Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Uszkodzenie silnika w warsztacie, Pytanie o postępowanie
hz10
post Thu, 31 Oct 2013 - 08:22
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





zawory urywają sie tak samo jak przepalają żarówki, miałem to szczęście że stało sie to w moim przypadku przy klijencie podczas diagnostyki na drodze ( oczywiście ja prowadziłem). nie jest to częsty przypadek ale jednak sie zdarza. w moim przypadku "odkleił" sie grzybek od trzonka. oczywiście padł zawór wydechowy





Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 31 Oct 2013 - 08:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Luk_Fiz
post Thu, 31 Oct 2013 - 09:06
Post #22


Rookie
Dołączył: Tue, 14 May 2013





Witajcie, ciąg dalszy historii:

Oglądałem w warsztacie rozebrany motor. Rzeczywiście: bardzo wyraźnie zużyte panewki (w sumie... wszystkie), na cylindrze na którym doszło do dzwona są już "w komplecie" z wałem. Podjąłem decyzję o przerobieniu tego silnika na stolik i poszukiwaniu nowego-starego motoru.
Odnośnie kosztów - warsztat deklaruje poniesienie kosztów montażu nowego silnika. Co do kosztów wcześniejszych prac (przed dzwonem), będziemy jeszcze rozmawiać z właścicielem, ale tak czy owak sprawa zostanie załatwiona polubownie, mało prawdopodobne abym chciał to w takiej sytuacji jakoś eskalować.


Lukasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Thu, 31 Oct 2013 - 09:10
Post #23


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





....i to jest rozsądne podejście z obu stron .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
lightman
post Thu, 31 Oct 2013 - 14:03
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: łódzkie





Wniosek: jak się silnik lekko poci olejem to lepiej to zostaw bo możesz przedobrzyć wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luk_Fiz
post Thu, 31 Oct 2013 - 14:11
Post #25


Rookie
Dołączył: Tue, 14 May 2013





No, to już nie było lekkie pocenie, niestety po nocy zostawało parę kropli oleju.

Jednak wniosek ogólny mam taki (kiedyś już przerabiałem podobny temat - remont silnika w układzie V, obiecałem sobie wyciągnąć z tego lekcją ale jak widać mam krótką pamięć): w przypadku typowego, używanego samochodu, kupowanego z perspektywą max kilku lat niesportowego użytku, jeżeli naprawa wiąże się ze zdjęciem głowic(y) należy poważnie przemyśleć automatyczne wywalenie silnika i zakup nowego. W tej chwili oferta używanych silników z gwarancją 1 - 2 - 3 miesiące jest taka, że do normalnego samochodu zawsze da się coś dokupić.
W ten sposób odpadają koszty robót szlifierskich oraz maleje spore ryzyko schrzanienia czegoś przez rodzimych szpeców.

Lukasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymi870
post Thu, 31 Oct 2013 - 17:49
Post #26


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 November 2012





Swięta prawda, dobry remont najczęściej przekracza dwa razy cenę zdrowej ori używki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:50