![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
zawory urywają sie tak samo jak przepalają żarówki, miałem to szczęście że stało sie to w moim przypadku przy klijencie podczas diagnostyki na drodze ( oczywiście ja prowadziłem). nie jest to częsty przypadek ale jednak sie zdarza. w moim przypadku "odkleił" sie grzybek od trzonka. oczywiście padł zawór wydechowy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 May 2013 ![]() |
Witajcie, ciąg dalszy historii:
Oglądałem w warsztacie rozebrany motor. Rzeczywiście: bardzo wyraźnie zużyte panewki (w sumie... wszystkie), na cylindrze na którym doszło do dzwona są już "w komplecie" z wałem. Podjąłem decyzję o przerobieniu tego silnika na stolik i poszukiwaniu nowego-starego motoru. Odnośnie kosztów - warsztat deklaruje poniesienie kosztów montażu nowego silnika. Co do kosztów wcześniejszych prac (przed dzwonem), będziemy jeszcze rozmawiać z właścicielem, ale tak czy owak sprawa zostanie załatwiona polubownie, mało prawdopodobne abym chciał to w takiej sytuacji jakoś eskalować. Lukasz |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
....i to jest rozsądne podejście z obu stron .
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Wniosek: jak się silnik lekko poci olejem to lepiej to zostaw bo możesz przedobrzyć
![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 May 2013 ![]() |
No, to już nie było lekkie pocenie, niestety po nocy zostawało parę kropli oleju.
Jednak wniosek ogólny mam taki (kiedyś już przerabiałem podobny temat - remont silnika w układzie V, obiecałem sobie wyciągnąć z tego lekcją ale jak widać mam krótką pamięć): w przypadku typowego, używanego samochodu, kupowanego z perspektywą max kilku lat niesportowego użytku, jeżeli naprawa wiąże się ze zdjęciem głowic(y) należy poważnie przemyśleć automatyczne wywalenie silnika i zakup nowego. W tej chwili oferta używanych silników z gwarancją 1 - 2 - 3 miesiące jest taka, że do normalnego samochodu zawsze da się coś dokupić. W ten sposób odpadają koszty robót szlifierskich oraz maleje spore ryzyko schrzanienia czegoś przez rodzimych szpeców. Lukasz |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 November 2012 ![]() |
Swięta prawda, dobry remont najczęściej przekracza dwa razy cenę zdrowej ori używki.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:50 |