Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Closed TopicStart new topic
> Seat Ibiza Sport 1.8T+, Drut Mode Out
jackkpl
post Wed, 04 Sep 2013 - 20:44
Post #21


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ten pomiar troche nie miarodajny. Wiesz tylko tyle, ze po postoju z zamknieta maska bedzie troche lepiej jechal. Zrob pomiar bezposrednio po przejechaniu jakiegos odcinka. Wtedy wiesz, ile jest roznicy w temp kolektora w normalnej jezdzie. Mozesz tez sprobowac przycisnac go i po zatrzymaniu od razu mierzyc.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Sep 2013 - 20:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GREGOR10
post Wed, 04 Sep 2013 - 21:14
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Uszczelka daje różnicę jak się w miejscie jeździ , bo kolektor odbiera ciepło od głowicy i się nagrzewa , z uszczelka mniej.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Wed, 04 Sep 2013 - 22:19
Post #23


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





Tez właśnie tak myślę, że bardziej po zatrzymaniu daje ten plus, iż kolektor się tak szybko nie grzeje... światła czy jakiś lajtowy korek...

Podczas jazdy i tak był u mnie zimny (chłodny) IC-ek dobrze sobie z tym radzi.

Nie mam już pirometru bo oddałem no i nie wiem jaka była temp przed założeniem uszczelki. Ale mi głownie chodziło o sprawdzenie różnicy po krótkim postoju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 04 Sep 2013 - 22:22
Post #24


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(orzel12 @ Wed, 04 Sep 2013 - 22:19) *
Tez właśnie tak myślę, że bardziej po zatrzymaniu daje ten plus, iż kolektor się tak szybko nie grzeje... światła czy jakiś lajtowy korek...

Podczas jazdy i tak był u mnie zimny (chłodny) IC-ek dobrze sobie z tym radzi.

Nie mam już pirometru bo oddałem no i nie wiem jaka była temp przed założeniem uszczelki. Ale mi głownie chodziło o sprawdzenie różnicy po krótkim postoju.

taki zabieg napewno duzo daje. Dlatego pomimo paru wad, kolektory plastikowe sa pod tym wzgledem lepsze. Tak samo uklad dolotowy- alu albo kwasiak ladniej wyglada ,ale pobiera cieplo z komory i ogrzewa troche powietrze.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 04 Sep 2013 - 22:35
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





pirometr nie działa poprawnie mierząc temp takich blyszczących powierzchmi, moze troche oszukiwać


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 04 Sep 2013 - 22:44
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





kto ma 1.8t i jezdzi po miescie ten wie jak sie kolektor potrafi nagrzać (nawet 80C i wiecej widzialem....) wtedy czuc ze auto nie jedzie dopuki nie schlodzisz kolektora.... taka uszczelka robi zdecydowana różnice.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szkapek28
post Thu, 05 Sep 2013 - 11:40
Post #27


User
Dołączył: Sun, 25 May 2008
Skąd: elbląg





rozumiem że ta przekładka termoizolacyjna pełni także role uszczelki?jaka jest gruba?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 05 Sep 2013 - 12:09
Post #28


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(orzel12 @ Fri, 30 Aug 2013 - 12:27) *
No to teraz ja czekam na słowa krytyki wink.gif


jest bardzo ładnie!

ale moze wyjscie z turbiny mozna było zrobić tez z kwasa na łagodniejszym kolanku, bo to gumowe jest na ostro 90 stopni

wiem pierdoła ale jak wszystko jest tak ładnie to bym sie pokusił o wymiane tego

a bandazem nie lepiej było owinać kolektor wydechowy niz dolot przez FMIC ? tzn czy nie lepszy rezultat dałoby obnizenie temp pod maską niz izolowanie kawałka dolotu ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 05 Sep 2013 - 17:04
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(Szkapek28 @ Thu, 05 Sep 2013 - 11:40) *
rozumiem że ta przekładka termoizolacyjna pełni także role uszczelki?jaka jest gruba?


To zle rozumiesz . Prawidlowo sklada sie to na dodatkowo dwoch seryjnych iszczelkach a przekladka idzie w srodek .

Ps owijanie dolotow w komorze rowniez ma swoje duze plusy . Oczywiscie dobrze jest izolowac tez kolektor wydexhowy ,ale akurat ja tegobu siebie nie robie .


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 05 Sep 2013 - 21:57
Post #30


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Rafalek114 @ Thu, 05 Sep 2013 - 17:04) *
To zle rozumiesz . Prawidlowo sklada sie to na dodatkowo dwoch seryjnych iszczelkach a przekladka idzie w srodek .

Ps owijanie dolotow w komorze rowniez ma swoje duze plusy . Oczywiscie dobrze jest izolowac tez kolektor wydexhowy ,ale akurat ja tegobu siebie nie robie .


Nie wiem, po co dodatkowe uszczelki do teflonu. Mialem takie cos w rekach, sam to wycinalem, sam montowalem. Teflon byl na tyle miekki,ze wszystko pouszczelnial i nie bylo zadnych nieszczelnosci. Dodatkowo uszczelka pod kolektor ssacy (w moim aucie) byla metalowa, wiec jeszcze mniej sie dopasuje, niz teflon.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Thu, 05 Sep 2013 - 22:29
Post #31


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





Ale to nie teflon wink.gif

Rafalek ma racje...robiłem kanapke.

Ten kolektor jest średni kształtem do owijania właśnie... Rury owinięte żeby chociaż trochę osłonic, bo tam chyba z milion stopni jest...masakra.
Plan jest zrobić jeszcze jakąś blaszkę oddzielającą. Tylko nie wiem z czego. Chyba kwasiak jedynie zostaje.

Sprawa kolanka do przemyślenia. Szkoda, ze wcześniej tego nie wyłapałem nigdzie, bo teraz w sumie szkoda $$ wydanej na to kolanko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 05 Sep 2013 - 22:36
Post #32


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(orzel12 @ Thu, 05 Sep 2013 - 22:29) *
Ale to nie teflon wink.gif

Rafalek ma racje...robiłem kanapke.

Ten kolektor jest średni kształtem do owijania właśnie... Rury owinięte żeby chociaż trochę osłonic, bo tam chyba z milion stopni jest...masakra.
Plan jest zrobić jeszcze jakąś blaszkę oddzielającą. Tylko nie wiem z czego. Chyba kwasiak jedynie zostaje.

Sprawa kolanka do przemyślenia. Szkoda, ze wcześniej tego nie wyłapałem nigdzie, bo teraz w sumie szkoda $$ wydanej na to kolanko.


a to zwracam honor. zalozylem,ze uszczelka jest z teflonu, bo to najlepszy material do tego celu.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 06 Sep 2013 - 14:52
Post #33


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(orzel12 @ Thu, 05 Sep 2013 - 22:29) *
Ten kolektor jest średni kształtem do owijania właśnie... Rury owinięte żeby chociaż trochę osłonic, bo tam chyba z milion stopni jest...masakra.
Plan jest zrobić jeszcze jakąś blaszkę oddzielającą. Tylko nie wiem z czego. Chyba kwasiak jedynie zostaje.

Sprawa kolanka do przemyślenia. Szkoda, ze wcześniej tego nie wyłapałem nigdzie, bo teraz w sumie szkoda $$ wydanej na to kolanko.


w VR6 24V jest seryjne zwykla blacha z alu

moze być kwasówka i moze podkleić tą matę termiczną która stosuje sie na grodziach ?




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Wed, 11 Sep 2013 - 22:19
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





analogue dał radę smile.gif
jest porządek smile.gif


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Wed, 11 Sep 2013 - 22:20
Post #35


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





Dziś kolejny mały krok do ogarnięcia... A w sumie to już ostatnie dwa które pozostały... Mam nadzieje wink.gif

Mianowicie wleciała nowa sonda, bo ta co była już nie chciała współpracować.




Poza tym wleciała tez inna przepustnica, ponieważ stara również zastrajkowała i wolne obroty miałem na poziomie 1100-1200. Myślałem, że to jakiś czujnik padł ale jednak okazało się, że nie.

W każdym bądź razie ostatnie niedomagania zostały ogarnięte. Kosztowało mnie to trochę czasu nerwów i $$ ale w końcu się udało biggrin.gif


Jutro shamuje "padaczke" i jak nie będzie przynajmniej tego co na wykresie z 1 strony to chyba spale dziada laugh.gif
No chyba, ze będzie padać to odpuszczam, bo ma to być Dynomet.


Ogólnie to wszystko jest na duuzy +. Zarówno mechanicznie jak i wizualnie... aaa no i dupohamownia stwierdziła wielką poprawę.

Ale co z tego będzie...?? zobaczymy....

Go to the top of the page
 
+Quote Post
pewexiusz
post Sat, 14 Sep 2013 - 10:10
Post #36


User
Dołączył: Thu, 23 April 2009





I jak udało się shamować auto?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Sat, 14 Sep 2013 - 14:34
Post #37


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





Udało sie udało... nie miałem czasu żeby wstawić wykres.


Wyszło coś takiego...



Wstawiam stary i nowy na jednej stronie dla porównania.





Auto przed właściwym hamowaniem przejechało dość ostro kawałek drogi.

Na wykresie widać naniesione dwie próby.





Jeśli ktoś ma uwagi chętnie wysłucham .

Jak widać do poprzedniego wykresu moc lekko wzrosła ale za to niuton trochę mniejszy.
Jakieś podpowiedzi dlaczego tak wyszło??

Ogólnie jestem zadowolony, bo auto odżyło no i jest prawie tak jak było wystrojone.

Pewnie jakaś korekta softu poprawiłaby te niedociągnięcia. Niestety nie mam do kogo się udać żeby nie jechać z 500km w jedną stronę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 14 Sep 2013 - 14:59
Post #38


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





A nie ma znaczenia temperatura otoczenia, w jakiej to sie odbywalo? Poprzednie wykresy byly w zimie (4 stopnie) i do tego widac korekcje 0,6%. Duzo zalezy od tego, kto hamuje i jak ustawi soft smile.gif. Umowmy sie,ze cisnienie 97,9 kPa to jedno z najnizszych, jakie sie odnotowuje w naszym kraju.

Update : a jednak moze dane na wykresie sa prawidlowe wink.gif
http://pogoda.ekologia.pl/Archiwum/Archiwu...zawa,2011-12-05


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Tue, 01 Oct 2013 - 13:56
Post #39


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





Mam prośbę o podpowiedź...

Założyłem zawias gwintowany z regulacja twardości tragedii nie ma jeździ się OK . Po zmianie i obniżeniu auta fatalnie pogorszyło sie prowadzenie w zakręcie, czuć ze auto się odkleja. domyślam się , ze wszystko się tam rozjechało. Będę robił teraz kompletne zawieszenie wszelkie tuleje, gumy łączniki itp i jadę na zrobienie geometrii.

Co mogę poprawić względem serii aby auto lepiej się prowadziło i poprawiło trakcyjność ?? Jak najlepiej bedzie ustawić kąty itd w przednim zawieszeniu ??

Pewnie jak podjadę na stacje zrobią jak w książce napisali i tyle, a chciałbym zobaczyć czy można coś zmienić żeby auto lepiej się prowadziło bo teraz lipa straszna.

Akurat w tym temacie nie mam zielonego pojęcia także sam nie poradzę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 01 Oct 2013 - 14:17
Post #40


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(orzel12 @ Tue, 01 Oct 2013 - 13:56) *
Mam prośbę o podpowiedź...

Założyłem zawias gwintowany z regulacja twardości tragedii nie ma jeździ się OK . Po zmianie i obniżeniu auta fatalnie pogorszyło sie prowadzenie w zakręcie, czuć ze auto się odkleja. domyślam się , ze wszystko się tam rozjechało. Będę robił teraz kompletne zawieszenie wszelkie tuleje, gumy łączniki itp i jadę na zrobienie geometrii.

Co mogę poprawić względem serii aby auto lepiej się prowadziło i poprawiło trakcyjność ?? Jak najlepiej bedzie ustawić kąty itd w przednim zawieszeniu ??

Pewnie jak podjadę na stacje zrobią jak w książce napisali i tyle, a chciałbym zobaczyć czy można coś zmienić żeby auto lepiej się prowadziło bo teraz lipa straszna.

Akurat w tym temacie nie mam zielonego pojęcia także sam nie poradzę.


napewno mozna zrobic rozbiezne przednie kola, to pomaga w zakrecie,ale powoduje gorsze zachowanie na prostej. Fabrycznie wiekszosc aut ma kola zbiezne.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 14:21