Shoutbox 0 nowych PW 


46 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Coobcia Nissan 350Z - Nowy pojeżdżawkowóz, PLAN 400KM w N/A i wykręcić czas YOGIEGO :D
Coobcio
post Mon, 18 Jan 2016 - 22:39
Post #561


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(jackkpl @ Mon, 18 Jan 2016 - 18:59) *
0.04 to juz masz 4% strat mocy. Sprawdzak po kolei gdzie pojawia sie ten spadek, czy przed przepustnica czy za.

Fabryczną puszkę z papierowym filtrem powietrza podmieniłem na olbrzymiego stożka JWT dedykowanego do Zetki co w środku ma trąbkę niby poprawiającą przepływy..., moc jeszcze spadła o 4KM i mocno ucierpiał dół, podciśnienie bez zmian.
Filtr powietrza mam fabryczny papierowy - nie robiłem testów bez niego ale nie wydaje mi się żeby to było wąskie gardło...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 18 Jan 2016 - 22:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Sun, 24 Jan 2016 - 21:51
Post #562


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Kolejne godziny poszły i dupa nic nie chce mocy dochodzić...
- Bawiłem się już ze zmianą dolotu na firmowy amerykański dedykowany wyrób - po całości zabrał 7-10Nm
- Dołożyłem drugiego Spacera tu o dziwo się poprawiło po środku bowiem moment podskoczył do 470Nm ale od 6000 konkretnie zdechal góra -10KM
- Potem z kolegą zabraliśmy się za modowanie, spawanie i przerabianie górnego pleneum, efekt to -10KM od 6000 - podobnie jak w spacerze tylko że Nm nie przybyły
- Dzisiaj pół niedzieli spędziłem z frezem w ręku wyorałem z 300 gram aluminium - skróciłem kanały w kolekotrze ssącym, do tej pory czuje mrowienie rąk biggrin.gif
A efekt to zjebało 10Nm i 5KM...


Cel to było skrócenie o 10mm runnera coby góra się poprawiła no ale ni kuta...
Teraz zapdam z jakiegoś niemieckiego wozu wiekszą elektroniczną przepustnicę fi80mm i walnę do niej grubszy dolot - jestem przekonany że nie zabierze to nigdzie mocy a jest cień szansy że nawet trochę jej doda tongue.gif

Myślę że w przeciagu tygodnia będę mieć takiego ssaka do testowania:


Tak on w środku wygląda:


Puszka mi się od niego za bardzo nie podoba - jakąś taką małą pojemność ma...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Sun, 24 Jan 2016 - 22:11
Post #563


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Co to jest Spacer ?tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 24 Jan 2016 - 22:55
Post #564


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



taka forma spędzania czasu jak się auto zepsuje ;-)

Szczególnie dobrze wiedzą co to "spacer" posiadacze starych Polonezow z "dziura w obrotach" - czyli taka podkładka o pewnej grubości jednak większej niż uszczelka czy to pod przeustnicę czy to pod połówkę plenum czy też wreszcie pod cały kolektor dolotowy na styku z głowicą i ma na celu zwiększenie pojemności tudzież długości układu.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 24 Jan 2016 - 22:59
Post #565


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Coobcio a co Ty masz tam za kolektor wydechowy teraz ? Seria czy coś z krótszymi/dłuższymi i grubszymi rurami ?
Skracając dolot paradoksalnie mogłeś jeszcze bardziej rozjechać charakterystyki działania falowego kolektorów ssącego i wydechowego robiąc z niego zwykły dupowóz. Moc jest wtedy gdy te charakterystyki się nakładają ale to pewnie wiesz.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sun, 24 Jan 2016 - 23:14
Post #566


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Coobcio, bo dolot to nei jest "skrócę o 10" albo "będę robił skok co 30" smile.gif Sory, ze się mądrze, ale wiem, że złoty srodek może być za 60mm albo 100. To nie jest totolotek.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 24 Jan 2016 - 23:15
Post #567


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(MisioLBN @ Sun, 24 Jan 2016 - 22:11) *
Co to jest Spacer ?tongue.gif

O takie oto coś 10mm podkłądka miedzy obie połowki kolektora ssącego, która robi robotę w tych silnikach ok 5-7KM przyrostu mocy przy fabrycznej pojemności smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 24 Jan 2016 - 23:17
Post #568


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Długość trąbek w oryginalnym ssaku z wersji 280KM to 17cm, wersja 300KM ma o długości 15cm - po zmianie kolektora na ten z mocniejszej wersji doszło mi 10KM... Tak więc idąc tym tropem skróciłem o jeszcze 1cm wszytkei runnery i efekt to straszna kupa wszystko od zera do 7000 się spiepszyło a od 7000 do końca pozostało bez zmian biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 24 Jan 2016 - 23:36
Post #569


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów






Takie coś w połączeniu z dużą przepustnicą niby 22 WHP dodaje - trzeba by skopiować ten patent i przetestować, oby się nie okazało to samo co z dolotem JWT biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Sun, 24 Jan 2016 - 23:45
Post #570


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(Coobcio @ Sun, 24 Jan 2016 - 23:15) *
O takie oto coś 10mm podkłądka miedzy obie połowki kolektora ssącego, która robi robotę w tych silnikach ok 5-7KM przyrostu mocy przy fabrycznej pojemności smile.gif

Dziękuję za odpowiedź smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilgt
post Mon, 25 Jan 2016 - 01:13
Post #571


Frequent User
Dołączył: Sat, 22 March 2008
Skąd: Mazowieckie





Z ciekawości takie kombinacje z dolotem zauważalnie wpływają na afr ? Tzn jak jakis dolot zabiera 5-10KM to da radę zauważyć, że zrobiło się bardziej bogato afr ? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 25 Jan 2016 - 05:57
Post #572


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Coobcio @ Sun, 24 Jan 2016 - 23:17) *
Długość trąbek w oryginalnym ssaku z wersji 280KM to 17cm, wersja 300KM ma o długości 15cm - po zmianie kolektora na ten z mocniejszej wersji doszło mi 10KM... Tak więc idąc tym tropem skróciłem o jeszcze 1cm wszytkei runnery i efekt to straszna kupa wszystko od zera do 7000 się spiepszyło a od 7000 do końca pozostało bez zmian biggrin.gif


Ok ale to nie jest tak easy bo wraz ze skróceniem trąbek powinna iść zmiana średnicy rury na większą. Pomierz jakie miałeś średnice runnerów w tych dwóch kolektorach powinno tam być widać różnicę. Według mnie jak sam sobie nie wyspawasz to nie dostaniesz nic. Jak dodatkowo jeszcze zgrasz z tym odpowiednio policzony wydech to wtedy możesz liczyć na bardzo dużo.
Przykład - stary silnik Skody 1.6 8V. Odpowiednie modyfikacje rozrządu(to już masz), CR(to już masz), zgrany ze sobą dolot i wydech(tego nie masz) i 175KM przy 7000 czyli powyżej 100km/L w starym dwuzaworowcu.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 25 Jan 2016 - 07:18
Post #573


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(kontrolm @ Mon, 25 Jan 2016 - 06:57) *
Ok ale to nie jest tak easy bo wraz ze skróceniem trąbek powinna iść zmiana średnicy rury na większą.

Jeżeli średnica rur w porownaniu do powierzchni otwarcia zaworu nie jest restrykcją, to absolutnie nie. Wtedy modelujesz przebiegi samą długościa i będzie działać.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 25 Jan 2016 - 08:16
Post #574


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



A skąd wiesz że nie jest ?
Jak wytłumaczysz średnice przepustnic w moto ? powiedzmy takie GSX-R 750 zawór 29mm a przepustnica 46mm ?
Pokaż mi silnik NA który ma dwie wersje rozwojowe danego słupka jedną słabszą a drugą mocniejszą i w tej mocniejszej jest ten sam kolektor co w słabszej bez zmiany średnic i długości ? Przykład peugeotowe 2.0 EW10J4 138KM i jest wersja EW10J4S 177KM gdzie i kolektor ssący i wydechowy zostały zmienione na takie o znacznie większych średnicach i te średnice są nawet sporo większe od kolektorów z silnika 2.2 EW12J4 163KM.
Producent często projektuje tak średnicę kanału czy to w głowicy czy to w kolektorze żeby osiągnąć jak najwyższe wartości przepływu dla założonych parametrów. Każda pożądana zmiana mająca na celu podwyższenie użytecznych obrotów lub zwiększenie stopnia napełniania pociąga za sobą potrzebę zwiększenia przepływu.
Oczywiście w ramach danego kolektora da się również sporo osiągnąć zmieniając inne parametry silnika i jego osprzętu ale tak naprawdę cały czas jest to walka z kolektorami.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 25 Jan 2016 - 08:40
Post #575


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(kontrolm @ Mon, 25 Jan 2016 - 09:16) *
A skąd wiesz że nie jest ?
Jak wytłumaczysz średnice przepustnic w moto ? powiedzmy takie GSX-R 750 zawór 29mm a przepustnica 46mm ?

wzór matematyczny wie. Jesli wg niego średnica rzeczywista >= średnicy minimalnej to znaczy, ze nie trzeba jej zmieniać. Proste.

Co projektuje producent, jakie sa jego założenia i co TRZEBA zrobić, że je zmienić - uwierz mi, że wie najlepiej producent, a nie my. Ja się opieram na teorii układów dolotowych, ktorą przetestowałem na wielu Hondach w praktyce i takie liczone dolociki wykonuje. Nie chcesz to nie musisz mi wierzyć smile.gif Ale nie próbuj wciskać czegoś innego wykładając teorię powstania świata pod tytulem "bo jak cos się zmienia, to trzeba coś tam coś tam", bo nie wiesz czy trzeba, czy po prostu tak zrobił producent. Ty dorabiasz do tego teorię, a jemu może chodziło o zupełnie co innego smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 25 Jan 2016 - 08:57
Post #576


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



czekałem tylko jak napiszesz o Hondzie gdzie przewymiarowany kolektor jest specjalnie dobrany do ostrej krzywki i prezentuje sobą to co przepustnica w GSX-R ...
Znam silniki gdzie 5 minut pracy frezarką w kolektorze ssącym i wydechowym robi 90KM z 75 i przesuwa obroty z 6200 na 6600 i czego to dowodzi ? że producent dobrze policzył kolektory czy źle ?
Znajdź mi tu temat na forum że ktoś sobie zrobił strokera i skoczyła mu moc razem z obrotami...
Jest prawdopodobne że mało działałeś w programach symulacyjnych gdzie widać jak zmieniają się pożądane średnice w momencie gdy podnosisz docelowe obroty lub zmieniasz stopień napełniania. I to jest właśnie matematyka a nie te proste wzory powierzchnia szczeliny zaworowej kontra średnica dolotu. Jeżeli nie rozumiesz że wszystkie parametry silnika i osprzętu są ze sobą w ścisłych powiązaniach i próbując zmienić jedno pociągasz następne zmiany to przykro mi - Twój problem
Też wiem że seryjny dolot w Peugeocie 106 S16 118KM przy odpowiednich zabiegach i paliwie może wystarczyć na 180KM ale powtórzę - jest to walka z ograniczeniami dolotu(i seryjnego wydechu bo jeżeli do tego samego słupka założysz przeliczony dolot i wydech pod wałki i kompresję która tam jest to moc skacze do 210KM.

A Coobcio już ma powiększoną pojemność która ma większe zapotrzebowanie na powietrze do tego graty typu wydech wałki i nie ma uja - musi modzić kolektor z dolotem bo stał sie on cienkim gardłem.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anwi
post Mon, 25 Jan 2016 - 09:32
Post #577


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 November 2009





Zauważcie też ze coobcio szuka sposobu na poprawę seryjnych elementów bez modzenia kolektora od podstaw, dla kogoś te zabiegi i testy mogą się okazać marnowaniem czasu, ale chyba chodzi o to aby znaleźć patent który będzie można łatwo szybko sprzedać/wdrożyć u "klienta". Także niech działa i może metodą prób i błędów coś się uda osiągnąć, a i tak fajnie ze coś pokazuje, my wiemy już czego nie ma sensu robićsmile.gif.

a ja chętnie tez bym poczytał/pooglądał projekty Fawor i Kontrolm lepiej wtedy przyswaja mi się wiedza teoretyczna:)


--------------------
Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg
Galant 2.5V6 AWD SingleT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 25 Jan 2016 - 09:44
Post #578


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



się przygotowuję do tego w tym roku. Powstaje u mnie mała hamownia silnikowa pod silnik testowy i mam nadzieje, że będę mógł się podzielić połączeniem teorii z wynikami z hamowni.

A co do tematu - Zdaję sobie sprawę do czego dąży Coobcio ale po rozwierceniu silnika znacznie oddalił się od tej drogi.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 25 Jan 2016 - 09:48
Post #579


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(kontrolm @ Mon, 25 Jan 2016 - 09:57) *
Znam silniki gdzie 5 minut pracy frezarką w kolektorze ssącym i wydechowym robi 90KM z 75 i przesuwa obroty z 6200 na 6600 i czego to dowodzi ? że producent dobrze policzył kolektory czy źle ?

tym zdaniem właśnie pokazałeś, ze nie czytasz ze zrozumieniem moich postów.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Mon, 25 Jan 2016 - 13:46
Post #580


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





CYTAT(kontrolm @ Mon, 25 Jan 2016 - 08:57) *
Znam silniki gdzie 5 minut pracy frezarką w kolektorze ssącym i wydechowym robi 90KM z 75 i przesuwa obroty z 6200 na 6600 i czego to dowodzi ? że producent dobrze policzył kolektory czy źle ?


Celowo zdławiony silnik...

Go to the top of the page
 
+Quote Post

46 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 09:18