Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Jakie ciśnienie powinno być w skrzyni korbowej turbo petrola?
kakao
post Tue, 06 Aug 2013 - 00:57
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Czy ktoś ma info na taki temat?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Aug 2013 - 00:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Tue, 06 Aug 2013 - 07:18
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





najlepiej -1 bar
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 06 Aug 2013 - 10:53
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Mógbyś rozwinąć myśl? Czy wiadomo przy jakim ciśnieniu szkrzyni korbowej korba wyjdzie bokiem lub wyłamią się półki w tłokach? Jakie jest ciśnienie potrzebne do wystrzelenia bagnetu lub spienienia oleju? Czy ciśnienie tam reguluje obroty silnika na biegu jałowym?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 07 Aug 2013 - 10:58
Post #4


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Odma dziala w 2 trybach, jazda na podcisnieniu -> skrzynia korbowa jest polaczona z kolektorem ssacym i wszystko jest wysysane przez podcisnienie w kolektorze. Jazda na doladowaniu, odpowietrzenie skrzyni korbowej jest wywalane przed turbo. Jak odma jest niedrozna i w skrzyni pojawi sie nadcisnienie, to masz ryzyko wywalenia uszczelek, wiec przy sprawnej odmie i pierscieniach nigdy nie powinna sie taka sytuacja wydarzyc.
Czyli w skrocie, w skrzyni korbowej powinno byc <=1 bar bezwzglednego cisnienia.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 07 Aug 2013 - 15:06
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Jackkpl, a czy można zaszkodzić silnikowi robiąc jego odpowietrzenie za bardzo skuteczne?
Tak się zastanawiam, bo wkrótce odpalam silnik z taaakim odpowietrzeniem - 23mm, bez zwężenia nigdzie. Planowany przyrost mocy 75%.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Wed, 07 Aug 2013 - 17:19
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





a nie lepiej od gory odpowietrzac? Np przez pokrywe? To jest jak najbardziej ok lecz czy podlaczone pod kanal splywu oleju ... gdzie zasze jest olej i jakiekolwiek cisnienie przetransportuje go do zbiorniczka. Myslalem na takim tylno-spywowym u siebie lecz wiaze sie to z czestym oproznianiem zbiorniczka. Odpowietrzylem 4 wezami fi 12 i w zbiorniczkach prawie sucho - w wezach widac troszke oleju ale to ten naprawde pogoniony. A nie skierowany do zbiorniczka prosto ze splywu. Chyba, ze jest inaczaj bo dzis cieploooooo biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 07 Aug 2013 - 19:07
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





w wielu maszynach ciężkich czytaj spore klekoty doładowywane holsetami bez WG czyli doładowanie potrafi bić i 3 bary odpowietrzenie realizowane jest przez zwykły wąż bez separatora oleju puszczonego w atmosferę... Waż ma średnice od 12mm wzwyż cieńszych nie widziałem nawet w popularnych ciągnikach typu zetor...

Zapewnię zaraz ktoś zada pytanie czy te silniki kopcą z odmy i plują olejem? o tuż co ciekawe nie oleju nie ubywa lub ubywa w normie przedmuchy z odmy w silnikach które mają po 20lat bez remontu są znikome... no chyba że silniki pracują po 12h dziennie non stp to wtedy po 5latach zaczyna pluć i remont...

Zaznaczę jeszcze raz że dotyczy to silników diesla sporo powyżej 3L max obroty to 3.5tyś(bardzo rzadko najczęściej to max użyteczne 2500rpm)


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 07 Aug 2013 - 19:09
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





w wielu maszynach ciężkich czytaj spore klekoty doładowywane holsetami bez WG czyli doładowanie potrafi bić i 3 bary odpowietrzenie realizowane jest przez zwykły wąż bez separatora oleju puszczonego w atmosferę... Waż ma średnice od 12mm wzwyż cieńszych nie widziałem nawet w popularnych ciągnikach typu zetor...

Co ciekawe silniki te nie posiadają żadnych filterków separatorów po prostu puszczony waż fabrycznie w zapyloną atmosferę gdzie codzienne dmuchanie filtra powietrza to nic nowego...

Zapewnię zaraz ktoś zada pytanie czy te silniki kopcą z odmy i plują olejem? o tuż co ciekawe nie oleju nie ubywa lub ubywa w normie przedmuchy z odmy w silnikach które mają po 20lat bez remontu są znikome... no chyba że silniki pracują po 12h dziennie non stp to wtedy po 5latach zaczyna pluć i remont...

Zaznaczę jeszcze raz że dotyczy to silników diesla sporo powyżej 3L max obroty to 3.5tyś(bardzo rzadko najczęściej to max użyteczne 2500rpm)


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 07 Aug 2013 - 21:16
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Egzystencjonalnym pytaniem dla mnie jest:
Czy ciśnienie w skrzyni korbowej ma wpływ na moc?
Zastanawiam się czy jak będę miał za małe ciśnienie tam to auto nie zrobi takiej mocy co powinno?
Zdecydowałem się na modyfikację odmy, bo seryjna nowa przy doładowaniu 1.5bara i wtrysku metanalu na dwóch dyszach wywalała duże ilości oleju bagnetem co nie występowało przy seryjnym setupie.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Wed, 07 Aug 2013 - 22:33
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





moim zdaniem im bardziej odpowietrzysz dół i niedoprowadzisz do wywalania bagnetu itd, tym dłużej pojeździsz, jak zablokujesz bagnet i odme to ci pozostaną uszczelniacze to wypchnięcia na wale (da sie je wypchnąć...)


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 08 Aug 2013 - 01:49
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





nadmierne ciśnienie doprowadzić może do zaniku smarowania ( zrekompensuje ciśnienie oleju w lozyskach ślizgowych )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Thu, 08 Aug 2013 - 08:43
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Hmm coś mi się nie wydaje. Jeżeli w całym karterze mamy wyższe ciśnienie to i pompa oleju na ssaniu ma wyższe ciśnienie, a w związku z tym, ma wyższe na tłoczeniu. Tak więc różnica zostaje zachowana.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzespe
post Sun, 18 Aug 2013 - 00:12
Post #13


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: UK





Cisnienie w skrzyni korbowej nie ma wplyw na moc wynika on z lepszego uszczelienia pierscieni w momencie gdy "zawracaja" w GMP tzw ring flutter. w wyscigowych silnikach z sucha miska olejowa dazy sie by bylo negatywne cisnienie w skrzyni ale nie ponizej 500mbar stotuje sie tez czasem zawory ktore sie otwieraja ponizej tej wartosci i "wpuszczja" wiecej powietrza. podcisnienei to jest kreowane przez pompe suche miski olejowej a silnik ma wszystkie odmy pozatykane . cesto tez sie loguje cisneine w komorze jako wskaznik "zuzycia" silnika.


--------------------
Data logging, race car engineering ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 18 Aug 2013 - 21:06
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Grzespe, a masz info jak się nazywa taki zawór zwrotny odmy w silnikach wyścigowych? Z jakiego auta podejdzie, jakiej firmy, itp?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzespe
post Sun, 18 Aug 2013 - 22:36
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: UK





Ja zwykle uzywam Swagelok zaworow z regulacja przy czym jak mowilem dotyczy to silnikow z sucha miska olejawa..


--------------------
Data logging, race car engineering ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 23 Aug 2013 - 08:47
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



niskie ciśnienie w skrzyni korbowej to wyższa moc ze względu na mniejsze straty spowodowane "mieleniem" powietrza przez układ tłokowo korbowy. Takie zawory o których pisze grzespe są stosowane w wielu seryjnych moto


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Fri, 23 Aug 2013 - 08:57
Post #17


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Pomysl tak, wieksze cisnienie w skrzyni korbowej = wieksze przedmuchy na pierscieniach.

I odwrotnie .....


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Tue, 03 Jun 2014 - 00:53
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





a robil ktos wykres cisnienia w skrzyni korbowej w funkci mocy, momentu i obrotow??


--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 03 Jun 2014 - 07:04
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Ja podłączyłem zegar doładowania pod odpowietrzenie dekla zaworów u siebie, bo krążyły mity, że odma tam na jałowym dmucha a na wyższych obrotach zasysa. Okazało się, że niezależnie od obrotów, mocy, monentu zawsze dmucha 0,1bar.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:43