Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> prawidłowe ciśnienie oleju, jakie powinno być?
m52owner
post Sat, 08 Jun 2013 - 01:32
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju na jałowym ? U znajomego w m54b30 na zimno 4 b po rozgrzaniu 1bar. Czy to ciśnienie jest w normie, czy trzeba już się martwić? Mierzone auto-gałganem ale 'podobno" w miarę dobrze mierzą, olej bodajże 10w60 ale pewien nie jestem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 08 Jun 2013 - 01:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
goago
post Sat, 08 Jun 2013 - 14:33
Post #2


User
Dołączył: Mon, 08 August 2005
Skąd: Raszyn





u mnie na tym samym wskaźniku i oleju przy temperaturze 85-90°C jest od 2,5 na biegu jałowym do 7 bar na wysokich obrotach. Silnik Nissana SR20VE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sat, 08 Jun 2013 - 19:03
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





w 1.8T na rozgrzanym 1.7bara , przy 2000rpm 3.9bara olej 5w40 , na zimno zamyka 6barowy zegar na wolnych obrotach.
wg mnie cos mało tego cisnienia masz ale niech sie wypowiedza inni.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 09 Jun 2013 - 08:45
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Ja mam M52B30 po kapitalce.Na gorącym silniku na wolnych obrotach jest około 2Bar.Maksymalne ciśnienie na ciepłym to około 5Bar i widać jak załącza się regulator na pompie.Olej 5W40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Sun, 09 Jun 2013 - 10:10
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





w renault F4P na zimny do 5b, na rozgraznym na jałowym 1b - sprawdzone w serwisie i tak ma być wink.gif (zegar STACK)


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 10 Jun 2013 - 08:58
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Skoda 120S z wydłubanym silnikiem Favorit - jałowe na ciepło ok 2bar, powyżej 1,5tyś obr na ciepło 3,5bar. Nigdy nie przekracza 4b (widać że zawór upuszcza) Olej syntetyk 10W60.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Mon, 10 Jun 2013 - 20:06
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Czyli ten 1b w tym m54 to jednak troszkę mało chyba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Mon, 10 Jun 2013 - 20:33
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Zajrzałem do TIS ijest tak:



Uploaded with ImageShack.us
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazio234
post Mon, 10 Jun 2013 - 20:52
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 15 February 2007
Skąd: Olsztyn





CYTAT(Rudiger @ Mon, 10 Jun 2013 - 08:58) *
Skoda 120S z wydłubanym silnikiem Favorit - jałowe na ciepło ok 2bar, powyżej 1,5tyś obr na ciepło 3,5bar. Nigdy nie przekracza 4b (widać że zawór upuszcza) Olej syntetyk 10W60.

U mnie w felicii po zamontowaniu turbo ciśnienie na jałowych spadało poniżej 1bara.


--------------------
e36 coupe m50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 11 Jun 2013 - 20:27
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





sprawny m52B28 może mieć wolne obroty nawet poniżej 700RPM a to duzo mnij ni z w jakiejkolwiek wysilonej 4- cylindrówce - stad por5ównanie cisnienia pomiedzy silnikiami rółznymimjest bez sensu.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilp1908
post Tue, 11 Jun 2013 - 21:00
Post #11


User
Dołączył: Thu, 14 June 2007
Skąd: Warszawa/Płock





CYTAT(ww#296 @ Tue, 11 Jun 2013 - 20:27) *
sprawny m52B28 może mieć wolne obroty nawet poniżej 700RPM a to duzo mnij ni z w jakiejkolwiek wysilonej 4- cylindrówce - stad por5ównanie cisnienia pomiedzy silnikiami rółznymimjest bez sensu.

Nie zgodzę się do końca z tym twierdzeniem. Np. sr20det ma wolne obroty na poziomie 800RPM (+/-50), minimalne ciśnienie oleju przy tych obrotach to 0.78B. Przy 3,2K RPM powinien mieć między 3,14-3,92B. Oczywiście silnik rozgrzany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 11 Jun 2013 - 21:51
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





ca18det
manual:
na ciepło wolne 0.78 3k rpm 3.53~4.12 Bar
praktycznie:
na ciepło wolne 0.8 3k rpm 3.7 Bar
na zimno wolne zależne od temperatury otoczenia ale w 18st C 4,5 na wolnych przy 3k rpm 6,5
olej 5w40, silnik nieotwierany, wyczyszczona tylko pompa oleju

Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamuS_81
post Tue, 11 Jun 2013 - 22:18
Post #13


User
Dołączył: Sun, 18 January 2009
Skąd: Warszawa





autodata i info-tech też podają 0.5b+
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db85a20addcbef6e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/543d9c64c61d1e5b.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Wed, 12 Jun 2013 - 20:29
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Dzięki Pany , czyli jednak wszystko w normie jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ernest
post Wed, 12 Jun 2013 - 23:46
Post #15


User
Dołączył: Sat, 18 April 2009





Ja chciałbym jeszcze dopytać o rzecz pośrednio związaną z ciśnieniem oleju - czy występuje zależność pomiędzy ciśnieniem i temperaturą oleju?
Po złożeniu silnika na kutych tłokach i korbach ciśnienie przy bucie wykracza poza zakres zegara (8 bar), olej się mocno grzeje - nawet przy jeździe spokojnej autostradowej wskaźnik na podstawce pod filtrem pokazuje 120 stopni. Silnik B16, NA.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Thu, 13 Jun 2013 - 00:46
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Ponad 8 bar? Pewnie zawór regulacyjny się zaciął, albo ktoś go za mocno podkręcił.

CYTAT
czy występuje zależność pomiędzy ciśnieniem i temperaturą oleju?

Jeśli rośnie temperatura oleju, to zmniejsza się jego lepkość i jeśli pompa olejowa nie ma odpowiedniej wydajności to ciśnienie oleju zmniejsza się.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Thu, 13 Jun 2013 - 08:14
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





jeśli zawór w pompie jest zablokowany i olej jest tłoczony ze zbyt duzym cisnieniem to dodatkowo powoduje wzrost jego temperatury. Do goscia który ma 8 bar - wymien pompe na seryjną sprawna. zawór powinien otworzyc sie całkowicie przy 4-5 bar.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajel
post Thu, 13 Jun 2013 - 10:05
Post #18


User
Dołączył: Thu, 21 March 2013





A ogarnia ktoś fiatowskie pompy?
Przed remontem, na taiwańskim AG ciśnienie na zimnym 3,5bara, na rozgrzanym pow 1bara na wolnych, przy 4tys wskaźnik pokazywał 4bary, po remoncie motorowni, na mechanicznym wskaźniku ciśnienia oleju Auto-Meter jak i na zewnętrznym manometrze ciśnienie na zimnym ponad 9 bar, na wolnych 1,8-1,9 bara, przy 4k ok 5 barów, olej 10w60, grzeje się normalnie, dochodzi do 100st i tak trzyma, pompa seryjna, luzy w normie, tłoczek(zaworek) nie jest przycięty, silnik 2.0 16vt konstrukcji Lamprediego. Ktoś mi powie czy to ma tak być?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ernest
post Thu, 13 Jun 2013 - 11:07
Post #19


User
Dołączył: Sat, 18 April 2009





CYTAT(Paweł#G @ Thu, 13 Jun 2013 - 00:46) *
Ponad 8 bar? Pewnie zawór regulacyjny się zaciął, albo ktoś go za mocno podkręcił.
Jeśli rośnie temperatura oleju, to zmniejsza się jego lepkość i jeśli pompa olejowa nie ma odpowiedniej wydajności to ciśnienie oleju zmniejsza się.


CYTAT(ww#296 @ Thu, 13 Jun 2013 - 08:14) *
jeśli zawór w pompie jest zablokowany i olej jest tłoczony ze zbyt duzym cisnieniem to dodatkowo powoduje wzrost jego temperatury. Do goscia który ma 8 bar - wymien pompe na seryjną sprawna. zawór powinien otworzyc sie całkowicie przy 4-5 bar.


Okej, dzięki za podpowiedź - nie wiedziałem nawet o tym zaworze rolleyes.gif Pompa jest seryjna, nigdy nie rozbierana więc możliwe, że to kwestia zawieszonego zaworu - wymienię go razem ze sprężyną i zobaczymy, czy pomoże.

BTW, poza podwyższoną temperaturą na którą należy uważać, takie ciśnienie nie jest niebezpieczne dla silnika? Bo jakiś tysiąc kilometrów po zakuciu zrobiłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Thu, 13 Jun 2013 - 15:02
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





odnośnie hondy , zwłaszcza na vtecu duże ciśnienie oleju u góry jest normalne. U kompla też podchodziło do 7-8 barów przy ponad 8000. Tam chyba vtec się nie załączy poniżej 4 lub 5 barów , nie pamiętam dokładnie ile musi mieć.
Dziwne z tą pompą fiata , mam u siebie dół z lancii hf turbo 1.6 , z taką samą pompą jak w 2.0vt, olej valvoline 10w60 - na zimnym mam koło 5 barów, na wolnych ok 1-2 bar, powyżej 3000 ok 4-5 bar ( czujnik i wskaźnik na desce z poloneza więc nie jest to mega dokładne). O ile wiem zbyt duże ciśnienie może rozwalić zębatki w pompie bądź wypłukać panewki.


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 13:08