![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 15 October 2008 ![]() |
Witam.Mam taki dylemat czy zachipować swoje 1.8T 99r AGU czy odpuścić i wziąść się za remont.Auto w tej chwili jest już po chipie który zrobiłem zaraz po kupnie samochodu.Było to jakieś 3 lata temu.Od tamtego czasu zrobiłem kilka modyfikacji.Czyli wydech przelot z kwasa 2,75Cala,tip z kwasa,fmic,N75 race...i planuje większe wtryski (360 zamiast seryjnych 280) tuż przed softem.Ale dzisiaj po zmierzeniu ciśnienia na cylindrach wyszło prawie równo na każdym po 8.3.Z tego co czytałem na forach to powinno być między 8-12.Czy 8.3 to nie jest za mało żeby myśleć o następnym chipie i celowanie w moc ok.230ps.?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 09 June 2013 ![]() |
Cześc kolego możesz powiedzieć cos wiecej co rozumiesz przes slowo chip . Co to bedzie robione ? i co to bylo robione ? na jakim doładowaniu teraz jeżdzisz ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 09 June 2013 ![]() |
a tak apropo tego cisnienia sprezania . 1 podczas pomiaru mialeś otwartą czy zamkniętą przepustnice ?
2 w jakim stanie masz akumulator bo odchylka żedu 0.3 bara to moze sie zmienic jak dobrze akumulator naładujesz albo masz slaby to ci rżnie bedzie wychodziło. 3 cisnienie jest stosunkowo niskie bo i stopien spręzania masz w takim aucie mniejszy . |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 03 February 2005 Skąd: Łomża ![]() |
8 to bardzo malo.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
silnik do remontu
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 16 March 2007 Skąd: Wyszków ![]() |
jak dobrze pamiętam i mierzyłem kiedyś u siebie też w AGU jeszcze jak miałem to na wszystkich było około 12,5
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Zanim wyślemy silnik do huty to upewnijmy się, że manometr dobrze mierzy oraz, że silnik ma odpowiednie obroty. Różnica między wciśniętym gazem w podłogę, a nie wciśniętym jest żadna.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Wed, 15 October 2008 ![]() |
Tak przepustnica była otwarta,pedał w podłodze.Wskaźnik do pomiaru ciśnienia świecił nowością nie był to jakiś zdezelowany bubel.Z akumulatorem nie miałem nigdy problemów choć nie mówię że jest nowy.Po tych wszystkich modach chciałem dostosować silnik do nowych gratów,bo potencjał silnika się polepszył od ostatniego softu.Nie licząc oczywiście teraz tego że ciśnienie jest do dupy i szykuje się remoncik
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czytasz uważnie co się do Ciebie pisze? Otwarcie przepustnicy nie ma znaczenia. Wskaźnik nowy nie znaczy, że sprawny. Możesz spiąć 4 akumulatory, ale ciśnienie nie zależy od napięcią w instalacji, ale od obrotów silnika, pomiędzy jest coś jeszcze, np rozrusznik.
Dlaczego mierzyłeś ciśnienie? Jeżeli masz ochotę na remont to go rób i nie zawracaj ludziom tyłów. Jeżeli chcesz odpowiedzi czy remont jest wymagany to sprawdź obroty silnika, ciśnienie sprężania, a najlepiej pojedź na hamownię. P.S. Chociaż bez obrazy, ale biorąc pod uwagę wartość merytoryczną tego co piszesz, to nawet jak mocy nie będzie to podjedź z tym do kogoś kto ma pojęcie zanim wezmiesz się za remont. Chyba, że potrzeba remontu jest tak silna, że nie dasz rady, to remontuj. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 15 October 2008 ![]() |
Hamowanie w tej chwili może wszystkiego nie wyjaśnić.Jeśli była by to seria byłby jakiś punkt odniesienia.A teraz po tym pierwszym chipie nie ma już serii.Ale może wiesz coś czego ja nie wiem to chętnie posłucham.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 15 October 2008 ![]() |
Nie mam ciśnienia na remont.Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach.Wyszło lipne i dlatego pytam czy remont jest wymagany czy nie.Nie jestem mechanikiem i nie wiem co ma znaczenie a co nie> Dlatego pytam inteligętniejszych gości w tym temacie.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jak lipne, skoro w normie wg tego co piszesz? Na każdym cylindrze podobne. Silnik ma generować moc, skoro na hamowni wyjdzie to co szacowane, a Ty chcesz remontować silnik to remontuj.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Sa silniki, ktore generuja moc, a jednak wymagaja jakichs prac remontowych. Zrob probe szczelnosci silnika i wszystko sie wyjasni.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Nie wiem dokładnie jaka procedurę odpalania ma 1.8T ale ma on elektryczna przepustnice tak więc naciskanie pedału gazu nic nie da... Zdejmij wąż ssący z kolektora wykręć wszystkie świece, naładuj akumulator przez noc i podziel się wynikami taki pomiar jest miarodajny, jeśli nadal będzie mało wykonaj próbę olejowa...
PS. remont 1.8T może być średnim pomysłem gdy czapka i dół są w złym stanie już lepiej się rozejrzeć z gołym słupkiem bo wbrew pozorom nie są drogie... -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Wed, 15 October 2008 ![]() |
1.8T AGU ma przepustnice na linkę.Inne młodsze mają już elektroniczną.Na czym polega próba olejowa?Jak sobie przypomnę teraz pomiar ciśnienia na cylindrach to miałem wrażenie jakby rozrusznik rzeczywiście słabo kręcił.Myślałem wtedy że tak ma być przy wykręconych świecach.Odpalanie auta też nie jest od"strzała"tak koło 3 sek trzeba pocheblować. Już sobie wygóglowałem co to próba ciśnieniowa.Ale u mnie mimo niskiego ciśnienia było prawie równo na każdym cylindrze.Z tego co widzę to problem będzie w rozruszniku.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 07 April 2007 ![]() |
że niby słabiej kręcił bo swiece były wykręcone? dokładnie jest na odwrót, wykrecenie świec powoduje brak cisnienia sprężania w komorze (zmniejszenie oporów) i silnik w zasadzie powinien krecić jak wiertarka (na pewno dużo swobodniej niż ze świecami), zanim zabierzesz sie za remont sprawdz ten rozrusznik (lub/i akumulator)
-------------------- 147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
sprawdzanie motoru pod katem remontu na hamowni to słaby pomysł. kiedys moje g40 z kompresja po 8, 110km wyplulo na hamowni (113km seria). m52b28 tez na hamowni pokazywalo serie (192km) a motor mial 10 i 11 na 5tym i 6tym garze. wiec to zaden wyznacznik. poza tym wszyscy wiedza ze hondy sa najszybsze tuz przed koncem silnika
![]() -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Na sam poczatek sprawdz czy zaworek zwrotny w manometrze dobrze dziala, powinien przepuscic cisnienie jak dmuchniesz w niego ustami. Z autopsji wiem ze trafiaja sie takie ktore przetrzymuja 2 bary cisnienia zanim sie otworza, i potem wychodza cuda wianki
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Wed, 15 October 2008 ![]() |
Dzięki za wszystkie rady.Posprawdzam wszystko i zobaczymy co wyjdzie.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
PS. remont 1.8T może być średnim pomysłem gdy czapka i dół są w złym stanie już lepiej się rozejrzeć z gołym słupkiem bo wbrew pozorom nie są drogie... Według mnie zawsze lepiej zrobić remont niż kupować coś czego 100% pewności sprawnośći i pochodzenia nie masz. Tak masz 100% pewnośći co siedzi w środku i że jest nowe oraz sprawne. Wiadomo że kasa może większa ale zawsze pewnosć że nic się nie wysypie po drodze. -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 01:37 |