Shoutbox 0 nowych PW 


46 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Coobcia Nissan 350Z - Nowy pojeżdżawkowóz, PLAN 400KM w N/A i wykręcić czas YOGIEGO :D
Onyx
post Mon, 18 Jan 2016 - 09:14
Post #541


Super User
Dołączył: Mon, 08 October 2007





Do tego co napisał Fawor, dodałbym to co wcześniej przedstawił kontrolm - mianowicie pojemność plenum też ma znaczenie. Chociaż zauważyłem, że wpływanie na długości runnerów daje lepsze rezultaty niż zmiana długości samego dolotu. Trzeba spróbować różnych wariantów i zobaczyć jak ten konkretny silnik się zachowa.

U mnie w małym silniczku 1.4 jaki sobie testowałem zmiana kolektora ssącego (na taki z dłuższymi runnerami i większym plenum) + do tego wydechowy kolektor 4-1 i trochę większa przepustnica (wszystko seria) zaowocowało takim rezultatem:



Moc wzrosła z 97 do 114hp, doszło 8Nm a silnik jeszcze pracuje na seryjnej mapie i sterowniku i jest trochę przelany miejscami


--------------------
Almera N16 SR20VE-T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 18 Jan 2016 - 09:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fawor
post Mon, 18 Jan 2016 - 09:32
Post #542


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Oczywiście - najpierw należy dobrać długość samych runnerów do plenum (pojemnosć plenum to mnożnik pojemności silnika), czyli jakby policzyć samo ITB, a dopiero później, jesli runnery nie będą otwarte, kombinować z długościami całego układu do filtra.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 18 Jan 2016 - 11:24
Post #543


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Będzie ciekawie na pewno smile.gif
Długość jako bazowoą bym zostawił fabryczną powiedzmy -3cm i od niej wydłużał, jeszcze nie wiem czy zrobić sręcane trąbki z wymiennymi tulejami aluminiowymi czy np. łącznik silikonowy a na końcu trąbka...

A Puki co na szybko w prosty sposób chce górne pleneum przerobić tak by przez całątylną ściankę wpadało powietrze (przy okazji widać jak to jest w serii zrobione):


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 18 Jan 2016 - 11:26
Post #544


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





A tym czasem na hamownie wóz zapnę i sprawdzę czy podciśnienie jest w kolektorze ssącym przy pełnym bucie smile.gif
Ładnie ładnie panie Onyxie ale strasznie dużo zmiennych na raz, pewno kata usunąłeś co także było be znaczenia, a ja tylko na pleneum najpierw chce się skupić...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Onyx
post Mon, 18 Jan 2016 - 11:32
Post #545


Super User
Dołączył: Mon, 08 October 2007





Wydech seria z katami (zmiana tylko kolektora), dolot seria (seryjna puszka i rura). Kolektor ssacy ma o ok 50% większe plenum a runnery dłuższe o ok 25% - jakieś 5cm


--------------------
Almera N16 SR20VE-T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 18 Jan 2016 - 12:42
Post #546


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Kuba - w swoich zbiorach masz doświadczenie na jednym B20, które z moim dolotem zamiast CAI pokazało bez żadnych innych ingerencji w mapy +20KM smile.gif

Te 3cm chcesz wydłużać na całej długości przed filtrem czy same trąbki?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilgt
post Mon, 18 Jan 2016 - 15:04
Post #547


Frequent User
Dołączył: Sat, 22 March 2008
Skąd: Mazowieckie





CYTAT(Fawor @ Mon, 18 Jan 2016 - 12:42) *
Kuba - w swoich zbiorach masz doświadczenie na jednym B20, które z moim dolotem zamiast CAI pokazało bez żadnych innych ingerencji w mapy +20KM smile.gif

Te 3cm chcesz wydłużać na całej długości przed filtrem czy same trąbki?

Przed i po na tej samej hamowni ? smile.gif +20KM samym dolotem brzmi nieźle, zapodaj wykres.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 18 Jan 2016 - 15:22
Post #548


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





na tej samej, pomiar po pomiarze. Wykres w swoich zbiorach ma gdzies Niuton. Aczkolwiek nie ma co ukrywać, że było to jeszcze powiązane z faktorem ostrych wałków, które nie lubią się z CAIami smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Mon, 18 Jan 2016 - 15:30
Post #549


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Fawor a z czym się lubią ostre wałki ? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 18 Jan 2016 - 16:41
Post #550


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No to po testach na hamowni od ok 5500obr.min zaczyna się robić podciśnienie ale bardzo nie wielkie przy odcince jest w granicach -0,04
Przepustniczka przy mała ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin92
post Mon, 18 Jan 2016 - 16:52
Post #551


User
Dołączył: Thu, 26 November 2015





Ciekawe czy takie mierzenie podciśnienia na hamowni jest miarodajne z jazdą na drodze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 18 Jan 2016 - 16:58
Post #552


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Jesli pomiar mocy jest miarodajny to tak.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 18 Jan 2016 - 17:17
Post #553


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Na 5tym biegu robiłem pomiar w inercji mogę w obciążeniu to dłużej będzie trwało i być może podciśnienie wzrośnie - mogę spróbować 5minut...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gosciu_3m
post Mon, 18 Jan 2016 - 17:48
Post #554


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Coobcio podpis zaaktualizuj :-)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
anwi
post Mon, 18 Jan 2016 - 18:30
Post #555


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 November 2009





te wszystkie testy robisz z filtrem? może warto sprawdzić bez, czy to na pewno przepustnica jest restrykcją,


--------------------
Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg
Galant 2.5V6 AWD SingleT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 18 Jan 2016 - 18:59
Post #556


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





0.04 to juz masz 4% strat mocy. Sprawdzak po kolei gdzie pojawia sie ten spadek, czy przed przepustnica czy za.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Onyx
post Mon, 18 Jan 2016 - 19:01
Post #557


Super User
Dołączył: Mon, 08 October 2007





jak podciśnienie to raczej za przepustnicą wink.gif

a co na to wszystko TPS? Pokrywa się z tymi odczytami podciśnienia?


--------------------
Almera N16 SR20VE-T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Mon, 18 Jan 2016 - 20:24
Post #558


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





a właśnie że może sie pojawić przed przepustnicą np za przepływomieżem lub na filtrze


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Onyx
post Mon, 18 Jan 2016 - 20:25
Post #559


Super User
Dołączył: Mon, 08 October 2007





no ale dajcie spokój wink.gif jakiego rzędu?? i jak długo?


--------------------
Almera N16 SR20VE-T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Mon, 18 Jan 2016 - 20:27
Post #560


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





jeżeli coobcio masz tam seryjna przepływke to sam wiesz ze to wąskie gardło jest nawet bardzo wąskie


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

46 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 19:37