![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Tradycyjne jest takie:
Nowinka, 11 łopatek: ![]() Czy ktoś testował taaaaakie cudo? Warto? Czy to prawda, że wstaje 20%szybciej? "-This wheel comes with small central and will offer additional 20% airflow than stock cast wheel." http://www.ebay.pl/itm/Kinugawa-Turbo-Comp...=item232f23c98e -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Budowy promu kosmicznego ciag dalszy.....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 13 March 2007 Skąd: WGM ![]() |
Budowy promu kosmicznego ciag dalszy..... Jak nie masz nic ciekawego do napisania to może nic nie pisz?
-------------------- size is nothing... boost is EVERYTHING
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
dokładnie, coraz więcej tutaj onetu.
ja nie widzę, gdzie jest napisane, że wstaje 20% wcześniej? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 26 October 2012 Skąd: Częstochowa ![]() |
Jest napisane że ma 20% większą wydajność a nie że wstaje 20% wcześniej, tym bardziej może mi ktoś wyjaśnić co ma koło kompresji do wstawania turbiny?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Mazowieckie ![]() |
I to będzie prawdopodobnie wzrost w porównaniu do serii. Przyjmijmy że serią może być TD04HL-15T więc do TD04HL-20T będzie 20% większa wydajność.
-------------------- Stage3
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, większość producentów przechodzi na technologię billet, dzięki czemu łopatki są dłuższe a sam środek jest bardziej wybrany.
![]() ![]() ![]() Kolejna innowacja to 11 dłuższych łopatek, które teoretycznie powinny pozwolić turbinie wstać wcześniej, ale prawdopodobnie sprawi to też, że szybciej zdechnie górą. Tradycyjny wirnik ma 6 dłuższych łopatek i 6 krótkich. Mam pytanie do osób, które testowały ten nowy rodzaj wirników: Czy ktoś może się podzielić swoimi doświadczeniami z charakterystyki pracy takiego wirnika w porównaniu do dwunastołopatkowego o takim samym rozmiarze? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Jak nie masz nic ciekawego do napisania to może nic nie pisz? dokładnie, coraz więcej tutaj onetu. Zluzujcie troche warkocze. Gosc zasypal forum pytaniami, wyglada to troche jakby mial zbudowac prom kosmiczny, a mowimy o zwyklym, nie kosmicznie mocnym, doladowanym silniku jakich na tym forum mnostwo i zaden z wlascicieli nie szuka problemow tam, gdzie ich nie ma. Kupuja graty, skladaja, stroja, jezdza.Jesli to kolo kompresji oferuje 20% wiekszy przeplyw (oczywiscie o ile wierzyc zapewnieniom producenta), to w tych samych warunkach silnik wyprodukuje wiecej mocy. Zupelnie jak w sklejaniu hybrydowej sprezarki, wiec nad czym tu dumac? Kupic, przetestowac, cieszyc sie z wiekszej wydajnosci i nie szukac kolejnego problemu ![]() "łopatki są dłuższe a sam środek jest bardziej wybrany" nie ma zwiazku z technologia produkcji, tylko z samym projektem takiego kola. Kazdy moze sobie teraz zaprojektowac wlasne kolo kompresji i produkowac je w dowolnych ilosciach, na wlasne potrzeby. Nie musi zamawiac formy i odlewac miliona sztuk, zeby w ogole ktos zaczal to produkowac. Aluminiowe kola nie sa lepsze dlatego, ze sa aluminiowe, tylko dlatego, ze sie je od nowa projektuje, ta technologia pozwala na pelna dowolnosc i produkcje malych ilosci, do kazdej potrzebnej specyfikacji, dlatego teraz kazdy tuner z odpowiednim zapleczem moze cos takiego produkowac. To nie jest wyssane z palca, otwarcie mowia o tym chocby Garrett i Borg Warner. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Gosc zasypal forum pytaniami, wyglada to troche jakby mial zbudowac prom kosmiczny, a mowimy o zwyklym, nie kosmicznie mocnym, doladowanym silniku jakich na tym forum mnostwo i zaden z wlascicieli nie szuka problemow tam, gdzie ich nie ma. Kupuja graty, skladaja, stroja, jezdza. !makos, często wysadzają też silnik na pierwszym okrążeniu, pozatym proponuję Ci założyć temat o tym w off topic zamiast śmiecić tutaj ![]() Cały czas czekam na odpowiedz na moje pytanie. Nikt nie jeździł na wirniku z jedenastoma łopatkami? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
tradycyjne rozwiązanie kół kompresji jest zapene najbardziej uniwersalne i najlepiej sie sprawdza w róznych rozwiązaniach , kolo z 11łopatkami w niekórych aplikacjiach moze byc lepsze ale równie dobrze moze byc np bardziej podatne na efekt "surge"
zapewne nikt na forum niema jakiegoś porówania , jesli nawet sa efekty to minimalne bo juz dawno większość producentów sprężarek przeszła by na takie rozwiązanie tym bardziej w czasach downsizingu gdzie małej pojemnosci doładowane silniki wymuszają stosowanie wydajnych i szybkich spreżarek |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Odpowiedzialem wyzej. Zwiekszony przeplyw = wieksza moc w takich samych warunkach. Dokladnie to, o co kruszysz kopie od samego poczatku. Mniejsze doladowanie, wiecej mocy, wyzsza efektywnosc. Spojrz np. na GTXy Garretta.
Tobie akurat wysadzenie silnika na pierwszym okrazeniu nie grozi, bo zanim skonczysz, bedziemy przemieszczac sie 10cm nad ziemia i juz nie samochodami ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zluzujcie troche warkocze. Gosc zasypal forum pytaniami, wyglada to troche jakby mial zbudowac prom kosmiczny, a mowimy o zwyklym, nie kosmicznie mocnym, doladowanym silniku jakich na tym forum mnostwo i zaden z wlascicieli nie szuka problemow tam, gdzie ich nie ma. Kupuja graty, skladaja, stroja, jezdza. Markos, ale przynajmniej rusza tematy, które początkującym w temacie mogą się przydać ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Markos, ale przynajmniej rusza tematy, które początkującym w temacie mogą się przydać ![]() ![]() Moim zdaniem to wszystko jest troche bezcelowe,albo moze przesadzone. Tzn zeby osiagnac z takiego T4 280-300 koni , nie trzeba wywalac worka pieniedzy. Mozna to osiagnac wydechem (bez kata), programem i ewentualnie hybryda turbo i wtryskami. Kolega Kakao robi wielkie rozkminki, moze sensowne gdy walczy sie o te ostatnie 40 koni , ktore brakuje do 500...ale do 300 koni z 1.8-2.0 droga jest dosc prosta. Taka jest moja opinia patrzac na te tematy -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Z obydwu tych rozwiazan wyjmiesz mierzalne korzysci, ale warunkiem jest wykonanie jakiegos ruchu. Na razie stoisz. Może Cię to zdziwi ale dlatego tyle pytam, żeby nie tracić czasu właśnie. Otórz kupiłem koło 19T CNC billet wczoraj: ![]() ale gościu stwierdził, że 20T wstaje tak samo szybko a daje 20KM więcej... ...no i się umówiłem, że mi zamieni jak mu prześlą za parę dni i dostanie też te z 11 łopatkami ale to może być kot w worku dlatego się pytam co co warte, bo nie wiem czy brać czy nie... Jakbym się dowiedział, że 11 łopatek jest git to bym wziął od razu a tak to się wacham... Swoją drogą gościu co sprowadza te wirniczki będzie tak uprzejmy i przetestuje ten wirnik 11 łopatkowy 20T na swoim saabie zanim zacznie go sprzedawać (będzie wykres z hamowni i porównanie z 20T cnc) ale też nie wiadomo kiedy... Rozumiem, że tutaj respect zaczyna się od projektów ++500KM ale naprawdę lubię swój dupowozik i nie chcę mu zrobić kuku a nie mam worka pieniędzy, żeby oddać go do jakiegoś pro tuning garage na mody. !markos jeżeli wierzysz, że każdy sprzedawca Ci powie prawdę o swoim produkcie (20% większa efektywność wirnika w tym przypadku) to gratuluję naiwności. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Jesli to kolo kompresji oferuje 20% wiekszy przeplyw (oczywiscie o ile wierzyc zapewnieniom producenta) !markos jeżeli wierzysz, że każdy sprzedawca Ci powie prawdę o swoim produkcie (20% większa efektywność wirnika w tym przypadku) to gratuluję naiwności. Tja...Ja gigazakupy zwiazane z moim poprzednim samochodem mam juz dawno za soba. Nie bylem chyba az tak naiwny, bo z 1.8 wyszlo 350 koni przy 0.7 bar. Pojecie efektywnosci nie jest mi wiec zupelnie obce. Czytaj, szukaj, kombinuj, a moze w koncu cos dobrze wykombinujesz bez rozwlekania tego na kolejne watki o sprawach w gruncie rzeczy dosc prostych. Wyluzuj z tym rispektem od jakiejstam mocy. Kazdy ma tu szacunek dla innego, ktory costam grzebie, bo to fajne, wszyscy lubimy w gruncie rzeczy to samo. Podpowiadamy co wiemy, przeciez zaden z twoich watkow nie zniknal bez odpowiedzi, docen to ![]() ![]() bo nie wiem czy brać czy nie... To ja Ci pomoge i powiem: BRASC I NIE ZALOWAC! ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 February 2012 Skąd: siedlce ![]() |
tak czytam i zastanawiam się po co krytykować co napisał kakao ,
nie wie więc zadał pytanie normalna sprawa , ciekawe czy każdy z was był taki kozak jak po raz pierwszy grzebał w aucie |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
W hx35 np. wersja z mniejsza iloscia lopatek (przy tej samej srednicy) ma wiekszy przeplyw.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Właśnie jak kolega pisze HX35 z wersji 7blade moża wycisnąć więcej mocy, wersja 8blade mniej mocy ale bardzo szybki Spool alternatywą jest Hybryd 35/40 połączenie dwóch, jak nie kupisz i nie spróbujesz to chyba nie będziesz widział
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Thu, 27 January 2011 ![]() |
Gościu sprzedający te kółeczka to ja.
Nie dawajcie wiary, że CNC czy billet są wydajniejsze o 20%, To wierutna bzdura. Są wydajniejsze o 4-6% od kół odlewanych o tym samym wymiarze i w moim przekonaniu to znakomity rezultat, bo przykladowo przy 300KM można ugrać extra 15KM bez zmiany wymiaru. Są sporo lżejsze dla porównania odlewane 19T kiugawy waży 53g, oryginał MHI 48g a CNC 41g. Faktycznie dają szybszy spool (mniejszy lag) ale nie żadne 20% tylko turbo uzyskuje zadane doładowanie (u mnie jest to 1,35bara) o jakieś 150 - 200 obrotów szybciej niż z odlewanym kołem i to moim skromnym zdaniem jest również przyzwoity rezultat. Na potwierdzenie powyższych informacji dysponuję wykresami z hamowni. Koła mają znacząco większą wytrzymałość mechaniczną bo są frezowane z kutego aluminium (a odlewane są odlewane). Koła są droższe od kół odlewanych o średnio 150 - 200zł - zapewne dla jednych warto dla innych nie. M. Do tej pory testowałem tylko koła CNC 6+6 łopatek. W najnowszej dostawie zamówiłem również koła 11-łopatkowe i 5+5 łopatek. Jak przetestuję podzielę się wynikami. Nie spodziewam się cudów, ale gdyby udało się przyspieszyć osiągnięcie zadanego boostu o 100-200obr bez znaczącego pogorszenia wydajności na wysokich obrotach uznałbym to za wielki sukces. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
istnieją jakieś mapy porównujące różne warianty?
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 23:06 |