Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
AUTO-LIDER
post Wed, 22 Jan 2003 - 22:52
Post #21


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





CYTAT("Bullitt":2il5dccr)
Zz tym że w dieslach nie ma sensu stosowania benzynowych turbin- bo stosuje się tam turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Czego z koleji nie da się zastosować w benzynie- ze wzgledów czysto technologicznych. po prostu obroty uzyskane przez wałek zatarły by całą mechanikę...

Pozdr.


Wyjaśnij to blizej- z tą mechaniką, ja wiem ze nie stosuje się turbin ze zmienną geometrią w benzynie ze względu na za wysoka temp, a konkretnie skupiająca się temp na krawędziach kierownic doprowadziła by do ich nadtopienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 22 Jan 2003 - 22:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Lancisti
post Wed, 22 Jan 2003 - 23:05
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





Pewnie chodzi o te, ze te maciupkie turbinki VTN od diesla musialby w benzynie (zeby cos nadmuchac) osiagnac takie obroty, zeby sie zaraz zatarly.

A co to VTN i benzyny, to istnieja specjalne konstrukcjie do benzyny - np. Aerocharger. Problem polega na tym, ze to wszystko malenstwa.

Jest tez metoda na stosowanie VTN z TDI w malych silnikach benzynowych. Po prostu miedzy kolektor a turbine wklada sie np. katalizator (a mozna turbine jeszcze odsunac). Co prawda traci sie sporo energii spalin, rosnie lag (ale przy malym VTN to duzo tego lagu i tak nie bedzie), ale do lekkiego doladowania wystarczy. No i temperatura spalin spada. I jaka piekna emisja!


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Wed, 22 Jan 2003 - 23:18
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





czy przypadkiem garrett nie wykombinowal jakiejs zmiennej geometrii do benzyny? nie wiem czy w serii to jakiejkolwiek jezdzi, ale cos mi sie o ucho obilo...

a poza tym z ciekawostek w FOcusie RS jezdzi turbinka ze stalowa (!) czescia ciepłą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 22 Jan 2003 - 23:32
Post #24


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





O ile wiem smarowanie trzeba przerabiac w turbinach z diesla stosowanych w benzynie,ale moze to byc spowodowane temeratura pracy,ktora zasadniczo sie rozni w B i D


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Thu, 23 Jan 2003 - 00:34
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("PrOsIaQ":1ihljjqv)
a poza tym z ciekawostek w FOcusie RS jezdzi turbinka ze stalowa (!) czescia ciepłą


Standard - tanio a wytrzymale na temperature. Co prawda troche ciezkie, ale Focus RS mocny nie jest, to i turbo male, wiec i tak sie szybko rozkreca.

A ja i tak wole ceramike lub tytan


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 22 July 2025 - 19:24