Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Chip do bmw e36 328 m52b28
k64
post Thu, 19 Sep 2013 - 11:36
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(ww#296 @ Thu, 19 Sep 2013 - 11:28) *
Kompot - nie zgadzam się z Toba odnośnie auto adaptacji. Jest tak jak mówisz np w przypadku adaptacji wtrysków we współczesnych dieslal ale np w aucie takim jak e36 i zreszta w innych współczesnych również) chodzi o to aby silnik w rożnych warunkach pracował jednakowo.
Co do modyfikacji elektronicznej - M52 z kolektorem od M50 w pełni sprawny i seryjny (głównie chodzi o wydech) bez żadnych modyfikacji jest w stanie osiągnąć trochę ponad 210 KM (widziałem wykresy na 220 ale niekoniecznie wiarygodne)
np mój seryjny silnik na hamowani projektu osiagnął 198 KM.
Pytam więc gdzie sens czip tuningu praktycznie seryjnego silnika? (juz pomijam wogole możliwość zaprogramowania tego sterownika)
Prawda jest taka - w aucie wolnossącym przyspieszymy troche zapłon i ryzykując spalanie stukowe w innych warunkach jazdy (gorsza benzyna, inna temperatura powietrza czy wilgotność) zyskamy max kilka procent. Trochę wiecej może to przynieśc w połączeniu z przesunięciem ogranicznika obrotów (jeśli moc nie spada znacząco) i mamy kiepsko zestopniowana szkrzynie tak że te kilkaset obrotów więcej pozwoli "wstrzelić" sie w obroty większej mocy na kolejnym biegu.
W nowszych autach z elektroniczną przepustnica i ostrzejsza norma spalin jest troche lepiej ponieważ mozemy przeprogramować trochę przepustnice aby otwierała sie wcześniej ,bardziej i kosztem składu spalin poprawi sie reakcja na gaz - w niektórych autach znacząco.
Ap-ropo tego mini one - dlaczego tak jest - po co ktoś sztucznie zdusił 30 KM?
Myslę ze najlepszym rozwiązaniem jest tu któryś z zestawów od Korony - może auto przestanie byc seryjnie niezawodne ale przyrosty będą wyraźnie odczuwalne nawet w przypadku tej propozycji powyżej na 0,3 nadcisnienia smile.gif .


chyba o mnie pisales:-)


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 19 Sep 2013 - 11:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aguirre
post Thu, 19 Sep 2013 - 12:21
Post #22


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





W e36 z m52 szczególnie w egzemplarzach z ostatnich lat produkcji można trochę ugrać strojeniem fabrycznego ecu.
Nie tylko na mocy maksymalnej ale szczególnie w środkowym zakresie.Można zyskać sporo momentu i dużo lepszą reakcję na gaz.
W tym miesiącu robiłem 2 auta.Swoje i kolegi 528.Różnica jest naprawdę odczuwalna no i widoczna po hamowaniu biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Thu, 19 Sep 2013 - 12:59
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Jeżeli macie wątpliwości co do konieczności strojenia M52 z kolektorem M50, pojeździjcie trochę autem, aż adaptacja zrobi swoje, następnie wepnijcie się szerokopasmówką przed katalizator. Przy WOT wartości od 3500 do 6500 nie będą mniejsze niż 13.3 - 13.5. Wniosek jest prosty, brakuje paliwa a adaptacja nie potrafi sobie z tym poradzić. Dolewając paliwo i poprawiając mapę zapłonu spokojnie można podnieść moc o 15% na RON98. Czy jest to mało, czy dużo - oceńcie sami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g69
post Thu, 19 Sep 2013 - 15:02
Post #24


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 July 2008





Jakies pomiary,wykresy czy tylko opisy..?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adddam
post Thu, 19 Sep 2013 - 16:14
Post #25


User
Dołączył: Tue, 17 January 2012





Kto i za ile wystroi mi m52b28 z kolektorem m50, walkami s52 i baranami? Odcinka na 7000rpm albo ciut więcej i ewentualnie wykasowanie sond lambda. Samochód z 09.96r to ten gorszy czy lepszy do strojenia?
Okolice Radomia...


--------------------
E46 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Thu, 19 Sep 2013 - 17:37
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(G-Rad @ Thu, 19 Sep 2013 - 12:59) *
Jeżeli macie wątpliwości co do konieczności strojenia M52 z kolektorem M50, pojeździjcie trochę autem, aż adaptacja zrobi swoje, następnie wepnijcie się szerokopasmówką przed katalizator. Przy WOT wartości od 3500 do 6500 nie będą mniejsze niż 13.3 - 13.5. Wniosek jest prosty, brakuje paliwa a adaptacja nie potrafi sobie z tym poradzić. Dolewając paliwo i poprawiając mapę zapłonu spokojnie można podnieść moc o 15% na RON98. Czy jest to mało, czy dużo - oceńcie sami.


też uważam, że szerokopasmowa to bardzo wartościowe narzędzie do sprawdzania. Ja po kolektorze przy WOT 12,5 cały czas przez kilkanaście KM po autostradzie i przy upalaniu po mieście. Muszę tu dodać że samochód miał seryjny wydech, wraz z katalizatorami (sprawnymi) dzięki czemu auto adaptacja oparta na fabrycznych sondach działała poprawnie. W autach z wyciętymi katalizatorami i innymi modyfikacjami wydechu działy się dziwne rzeczy...

Fakt, że szerokopasmówka wpięta za katalizatorem (do końcówki wydechu). Ale nie miałem wtedy możliwości zrobić tego inaczej.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 19 Sep 2013 - 18:10
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





ja moge na slasku, det3 fudl implant 650zl + 1200 strojenie + 300 paliwo na hamowni.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 21 Sep 2013 - 20:17
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





G-rad ja Ci naprawde odeśle tego kompa tylko kupiłem już dwa i nie zostały do mnie wysłane na allegro..

Ja polecam storjenie w Gtune, tak jak pisano dałem 500zł za strojenie 200zł za hamownie i koszt paliwa do WWA, samochód po strojeniu przejechał 5000km jeździ jak fabryczny jeśli chodzi o technicznie sprawy, troche jeszcze niedociągnięć było po storojeniu ale ogarnąłem i sterownik też ogarnął wszystko już sam potem.

Ostatnio byłem nad morzem (1500km w sumie) bez zastrzeżeń.
pokażcie mi BMW z turbokitem za 8 koła które jedzie nad morze z krakowa NA KOŁACH a nie na lawecie.

Spalanie auta przy spokojnej jeździe 10L przy bucie >20.
Ja mam strokera z M50 więc troszke inna kwestia, ale wszystko wystrojone AFR ładny przebieg, i niema co pierdolić, o uniwersalnych czipach
Tylko strojenie indywidualne, każdy silnik jest inny.

Pytasz z RADOMIA kto Ci wystroi to zamiast pytać to pisz PW do G-rad'a i tyle w temacie.

Ja miałem też stroić u K64 na Ecumasterze albo u Micki'ego ale poprostu koszt strojenia na fabrycznym kompie był niższy niż koszt Ecumastera ( nie licząć robocizny ) a że silnik względnie niewiele modzony to bez sensu było się bawić w świnke.

No i w mojej opini FI z DET3 to jednak nie pełna sekwencja więc zapomnij o ekonomicznej jeździe, wtedy tylko racing.

pozdro.


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sat, 21 Sep 2013 - 21:06
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(Grand_ @ Sat, 21 Sep 2013 - 20:17) *
G-rad ja Ci naprawde odeśle tego kompa tylko kupiłem już dwa i nie zostały do mnie wysłane na allegro..

Ja polecam storjenie w Gtune, tak jak pisano dałem 500zł za strojenie 200zł za hamownie i koszt paliwa do WWA, samochód po strojeniu przejechał 5000km jeździ jak fabryczny jeśli chodzi o technicznie sprawy, troche jeszcze niedociągnięć było po storojeniu ale ogarnąłem i sterownik też ogarnął wszystko już sam potem.

Ostatnio byłem nad morzem (1500km w sumie) bez zastrzeżeń.
pokażcie mi BMW z turbokitem za 8 koła które jedzie nad morze z krakowa NA KOŁACH a nie na lawecie.

Spalanie auta przy spokojnej jeździe 10L przy bucie >20.
Ja mam strokera z M50 więc troszke inna kwestia, ale wszystko wystrojone AFR ładny przebieg, i niema co pierdolić, o uniwersalnych czipach
Tylko strojenie indywidualne, każdy silnik jest inny.

Pytasz z RADOMIA kto Ci wystroi to zamiast pytać to pisz PW do G-rad'a i tyle w temacie.

Ja miałem też stroić u K64 na Ecumasterze albo u Micki'ego ale poprostu koszt strojenia na fabrycznym kompie był niższy niż koszt Ecumastera ( nie licząć robocizny ) a że silnik względnie niewiele modzony to bez sensu było się bawić w świnke.

No i w mojej opini FI z DET3 to jednak nie pełna sekwencja więc zapomnij o ekonomicznej jeździe, wtedy tylko racing.

pozdro.
bardzo duzo masz racji, ale tez prawda jest tak Grand ze N.a bmw nawet po modach poprostu nie jedzie, jesli nie dmuchniesz to wiesz, a instalacja kompresora - uwierz mi, mozna to zrobic bezawaryjnie ,wlasnie w tej kwocie. niebawem newsy wink.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sat, 21 Sep 2013 - 21:17
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





ja tam testowałem odrazu zaznaczam nie hamowalem , m52b20 stock vs chipped - różnice
na mokrym na serii na 1 ce nie mieli kolami z gazu, przy przepince na 2 bieg zamieli i jedzie
po chipie na 1ce pali kapcia jak chce i kiedy chce, przy przepince na 2 bieg uderza w odcinke momentalnie.
nie wiem ile koni , ani momentu przybylo po chipsie, ale wiem jedno - różnica jest odczuwalna na dupie i nie tylko. jak bym miał obstawiać to max 10ps i 20nm ale jazda jest całkiem inna , dużo agresywniej reaguje na pedal gazu.
A co do jechania , to dla mnie ani 2.0 ani 2.8 ani 4.4 w serii z bmw nie jada smile.gif to tak dla ścisłości smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 22 Sep 2013 - 15:04
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





K64, fakt nie jedzie względem dmuchniętego, ale nie traci na codziennej urzyteczności jak turbowóz grzebaniec, no i wedle mnie wolnossak jest łatwiejszy do opanowania w amatorskim drifcie.

Wolnossące BMW ma dobry przebieg momentu obrotowego, niema tego KOPA który masz gdy moment szybko narasta i wydaje Ci się że ciągnie, jadąć dobrze pomodzoną 328 nie robi wrażenia, a jednak dobrze się pędzi.

Moje wcześniej przed strojeniem miało 218 koni na hamowni, ale po wyjęciu filtra 211, na wykresie momentu koło 4 tys zrobił się taki schodek. więc na dupohamowni wydawałoby się że " ma przeskok i ciągnie "
Bo był moment kiedy wykres gwałtownie narastał przez chwilke.

Jak ja strokerowałem M50, kumpel kompresorował M50B25 na EMU i M62.

Efekt taki że moje auto zrobiło 5 tys km i jeździ na codzień ( wzocniłem o 40 koni )

On ma jakieś ~260 koni, przejechał jakieś 100km, urwał trzy paski ma 15 kółek bo mu siada doładowanie, zmienia kolejne wtryski, niema wolnych obrotów, pali 30L i ma nieodprężony motor więc są zakłady kiedy klęknie...


wg mnie kompresor kit albo turbokit żeby był bezawaryjny w E36 da się zrobić ale niema sensu. taniej kupisz napęd z M3 i masz te 320 koni fabrycznych bezawaryjnych.

Oczywiście taki do zabaw w aucie do zabawy poskładasz za pare koła, zrobisz 400koni i fajnie jest ale tylko do zabawy, się to nadaje, teściowej do kościoła nie zawieziesz raczej.

ALe to racing forum a nie dupowóz forum więc
Modzić trzeba.


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Tue, 24 Sep 2013 - 22:15
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





Grand_, oczywiście że można 400konnym e36 jezdzic po bulki, tylko po co?lepsze auta do tego stworzono (focus,golf,cokolwiek). ale jak mam ochote to wsiadam w moje pudło i jade na zakupy smile.gif
mialem kiedys e36 328 na kompresorze, jezdzilo bezawaryjnie, nie palilo 30l, nigdy nie pekl mi pasek.
te 320 bezawaryjnych km w m3 nie jest takie oczywiste.

co do spalania, moje 400+ na autostradzie przy predkosciach okolo 160 pali te 11-12l. jak dla mnie ok.
w miescie okolice 20, ale nie jezdze spokojnie smile.gif


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jiGsaw
post Tue, 25 Mar 2014 - 09:28
Post #33


Frequent User
Dołączył: Sat, 03 September 2011





CYTAT(GREGOR10 @ Sat, 21 Sep 2013 - 21:17) *
A co do jechania , to dla mnie ani 2.0 ani 2.8 ani 4.4 w serii z bmw nie jada smile.gif to tak dla ścisłości smile.gif


To jakie auta wolnossące jadą dla Ciebie ze zwykłych samochodów? Bo akurat tutaj BMW jest w ścisłej czołówce, jak nie najlepsze.

Odświeżę temat - czy ktoś może mi coś polecić w zakresie kości ecumaster, czy coś takiego do sterownika do m52b28? Interesuje mnie coś co dosurowi górę w zakresie paliwa i powietrza i przesunie odcinkę na 7000 rpm.

Mój kuzyn zrobił coś takiego u siebie na boschu w m50b25, zyskał z >5 koni, do tego wyżej moc, dyfer od m50b25 i jeździ to jak seryjne E39 528i, jak nie lepiej. Dał z 200 - 300 pln i taki przedział cenowy mnie interesuje.

Pacjent to E30 328i+ (odelżony zamach, wydech cały m52b28, kolektor m50, dolot, wolna odma, zimna przepustnica, szpera 3.15).


--------------------
Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Fri, 28 Mar 2014 - 13:45
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Się zbroi na 320d+++ się zbroi.. tongue.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Fri, 28 Mar 2014 - 14:55
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





ecumaster a 'chip' to 2 różne sprawy. Powietrza silnikowi ani jedno ani drugie raczej nie doda tongue.gif jak masz m52b28 to zmień kolektory wydechowe bo fabrycznie są zwężane - różnica wyraźnie odczuwalna w całym zakresie obrotów. Mój znajomy wgrywa softy do sterowników (pochodzące od KreatoraMocy) ale to koszt 800zł wraz z hamownią. Przyrost to jakieś 5 - 10 % max w wolnosraku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adddam
post Fri, 28 Mar 2014 - 17:06
Post #36


User
Dołączył: Tue, 17 January 2012





Jeśli chcesz wydać na to 200zł to lepiej odpuść, za tyle to będziesz miał jakiegoś gotowca pod nieznany setup który może więcej zepsuć niż poprawić. Popracuj nad dolotem bo tu można sporo poprawić, kiedyś coś tam chyba pisaliśmy na ten temat jak się nie mylę. Jeśli masz w planach jakieś mody wydechu to zrób to od razu i ze wszystkim razem pojedź na normalne strojenie i efekty będą a nie jakieś pitu pitu...


--------------------
E46 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sat, 29 Mar 2014 - 19:44
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





kolega pisze że dolot już zrobił, dołóż do tego jeszcze wydech (barany) i wtedy ewentualnie indywidualne strojenie, ale to już spore koszty
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jiGsaw
post Sun, 30 Mar 2014 - 00:11
Post #38


Frequent User
Dołączył: Sat, 03 September 2011





CYTAT(Adddam @ Fri, 28 Mar 2014 - 17:06) *
Jeśli chcesz wydać na to 200zł to lepiej odpuść, za tyle to będziesz miał jakiegoś gotowca pod nieznany setup który może więcej zepsuć niż poprawić. Popracuj nad dolotem bo tu można sporo poprawić, kiedyś coś tam chyba pisaliśmy na ten temat jak się nie mylę. Jeśli masz w planach jakieś mody wydechu to zrób to od razu i ze wszystkim razem pojedź na normalne strojenie i efekty będą a nie jakieś pitu pitu...


Na Boschu właśnie kości za 200 pln dawały dobre efekty. Kilka koni i lepsza góra + przesunięcie odcinki. Wiem, bo kuzyn zrobił w swoim m50b25 i testowane to było. Także szukam czegoś takiego do m52b28, jak nie uda się to prawdopodobnie będzie profesjonalne strojenie.


--------------------
Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 30 Mar 2014 - 12:09
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Marcin właściciel Proturbo ma e46 328. Po założeniu baranów supersprinta hamownia pokazała, ale smutną prawdęsmile.gif więc nie szalał bym z wydechem za to kolektor dolotowy bez strojenia dał koledze 211. Jest wykres z hamowni na naszym forum. Ja bym do tego zrobił izolacje termiczną całego dolotu.. Do tego strojenie i efekty jakieś będą. Na wszystko wydasz ze dwa koła, więc może lepiej jej psiknąć z nitro i się nie cackać licząc na farta. Niestety tuning nie jest tani.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sun, 30 Mar 2014 - 13:08
Post #40


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





moje byle 328 z kolekorem m50 i chinskimi baranami pokazalo ~220ps. seria na tej samej hamowni 193 wiec pomiar wiarygodny. to bylo e36 wiec silnik na pojedynczym vanosie. katów tam niestety juz nie bylo,mysle ze z nimi wynik bylby jescze lepszy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 08:03