![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#341
|
![]() |
Tylko skok zawieszenia to nie skok sprezyny tylko amortyzatora..
![]() Sciskajac zmniejszysz skok sprezyny ktory jest wiekszy niz skok amortyzatora. W rowerach/motocyklach skrecajac preload zmniejszasz sag wiec napiecie wstepne sprezyny. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Nie napisałem, że to to samo
![]() W nawiązaniu do rowerów - mówię cały czas o "ujemnym" skoku. |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ja słabym kierownikiem jestem no ale poczułem że jest wyraźnie sztywniej no !!!
Nie buja mi się tak auto na zakrętach jak do tej pory to było no i stało się mniej komfortowe... bym powiedział że nawet mniej od serii, wyraźnie czuć jak się na krawężnik wjeżdża czy po płytach jedzie -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Wojtek, Tommo według Waszych wypowiedzi wychodzi na to że nie da się ustawić w żadnym zawieszeniu żadnego preloadu. Jedynie pod warunkiem "zamknięcia" amortyzatora na odbiciu
![]() ![]() Mało tego, najtańsze gwinty, mają regulację tylko pre load, którą ktoś pomylił z regulacją wysokości (a to tylko efekt uboczny), i później krążyły w sieci opinie że te tanie gwinty są miękkie, później ktoś pomyślał i doszła opinia że są twarde ale w najwyższym położeniu ... Teraz weszły wersje gdzie wysokość reguluje się długością kolumny a "stara regulacja" wysokości już służy jedynie do ustawienia preload. EDIT: Co do przykładu z chłopami i cegłami - pomyślcie sami bo mieszacie do preloadu drugą sprawę ... jak zawsze komplikujecie sprawę -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#345
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Ale ty chyba caly czas nie wiesz co to jest albo do czego to sluzy.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
czy ja dobrze rozumiem (tak ot wyłapuję wiedzę sobie) - preload, czyli wstępne ściśnięcie sprężyny, które nie ma nic wspólnego z wysokością wozu i amortyzatorem?
(w wersji "drut" i upraszczając, aby lepiej mi było zrozumieć - preload można zrobić ściągając sprężynę ściągaczem i podkładając pod/nad nią podkładki?) Dzięki temu możemy wstępnie zwiększyć sztywność sprężyny, zabierając "zakres pracy"? -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Bio tak najprosciej i na chlopski rozum to w tanich gwintach regulujesz wysokosc wlasnie za pomoca preload.
W tych lepszych po to jest tyle nakretek i dol jest osobno abys mogl ustawic zadana wysokosc niezaleznie od preloadu - czyli w tanim gwincie jak opuscisz za duzo sprezyna wypadnie (taka sytuacja bedzie miala miejscie gdy auto duzo bedziemy chcieli opusic.) W lepszym ustawiasz preload tak jak potrzebujesz czyli regulujesz nim skok zawieszenia bo po to jest. A wysokosc ustawisz dolem niezaleznie od preload. Po to seria ma preload aby sprezyna nie wypadla na hopie. Nie w ten sposob nie zmienimy jej sztywnosci mozemy spowodowac to ze taka sprezyna szybciej sie zamknie. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Aha - czyli w dobrą stronę myślałem. Dzięki za doprecyzowanie
![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Preload w tanich gwintach (czyli tych które mają tylko tą regulację bez regulacji długości kolumny) i całą regulacja "wysokości" ustawiasz stosunek odbicia i dobicia ... i tylko po to to służy tak na prawdę. Teraz są już dostępne "ulepszone wersje" tych gwintów, gdzie regulacja wysokości jest niezależna od regulacji preload a co za tym idzie stosunku dobicia i odbicia amora. Czyli szumnie tu nazwanego "sag" ... A ustawiać to można na kilka sposobów, w zależności jaki jest amortyzator i masa pojazdu oraz sztywność sprężyny.
Dłuuugo by pisać. EDIT: Oprócz tego że sprężyna "szybciej" się zamknie, później też zacznie pracować - w sensie w węższym zakresie swojego skoku (dlatego de facto nie zamknie się szybciej tylko będzie w krótszym zakresie pracować, zamknie się pod takim samym obciążeniem jak przy innym ustawieniu preload) ... dając oczywiście odczucie sztywności ![]() ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#350
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Ale śmietnik robicie w temacie kolegi ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Spoko spoko poczytałem sobie i wnioski swoje już dwano przedstawiłem po ostatnim poznaniu z których jasno wynika - większy preload = twardsze zawieszenie, teoretykiem i mędrcem nie jestem ja wolę sprawdzać i testować
![]() Temat Zetki narazie stroi, do 5 października jedynie usztywnie przedni stabilizator. A ostatnio złapałem zajawkę na doładowywanie tych silniczków, nawet fajne moce generują: ![]() No ale to opowieść na następny topic ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No i co do bujania po zwiększeniu prelodu, buja się mniej:
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
A jaki teraz masz ustawiony? Bo obniżyłeś po przez nawiercenie uchwytów.
-------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#354
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Tył obniżyłem o 22mm po przez nawiercenie amorków ale preloda zwiększyłem z 3mm do 10mm i suma sumarum tył stoi o 15mm niżej jak stał.
A przód po uwzględnieniu preloda poszedł w dół o 2mm. -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Podpis musisz zaktualizować. I pochwal się ile Ci brakuje w tym momencie do czasu Yogiego.
-------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#356
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No YOGIEGO życiówka to zdaje się 1,46,7 więc jeszcze trochę mi brakuje ale będę walczyć i napierać by na R888 taki czas zrobić
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
zasofcić albo wrócić do kompresora, żeby to porządne osiągi na prostych miało
![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#358
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wydaje mi się że przyjemność bicia rekordu Yogiego autem NA będzie o wiele większa i wniesie spory bagaż doświadczeń i informacji do biznesu Coobcia
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#359
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Wrzucenie turbo to trochę pójście w łatwizne, w N/A tuning jest dużo trudniejszy
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Z Turbo będzie dziś, będę mógł odkręcać dopiero na wyjściu całkowicie na prostą...
Pozostaje definitywnie przy N/A !! Ew nie będę szaleć ze stopniem sprężania i zapoda się z czasem kompressor ![]() No ale do cholery jasnej te 100KM z Litra pasowało by uzyskać na poczciwym silniku DE, o większe wolnossące moce będę się starać jak pod maską zagości VQ35HR na dwóch przepustnicach ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 12:07 |