Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> Atu plus c20xe ( W trakcie budowa silnika c22xe)
kuki_VU
post Thu, 19 Jun 2014 - 12:29
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





nie masz bledu przeplywomierza?
nie tak dawno skaldalismy u brata XE w corsie i tez byl problem z zalewaniem
pierwsza sprawa to uwalona przeplywka
druga srpawa dalismy ciala i podlaczylismy krokowy przed przeplywke

ps. dalismy nowy parownik KME TUR (fejs mi jeszcze dzialal) idac pelnym ogniem cisnienie nawet nie drgnelo w caly zakresie


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 19 Jun 2014 - 12:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
manieko58
post Thu, 19 Jun 2014 - 21:29
Post #62


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 February 2013
Skąd: sieradz





no właśnie żadnych błędów nie wywala. Co do wkazki sprawa wygląda tak : wtryski seryjne sa te beżowe ,regulator ciśnienia też od tej wiązki 3bar tak na nim pisze . Przepływka jest inna bo poprzednią gaz wysadził i bebechy z niej wypadły. Jutro poprzekładam graty z calibry to się cos wyjaśni. Co do gazu to narazie nie zakładam sekwencji dopuki benzyna nie będzie dobrze śmigać, bo nie bedzie można dobrze jej wystroić jeśli dobrze rozumuje . Dymienie na czarno na awaryjnej pracy kompa może być spowodowane wyższym ciśnieniem paliwa na listwie bo xostaje wiecej paliwka niż komp przewidział . Jutro powalcze i opisze efekty .A przewody paliwowe nie są zamienione ani żadnych zaworków zwrotnych nie mam założonyćh. Kurde gaz jedzie do 5tyś benzyna dupa i niema jak furki przetestować . Może w końcu zis go ogarnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Thu, 19 Jun 2014 - 22:54
Post #63


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Przekładaj żeby mieć komplet sprawnych gratów z 1 działającego samochodu smile.gif

Jeśli przewody nie są pozamieniane, nie ma zaworków zwrotnych itp. itd. to może po prostu powrót ma za małą średnicę?


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
apogeum
post Fri, 20 Jun 2014 - 05:22
Post #64


Super User
Dołączył: Wed, 18 January 2012





niby jakim cudem nie ma błędów skoro komp chodzi w trybie awaryjnym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Fri, 20 Jun 2014 - 09:12
Post #65


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ale w wymuszonym odpięciem przepływomierza, więc może poza błędem przepływomierza innych błędów nie być.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 20 Jun 2014 - 20:58
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





LPG na mikserze?? Jeśli tak to jest zwężka i dopóki nie wywalisz miksera to będzie spadek. A jeśli mikser jest małej średnicy - źle dobrany do poprzedniego silnika, to po strokerze będzie jeszcze większy opór stawiał bo silnik wymaga większego przepływu powietrza - może dlatego zdycha powyżej 5 tyś obr na lpg.

Więc zrób ten silnik najpierw tylko na Pb, sprawdź jakie są efekty, i zakładaj sekwencję i będziesz zadowolony. smile.gif

EDIT: A dymienie może być też spowodowane złym zapłonem, jeśli przepływka ma wpływ na kąt zapłonu to też może być przyczyną.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 21 Jun 2014 - 03:04
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Czarny dym w benzynie spowodowany złym zapłonem?
Oczywiście jestem za tym, żeby auto naprawić na Pb i przerabiać na sekwencję, ale jak widać jest jakiś problem którego nie uleczy wywalenie miksera!


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieko58
post Sat, 21 Jun 2014 - 13:49
Post #68


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 February 2013
Skąd: sieradz





może wieczorkiem cali podjedzie to graty bede przekładał . Chyba że szwagier nie bedzie miał czasu to po niedzieli bede dłubał.Gaz jest na mikserze Mikser mojej produkcji o przelocie średnicy 41mm . W roverze 1.6 (poprzedni motor) bardzo dobrze sie sprawował. Wczoraj wrzuciłem inny parownik i na lpg zaczoł ciągnąc do 7tyś. na małych obrotach troszke kuleje . Może faktycznie tak jak tu jeden z was pisał jakaś dziura w dolocie jest ?Trza przekopać wszystko po kolei. A jesCze jedno filtr powietrza mam chwilowo z corsy 1.4 bo poprzednią z eskorta gaz rozpruł i może za mała jest ? Fakt faktem niema w niej całego spodu i troszke boków ale czasami. Sprubuje ten mikser wyrzucić i zobacze co bedzie na nie dławionym przelocie.A co wyślicie na temat blosa? Kolega ma merca 190 2.6 litra i bardzo sobie chwali. Tak z ciekawości pytam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 21 Jun 2014 - 15:12
Post #69


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





upraszczaj wszystko mozliwie, nie masz pewnosci co do filtra zaklada pończochę z gumka zeby jej nie wciagneło i juz. puszka z corsy z dziurami nie bedzie dlawila, chyba ze ta sa dwie malutkie dziurki.
grzebanie sie w mikserach i blosach w czasach dosc tanich wtrysków gazu to chyba troche pomylka kiedy inwestujesz kilka tysi w silnik. jesli gniazdo diagnostyczne działa to bierz to auto pod kompa i pewnie sporo szybciej znajdziesz problem
poszukaj na forum bo ktos już robił takiego strokera w c20xe i to smigało, jak przekopiesz dzial projekty dosc gleboko i cierpliwie to powinienes cos trafić, szukajak w prawdzie nie działa ale ctrl+f dziala


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 21 Jun 2014 - 15:14
Post #70


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Jak dla mnie jeśli dłubiesz silnik to tylko sekwencja.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Sun, 22 Jun 2014 - 15:53
Post #71


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





w tych czasach sekwencje uzywki sa nie wiele drozsze od blosa wiec nawet nie ma co sie zastanawiac...
co do skadania i odpalania to jak piprzednicy pisza dochodz co jest nie tak tylko na pb i jak bedzie ok to dopiero podpinac gaz bo inaczej sie zapetlisz


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 23 Jun 2014 - 12:15
Post #72


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(tjwasiak @ Sat, 21 Jun 2014 - 02:04) *
Czarny dym w benzynie spowodowany złym zapłonem?
Oczywiście jestem za tym, żeby auto naprawić na Pb i przerabiać na sekwencję, ale jak widać jest jakiś problem którego nie uleczy wywalenie miksera!


MOŻE złym zapłonem - za późnym, może jest za bogato z jakiegoś powodu, a zapłon ok ... Jeśli łapałby lewe powietrze to raczej by było za ubogo i silnik by kichał prychał zwłaszcza przy pełnym wklepaniu do podłogi, i fakt również nie wkręcałby się do odcinki ale tylko pod obciążeniem. Przynajmniej przy BMW tak miałem. Na czarno na pewno mi nie kopcił. Więc stąd konkluzja że paliwo dostaje, ale nie spala go efektywnie - stąd brak mocy, i czarny dym. Również mikser, może być dławikiem - wykonany pod silnik 1,6litra musi teraz obsłużyć pół litra więcej, a przecież opór jaki stawia nie rośnie liniowo tylko do potęgi - stąd MOŻE silnik dostaje za mało powietrza.

Dlatego wywaliłbym to zamiast strzelać "może to może tamto", i jeśli nadal nie jest ok, sprawdzałbym po kolei, czy osprzęt dobrze działa, a jeśli nie to dlaczego.

A żeby sprawdzić co w dolocie stawia opór, to trzeba wpiąć się wakuometrem przed przepustnicę, zmierzyć wartość pod obciążeniem na wklepanym, i zdejmować elementy dolotu po kolei od puszki filtra zaczynając i sprawdzać jak zmieniły się wskazania. Dojdziesz wtedy czy puszka jest restrykcją i mikser.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieko58
post Mon, 23 Jun 2014 - 20:53
Post #73


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 February 2013
Skąd: sieradz





w sobote wywaliłem filtr i mikseri nadal to samo. Po dzisiejszych małych walkach zaczne od pytania czy w motroniku 2.5 występowały dwa rodzaje przepływomierzy? Przełożyłem dzisiaj przepływke o calibry o numerze 0 280 212 007 i autko śmiga jak trzeba , sa wolne obroty nie zalewa nie dławi się i wciąga do odcinki. Poprostu jak ręką odjoł.Moja przepływka w calibrze powoduje te same objawy co w poldku inaczej mówiąc nie da się jeździć. Numer mojej przepływki to 0 280 212 015 . Poprzednie 2 przepływki też miałem o tych numerach z czego jedna była pd początku jak.mam tego swapa i od początku miałem problemy z benzyną a teraz w 2.2 to już całkiem dupa była . Nie myślałem że sa różne przepływki do xe n motroniku 2.5. Czy mlżliwe jest że ta przepływka jest od v6 bo znajomy tak mk ppwiedział? Ogólnie mówiąc to musze poszukać przepływki z końcówką numeru 007 i po sprawie . Wypowiedzcie się na temat tych przepływek. A ta moja z końcówką numeru 015 nie wywala żadnych błędów więc wnioskuje że jest dobra .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 23 Jun 2014 - 21:08
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Wg EPC'a dla C20XE występowało całkiem sporo różnych przepływomierzy, cżęść z nich jest niedostępna, ale miały zamienniki. Jeśli się nie pomyliłem, to:
- 93178598 w Astrze (starszy wariant)
- 90487306 w Kadett'cie, Vectrze A i Calibrze (starszy wariant)
- 90510154 w Astrze, Calibrze i Vectrze A (nowszy wariant)

Nie jestem na 100% pewien, ale z pobierznej analizy wychodzi mi że ten ostatni to jest dla M2.8.

EDIT: Z danych które znalazłem ten przepływomierz 0280 212 007 to jest od Volvo (różne modele, silniki 1.7 i 2.3 w tym oba również w wersjach turbo).
Natomiast ten Twój ...015 to jest odpowiednik zarówno 93178598, jak i 90487306, i jest jak najbardziej do C20XE. Może jednak Twój przepływomierz jest po prostu uszkodzony? Bo wszystko wskazuje że ten ostatni z w/w naprawdę jest od M2.8 (to jest 0280 217 106)


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Tue, 24 Jun 2014 - 00:21
Post #75


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





w M2.5 kazda bedzie dzialac z tych wymienionych
skladajac brata corse dopiero trzecia okazala sie sprawna i propblemy ustapily (we wszystkich drut by caly a jednak fura nie chodzila jak trzeba)


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 24 Jun 2014 - 00:28
Post #76


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Nawet ta z M2.8 będzie działała? A teraz pytanie za 100 punktów - czy wszystkie będą działały poprawnie? Bo to można sprawdzić raczej tylko widebandem IMHO.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieko58
post Tue, 24 Jun 2014 - 06:27
Post #77


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 February 2013
Skąd: sieradz





ten 007 troche się różni od tego 015 , chodzi o tą blaszke w środku .Ten pierwszy ma ją gładką , a w drugim dochodzą do niej 2 druciki. Będe szukał z końcówką 007 bo jak do tej pory to na żadnej poprzedniej tak równo i dobrze mi furka nie chodziła jak na tej. Faktycznie ta moja żadnych uszkodzeń niema a jednak źle działa. Dobrze że w końcu wiem co jest uwalone. Dzięki wszystkim za dotychczasowe porady:-))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 24 Jun 2014 - 10:00
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ok, tylko jaką masz pewność, że przepływomierz od innego samochodu (a 007 to Volvo 240, 440, 460, 740, 760) ma odpowiednią charakterystykę dla Twojego ECU i zapewni Ci prawidłowy skład mieszanki? Przepływomierz ma bardzo duży wpływ na pracę silnika, dlatego bez sprawdzenia sondą szerokopasmową nie odważyłbym się na taką zmianę, zwłaszcza że Ty masz już "na dzień dobry" 10% większą pojemność silnika...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 24 Jun 2014 - 10:54
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Nie prościej kupić nawet używkę deta 2 lub 3 i zrobić mu konwersję na mapa, niż bawić się w szukanie 20+letniej sprawnej przepływki o odpowiedniej charakterystyce? A zabawa bęzie ponowna, jak ten stary szrot (przepływka) zaraz padnie - serio te 200-400 złotych nie jest dużym kosztem, a może być nawet taniej niż loteria z mafem.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Tue, 24 Jun 2014 - 11:51
Post #80


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





nie ta od 2.8 nie bedzie dzialac
chodzilo mi o wszystkie wymienione od 2.5

pinin a do konwersji nie jest czasem potrzebna sprawna przeplywka?
no chyba ze ktos podesle gotowca pod c20xe


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 11 September 2025 - 21:54