Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Intercooler jednostronny czy dwustronny?
ahamay
post Sat, 02 Nov 2013 - 14:30
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 December 2010
Skąd: Zabrze





Czy ktoś kiedyś miał okazje sprawdzić czy ma jakieś znaczenie czy zastosuje się jednostronny czy dwustronny? są jakieś dowody na korzyść dwustronnych?


--------------------
seicento 1.4 T-jet / Stilo MW jtd
ET 10.89@214km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 02 Nov 2013 - 14:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
przemekYelo
post Sat, 02 Nov 2013 - 18:41
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 20 October 2010
Skąd: wawa





jednostronne pogarszaja przepływ sprawdzone , bierz dwustronny.


--------------------
seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Sat, 02 Nov 2013 - 20:48
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Intercooler jednostronny będzie miał o 50% mniejsze pole przepływu w porównaniu do intercoolera dwustronnego o tych samych wymiarach.

Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kooboosh
post Sun, 03 Nov 2013 - 11:44
Post #4


User
Dołączył: Tue, 07 April 2009
Skąd: Piaseczno





No nie koniecznie, przekrój teoretycznie jest mniejszy, ale zauważ, idąc tym tropem, że jednostronny jest dwukrotnie dłuższy...


--------------------
Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ahamay
post Sun, 03 Nov 2013 - 13:56
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 December 2010
Skąd: Zabrze





CYTAT(Kooboosh @ Sun, 03 Nov 2013 - 11:44) *
No nie koniecznie, przekrój teoretycznie jest mniejszy, ale zauważ, idąc tym tropem, że jednostronny jest dwukrotnie dłuższy...


ale wnioskując dalej stwarza to większy opór całkowity i większy spadek cienienia...


--------------------
seicento 1.4 T-jet / Stilo MW jtd
ET 10.89@214km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kooboosh
post Sun, 03 Nov 2013 - 17:36
Post #6


User
Dołączył: Tue, 07 April 2009
Skąd: Piaseczno





CYTAT(ahamay @ Sun, 03 Nov 2013 - 13:56) *
ale wnioskując dalej stwarza to większy opór całkowity i większy spadek cienienia...


Chodzi Ci o to, że strumień musi zawrócić?
ale tyle ile wlata, to tyle wylata (chyba, że bokiem ucieka)

no dobra, drążę dalej biggrin.gif
W takim razie, w IC tego typu:
http://fmic.pl/intercoolery/684-intercoole...0-230-65mm.html

Jak się rozkłada strumień? Bo raczej nie równomiernie...
Czyli cała powierzchnia nie jest wykorzystana, co bardziej prawdopodobne będzie w jednostronnym.
Przez co mamy większe ciśnienie, ale i temp powietrza w dolocie jest wyższa... rolleyes.gif


--------------------
Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Mon, 04 Nov 2013 - 14:34
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





Czemu miałby być nierownomierny ?

porownujac ten sam rdzen ale zbudowany na jedno i dwu stronny IC to w jednostronnym przeplyw nastepuje przez dwa razy mniejsze pole powierzchni kanalow.

Chodzi o to ze powietrze sprezone przez ta sama sprezarke do okreslonej temp "przeplynie" szybciej przez dwustronny bo pole przekroju kanalow w nim jest 2x wieksza niz jednostronnego. Dodatkowo dochodza straty oporu ruchu ktore sa wieksze przy mniejszym polu przekroju kanalow IC jednostronnego.



--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Mon, 04 Nov 2013 - 14:47
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Koldzy było pisane wiele razy, nawet sam pisałem. Jeśłi IC jest jednostronny to żeberka muszą być zorientowane pionowo, prostopadle do ziemi-te jednostrone z "przegródką" to lipa w uj...

http://i137.photobucket.com/albums/q204/19...LD/S1031610.jpg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kooboosh
post Mon, 04 Nov 2013 - 22:23
Post #9


User
Dołączył: Tue, 07 April 2009
Skąd: Piaseczno





w praktyce podejrzewam, że rozkład jest bardziej taki:


plusy są niepodważalne, że strumień nie musi się załamywać o 180 stopni.... z tym nie dyskutuję.

np. tak zerknąłem na temat k64 o bmw i jest foto:


pytanie, czy górna część IC będzie tak samo wykorzystana jak dolna?

co do tego przekroju w jednostronnym, to trzeba by policzyć, jaki jest jego przekrój i przekrój rury dochodzącej.
Jak są porónywalne, to ja nie widzę problemu.

Reasumując, nie twierdzę, że jednostronny jest lepszy, ani odwrotnie.
Po prostu chcę sobie poteoretyzować na ten temat, aby dojść do jakieś logicznej konkluzji smile.gif


--------------------
Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mrowczan
post Mon, 04 Nov 2013 - 22:47
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 26 October 2008
Skąd: Częstochowa





IC jednostronny bedzie mial wydajnosc mniejsza od przelotowego z prostego powodu - jest wykastrowany o polowe. Tak przynajmniej jest w teorii, bo w praktyce do pewnych mocy nie widac roznicy, dopoki zapotrzebowanie silnika na powietrze nie bedzie wieksze, niz restrykcja tego IC. Fakt, ze coolery jednostronne z pionowym rdzeniem, jak wyzej pokazal kolega kowalczykowy maja bardzo dobre przeplywy, jednak posiadaja jedna, istotna wade - bardzo krotki rdzen, przez co przelatujace powietrze nie zdaza sie wystarczajaco schlodzic. Jak widac - cos za cos.
Podsumowujac - IC jednostronne w niektorych przypadkach znacznie ulatwiaja montaz i skracaja dolot, ale przy wiekszym zapotrzebowaniu na powietrze moga byc restrykcyjne. Ciezko stwierdzic, jak jest w przypadku Ahamaya, bo sej pieknie idzie smile.gif


--------------------
Największy w Polsce wybór łączników silikonowych! W ofercie wydajne intercoolery, aluminiowe i nierdzewne orurowanie, elementy układu dolotowego, paliwowego, smarowania, chłodzenia, wydechowego, elektronika i wiele innych!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 05 Nov 2013 - 10:14
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





IC jednostronny z przegroda na pewno poowduje większy spadek ciśnienia, tj. żeby do cylindra dotarło takie samo ciśnienie jak w analogicznym dwustronnym należy wycisnąć na sprężarce więcej ciśnienia.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 05 Nov 2013 - 10:54
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





a to ja dla odmiany dam przykład wzięty z życia:
1.8t k03s
fmic jednostronny 180mm wysokosci
nie chce przebic 200km... doladowanie 0.6bara za fmic, doladowanie przed fmic 1.8bara...
wymieniony na dwustronny 180mm, moc 230ps , doladowanie za fmic blisko 1bar, przed fmic spadlo juz nie pamietam ale w okolice 1.2bara


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Tue, 05 Nov 2013 - 11:36
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(GREGOR10 @ Tue, 05 Nov 2013 - 10:54) *
a to ja dla odmiany dam przykład wzięty z życia:
1.8t k03s
fmic jednostronny 180mm wysokosci
nie chce przebic 200km... doladowanie 0.6bara za fmic, doladowanie przed fmic 1.8bara...
wymieniony na dwustronny 180mm, moc 230ps , doladowanie za fmic blisko 1bar, przed fmic spadlo juz nie pamietam ale w okolice 1.2bara


1.2b w kosmos szlo na jednostronnym? :/


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 05 Nov 2013 - 22:45
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Ja u siebie mam jednostronny, dał się w 1.1 zrobić 170 na 1.1 bara. Ogromny nie jest, ale większy niż w serii 1.8t.
Generalnie nie ma co demonizować, da sobie radę do określonych wartości. Jeśli ktoś nie robi dragówki i nei biję się o każdy ułamek konia to rozsądnie dobrany wielkościowo spokojnie wystarczy. Wiadomo, że lepszy będzie przelotowy, ale czasem nie ma na niego miejsca bez przebudowy całego pasa przedniego.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strus
post Wed, 06 Nov 2013 - 08:27
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 20 December 2012
Skąd: Nasielsk





GREGOR chodzi o czarnego leona? Tez nie sadzilem ze IC moze byc przyczyna zamuly a jednak tak bylo.

Tylko ze Konrad w ex Leonie Rafalka wymienil icek z jednostronnego 180 na dwustronny 230 smile.gif


--------------------
Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Wed, 06 Nov 2013 - 21:32
Post #16


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(strus @ Wed, 06 Nov 2013 - 08:27) *
GREGOR chodzi o czarnego leona? Tez nie sadzilem ze IC moze byc przyczyna zamuly a jednak tak bylo.

Tylko ze Konrad w ex Leonie Rafalka wymienil icek z jednostronnego 180 na dwustronny 230 smile.gif



U mnie było tak. Jednostronny poziomy 0.4 bara, dwustronny 0.9 bara, a na rurze zamiast IC wypluło 1.4 bara
Jedyny sensowny IC to pionowy jednostronny. Opory małe a jeśli pole powierzchni frontowej jest takie samo jak w IC poziomym to oddawanie ciepła jest takie samo. Ważne jest tylko prawidłowe ukształtowanie komory wlotowej w IC


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 07 Nov 2013 - 14:17
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Jeśli mamy dwa stykające się materiały o różnych temperaturach to ciepło będzie przepływać z tego cieplejszego do zimniejszego. Szybkość przepływu ciepła zależy od różnicy temperatur - im większa tym szybciej. Tak właśnie działa intercooler im większa różnica temp doładowującego a atmosferycznego tym jest wydajniejszy (są też inne czynnkiki typu budowa rdzenia itd ale to pomińmy). Jeśli mamy intercooler jednostronny to temp powietrza doładowującego po pierwszej sekcji spada i wydajność IC w drugiej sekcji znacznie spadnie, do tego dochodzą jakieś chore opory przepływu które powodują że turbo musi pompować 2 bary zamiast 1 bar (tak jak już poprzednicy wspomnieli) przez co powietrze jest znacznie bardziej podgrzane, turbo dostaje w dupe itd itp. Generalnie przed jednostronnym IC broniłbym się rękami i nogami.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 07 Nov 2013 - 15:23
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Takie jednostronne IC mogłoby być budowane niesymetrycznie, pierwsza sekcja gdzie powietrze jest gorące i rozrzedzone mogłaby być szersza. Teoretycznie poprawiłoby to wydajność. Z drugiej strony nie ma sensu tego budować i badać, skoro można zastosować coś innego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Sun, 10 Nov 2013 - 09:06
Post #19


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(DOHC @ Thu, 07 Nov 2013 - 14:17) *
Jeśli mamy dwa stykające się materiały o różnych temperaturach to ciepło będzie przepływać z tego cieplejszego do zimniejszego. Szybkość przepływu ciepła zależy od różnicy temperatur - im większa tym szybciej. Tak właśnie działa intercooler im większa różnica temp doładowującego a atmosferycznego tym jest wydajniejszy (są też inne czynnkiki typu budowa rdzenia itd ale to pomińmy). Jeśli mamy intercooler jednostronny to temp powietrza doładowującego po pierwszej sekcji spada i wydajność IC w drugiej sekcji znacznie spadnie, do tego dochodzą jakieś chore opory przepływu które powodują że turbo musi pompować 2 bary zamiast 1 bar (tak jak już poprzednicy wspomnieli) przez co powietrze jest znacznie bardziej podgrzane, turbo dostaje w dupe itd itp. Generalnie przed jednostronnym IC broniłbym się rękami i nogami.

Pozdrawiam


Właśnoe z powodu tej skuteczności, pionowy ICek jest z regóły lepszy od tych z poziomym żebrowaniem.


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lesiu.Z
post Sun, 10 Nov 2013 - 09:51
Post #20


Super User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Grudziądz





CYTAT(Kooboosh @ Mon, 04 Nov 2013 - 22:23) *
pytanie, czy górna część IC będzie tak samo wykorzystana jak dolna?


Tak, raczej tak bo zauważ, że powietrze wchodzące w icka jest "w nadciśnieniu" i "rozpycha" się po całości icka. Gdyby powietrze było ssane na wylocie to powietrze przelatywało by najkrótszą drogą, najmniejszym oporem i wtedy mogło by nasptąpić zjawisko niepełnego wykorzystania icka.


--------------------
Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 17:03