prawidłowe ciśnienie oleju, jakie powinno być? |
prawidłowe ciśnienie oleju, jakie powinno być? |
Sat, 08 Jun 2013 - 01:32
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu |
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju na jałowym ? U znajomego w m54b30 na zimno 4 b po rozgrzaniu 1bar. Czy to ciśnienie jest w normie, czy trzeba już się martwić? Mierzone auto-gałganem ale 'podobno" w miarę dobrze mierzą, olej bodajże 10w60 ale pewien nie jestem
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 08 Jun 2013 - 01:32
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 08 Jun 2013 - 14:33
Post
#2
|
|
User Dołączył: Mon, 08 August 2005 Skąd: Raszyn |
u mnie na tym samym wskaźniku i oleju przy temperaturze 85-90°C jest od 2,5 na biegu jałowym do 7 bar na wysokich obrotach. Silnik Nissana SR20VE
|
|
|
Sat, 08 Jun 2013 - 19:03
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło |
w 1.8T na rozgrzanym 1.7bara , przy 2000rpm 3.9bara olej 5w40 , na zimno zamyka 6barowy zegar na wolnych obrotach.
wg mnie cos mało tego cisnienia masz ale niech sie wypowiedza inni. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
Sun, 09 Jun 2013 - 08:45
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz |
Ja mam M52B30 po kapitalce.Na gorącym silniku na wolnych obrotach jest około 2Bar.Maksymalne ciśnienie na ciepłym to około 5Bar i widać jak załącza się regulator na pompie.Olej 5W40.
|
|
|
Sun, 09 Jun 2013 - 10:10
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa |
w renault F4P na zimny do 5b, na rozgraznym na jałowym 1b - sprawdzone w serwisie i tak ma być (zegar STACK)
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 08:58
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Skoda 120S z wydłubanym silnikiem Favorit - jałowe na ciepło ok 2bar, powyżej 1,5tyś obr na ciepło 3,5bar. Nigdy nie przekracza 4b (widać że zawór upuszcza) Olej syntetyk 10W60.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 20:06
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu |
Czyli ten 1b w tym m54 to jednak troszkę mało chyba
|
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 20:33
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz |
|
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 20:52
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 February 2007 Skąd: Olsztyn |
Skoda 120S z wydłubanym silnikiem Favorit - jałowe na ciepło ok 2bar, powyżej 1,5tyś obr na ciepło 3,5bar. Nigdy nie przekracza 4b (widać że zawór upuszcza) Olej syntetyk 10W60. U mnie w felicii po zamontowaniu turbo ciśnienie na jałowych spadało poniżej 1bara. -------------------- e36 coupe m50b25T
|
|
|
Tue, 11 Jun 2013 - 20:27
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow |
sprawny m52B28 może mieć wolne obroty nawet poniżej 700RPM a to duzo mnij ni z w jakiejkolwiek wysilonej 4- cylindrówce - stad por5ównanie cisnienia pomiedzy silnikiami rółznymimjest bez sensu.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
Tue, 11 Jun 2013 - 21:00
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: Warszawa/Płock |
sprawny m52B28 może mieć wolne obroty nawet poniżej 700RPM a to duzo mnij ni z w jakiejkolwiek wysilonej 4- cylindrówce - stad por5ównanie cisnienia pomiedzy silnikiami rółznymimjest bez sensu. Nie zgodzę się do końca z tym twierdzeniem. Np. sr20det ma wolne obroty na poziomie 800RPM (+/-50), minimalne ciśnienie oleju przy tych obrotach to 0.78B. Przy 3,2K RPM powinien mieć między 3,14-3,92B. Oczywiście silnik rozgrzany. |
|
|
Tue, 11 Jun 2013 - 21:51
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek |
ca18det
manual: na ciepło wolne 0.78 3k rpm 3.53~4.12 Bar praktycznie: na ciepło wolne 0.8 3k rpm 3.7 Bar na zimno wolne zależne od temperatury otoczenia ale w 18st C 4,5 na wolnych przy 3k rpm 6,5 olej 5w40, silnik nieotwierany, wyczyszczona tylko pompa oleju |
|
|
Tue, 11 Jun 2013 - 22:18
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 18 January 2009 Skąd: Warszawa |
autodata i info-tech też podają 0.5b+
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db85a20addcbef6e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/543d9c64c61d1e5b.html |
|
|
Wed, 12 Jun 2013 - 20:29
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu |
Dzięki Pany , czyli jednak wszystko w normie jest.
|
|
|
Wed, 12 Jun 2013 - 23:46
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sat, 18 April 2009 |
Ja chciałbym jeszcze dopytać o rzecz pośrednio związaną z ciśnieniem oleju - czy występuje zależność pomiędzy ciśnieniem i temperaturą oleju?
Po złożeniu silnika na kutych tłokach i korbach ciśnienie przy bucie wykracza poza zakres zegara (8 bar), olej się mocno grzeje - nawet przy jeździe spokojnej autostradowej wskaźnik na podstawce pod filtrem pokazuje 120 stopni. Silnik B16, NA. |
|
|
Thu, 13 Jun 2013 - 00:46
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz |
Ponad 8 bar? Pewnie zawór regulacyjny się zaciął, albo ktoś go za mocno podkręcił.
CYTAT czy występuje zależność pomiędzy ciśnieniem i temperaturą oleju? Jeśli rośnie temperatura oleju, to zmniejsza się jego lepkość i jeśli pompa olejowa nie ma odpowiedniej wydajności to ciśnienie oleju zmniejsza się. |
|
|
Thu, 13 Jun 2013 - 08:14
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow |
jeśli zawór w pompie jest zablokowany i olej jest tłoczony ze zbyt duzym cisnieniem to dodatkowo powoduje wzrost jego temperatury. Do goscia który ma 8 bar - wymien pompe na seryjną sprawna. zawór powinien otworzyc sie całkowicie przy 4-5 bar.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
Thu, 13 Jun 2013 - 10:05
Post
#18
|
|
User Dołączył: Thu, 21 March 2013 |
A ogarnia ktoś fiatowskie pompy?
Przed remontem, na taiwańskim AG ciśnienie na zimnym 3,5bara, na rozgrzanym pow 1bara na wolnych, przy 4tys wskaźnik pokazywał 4bary, po remoncie motorowni, na mechanicznym wskaźniku ciśnienia oleju Auto-Meter jak i na zewnętrznym manometrze ciśnienie na zimnym ponad 9 bar, na wolnych 1,8-1,9 bara, przy 4k ok 5 barów, olej 10w60, grzeje się normalnie, dochodzi do 100st i tak trzyma, pompa seryjna, luzy w normie, tłoczek(zaworek) nie jest przycięty, silnik 2.0 16vt konstrukcji Lamprediego. Ktoś mi powie czy to ma tak być? |
|
|
Thu, 13 Jun 2013 - 11:07
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 18 April 2009 |
Ponad 8 bar? Pewnie zawór regulacyjny się zaciął, albo ktoś go za mocno podkręcił. Jeśli rośnie temperatura oleju, to zmniejsza się jego lepkość i jeśli pompa olejowa nie ma odpowiedniej wydajności to ciśnienie oleju zmniejsza się. jeśli zawór w pompie jest zablokowany i olej jest tłoczony ze zbyt duzym cisnieniem to dodatkowo powoduje wzrost jego temperatury. Do goscia który ma 8 bar - wymien pompe na seryjną sprawna. zawór powinien otworzyc sie całkowicie przy 4-5 bar. Okej, dzięki za podpowiedź - nie wiedziałem nawet o tym zaworze Pompa jest seryjna, nigdy nie rozbierana więc możliwe, że to kwestia zawieszonego zaworu - wymienię go razem ze sprężyną i zobaczymy, czy pomoże. BTW, poza podwyższoną temperaturą na którą należy uważać, takie ciśnienie nie jest niebezpieczne dla silnika? Bo jakiś tysiąc kilometrów po zakuciu zrobiłem. |
|
|
Thu, 13 Jun 2013 - 15:02
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów |
odnośnie hondy , zwłaszcza na vtecu duże ciśnienie oleju u góry jest normalne. U kompla też podchodziło do 7-8 barów przy ponad 8000. Tam chyba vtec się nie załączy poniżej 4 lub 5 barów , nie pamiętam dokładnie ile musi mieć.
Dziwne z tą pompą fiata , mam u siebie dół z lancii hf turbo 1.6 , z taką samą pompą jak w 2.0vt, olej valvoline 10w60 - na zimnym mam koło 5 barów, na wolnych ok 1-2 bar, powyżej 3000 ok 4-5 bar ( czujnik i wskaźnik na desce z poloneza więc nie jest to mega dokładne). O ile wiem zbyt duże ciśnienie może rozwalić zębatki w pompie bądź wypłukać panewki. -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 13:08 |