![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Jak tam jest 14.7 na alternatorze, to pewnie coś z Ca jest, a te po 15.2v na wejściu nawet lubią i na końcu powinno pod 14.2 zejść. Najbezpieczniej to 14.7.
Jeśli jest tam srebro to długie ładowanie poniżej 14.4v będzie go zasiarczać i spuchnie jebany. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dlugie ladowanie niskim pradem odsiarcza aku.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Podziękował.
Ładowałem 14.4V, na początku prąd wynosił około 2A, szybko spadł w okolice 1A, a po 10 godzinach 0.35A To było tylko takie doładowanie, dziennie robię 12km i chyba trzeba będzie co jakiś czas doładować, szczególnie jak temp spadnie. Mam już drugą Vartę Blue 45ah. Poprzednia wytrzymała 12 lat. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
tzw "stara szkoła" mówiła:
napięcie ładowania 14.4-14.5V prąd ładowania = 0.1 * pojemność aku (Dla 100Ah aku prąd ładowania = 10A) Teraz te mądre ładowarki ładują raz mocniej raz słabiej... Zależnie od trybu - szybko dużym prądem albo wolno małym. Każdy tryb ma wady i zalety. Co do samych kabli. Najlepsze są kable spawalnicze, im grubsze tym lepsze. Osobiście pewnie brał bym pod uwagę minimum 50mm(kw) Miedź OFC (żadne CCA). Do tego porządne krokodylki i możesz wszystko nimi odpalić. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Mozna ladowac 0.1 pojemnosci ale dla aku najzdrowsze jest ladowanie max 0.05
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Witam, do odpalania swoich aut poj do 3l diesel/benz szukam kabli rozruchowych. Wiadomo, że zawsze staram się żeby aku był w porzadku ale nie zawsze się udaje. Czy zakup: takich przewodów: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/sk...amp;leaf=944378 czyli 6m 900A będzie dobrym wyjściem? Wiem, że nie ma co przesadzać z długością a z drugiej strony to chyba ogromna wygoda, kiedy bez względu na to jak auto jest zaparkowane, można zawsze podpiąć się z prądem? co o tym sądzicie? Taka długość ma jakieś wady z mojego punktu widzenia? Nie mówię tu o trudności w ich zwijaniu:) z góry dzięki słuchaj, ostatnio testowaliśmy jump startera na 3.0d BMW M47. Akumulator trochę powyżej 7 Volt. Jeśli sporadyczne odpalanie, to polecam z czystym sumieniem: https://youtu.be/GdKwgEVZVgg |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
są dwie szkoły - Falenicka i Otwocka. Jak zwykle. Jedna mówi o ładowaniu prądem 10-cio godzinnym a druga o ładowaniu prądem 20-to godzinnym. W zasadzie im głębiej rozładowany akumulator tym bardziej można przesuwać prąd ładowania z 10 na 20h
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:57 |