![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
CYTAT("Bullitt":2il5dccr) Zz tym że w dieslach nie ma sensu stosowania benzynowych turbin- bo stosuje się tam turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Czego z koleji nie da się zastosować w benzynie- ze wzgledów czysto technologicznych. po prostu obroty uzyskane przez wałek zatarły by całą mechanikę...
Pozdr. Wyjaśnij to blizej- z tą mechaniką, ja wiem ze nie stosuje się turbin ze zmienną geometrią w benzynie ze względu na za wysoka temp, a konkretnie skupiająca się temp na krawędziach kierownic doprowadziła by do ich nadtopienia. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Pewnie chodzi o te, ze te maciupkie turbinki VTN od diesla musialby w benzynie (zeby cos nadmuchac) osiagnac takie obroty, zeby sie zaraz zatarly.
A co to VTN i benzyny, to istnieja specjalne konstrukcjie do benzyny - np. Aerocharger. Problem polega na tym, ze to wszystko malenstwa. Jest tez metoda na stosowanie VTN z TDI w malych silnikach benzynowych. Po prostu miedzy kolektor a turbine wklada sie np. katalizator (a mozna turbine jeszcze odsunac). Co prawda traci sie sporo energii spalin, rosnie lag (ale przy malym VTN to duzo tego lagu i tak nie bedzie), ale do lekkiego doladowania wystarczy. No i temperatura spalin spada. I jaka piekna emisja! -------------------- Pozdrawia Lancisti
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2) Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania) BMW 320td M |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
czy przypadkiem garrett nie wykombinowal jakiejs zmiennej geometrii do benzyny? nie wiem czy w serii to jakiejkolwiek jezdzi, ale cos mi sie o ucho obilo...
a poza tym z ciekawostek w FOcusie RS jezdzi turbinka ze stalowa (!) czescia ciepłą |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
O ile wiem smarowanie trzeba przerabiac w turbinach z diesla stosowanych w benzynie,ale moze to byc spowodowane temeratura pracy,ktora zasadniczo sie rozni w B i D
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("PrOsIaQ":1ihljjqv) a poza tym z ciekawostek w FOcusie RS jezdzi turbinka ze stalowa (!) czescia ciepłą
Standard - tanio a wytrzymale na temperature. Co prawda troche ciezkie, ale Focus RS mocny nie jest, to i turbo male, wiec i tak sie szybko rozkreca. A ja i tak wole ceramike lub tytan -------------------- Pozdrawia Lancisti
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2) Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania) BMW 320td M |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 22 July 2025 - 19:24 |