Shoutbox 0 nowych PW 


46 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Coobcia Nissan 350Z - Nowy pojeżdżawkowóz, PLAN 400KM w N/A i wykręcić czas YOGIEGO :D
gość_mat13por_*
post Wed, 24 Sep 2014 - 12:53
Post #341









Tylko skok zawieszenia to nie skok sprezyny tylko amortyzatora.. smile.gif

Sciskajac zmniejszysz skok sprezyny ktory jest wiekszy niz skok amortyzatora.

W rowerach/motocyklach skrecajac preload zmniejszasz sag wiec napiecie wstepne sprezyny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 24 Sep 2014 - 12:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!markos
post Wed, 24 Sep 2014 - 15:05
Post #342


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Nie napisałem, że to to samo wink.gif
W nawiązaniu do rowerów - mówię cały czas o "ujemnym" skoku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 24 Sep 2014 - 16:11
Post #343


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ja słabym kierownikiem jestem no ale poczułem że jest wyraźnie sztywniej no !!!
Nie buja mi się tak auto na zakrętach jak do tej pory to było no i stało się mniej komfortowe... bym powiedział że nawet mniej od serii, wyraźnie czuć jak się na krawężnik wjeżdża czy po płytach jedzie


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 25 Sep 2014 - 07:10
Post #344


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Wojtek, Tommo według Waszych wypowiedzi wychodzi na to że nie da się ustawić w żadnym zawieszeniu żadnego preloadu. Jedynie pod warunkiem "zamknięcia" amortyzatora na odbiciu smile.gif A fakt jest taki że każdy seryjny samochód ma ustawiony preload fabrycznie, wystarczy choć raz w życiu wymienić amortyzatory lub pomyśleć dlaczego jest potrzebny ściągacz do ich demontażu smile.gif

Mało tego, najtańsze gwinty, mają regulację tylko pre load, którą ktoś pomylił z regulacją wysokości (a to tylko efekt uboczny), i później krążyły w sieci opinie że te tanie gwinty są miękkie, później ktoś pomyślał i doszła opinia że są twarde ale w najwyższym położeniu ... Teraz weszły wersje gdzie wysokość reguluje się długością kolumny a "stara regulacja" wysokości już służy jedynie do ustawienia preload.

EDIT: Co do przykładu z chłopami i cegłami - pomyślcie sami bo mieszacie do preloadu drugą sprawę ... jak zawsze komplikujecie sprawę


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 25 Sep 2014 - 09:28
Post #345


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Ale ty chyba caly czas nie wiesz co to jest albo do czego to sluzy.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Fri, 26 Sep 2014 - 15:30
Post #346


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





czy ja dobrze rozumiem (tak ot wyłapuję wiedzę sobie) - preload, czyli wstępne ściśnięcie sprężyny, które nie ma nic wspólnego z wysokością wozu i amortyzatorem?
(w wersji "drut" i upraszczając, aby lepiej mi było zrozumieć - preload można zrobić ściągając sprężynę ściągaczem i podkładając pod/nad nią podkładki?)
Dzięki temu możemy wstępnie zwiększyć sztywność sprężyny, zabierając "zakres pracy"?


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Fri, 26 Sep 2014 - 16:40
Post #347


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Bio tak najprosciej i na chlopski rozum to w tanich gwintach regulujesz wysokosc wlasnie za pomoca preload.
W tych lepszych po to jest tyle nakretek i dol jest osobno abys mogl ustawic zadana wysokosc niezaleznie od preloadu - czyli w tanim gwincie jak opuscisz za duzo sprezyna wypadnie (taka sytuacja bedzie miala miejscie gdy auto duzo bedziemy chcieli opusic.)
W lepszym ustawiasz preload tak jak potrzebujesz czyli regulujesz nim skok zawieszenia bo po to jest. A wysokosc ustawisz dolem niezaleznie od preload.
Po to seria ma preload aby sprezyna nie wypadla na hopie.
Nie w ten sposob nie zmienimy jej sztywnosci mozemy spowodowac to ze taka sprezyna szybciej sie zamknie.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Fri, 26 Sep 2014 - 17:12
Post #348


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





Aha - czyli w dobrą stronę myślałem. Dzięki za doprecyzowanie smile.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 26 Sep 2014 - 17:19
Post #349


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Preload w tanich gwintach (czyli tych które mają tylko tą regulację bez regulacji długości kolumny) i całą regulacja "wysokości" ustawiasz stosunek odbicia i dobicia ... i tylko po to to służy tak na prawdę. Teraz są już dostępne "ulepszone wersje" tych gwintów, gdzie regulacja wysokości jest niezależna od regulacji preload a co za tym idzie stosunku dobicia i odbicia amora. Czyli szumnie tu nazwanego "sag" ... A ustawiać to można na kilka sposobów, w zależności jaki jest amortyzator i masa pojazdu oraz sztywność sprężyny.

Dłuuugo by pisać.

EDIT: Oprócz tego że sprężyna "szybciej" się zamknie, później też zacznie pracować - w sensie w węższym zakresie swojego skoku (dlatego de facto nie zamknie się szybciej tylko będzie w krótszym zakresie pracować, zamknie się pod takim samym obciążeniem jak przy innym ustawieniu preload) ... dając oczywiście odczucie sztywności smile.gif Choć sama w sobie sztywniejsza nie będzie, na prawdę ładnie to widać na wykresie sprzed dwóch stron bodajże smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Fri, 26 Sep 2014 - 19:58
Post #350


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Ale śmietnik robicie w temacie kolegi ? rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 27 Sep 2014 - 00:23
Post #351


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Spoko spoko poczytałem sobie i wnioski swoje już dwano przedstawiłem po ostatnim poznaniu z których jasno wynika - większy preload = twardsze zawieszenie, teoretykiem i mędrcem nie jestem ja wolę sprawdzać i testować biggrin.gif

Temat Zetki narazie stroi, do 5 października jedynie usztywnie przedni stabilizator.
A ostatnio złapałem zajawkę na doładowywanie tych silniczków, nawet fajne moce generują:


No ale to opowieść na następny topic tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 29 Sep 2014 - 10:01
Post #352


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No i co do bujania po zwiększeniu prelodu, buja się mniej:


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łukasz GDY
post Mon, 29 Sep 2014 - 10:15
Post #353


Super User
Dołączył: Mon, 09 October 2006
Skąd: Gdynia





A jaki teraz masz ustawiony? Bo obniżyłeś po przez nawiercenie uchwytów.


--------------------
Sierra RS Cosworth 2.0T YB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 29 Sep 2014 - 10:27
Post #354


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Tył obniżyłem o 22mm po przez nawiercenie amorków ale preloda zwiększyłem z 3mm do 10mm i suma sumarum tył stoi o 15mm niżej jak stał.
A przód po uwzględnieniu preloda poszedł w dół o 2mm.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Mon, 29 Sep 2014 - 13:29
Post #355


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Podpis musisz zaktualizować. I pochwal się ile Ci brakuje w tym momencie do czasu Yogiego.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 30 Sep 2014 - 01:01
Post #356


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No YOGIEGO życiówka to zdaje się 1,46,7 więc jeszcze trochę mi brakuje ale będę walczyć i napierać by na R888 taki czas zrobić wink.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 30 Sep 2014 - 08:46
Post #357


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





zasofcić albo wrócić do kompresora, żeby to porządne osiągi na prostych miało smile.gif Aż się dziwię (pomimo tego, ze sam uwielbiam NA), że brniesz w wolnossaka mając na koncie doświadczenia z bezproblemowym przyrostem +100KM smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 30 Sep 2014 - 08:50
Post #358


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



wydaje mi się że przyjemność bicia rekordu Yogiego autem NA będzie o wiele większa i wniesie spory bagaż doświadczeń i informacji do biznesu Coobcia


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Tue, 30 Sep 2014 - 12:52
Post #359


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





Wrzucenie turbo to trochę pójście w łatwizne, w N/A tuning jest dużo trudniejszy smile.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 30 Sep 2014 - 13:07
Post #360


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Z Turbo będzie dziś, będę mógł odkręcać dopiero na wyjściu całkowicie na prostą...
Pozostaje definitywnie przy N/A !!
Ew nie będę szaleć ze stopniem sprężania i zapoda się z czasem kompressor biggrin.gif ??
No ale do cholery jasnej te 100KM z Litra pasowało by uzyskać na poczciwym silniku DE, o większe wolnossące moce będę się starać jak pod maską zagości VQ35HR na dwóch przepustnicach biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

46 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 12:07