![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
watpie zeby Ci sie opłacało w pl dorabiać jeśli tam masz dwie pary za 1kpln.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Heheh tak, tak a po 2 semestrach technologi maszyn owy student lub zmienia przelozenia w gleasonie i robi sobie skrzynie ![]() Ja przez to wszystko przechodziłem i wiem ile rózni się teoria od praktyki. Owszem jest łatwiej to sobie przyswoić ale nie przesadzajmy ![]() Materiał to jest najmniejszy problem. To, że to nie mietek czy audi różnicy większej nie robi - skrzynia to skrzynia, technologia ta sama. W takim przypadku , gdy mamy wszystkie wymiary kół, wałków i całej reszty pozostaje obliczyć przełożenie, zęby i technologię wykonania wraz z materiałem i jego późniejszą obróbką. Jak byś projektował przekładnię od podstaw, zgodzę się, że nie jest to zajęcie dla kompletnego amatora. W tym wypadku jednak jest to do zrobienia, a po procesie projektowym warto się skonsultować, np. z alim z tego forum, który sprawdzi obliczenia, doradzi i później zapewne też wykona te detale. Serio, to nie jest technologia kosmiczna, a to że materiał jest twardy nie znaczy, że da się jedynie kupić takie koła od firm tuningowych. Te firmy też projektowały te koła, zlecały ich wykonanie, więc jest to wykonalne. Co więcej, są też na tym forum ludzie, którzy mogą to wykonać. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Pinin, nie rozumiesz. Koło zębate to nie jest coś co wykonuje się w postaci jednej sztuki za pierwszym razem. To nie jest wałek który przetoczysz i wiesz że skoro jest wymiar to wprasujesz na niego łozysko etc. Musisz wykonać pare współpracujących, sprawdzić kontakt i dokonać korekcji.
Nawet jesli sobie wszystko policzysz to skąd wiesz jaka maszyne ma zakład, jakie przełozenia do gleasonów, jakie moduly moze wykonywac? 99 zakładów pracuje na starych kilkudziesięcio letnich maszynach. Naprawdę polecam wybrać sie do zakładu produkujacego koła i porozmawiać Ps.Żeby nie było ze mądruje, przenosimy własnie duża produkcje kół zębatych z UK do PL, naprawde jest sporo zachodu. EOT. Autorze bierz te przelozenia za 1kzł, jeśli to dedykowane do twojego wozu to jest to bardzo dobra cena. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Będę zgłębiał temat. Chcę się wybrać na hamownię zobaczyć co ten silnik zapodaje i przy jakich RPM. To będzie rzutować na dobór przełożenia też.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 09 May 2003 ![]() |
Zlecałem kilka lat temu wykonanie customowych zębatek biegów do 5-cio biegowej skrzyni do VWa (skrzynia 02A) .
SQS czeski także mi to wykonał.. 5 biegów + wsteczny chyba także. Dokładnie coś takiego . Musiałem im wysłać oryginały , całą choinkę w zasadzie - chyba ok 1700EU mnie to kosztowało jakieś 6lat wstecz .. Zęby proste, skrzynia na seryjnych synchronizatorach. Działa bardzo fajnie, ale głośna jest (nie do cywilnej jazdy..) |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Sat, 05 October 2013 ![]() |
Witajcie
mam nissana n14 z silnikiem sr20. temat skrzyni FWD do niego to masakra. przekopałem cały net ze 20 razy. poza PAR i PPG (droższa opcja) nie ma kompletnie nic w naszych rejonach ze juz nie wspomnę o cenie. pisałem do róznych firm i nikt nie chce podjąc sie zrobienia wkładu. zdecydowałem sie zamówić wkład z PAR. mam juz od nich przełozenie główne. wkład powinien być gotowy w tym roku. zastanawiam sie nad skopiowaniem. Co Wy na to? jest jakaś firma która to ogarnie ? aha zamówiłem zestaw na zebach prostych biegi 1-5 pod synchronizatory. mysle że dla kogos ogarnietego nie bedzie problemem na tej podstawie zrobienia kłówki. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
będąc na praktykach widziałem jak goście "na fuche" dorabiali tryby do scharana na elektrodrążarce, zakład zupełnie nie zajmujący się takową produkcją, po prostu konstruktor/technolog zrobił program i jazda na maszynie.
co do ursusa to raczej zwolnice robią najwięcej hałasu ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:37 |