z 3.0 tfsi w nissanie? Jakie gabaryty ma ten silnik wg audi?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#597
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Chyba jakiś update by się przydał, bo na fb coś ciekawego wyszło.
![]() |
|
|
![]()
Post
#598
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
ale to odnośnie doładowanego silnika było - utrzymanie przyspeiszonych wałków ssących do samego końca, tutaj w wolnossaku już to testowałem są optymalnie nawet 5 stopni jak przyspieszę względem zerowej pozycji to moc ucieka a przy uturbiencu 14-17 stopni od 6000 do odciny najlepsze efekty daje.
A średnicę tłoczka zmierzę z ciekawości ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#599
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Co tam z Zetką ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#600
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Mody ekspresowe
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 01:26 |