![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#541
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Do tego co napisał Fawor, dodałbym to co wcześniej przedstawił kontrolm - mianowicie pojemność plenum też ma znaczenie. Chociaż zauważyłem, że wpływanie na długości runnerów daje lepsze rezultaty niż zmiana długości samego dolotu. Trzeba spróbować różnych wariantów i zobaczyć jak ten konkretny silnik się zachowa.
U mnie w małym silniczku 1.4 jaki sobie testowałem zmiana kolektora ssącego (na taki z dłuższymi runnerami i większym plenum) + do tego wydechowy kolektor 4-1 i trochę większa przepustnica (wszystko seria) zaowocowało takim rezultatem: ![]() Moc wzrosła z 97 do 114hp, doszło 8Nm a silnik jeszcze pracuje na seryjnej mapie i sterowniku i jest trochę przelany miejscami -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#542
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Oczywiście - najpierw należy dobrać długość samych runnerów do plenum (pojemnosć plenum to mnożnik pojemności silnika), czyli jakby policzyć samo ITB, a dopiero później, jesli runnery nie będą otwarte, kombinować z długościami całego układu do filtra.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#543
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Będzie ciekawie na pewno
![]() Długość jako bazowoą bym zostawił fabryczną powiedzmy -3cm i od niej wydłużał, jeszcze nie wiem czy zrobić sręcane trąbki z wymiennymi tulejami aluminiowymi czy np. łącznik silikonowy a na końcu trąbka... A Puki co na szybko w prosty sposób chce górne pleneum przerobić tak by przez całątylną ściankę wpadało powietrze (przy okazji widać jak to jest w serii zrobione): ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#544
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
A tym czasem na hamownie wóz zapnę i sprawdzę czy podciśnienie jest w kolektorze ssącym przy pełnym bucie
![]() Ładnie ładnie panie Onyxie ale strasznie dużo zmiennych na raz, pewno kata usunąłeś co także było be znaczenia, a ja tylko na pleneum najpierw chce się skupić... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#545
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Wydech seria z katami (zmiana tylko kolektora), dolot seria (seryjna puszka i rura). Kolektor ssacy ma o ok 50% większe plenum a runnery dłuższe o ok 25% - jakieś 5cm
-------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#546
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Kuba - w swoich zbiorach masz doświadczenie na jednym B20, które z moim dolotem zamiast CAI pokazało bez żadnych innych ingerencji w mapy +20KM
![]() Te 3cm chcesz wydłużać na całej długości przed filtrem czy same trąbki? -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#547
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Kuba - w swoich zbiorach masz doświadczenie na jednym B20, które z moim dolotem zamiast CAI pokazało bez żadnych innych ingerencji w mapy +20KM ![]() Te 3cm chcesz wydłużać na całej długości przed filtrem czy same trąbki? Przed i po na tej samej hamowni ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#548
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
na tej samej, pomiar po pomiarze. Wykres w swoich zbiorach ma gdzies Niuton. Aczkolwiek nie ma co ukrywać, że było to jeszcze powiązane z faktorem ostrych wałków, które nie lubią się z CAIami
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#549
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Fawor a z czym się lubią ostre wałki ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#550
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No to po testach na hamowni od ok 5500obr.min zaczyna się robić podciśnienie ale bardzo nie wielkie przy odcince jest w granicach -0,04
Przepustniczka przy mała ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#551
|
|
User Dołączył: Thu, 26 November 2015 ![]() |
Ciekawe czy takie mierzenie podciśnienia na hamowni jest miarodajne z jazdą na drodze?
|
|
|
![]()
Post
#552
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Jesli pomiar mocy jest miarodajny to tak.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#553
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Na 5tym biegu robiłem pomiar w inercji mogę w obciążeniu to dłużej będzie trwało i być może podciśnienie wzrośnie - mogę spróbować 5minut...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#554
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Coobcio podpis zaaktualizuj :-)
|
|
|
![]()
Post
#555
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
te wszystkie testy robisz z filtrem? może warto sprawdzić bez, czy to na pewno przepustnica jest restrykcją,
-------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#556
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
0.04 to juz masz 4% strat mocy. Sprawdzak po kolei gdzie pojawia sie ten spadek, czy przed przepustnica czy za.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#557
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
jak podciśnienie to raczej za przepustnicą
![]() a co na to wszystko TPS? Pokrywa się z tymi odczytami podciśnienia? -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#558
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
a właśnie że może sie pojawić przed przepustnicą np za przepływomieżem lub na filtrze
-------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#559
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
no ale dajcie spokój
![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#560
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
jeżeli coobcio masz tam seryjna przepływke to sam wiesz ze to wąskie gardło jest nawet bardzo wąskie
-------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 19:37 |