![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Witam, chciałbym przedstawić projekt Grzesia który postanowił nieco poprawić swoje e36 sedan (kolejny raz).
Poprzednio był tam kompresor acz kolwiek instalacja nie była zbyt udana wedłóg mnie, wymagała by dużo poprawek a ja nie lubię poprawiac. całośc stan ogólny prosił o pomoc, wszedzie lało olejem, tu wyciek tam coś stuka , a sam kompresor nie dawał tego co Grześ chciał, a jak by dawał to i tak na moc nie ma rady - zawsze mało. Tak więc Grześ zawital do k64 garage. Instalacja cała przerobiona, ze stage 1 zostały właściwie tylko zegary , cała reszta została zrobiona od nowa, łącznie ze sprawdzeniem głowicy. Ale jest to nadal pełna seria ! 0,9 bara aktualnie i turbineczka z naszej oferty , gt35 63 dupka . Generalnie cel był taki aby to było przejemnie szybkie auto, o wiele mocniejsze niż m3 , na miasto, doładowanie miało być możliwie jak najszybciej ale wystarczyć miało mocy aż do końca. Całośc miała opierać sie o bezpieczenstwo żywota całości, bezpieczne doładowanie, bezpieczne strojenie. Podziękowania dla składu pomagającego , Tomasza (hulia) , Patryka (spawacza generalnego) oraz dla właściciela za testy na replice gt35 i przyjemności za zabicie nudy w soboty ![]() Całość została zrobiona u mnie , przy słabych warunkach i zapleczu, na mrozie ! i trwało to 10 weekendów ![]() Łukasz lamik podłaczył deta z mojej prośby na FuelImplant parę dni temu gdyż moje strojenie to sam wiecie ![]() ![]() i oficjalnie zmierzony został samochod na 430 koni 0,9 bara na seryjnych wałkach , pb98 , dobrze co? Doładowanie jest już od 2500+ , pełne 0,9 bara dopiero przy ok 3800 (czytaj dalej) samochod nie urywa trakcji za dużo na 3 biegu ![]() ![]() Turbo nie wpada w laga , wypadło idealnie (63ar robi swoje) ,zapewne zakres turbiny powyżej pewnego doładowania spada (zbyt ciasny wydech) ale to w zupełności wystarczy - silnik nie zakuty. Cel osiągnięty. pozdrawiam k64 a teraz konkrety i fotorelacja: Silnik: Bazą jest silnik ze stage 1 na kompresorze na początku robiony u Korony dawno temu , pozniej poprawiany na strockera u Michała z Poznania a teraz wpadł w moje ręce, bo wlascicielowi mało ![]() wszystko od nowa , zamiast kompresora wpada GT30/35 z 63ar na wydechu - jeśli ktoś chętny zapraszam ! jest to chyba idealne turbo dla bmw 2,5 2,8 !. MOC: Przed zmianami: stage1 kompresor: 290KM ... Po zmianach: przy 0,9 bara poki co 430 koni i mega gorąco pod maską. MOTOROWNIA itd: -blok m50b25 (żeliwny) po ponownym planowaniu. -wał kuty - Skok tłoka: 84.00 -Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2800cm3 -blok splanowany o odpowiednia wartosc. -Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~ -Głowica splanowana o odpowiednia wartość. - na cylindrach po 11+- - świece IK22 (2 stopnie zimniejsze) IRIDIUM Turbina: Replika GT35 (garretta) ar 63 ~ potencjał do 450+ - napewno Bez chłodzenia wodą. lozyska: jorurnal b. - 360 . strona zimna: AR/70 ssanie: 102mm ! strona goraca: AR/ 63 5 bolt przód (ssanie 61/83) tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm wydech wylot: 58mm Układ dolotowy: - intercooler z rdzeniem 700x220x65mm z wyjściami 60mm - 2,5 cala od turbiny poprzez IC i do przepustnicy. nierdzewka + samco. - ssanie turbo z 4cali na 2,5cala przejscie. (samco) - odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere, separator oleju wyspawany z nierdzewki. - usunięty filtr węglowy - usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa - blow off mikro ( performance.k64.pl ) - kolektor ssacy seryjny - przepustnica seryjna Dodatki: - zakute przewody smarowania turbo - trónik nowy, przerobiony pod czujniki oleju / zasilanie turbo - nowe uszczelku tu i tam - lało wszędzie ! ![]() - przerobiona pokrywa klawiatury pod listwe wtryskowa i odmę. , pomalowana proszkowo, - spływ oleju z turbiny w misce olejowej. - przerobiona łapa silnika pod gt35. - przeciążenia urywające mocowanie wózka podczas strojenia gratis Układ wydechowy: - kolektor wydechowy żeliwny , turbo na dole , T3/T4 , - zawór WG 38mm replika tiala ( performance.k64.pl ) + scrimmer pipe pod auto . - przelot : 2,5cala - tłumik końcowy przelotowy , mugen jakiś tam ![]() - flansza wydechowa turbiny zamknietą na wg który mógł by tam być umieszczony. Układ wtryskowy: - wtryski 412cc - mercedes 0280156072 czarne / przerobiona listwa wtryskowa. (podziękowania dla noname) - regulator na listwie 3,5bar / seryjny. - nowe przewody paliwowe, filtr paliwa . Elektronika: - ECUMASTER DET 3 z wbudowanym mapem. - czujniki EGT , BOOST. - temperatura i ciśnienie oleju z alarmem - brak sondy lambda - odłączona od sterownika. - konwersja na map sensor + fuel implant - przepływka w komorze , podłączona, nie wpięta w dolot. Układ chłodzenia: - seria, m50b25. Układ napędowy / silnik (stage 1) - koło jednomas + docisk z M57, przerobiona tarcza M57 - szpera S3.15 Zawieszenie: (stage 1) - sprężyny Weitec, Bilstein B8, stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3, rozpórka kielichów. samochód ofijalnie teraz opisuję bo sprawdził sie poprostu i jest wynik , Grześ jest mega zadowolony, wziol udzial pierszy raz w cwiartce w kamieniu slaskim i zrobil 12,8 na oponach 245/17 8 lat starych? graty do zbudowania takiego samochodu można dostac u nas ... dobra dosyc reklamy pozdrawiam k64 www.k64.pl foto: -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
jakis filmik z niedzieli
![]() na tym filmie widac jak subaru uciekło a i tak bmw dogania ... (zobacz czas) i polfinaly z karolem ( 1 miejsce) miło o jak ! i filmik z przed 2 miesiecy ? http://www.youtube.com/watch?v=IYifKYz0lsY...PRkkQ-5Yde1iJ0A http://www.youtube.com/watch?v=3qm0Sue47jc...PRkkQ-5Yde1iJ0A osoby 3cie na zdjeciach nie są przypadkiem ![]() ![]() ![]() ![]() rekord i świeża fotka ! ![]() tak na takiej gałce która przepolerowała dużo już zaworów można klepać 12stki ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Jaki tam kompresor siedział, że było 290km?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 April 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
przeciez masz zdjęcie Vortecha
-------------------- https://www.facebook.com/HypertechRacing
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Widzę,ze opisałeś moja betke Kamilu
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 21 May 2011 Skąd: Mrągowo ![]() |
Te 290 koni to śmiało można było podkręcić o co najmniej 30 więcej samym poprawieniem orurowania dolotu
![]() Jak patrzę na te wszystkie "delikatne załamania" to aż mi szkoda powietrza które biedne brnęło przez ten labirynt spalając się później chyba ze wstydu w komorze spalania. Dzięki Bogu to auto trafiło w dobre ręce. Gratuluję wyniku i gratuluję poczucia humoru (gałka zmiany biegów ![]() P.S. Fajny foliaczek - moc też w nim szybciej rośnie ![]() -------------------- Simple is beautiful.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Tematu kompresora wole nie ciagnąc,bo jak wychodziło z czasem musiałbym pare gorzkich słow napisac o pewnych osobach i ich podejsciu do pracy... ale chce miec to za soba i tyle.
Auto trafiło jak mówisz w dobre rece i myslę,że to i owo jeszcze sie poprawi i wyniki będa jeszcze lepiej wygladały,plany sa ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Pytania, dlaczego nie uzywacie w Pl alu rur do dolotu ? Wszystko idzie z nierdzewki.
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Nierdzewkę od biedy pospawasz migiem
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Pytania, dlaczego nie uzywacie w Pl alu rur do dolotu ? Wszystko idzie z nierdzewki. uzywal bym jak bym potrafil to spawac, zreszta łatwiejszy poprostu mialem dostep do tego wiesz, tez bym wolał alu ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 November 2006 ![]() |
Zdecydowanie lepszy wynik niż u ciebie na gt35 z ar 1.06 . ( u ciebie z takim samym doladowaniu 390km i 500Nm ? )
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Zdecydowanie lepszy wynik niż u ciebie na gt35 z ar 1.06 . ( u ciebie z takim samym doladowaniu 390km i 500Nm ? ) oczywiscie, tylko u mnie było 2,5L a nie 2,8L oraz ta turbina zapewne będzie blokować moc przy większych doładowaniach ( na rzecz ciasnego wydechu) ale jak by nie było do seryjnego dmuchania jak najbardziej ! nie znam lepszego wyniku na org walkach i nie kutych gratach (zreszta to akurat nie ma nic do mocy) (prócz karola bo u niego wyszło również na gt35 1,0 460KM ale przy 1,3 bara jakoś tak). Myślę ze przy 1,3 bara , lepszej pompie , i walkach te 500 peknie i auto zacznie juz robic robote. Póki co Grzeskowi zycze udanej zabawy z samochodem ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Nie no, warunki garażowe jak to się mówi miażdżą system, w pozytywnym znaczeniu. Powodzenia!
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Świetny wynik jak na fabryczne graty.
Wał z M52B28? Jakie tłoki zastosowaliście? Uszczelka pod głowice od Ciebie K64 z piramidkami? Na czym polegała przeróbka sprzęgła z M57? Jednomas z M50? -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Świetny wynik jak na fabryczne graty. Wał z M52B28? Jakie tłoki zastosowaliście? Uszczelka pod głowice od Ciebie K64 z piramidkami? Na czym polegała przeróbka sprzęgła z M57? Jednomas z M50? wal 2,8 m52 tloki seria bmw m52 sprzeglo m57 , jednomas -cbedzie do zmiany . -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Chłopy w tunelu na skrzynce po pomidorach rzeźbią 400 koni z silnika który fabrycznie miał 191, i to chyba jest to oco w tym wszystkim chodzi, a nie ładowanie grubego hajsu w nissana GTR'a żeby reszta miała się ślinić jeszcze bardziej...
Generalnie robi robote <OK>, ten kolektor to żeliwo jest ? powiedz K64 koledze niech sobie tylne tarcze ogarnie bo śmierć tam wygląda z nich ![]() -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 April 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Warunki jakie mają takie mają... radzą sobie jakoś - to się liczy...
Artix, problem polega na tym ze nie każdy to umie spawać a jak już umie to cena dobrego sprzętu do spawania a nie chińskiego dziadostwa zaczyna się od 10k w górę... Już kiedyś gdzieś o tym pisałem, pozostaje jeszcze aspekt zdrowotny. Ja osobiście staram się nie spawać z Al dlatego bo chcę pożyć więcej niż "trochę". Oczywiście jeśli klient życzy sobie orurowanie aluminiowe to jest to do wykonania natomiast wygląda to inaczej cenowo. Przy obecnych cenach wszystkiego w tym państwie nie każdy ma fundusze na orurowanie z Al. -------------------- https://www.facebook.com/HypertechRacing
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
Chłopy w tunelu na skrzynce po pomidorach rzeźbią 400 koni z silnika który fabrycznie miał 191, i to chyba jest to oco w tym wszystkim chodzi, a nie ładowanie grubego hajsu w nissana GTR'a żeby reszta miała się ślinić jeszcze bardziej... brawo! Apro pos alu, spawanie i dopasowanie nierdzewki jest o niebo łatwiejsze, nierdzewka jest łatwo dostępna i TIG'iem za 2k też wprawna ręka ładnie to zrobi. A tu poniżej moje spawy chińskim TIG'iem (spawam tylko hobbystycznie) pokryte hydrografiką. ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 17:05 |