![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 August 2004 Skąd: Kraków ![]() |
Oryginalny pakiet Orciari mógłby fajnie siąść
![]() ![]() Pomysł z XE bardzo zacny ![]() -------------------- Calibra 2.0 TDI by TTC 249 KM/467 Nm
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
widzialem kiedys projekt c20xe w 125p w polsce.
byl problem z kolektorem ssacym (nie miescil sie) z tego co pamietam. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Możliwe , w 125 była węższa komora niz w plusach
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
znalazlem temat 125p c20xe,kolektor ssacy byl zakladany z kadetta 1,8 .
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, komora silnika w 125p jest na 100% mniejsza niż w polonezach.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
Co do kolektora ssącego to musiałem prawą strone komory silnika lekko potraktować młotkiem . Kolektor nie dotykał ale byłp tylko pół cm luzu luzu, po interwencji jest ok 2cm i nic nie dotyka przy wyżynce.
Przy okazji sprzedam słupek tego c20xe , pobiera olej uszczelniaczami zaworów . Po przestoju nocnym i zdjęciu kolektora ssącego na grzybkach zaworów są niewielkie ilości oleju . Potrzebuje kase żeby dokończyć c22xe . Zainteresowani pw. W tym tygodniu powinienem staba założyć, ciekawe jak na przechyłach się poprawi. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
zajeło mi to sporo czasu ale dół silnika już złożyłem( no niestety są ważniejsze żeczy niż to) . W tygodniu opisze co i jak i zrobię mała fotorelacje . W głowicy muszę jeszcze dotrzec zawory , założyc uszczelniacze i planowanko .
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
Wstyd jak nie wiem że tak długo to trwało
![]() Cały dół mam z omegi 2.2 Silnik ma oznaczenie y22xe https://imageshack.com/i/npzdjcie0874kj tu mamy porównanie tloków z korbami . Od lewej c20xe od prawej y22xe. Na zdjęciu troche nie widać ale y22xe ma dłuższe korbowody o jakieś 5mm , ale za to delikatniejsze ( można je porównac do tych z c20ne) https://imageshack.com/i/1nzdjcie0872j Teraz tłoki , Też są nieco inne ,y22xe ma wypukłe denka ale wypukłość równa sie z górnym położeniem tuleji , czyli nie wystaje ponad nią jak tłok jest w górnym punkcie. Dzięki temu obyło się bez nacinania rowków pod zawory ,tak jak ma to c20xe. Co do pierścieni też są cieńsze niż w c20xe. Podając od góry mają 1.2 mm , 1.2mm i odoliwiacz 2.5 . https://imageshack.com/i/nhzdjcie0868j Pozostawiłem pompe oleju od y22xe . Ma inny smok i musiałem przerobić troche jego mocowanie bo wywaliłem wałki wyrównoważające . Co się jeszcze z tym wiąże , trzeba jeszcze zaślepić otwory olejowe do smarowania tych wałków w podporach panewek . Ja zrobiłem to w ten sposób że w tych otworach zrobiłem gwint M8 i wkęciłem sruby na klej z miedzianymi podkładkami. Poszukam fotki to wrzuce jak to wygląda. Trzeba jeszcze lekko zmodyfikować blache miedzy miską oleju a blokiem i samą miske . Dlaczego ? Silnik y22xe ma miskę przykręcaną śrubami M8 a strasze silniki (c20ne xe czy xev) mają śruby M6. Tu jeszcze jedna fotka https://imageshack.com/i/nhzdjcie0867j Uszczelka głowicy jest od c20xe pasuje bez zadnych przeróbek . Teraz rozrząd , no tu było wiele kombinacji ze wzgledu na to że blok y22xe jest o 7mm wyższy w porównaniu do c20xe czy c20ne, ale chyba wybrałem najprostszą i najtańszą. Wygląda to tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d35b5ef2719db517.html Czyli ,górne kółka rozrządu są od c20xe motronik 2.5 , pompa wody też, napinacz paska , i sam pasek . Dolne kółko rozrządu jest z c20ne bo pasuje na wał ( nie potrzeba przerabiać kółka od c20xe które ma wiekszy otwór bo ma gróbszą koncówke wału) Rolka prowadząca jest z x20xev . By wyrównać linie ułożenia paska dorobiłem grubszą podkładkę dystansową miedzy kółko a wał o ile dobrze pamiętam o 2mm http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ff729cdcdeda7ae.html Trzeba zmodyfikowac wewnętrzną osłone rozrządu ,czyli opuścić niżej podpore napinacza paska i przerobić częściowo dól blachy i otwory na pompę i miejsca podpó rolek. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4c8249d1e5d36ba.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f22542b542e2fb04.html tu mamy wszystkie podzespoły rozrządu . Do rolki prowadzące też dorobiłem nowy słupek podporowy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88c10b8160c9c88d.html , też ze względu na linie przebiegu paska rozrządu,( xev ma całkiem co innego no i dwie rolki prowadzące ) Po tych wszystkich modyfikacjach pompa wody nie musiała być przekręcana żeby naciągnąć pasek . Na razie tyle , poszukam reszte fotek i w najbliższych dniach dalsze opisy |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ciekawe co z tego wyjdzie
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Thu, 19 December 2013 Skąd: Włoszczowa ![]() |
Wracając do tematu hamulcy to polecam ci 305 z Fiata Coupe, w moim poldzie spisują się wyśmienicie.
Powodzenia w dalszych modach. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
No to lecimy dalej . Tu parę fotek odnośnie tych podpór panewek które trzeba zaślepić
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/016112b1b9dbdea9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f37fac0342a7001d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b132a335eae5dee4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdfcde15e6bcfd1a.html Teraz tak opisze strone sprzęgła . Koło zamachowe będzie od c20ne . Jest przykrecane na 6śrób tak jak w silniku y22xe ( C20xe ma 8 śró ![]() http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93381f12c3384401.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8042a228bc4fe7d.html . Widać też ze zdiołem troszke masy z koła, a dokładnie mówiąc z 6.97kg na 5.02kg. Docisk będzie z c20xe . Reszta gratów też c20xe . Silniczek dostał nowe pierścienie uszczelniacze zaworowe i takie tam . Ciekaw jestem co z tego wyjdzie .Planowana przekładka jest na pierwszą połowe czerwca , żeby na poldkowy zlocik się już dotarł. Co do hamulcy to w między czasie zmieniłem przedni zestaw z escortowego na taki z fiata brawa czyli tarcza nie wentylowana 257mm. Szykuje tez po mału tył . Bedą to tarcze 240mm nie wentylowane i zaciski z przedniej osi mojego poldka te z systemu lucas i dodatkowo drugie zaciski tym razem tylne z opla vektry z tarczo bębnów, i onę będą do recznego który będzie hydrauliczny. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
Kurcze miały się wyswietlić małe ikonki zdjęć a tu tylko linki . Co do tych hamulcy z fiata cupe to tylko na 16'' i narazie takich dużych nie będe kładł bo na zime 14'' stalówki narazie mam . Muszę wieksze zimy skąbinować to wtedy pomyśle . Te z fiata brawy co teraz mam to fajnie się sprawują i do tylnych bębnów które w tej chwili mam to za mocne są , i wrazenie jest takie że tylko przód mi hamuje . Może tarcze z tyłu to zniwelują
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Gdybyś wydłubał trochę kanały w głowicy i dał nieco ostrzejsze wałki, to powinien robić robote solidnie
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
co do kanałów to sa rozborowane do wymiarów uszczelek jak i ssace tak i wydechowe a wałki to mam w planach rewary. Trzeba bedzie to wystroic oczywiście i tu myślałem o ecumasterze.
co jeszcze ? silniczek dostanie chłodnice olejuod c20xe ,której teraz niemam. Pytanko o wtryski teraz czy wystarczą niebieskie z motronika 2.8 ( teraz to xe co mam coś źle na nich chodz) czy jakieś wydajniejsze dać a może wrucić do brazowych z motronika 2.5? |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
no bez wydechu sondy i paru innych pierdół odpaliłem hybryde pół godz temu. Niechce trzymać wolnych obrotów narazie i ryczy pierońsko. jutro prace wykończeniowe i pierwsze jazdy tak do połowy obrotów źeby pierścionki sie ułoźyły. Wieczorkiem pierwsze porównawcze sugesgie
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
no i ujechałem już150 km .Napewno poprawił się mpment obrotowy,moc też lekko skpczyła ale do pełni szczęścia potrzebne jest strojenie bo jednak wydaje mi się ze to nie wszystko na co go stać. To wszystko zauważyłem na lpg bo bęzyna mi nie domagała już na tamtym silniku. Ogólnie to się dławi nie trzyma wolnych obrotów, tak jakby go zalewało. Niema płynności wciagania się na obroty. Niewiem jak wytłumaczyć fakt że jak odspne sonde to nie zaświeca mi się kontrolka check engine, a na każdy inny czujnik odrazu jest reakcja. Po wymianie wtryskó z niebieskich na beżowe trochę sie poprawiło . Wymiana sondy nic nie dała. Dzisiaj zmierze ciśnienie na listwie i coś wiecej bede wiedział. Wszelkie porady mile widziane bo niewiem jak rozgryść problemy bęzyny. ogólnie jestem zadowolony z tej chybry podlicze co ile kosztowało i napisze ile wyszło złożenie tsgo wynalazku
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
na seryjnym ecu powinno sie to w maire ogarnac jesli nie masz zwroki zrobionej (brak sondy) to adaptacja powinna sie podciagnac.
Kolega skladal podobna hybryde, blok ten co Ty ale na to glowica z walkami od X20XER, ecu zostalo seryjne od XEV i na hamowni wyskoczylo cos takiego ![]() aktualnie zaklada 4 przepustnice dbilasa -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Kurcze mocne to wyszło. Moc jak moja Vka, tylko niuton mniejszy
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
no własnie też zastanawiałem sie czy pooprzedni właściciel calibry z której jest wiazka nie zrobił zworki . Musze przejrzeć kość od komputera, jak dobrze pamoętam to pin 20 . On od samego pocz.atku na benzynie miał problemy czy to z c20xe czy teraz ć22xe. Dzisiaj zbadam jeszcze ciśnienie paliwa , to coś wiecej sie dowiem . błędy jakie wczoraj były to 48 i 61 , czyli zbyt niskie napięcie zasilania i coś z czujnikiem wolnych obrotów. Wymieniłem kabel zasilający wiązke silnika i dzisiaj już nic nie wywaliło jak do pracy jechałem. Kurcze żeby benzyne ogarnać to bym już wiedział na ile stać ten silnik , bo lpg to na dojazdy do pracy dobre jest he he. Co do wykresu to ładnie wyszło temu koledze, jak by to moje na seryjnym kompie też koło tego miał , bym był hepi
![]() |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
wczoraj dalsza walka z benzyną się odbyła. Przyprowadziłem calibre od szwagra i przekładanie gratów, zaczołem od komputera. Komp z cali włoźyłem i nic nadal to samo , mój dałem do cali i wszystko ok ,czyli komp sprawny. zworki niemam na sądzie ,pin jest pusty. Czas na wtryski ale najpierw ciśnienie paliwa . Podpiolem zegar i na nie odpalonym silniku jak pompe na krótko spiołem pokazało 4.8 bara , po odpaleniu jakieś 4.6 było. Myślałem że zegar padł wiec ppdpiołem w cali a tam od 2.8 do 3 barów sie utrzymywało. Wychodzi na to że regulator się zawiesił.Przy takim ciśnieniu nic dziwnego że go zalewa. Ale chociaż wiem że pompa dobrze daje palowko i zapasu troche ma. Dzisiaj przerzuce regulatory i zpbaczymy co będzie sie działo. Ciekawe czy mu przejdzie
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 11 September 2025 - 19:28 |