![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#561
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
0.04 to juz masz 4% strat mocy. Sprawdzak po kolei gdzie pojawia sie ten spadek, czy przed przepustnica czy za. Fabryczną puszkę z papierowym filtrem powietrza podmieniłem na olbrzymiego stożka JWT dedykowanego do Zetki co w środku ma trąbkę niby poprawiającą przepływy..., moc jeszcze spadła o 4KM i mocno ucierpiał dół, podciśnienie bez zmian. Filtr powietrza mam fabryczny papierowy - nie robiłem testów bez niego ale nie wydaje mi się żeby to było wąskie gardło... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#562
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Kolejne godziny poszły i dupa nic nie chce mocy dochodzić...
- Bawiłem się już ze zmianą dolotu na firmowy amerykański dedykowany wyrób - po całości zabrał 7-10Nm - Dołożyłem drugiego Spacera tu o dziwo się poprawiło po środku bowiem moment podskoczył do 470Nm ale od 6000 konkretnie zdechal góra -10KM - Potem z kolegą zabraliśmy się za modowanie, spawanie i przerabianie górnego pleneum, efekt to -10KM od 6000 - podobnie jak w spacerze tylko że Nm nie przybyły - Dzisiaj pół niedzieli spędziłem z frezem w ręku wyorałem z 300 gram aluminium - skróciłem kanały w kolekotrze ssącym, do tej pory czuje mrowienie rąk ![]() A efekt to zjebało 10Nm i 5KM... ![]() Cel to było skrócenie o 10mm runnera coby góra się poprawiła no ale ni kuta... Teraz zapdam z jakiegoś niemieckiego wozu wiekszą elektroniczną przepustnicę fi80mm i walnę do niej grubszy dolot - jestem przekonany że nie zabierze to nigdzie mocy a jest cień szansy że nawet trochę jej doda ![]() Myślę że w przeciagu tygodnia będę mieć takiego ssaka do testowania: ![]() Tak on w środku wygląda: ![]() Puszka mi się od niego za bardzo nie podoba - jakąś taką małą pojemność ma... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#563
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Co to jest Spacer ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#564
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
taka forma spędzania czasu jak się auto zepsuje ;-)
Szczególnie dobrze wiedzą co to "spacer" posiadacze starych Polonezow z "dziura w obrotach" - czyli taka podkładka o pewnej grubości jednak większej niż uszczelka czy to pod przeustnicę czy to pod połówkę plenum czy też wreszcie pod cały kolektor dolotowy na styku z głowicą i ma na celu zwiększenie pojemności tudzież długości układu. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#565
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Coobcio a co Ty masz tam za kolektor wydechowy teraz ? Seria czy coś z krótszymi/dłuższymi i grubszymi rurami ?
Skracając dolot paradoksalnie mogłeś jeszcze bardziej rozjechać charakterystyki działania falowego kolektorów ssącego i wydechowego robiąc z niego zwykły dupowóz. Moc jest wtedy gdy te charakterystyki się nakładają ale to pewnie wiesz. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#566
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Coobcio, bo dolot to nei jest "skrócę o 10" albo "będę robił skok co 30"
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#567
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Co to jest Spacer ? ![]() O takie oto coś 10mm podkłądka miedzy obie połowki kolektora ssącego, która robi robotę w tych silnikach ok 5-7KM przyrostu mocy przy fabrycznej pojemności ![]() ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#568
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Długość trąbek w oryginalnym ssaku z wersji 280KM to 17cm, wersja 300KM ma o długości 15cm - po zmianie kolektora na ten z mocniejszej wersji doszło mi 10KM... Tak więc idąc tym tropem skróciłem o jeszcze 1cm wszytkei runnery i efekt to straszna kupa wszystko od zera do 7000 się spiepszyło a od 7000 do końca pozostało bez zmian
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#569
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
![]() Takie coś w połączeniu z dużą przepustnicą niby 22 WHP dodaje - trzeba by skopiować ten patent i przetestować, oby się nie okazało to samo co z dolotem JWT ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#570
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#571
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Z ciekawości takie kombinacje z dolotem zauważalnie wpływają na afr ? Tzn jak jakis dolot zabiera 5-10KM to da radę zauważyć, że zrobiło się bardziej bogato afr ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#572
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Długość trąbek w oryginalnym ssaku z wersji 280KM to 17cm, wersja 300KM ma o długości 15cm - po zmianie kolektora na ten z mocniejszej wersji doszło mi 10KM... Tak więc idąc tym tropem skróciłem o jeszcze 1cm wszytkei runnery i efekt to straszna kupa wszystko od zera do 7000 się spiepszyło a od 7000 do końca pozostało bez zmian ![]() Ok ale to nie jest tak easy bo wraz ze skróceniem trąbek powinna iść zmiana średnicy rury na większą. Pomierz jakie miałeś średnice runnerów w tych dwóch kolektorach powinno tam być widać różnicę. Według mnie jak sam sobie nie wyspawasz to nie dostaniesz nic. Jak dodatkowo jeszcze zgrasz z tym odpowiednio policzony wydech to wtedy możesz liczyć na bardzo dużo. Przykład - stary silnik Skody 1.6 8V. Odpowiednie modyfikacje rozrządu(to już masz), CR(to już masz), zgrany ze sobą dolot i wydech(tego nie masz) i 175KM przy 7000 czyli powyżej 100km/L w starym dwuzaworowcu. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#573
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Ok ale to nie jest tak easy bo wraz ze skróceniem trąbek powinna iść zmiana średnicy rury na większą. Jeżeli średnica rur w porownaniu do powierzchni otwarcia zaworu nie jest restrykcją, to absolutnie nie. Wtedy modelujesz przebiegi samą długościa i będzie działać. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#574
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
A skąd wiesz że nie jest ?
Jak wytłumaczysz średnice przepustnic w moto ? powiedzmy takie GSX-R 750 zawór 29mm a przepustnica 46mm ? Pokaż mi silnik NA który ma dwie wersje rozwojowe danego słupka jedną słabszą a drugą mocniejszą i w tej mocniejszej jest ten sam kolektor co w słabszej bez zmiany średnic i długości ? Przykład peugeotowe 2.0 EW10J4 138KM i jest wersja EW10J4S 177KM gdzie i kolektor ssący i wydechowy zostały zmienione na takie o znacznie większych średnicach i te średnice są nawet sporo większe od kolektorów z silnika 2.2 EW12J4 163KM. Producent często projektuje tak średnicę kanału czy to w głowicy czy to w kolektorze żeby osiągnąć jak najwyższe wartości przepływu dla założonych parametrów. Każda pożądana zmiana mająca na celu podwyższenie użytecznych obrotów lub zwiększenie stopnia napełniania pociąga za sobą potrzebę zwiększenia przepływu. Oczywiście w ramach danego kolektora da się również sporo osiągnąć zmieniając inne parametry silnika i jego osprzętu ale tak naprawdę cały czas jest to walka z kolektorami. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#575
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
A skąd wiesz że nie jest ? Jak wytłumaczysz średnice przepustnic w moto ? powiedzmy takie GSX-R 750 zawór 29mm a przepustnica 46mm ? wzór matematyczny wie. Jesli wg niego średnica rzeczywista >= średnicy minimalnej to znaczy, ze nie trzeba jej zmieniać. Proste. Co projektuje producent, jakie sa jego założenia i co TRZEBA zrobić, że je zmienić - uwierz mi, że wie najlepiej producent, a nie my. Ja się opieram na teorii układów dolotowych, ktorą przetestowałem na wielu Hondach w praktyce i takie liczone dolociki wykonuje. Nie chcesz to nie musisz mi wierzyć ![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#576
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
czekałem tylko jak napiszesz o Hondzie gdzie przewymiarowany kolektor jest specjalnie dobrany do ostrej krzywki i prezentuje sobą to co przepustnica w GSX-R ...
Znam silniki gdzie 5 minut pracy frezarką w kolektorze ssącym i wydechowym robi 90KM z 75 i przesuwa obroty z 6200 na 6600 i czego to dowodzi ? że producent dobrze policzył kolektory czy źle ? Znajdź mi tu temat na forum że ktoś sobie zrobił strokera i skoczyła mu moc razem z obrotami... Jest prawdopodobne że mało działałeś w programach symulacyjnych gdzie widać jak zmieniają się pożądane średnice w momencie gdy podnosisz docelowe obroty lub zmieniasz stopień napełniania. I to jest właśnie matematyka a nie te proste wzory powierzchnia szczeliny zaworowej kontra średnica dolotu. Jeżeli nie rozumiesz że wszystkie parametry silnika i osprzętu są ze sobą w ścisłych powiązaniach i próbując zmienić jedno pociągasz następne zmiany to przykro mi - Twój problem Też wiem że seryjny dolot w Peugeocie 106 S16 118KM przy odpowiednich zabiegach i paliwie może wystarczyć na 180KM ale powtórzę - jest to walka z ograniczeniami dolotu(i seryjnego wydechu bo jeżeli do tego samego słupka założysz przeliczony dolot i wydech pod wałki i kompresję która tam jest to moc skacze do 210KM. A Coobcio już ma powiększoną pojemność która ma większe zapotrzebowanie na powietrze do tego graty typu wydech wałki i nie ma uja - musi modzić kolektor z dolotem bo stał sie on cienkim gardłem. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#577
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
Zauważcie też ze coobcio szuka sposobu na poprawę seryjnych elementów bez modzenia kolektora od podstaw, dla kogoś te zabiegi i testy mogą się okazać marnowaniem czasu, ale chyba chodzi o to aby znaleźć patent który będzie można łatwo szybko sprzedać/wdrożyć u "klienta". Także niech działa i może metodą prób i błędów coś się uda osiągnąć, a i tak fajnie ze coś pokazuje, my wiemy już czego nie ma sensu robić
![]() a ja chętnie tez bym poczytał/pooglądał projekty Fawor i Kontrolm lepiej wtedy przyswaja mi się wiedza teoretyczna:) -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#578
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
się przygotowuję do tego w tym roku. Powstaje u mnie mała hamownia silnikowa pod silnik testowy i mam nadzieje, że będę mógł się podzielić połączeniem teorii z wynikami z hamowni.
A co do tematu - Zdaję sobie sprawę do czego dąży Coobcio ale po rozwierceniu silnika znacznie oddalił się od tej drogi. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#579
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Znam silniki gdzie 5 minut pracy frezarką w kolektorze ssącym i wydechowym robi 90KM z 75 i przesuwa obroty z 6200 na 6600 i czego to dowodzi ? że producent dobrze policzył kolektory czy źle ? tym zdaniem właśnie pokazałeś, ze nie czytasz ze zrozumieniem moich postów. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#580
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 09:18 |