![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ten pomiar troche nie miarodajny. Wiesz tylko tyle, ze po postoju z zamknieta maska bedzie troche lepiej jechal. Zrob pomiar bezposrednio po przejechaniu jakiegos odcinka. Wtedy wiesz, ile jest roznicy w temp kolektora w normalnej jezdzie. Mozesz tez sprobowac przycisnac go i po zatrzymaniu od razu mierzyc.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Uszczelka daje różnicę jak się w miejscie jeździ , bo kolektor odbiera ciepło od głowicy i się nagrzewa , z uszczelka mniej.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
Tez właśnie tak myślę, że bardziej po zatrzymaniu daje ten plus, iż kolektor się tak szybko nie grzeje... światła czy jakiś lajtowy korek...
Podczas jazdy i tak był u mnie zimny (chłodny) IC-ek dobrze sobie z tym radzi. Nie mam już pirometru bo oddałem no i nie wiem jaka była temp przed założeniem uszczelki. Ale mi głownie chodziło o sprawdzenie różnicy po krótkim postoju. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tez właśnie tak myślę, że bardziej po zatrzymaniu daje ten plus, iż kolektor się tak szybko nie grzeje... światła czy jakiś lajtowy korek... Podczas jazdy i tak był u mnie zimny (chłodny) IC-ek dobrze sobie z tym radzi. Nie mam już pirometru bo oddałem no i nie wiem jaka była temp przed założeniem uszczelki. Ale mi głownie chodziło o sprawdzenie różnicy po krótkim postoju. taki zabieg napewno duzo daje. Dlatego pomimo paru wad, kolektory plastikowe sa pod tym wzgledem lepsze. Tak samo uklad dolotowy- alu albo kwasiak ladniej wyglada ,ale pobiera cieplo z komory i ogrzewa troche powietrze. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
pirometr nie działa poprawnie mierząc temp takich blyszczących powierzchmi, moze troche oszukiwać
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
kto ma 1.8t i jezdzi po miescie ten wie jak sie kolektor potrafi nagrzać (nawet 80C i wiecej widzialem....) wtedy czuc ze auto nie jedzie dopuki nie schlodzisz kolektora.... taka uszczelka robi zdecydowana różnice.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Sun, 25 May 2008 Skąd: elbląg ![]() |
rozumiem że ta przekładka termoizolacyjna pełni także role uszczelki?jaka jest gruba?
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
No to teraz ja czekam na słowa krytyki ![]() jest bardzo ładnie! ale moze wyjscie z turbiny mozna było zrobić tez z kwasa na łagodniejszym kolanku, bo to gumowe jest na ostro 90 stopni wiem pierdoła ale jak wszystko jest tak ładnie to bym sie pokusił o wymiane tego a bandazem nie lepiej było owinać kolektor wydechowy niz dolot przez FMIC ? tzn czy nie lepszy rezultat dałoby obnizenie temp pod maską niz izolowanie kawałka dolotu ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
rozumiem że ta przekładka termoizolacyjna pełni także role uszczelki?jaka jest gruba? To zle rozumiesz . Prawidlowo sklada sie to na dodatkowo dwoch seryjnych iszczelkach a przekladka idzie w srodek . Ps owijanie dolotow w komorze rowniez ma swoje duze plusy . Oczywiscie dobrze jest izolowac tez kolektor wydexhowy ,ale akurat ja tegobu siebie nie robie . -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
To zle rozumiesz . Prawidlowo sklada sie to na dodatkowo dwoch seryjnych iszczelkach a przekladka idzie w srodek . Ps owijanie dolotow w komorze rowniez ma swoje duze plusy . Oczywiscie dobrze jest izolowac tez kolektor wydexhowy ,ale akurat ja tegobu siebie nie robie . Nie wiem, po co dodatkowe uszczelki do teflonu. Mialem takie cos w rekach, sam to wycinalem, sam montowalem. Teflon byl na tyle miekki,ze wszystko pouszczelnial i nie bylo zadnych nieszczelnosci. Dodatkowo uszczelka pod kolektor ssacy (w moim aucie) byla metalowa, wiec jeszcze mniej sie dopasuje, niz teflon. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
Ale to nie teflon
![]() Rafalek ma racje...robiłem kanapke. Ten kolektor jest średni kształtem do owijania właśnie... Rury owinięte żeby chociaż trochę osłonic, bo tam chyba z milion stopni jest...masakra. Plan jest zrobić jeszcze jakąś blaszkę oddzielającą. Tylko nie wiem z czego. Chyba kwasiak jedynie zostaje. Sprawa kolanka do przemyślenia. Szkoda, ze wcześniej tego nie wyłapałem nigdzie, bo teraz w sumie szkoda $$ wydanej na to kolanko. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale to nie teflon ![]() Rafalek ma racje...robiłem kanapke. Ten kolektor jest średni kształtem do owijania właśnie... Rury owinięte żeby chociaż trochę osłonic, bo tam chyba z milion stopni jest...masakra. Plan jest zrobić jeszcze jakąś blaszkę oddzielającą. Tylko nie wiem z czego. Chyba kwasiak jedynie zostaje. Sprawa kolanka do przemyślenia. Szkoda, ze wcześniej tego nie wyłapałem nigdzie, bo teraz w sumie szkoda $$ wydanej na to kolanko. a to zwracam honor. zalozylem,ze uszczelka jest z teflonu, bo to najlepszy material do tego celu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Ten kolektor jest średni kształtem do owijania właśnie... Rury owinięte żeby chociaż trochę osłonic, bo tam chyba z milion stopni jest...masakra. Plan jest zrobić jeszcze jakąś blaszkę oddzielającą. Tylko nie wiem z czego. Chyba kwasiak jedynie zostaje. Sprawa kolanka do przemyślenia. Szkoda, ze wcześniej tego nie wyłapałem nigdzie, bo teraz w sumie szkoda $$ wydanej na to kolanko. w VR6 24V jest seryjne zwykla blacha z alu moze być kwasówka i moze podkleić tą matę termiczną która stosuje sie na grodziach ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
analogue dał radę
![]() jest porządek ![]() -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
Dziś kolejny mały krok do ogarnięcia... A w sumie to już ostatnie dwa które pozostały... Mam nadzieje
![]() Mianowicie wleciała nowa sonda, bo ta co była już nie chciała współpracować. ![]() Poza tym wleciała tez inna przepustnica, ponieważ stara również zastrajkowała i wolne obroty miałem na poziomie 1100-1200. Myślałem, że to jakiś czujnik padł ale jednak okazało się, że nie. W każdym bądź razie ostatnie niedomagania zostały ogarnięte. Kosztowało mnie to trochę czasu nerwów i $$ ale w końcu się udało ![]() Jutro shamuje "padaczke" i jak nie będzie przynajmniej tego co na wykresie z 1 strony to chyba spale dziada ![]() No chyba, ze będzie padać to odpuszczam, bo ma to być Dynomet. Ogólnie to wszystko jest na duuzy +. Zarówno mechanicznie jak i wizualnie... aaa no i dupohamownia stwierdziła wielką poprawę. Ale co z tego będzie...?? zobaczymy.... |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 23 April 2009 ![]() |
I jak udało się shamować auto?
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
Udało sie udało... nie miałem czasu żeby wstawić wykres.
Wyszło coś takiego... Wstawiam stary i nowy na jednej stronie dla porównania. ![]() Auto przed właściwym hamowaniem przejechało dość ostro kawałek drogi. Na wykresie widać naniesione dwie próby. ![]() Jeśli ktoś ma uwagi chętnie wysłucham . Jak widać do poprzedniego wykresu moc lekko wzrosła ale za to niuton trochę mniejszy. Jakieś podpowiedzi dlaczego tak wyszło?? Ogólnie jestem zadowolony, bo auto odżyło no i jest prawie tak jak było wystrojone. Pewnie jakaś korekta softu poprawiłaby te niedociągnięcia. Niestety nie mam do kogo się udać żeby nie jechać z 500km w jedną stronę. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A nie ma znaczenia temperatura otoczenia, w jakiej to sie odbywalo? Poprzednie wykresy byly w zimie (4 stopnie) i do tego widac korekcje 0,6%. Duzo zalezy od tego, kto hamuje i jak ustawi soft
![]() Update : a jednak moze dane na wykresie sa prawidlowe ![]() http://pogoda.ekologia.pl/Archiwum/Archiwu...zawa,2011-12-05 -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
Mam prośbę o podpowiedź...
Założyłem zawias gwintowany z regulacja twardości tragedii nie ma jeździ się OK . Po zmianie i obniżeniu auta fatalnie pogorszyło sie prowadzenie w zakręcie, czuć ze auto się odkleja. domyślam się , ze wszystko się tam rozjechało. Będę robił teraz kompletne zawieszenie wszelkie tuleje, gumy łączniki itp i jadę na zrobienie geometrii. Co mogę poprawić względem serii aby auto lepiej się prowadziło i poprawiło trakcyjność ?? Jak najlepiej bedzie ustawić kąty itd w przednim zawieszeniu ?? Pewnie jak podjadę na stacje zrobią jak w książce napisali i tyle, a chciałbym zobaczyć czy można coś zmienić żeby auto lepiej się prowadziło bo teraz lipa straszna. Akurat w tym temacie nie mam zielonego pojęcia także sam nie poradzę. |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Mam prośbę o podpowiedź... Założyłem zawias gwintowany z regulacja twardości tragedii nie ma jeździ się OK . Po zmianie i obniżeniu auta fatalnie pogorszyło sie prowadzenie w zakręcie, czuć ze auto się odkleja. domyślam się , ze wszystko się tam rozjechało. Będę robił teraz kompletne zawieszenie wszelkie tuleje, gumy łączniki itp i jadę na zrobienie geometrii. Co mogę poprawić względem serii aby auto lepiej się prowadziło i poprawiło trakcyjność ?? Jak najlepiej bedzie ustawić kąty itd w przednim zawieszeniu ?? Pewnie jak podjadę na stacje zrobią jak w książce napisali i tyle, a chciałbym zobaczyć czy można coś zmienić żeby auto lepiej się prowadziło bo teraz lipa straszna. Akurat w tym temacie nie mam zielonego pojęcia także sam nie poradzę. napewno mozna zrobic rozbiezne przednie kola, to pomaga w zakrecie,ale powoduje gorsze zachowanie na prostej. Fabrycznie wiekszosc aut ma kola zbiezne. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 14:21 |