Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Przebudowa skrzyni biegów, inne przełożenia, czyli jak i gdzie dorobić zębatki
Jaqo
post Wed, 25 Sep 2013 - 14:05
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





watpie zeby Ci sie opłacało w pl dorabiać jeśli tam masz dwie pary za 1kpln.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Sep 2013 - 14:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Wed, 25 Sep 2013 - 16:06
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(Skiba @ Tue, 24 Sep 2013 - 20:57) *
Heheh
tak, tak a po 2 semestrach technologi maszyn owy student lub zmienia przelozenia w gleasonie i robi sobie skrzynie biggrin.gif
Ja przez to wszystko przechodziłem i wiem ile rózni się teoria od praktyki. Owszem jest łatwiej to sobie przyswoić ale nie przesadzajmy wink.gif
Materiał to jest najmniejszy problem.


To, że to nie mietek czy audi różnicy większej nie robi - skrzynia to skrzynia, technologia ta sama.
W takim przypadku , gdy mamy wszystkie wymiary kół, wałków i całej reszty pozostaje obliczyć przełożenie, zęby i technologię wykonania wraz z materiałem i jego późniejszą obróbką.
Jak byś projektował przekładnię od podstaw, zgodzę się, że nie jest to zajęcie dla kompletnego amatora. W tym wypadku jednak jest to do zrobienia, a po procesie projektowym warto się skonsultować, np. z alim z tego forum, który sprawdzi obliczenia, doradzi i później zapewne też wykona te detale.
Serio, to nie jest technologia kosmiczna, a to że materiał jest twardy nie znaczy, że da się jedynie kupić takie koła od firm tuningowych. Te firmy też projektowały te koła, zlecały ich wykonanie, więc jest to wykonalne. Co więcej, są też na tym forum ludzie, którzy mogą to wykonać.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 25 Sep 2013 - 17:38
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Pinin, nie rozumiesz. Koło zębate to nie jest coś co wykonuje się w postaci jednej sztuki za pierwszym razem. To nie jest wałek który przetoczysz i wiesz że skoro jest wymiar to wprasujesz na niego łozysko etc. Musisz wykonać pare współpracujących, sprawdzić kontakt i dokonać korekcji.
Nawet jesli sobie wszystko policzysz to skąd wiesz jaka maszyne ma zakład, jakie przełozenia do gleasonów, jakie moduly moze wykonywac? 99 zakładów pracuje na starych kilkudziesięcio letnich maszynach.
Naprawdę polecam wybrać sie do zakładu produkujacego koła i porozmawiać

Ps.Żeby nie było ze mądruje, przenosimy własnie duża produkcje kół zębatych z UK do PL, naprawde jest sporo zachodu.

EOT.

Autorze bierz te przelozenia za 1kzł, jeśli to dedykowane do twojego wozu to jest to bardzo dobra cena.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Thu, 26 Sep 2013 - 08:18
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Będę zgłębiał temat. Chcę się wybrać na hamownię zobaczyć co ten silnik zapodaje i przy jakich RPM. To będzie rzutować na dobór przełożenia też.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkk13
post Wed, 02 Oct 2013 - 22:46
Post #25


Frequent User
Dołączył: Fri, 09 May 2003





Zlecałem kilka lat temu wykonanie customowych zębatek biegów do 5-cio biegowej skrzyni do VWa (skrzynia 02A) .
SQS czeski także mi to wykonał.. 5 biegów + wsteczny chyba także. Dokładnie coś takiego . Musiałem im wysłać oryginały , całą choinkę w zasadzie - chyba ok 1700EU mnie to kosztowało jakieś 6lat wstecz ..
Zęby proste, skrzynia na seryjnych synchronizatorach. Działa bardzo fajnie, ale głośna jest (nie do cywilnej jazdy..)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CKMotorsport
post Sat, 05 Oct 2013 - 11:26
Post #26


Super User
Dołączył: Sat, 05 October 2013





Witajcie

mam nissana n14 z silnikiem sr20. temat skrzyni FWD do niego to masakra. przekopałem cały net ze 20 razy. poza PAR i PPG (droższa opcja) nie ma kompletnie nic w naszych rejonach ze juz nie wspomnę o cenie. pisałem do róznych firm i nikt nie chce podjąc sie zrobienia wkładu.

zdecydowałem sie zamówić wkład z PAR. mam juz od nich przełozenie główne. wkład powinien być gotowy w tym roku. zastanawiam sie nad skopiowaniem. Co Wy na to? jest jakaś firma która to ogarnie ?

aha zamówiłem zestaw na zebach prostych biegi 1-5 pod synchronizatory. mysle że dla kogos ogarnietego nie bedzie problemem na tej podstawie zrobienia kłówki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmer
post Sun, 06 Oct 2013 - 22:45
Post #27


User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SKL/Cz-wa





będąc na praktykach widziałem jak goście "na fuche" dorabiali tryby do scharana na elektrodrążarce, zakład zupełnie nie zajmujący się takową produkcją, po prostu konstruktor/technolog zrobił program i jazda na maszynie.
co do ursusa to raczej zwolnice robią najwięcej hałasu wink.gif ale fakt, chyba na prostych zębach
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:37