![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Nie dość, że burdel się zrobił to jeszcze niejedna osoba pomieszała metanol z etanolem. Z tym pierwszym są jeszcze dwa problemy, o których nie wspomnieliście: agresywność chemiczna, cały układ paliwowy musi być dostosowany do niego a drugi to pochodna jednej z zalet - wysokiego ciepła parowania, czyli zimny rozruch. Tak czy inaczej szacun, auto to masakrator.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Panowie kończąc offtopa jak ktoś pisze że 2.5 raza większa dawka paliwa jest super hiper bo chłodzi wprawia tłoki w rześki stan pracy zapomina o jednej podstawowej żeczy 2.5 raza więcej paliwa to i o tyle samo mniej zassanego powietrza a co za tym idzie "teoretycznie" w uproszczeniu rzecz ujmując zmniejszamy napełnienie cylindra w samo powietrze na rzecz paliwa.... Owszem moc i tak wygeneruje bo dowalimy zapłonem jednak lepiej nie wzdychać i marszczyć freda przez to że dajemy 2.5 raza więcej paliwa bo to jest akurat bardzo niepożądane zjawisko które eliminuje tylko wtrysk bezpośredni....
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#164
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
2.5 raza więcej paliwa to i o tyle samo mniej zassanego powietrza różne paliwa mają różne współczynnki stechiometryczne. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Metanol etanol co za różnica ![]() Blad drukarski ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Panowie kończąc offtopa jak ktoś pisze że 2.5 raza większa dawka paliwa jest super hiper bo chłodzi wprawia tłoki w rześki stan pracy zapomina o jednej podstawowej żeczy 2.5 raza więcej paliwa to i o tyle samo mniej zassanego powietrza a co za tym idzie "teoretycznie" w uproszczeniu rzecz ujmując zmniejszamy napełnienie cylindra w samo powietrze na rzecz paliwa.... Owszem moc i tak wygeneruje bo dowalimy zapłonem jednak lepiej nie wzdychać i marszczyć freda przez to że dajemy 2.5 raza więcej paliwa bo to jest akurat bardzo niepożądane zjawisko które eliminuje tylko wtrysk bezpośredni.... Po pierwsze nie policzyłeś tego. Wiem, bo akurat ja liczyłem to (akurat dla etanolu) parę lat temu i znam wyniki i takich tez nie wygłaszam. Policz, to podyskutujemy. A po drugie, już abstrachując od powyższego, wysokie ciepło parowania niweluje ten efekt. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2011 ![]() |
Wracając do metanolu i jego zalet
Gold Coast Indy Allmendinger Methanol Fire Nie każdy wie jakie to bezpieczne -------------------- MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
|
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
A jak zwykle najwiecej do powiedzenia maja osoby które nigdy nie jeździły ani na bioetanolu a tym bardziej już na metanolu . W teorii jest każdy bardzo mocny, ale w rzeczywistości strojenie samochodów na e85 lub innych jeszcze mocniejszych ladunkach w brew pozora nie jest tak banalnie proste . Inna lambda ,inny zapłon , inaczej przygotowany i odprężony silnik w stosunku do pb .
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Tu wlasnie byl mamy błąd konstrukcyjny poczyniony przy budowie i wyważaniu układu korbowo tłokowego - tloki to tzw. Guziorpistonsy, ale przygotowane byly pod pb. Gdyby od początku bylo wiadomo, ze będzie E85 lub M100 CR zostal by seryjny.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#171
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Szkoda w takim razie, ze specyfikacja jest tak skrocona, rownie dobrze mozna bylo napisac "zlozylismy fajny silnik, ktory ma 900 koni". Przeciez zlozenie silnika z nowymi korbami, tlokami, kolektorami i sprezarka kosztuje znacznie mniej niz 60k, wiec musi wiec tam byc jakos megagrubo poza rzeczami oczywistymi, tylko "tajemnica" nie pozwala napisac wszystkiego
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#172
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Jest napisane co jest zrobione w glowicy - a głowica jest najdroższa rzecza w takim projekcie. Policz ile kosztuje 20zaworow, sprężynek, talezykow, mechaniki, zestaw walkow, kolka, porting. To juz wychodzi z robociznami kolo 15-18kola.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#173
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jest napisane co jest zrobione w glowicy - a głowica jest najdroższa rzecza w takim projekcie. Policz ile kosztuje 20zaworow, sprężynek, talezykow, mechaniki, zestaw walkow, kolka, porting. To juz wychodzi z robociznami kolo 15-18kola. A na seryjnej glowicy nie moznaby uzyskac chociaz 80% tego, co tu ? Przy takiej masie A8 to i 600 koni by robilo mega robote, nie mowiac juz o tych 900 lub wiecej, ktore sa tutaj. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#174
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Nie. Nie dałoby rady.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#175
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
~ 450km z litra
![]() |
|
|
![]()
Post
#176
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Jezdzi juz bez rozbiórki 3 lata, ok 8tys km. Caly czas na pełnej wecy
![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#177
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Dzisiaj na niecalym 2,9 Bara auto dobilo do 958hp. Jutro po finalnym strojeniu wstawie wykres.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
jakie paliwo ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#179
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
E85
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#180
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Nie ma wyjścia, trzeba w Rzeszowie na ćwiartce zobaczyć.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 03:42 |