![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: Sandomierz / Lublin ![]() |
Nie no jakieś jaja
![]() Zmiana silnika tak jak np u mnie gdzie nawet łapy wkręcam w ori mocowania w budzie wg kolegi Andrzeja to zmiana konstrukcyjna a jak będę rzeźbił hamulce, kombinowane dystanse, inne zaciski, dorabiane jarzma to już zmiana konstrukcyjna nie jest a diagnosta wręcz wymaga ![]() ![]() ![]() ![]() Jestem świeżo po legalizacji swojego samochodu, diagnosta przyszedł, pooglądał, zważył, porobił zdjęcia, zmienił masę własną, pojemność i moc skasował 80zł i na OSKP tyle, więcej problemów w urzędzie komunikacji robili bo chcieli umowę na silnik i f-vat za montaż i trzeba było tłumaczyć że racji nie mają i wystarcza dowód i kwit od diagnosty... Ale żeby nie było zbyt pięknie to byłem wcześniej u innego to powiedział mi że muszę homologacje na auto robić bo mam układ dolotowy przebudowany ![]() Co do hamulców to chociażby w mojej corolli do silników 1.3, 1.6, 2.0 i wersji nadwoziowej 3d,5d hb czy kombi hamulce masz te same a przecież i masa i pojemność się zmienia ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Tak jest u nas w Krośnie według diagnosty w innym mieście może być inaczej oczywiscie ![]() Stwierdzenie-klucz. Jak widać w tym i w innych podobnych tematach diagności mówią to co im ślina na język przyniesie, chyba nie do końca znając przepisy, więc w takim wypadku jeżeli nie ma poparcia w papierze takie stwierdzenia można sobie wsadzić w buty. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Pozwole zacytowac sobie odpowiedz w podobnym temacie z innego forum:
"Przepis jest jeden - art. 81 ust. 11 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym - pojazd po takich zmianach musi przejść badanie dodatkowe, w którym diagnosta opisuje i fotografuje zmiany jednocześnie stwierdzając, czy są zgodne z przepisami. Ma prawo żądać do tego opinii rzeczoznawcy i nic poza tym (żadnych "zaświadczeń o zmianie pojemności"). Żaden przepis nie zabrania montażu silnika od innego pojazdu, ale zapewne wielu diagnostów woli nie wykonać takiego badania i w razie "w" spać spokojnie." Wiec tak naprawde caly problem wynika z niewiedzy diagnostow (tez nie mozna ich od razu winic, bo takich przypadkow maja 1 na 100 000 samochodow). Niemniej jednak staje sie to coraz bardzie popularne w naszym kraju (swapy silnikow), wiec przynajmniej OSKP powinny miec diagnostow z aktualna wiedza. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 May 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Dziwne, bo we Wrocławiu nie robili mi żadnych problemów przy przeglądzie, wymianie dowodu i ubezpieczeniu. Co prawda nie zmieniałem silnika na cztero litrowy, ale silnik nie był montowany seryjnie w tym aucie. Fabia, zmiana z 1.4 na 1.8t. Pojechałem tylko na przegląd okresowy na OSKP i zrobiłem przegląd rozszerzony. Diagnosta zajrzał pod maske, spisał oznaczenie silnika i tyle. Zapłaciłem tyle, co za zwykły przegląd i dostałem kwitek o wprowadzonej zmianie silnika. Później tylko do WK z dowodem, tablicami, kwitkiem i kartą pojazdu. 80zł za wymiane dowodu. I tyle. Żadnych problemów, żadnego stękania, a silnik ma większą moc niż jakikolwiek montowany w tym aucie.
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dziwne, bo we Wrocławiu nie robili mi żadnych problemów przy przeglądzie, wymianie dowodu i ubezpieczeniu. Co prawda nie zmieniałem silnika na cztero litrowy, ale silnik nie był montowany seryjnie w tym aucie. Fabia, zmiana z 1.4 na 1.8t. Pojechałem tylko na przegląd okresowy na OSKP i zrobiłem przegląd rozszerzony. Diagnosta zajrzał pod maske, spisał oznaczenie silnika i tyle. Zapłaciłem tyle, co za zwykły przegląd i dostałem kwitek o wprowadzonej zmianie silnika. Później tylko do WK z dowodem, tablicami, kwitkiem i kartą pojazdu. 80zł za wymiane dowodu. I tyle. Żadnych problemów, żadnego stękania, a silnik ma większą moc niż jakikolwiek montowany w tym aucie. Bo diagnosta moze tak zrobic,ze sprawdzi i przyklepie wszystko samemu. Jak czuje sie niepewnie ze swoja wiedza, to moze wymagac rzeczoznawcy. Czasem niektorzy tez robia na reke klientowi nieswiadomie, bo ten rozszerzony przeglad powinien kosztowac 180zl (podstawowy 98zl + 82zl za dodatkowy). Tak pisza na forum diagnostow ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 27 March 2012 ![]() |
Ja robiłem ostatnio zmianę w swoim cc z 700 na 1.4
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
u kogo - może u Maciołka ?
-------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 27 March 2012 ![]() |
Tak u niego
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
akurat goście ogarnięci , jak poskładam auto mi mają zmieniać ilość miejsc na 2 oraz masę całkowitą, ew pojemność z 1498 a 1598
![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 02 April 2010 Skąd: Połczyn-Zdrój ![]() |
Pisałem wcześniej że będę zmieniał pojemność. Właśnie wróciłem od diagnosty. Przegląd pozytywny. Zmieniono pojemność z 1108 na 1368. Zmieniono również moc na 110KW. Samochód zważono i wpisano nowe wartości nacisku osi.
Dostałem trzy kwity: - Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu - przegląd okresowy - Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu - Dodatkowe - zmiany konstrukcyjne - Opis zmian dokonanych w pojeździe - tutaj jest opis zmian + dokumentacja fotograficzna. Dodatkowo wykonano zbieżność z powodu wymiany całego zawieszenia przedniego. Za całość zapłaciłem ze zbieżnością 230zł. Jutro z dowodem do wydziału komunikacji i do ubezpieczyciela. Wszystko załatwione bez problemu i narzekania. -------------------- Seicento 1.4 t-jet
1/4 mili - ET 12,768 |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
jackkpl, matteusz, ja zrozumiałem, że koledze Andrzej32 chodziło o to, że jak się zmienia moc silnika to warto by zmienić hamulce (taki ma pogląd na tą sprawę), a nie że tego wymaga diagnosta. No i ta operacja, tzn. zmiany w obrębie układu hamulcowego, pociąga za sobą problemy z przeglądem bo to jest zmiana konstrukcyjna. To chyba gdzieś tam umknęło w tym wątku.
dolar666 przecież napisał "Zmiana silnika to nie jest zmiana konstrukcyjna...". jackkpl w starej ustawie jest zapis: CYTAT art. 81 ust. 11 pkt 3 3) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem; brak informacji o konieczności fotografowania itp. z kolei w: CYTAT art. 66 ust. 4 5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1; 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji, ![]() Czyli zmiany konstrukcyjne może przeprowadzić odpowiedni warsztat i wtedy on na klatę bierze odpowiedzialność za takie zmiany, tak by można wnioskować. Tak naprawdę co do opon itp elementów nie ma się co czepiać. Mają homologację drogową albo nie. Jak mają, to sio. Chodzi chyba o konkretne rozmiary felg i opon. Te są ujęte w świadectwie homologacji danego pojazdu (podejrzewam, że te same rozmiary są umieszczone w instrukcjach, przykładowo dla mojego dupowoza jest to 175/65/R14, 195/50/R15, 205/45/R16, wiec inne rozmiary, szerokości itp odpadają) ps. oczywiście wszystkie te rozważania są akademickie, bo to co spotkamy na konkretnym SKP czy OSKP to może (nie musi przecież) być inną bajką. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 27 March 2012 ![]() |
Pisałem wcześniej że będę zmieniał pojemność. Właśnie wróciłem od diagnosty. Przegląd pozytywny. Zmieniono pojemność z 1108 na 1368. Zmieniono również moc na 110KW. Samochód zważono i wpisano nowe wartości nacisku osi. Dostałem trzy kwity: - Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu - przegląd okresowy - Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu - Dodatkowe - zmiany konstrukcyjne - Opis zmian dokonanych w pojeździe - tutaj jest opis zmian + dokumentacja fotograficzna. Dodatkowo wykonano zbieżność z powodu wymiany całego zawieszenia przedniego. Za całość zapłaciłem ze zbieżnością 230zł. Jutro z dowodem do wydziału komunikacji i do ubezpieczyciela. Wszystko załatwione bez problemu i narzekania. Przegląd okresowy robiłeś bo ci wyszedł czy kazali ci go robić przy opisie zmian? |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 02 April 2010 Skąd: Połczyn-Zdrój ![]() |
Przegląd okresowy wyszedł więc dlatego robili. Ale nie pytałem się czy musieli by robić gdyby był aktualny.
-------------------- Seicento 1.4 t-jet
1/4 mili - ET 12,768 |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
jackkpl, matteusz, ja zrozumiałem, że koledze Andrzej32 chodziło o to, że jak się zmienia moc silnika to warto by zmienić hamulce (taki ma pogląd na tą sprawę), a nie że tego wymaga diagnosta. No i ta operacja, tzn. zmiany w obrębie układu hamulcowego, pociąga za sobą problemy z przeglądem bo to jest zmiana konstrukcyjna. To chyba gdzieś tam umknęło w tym wątku. Ja po wymianie hamulców nie miałem żadnych problemów z przeglądem okresowym, ale zdaję sobie sprawę że co stacja to obyczaj, ciekawe czy ze zmianą pojemności też mi tak łatwo pójdzie ![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Fri, 25 May 2007 Skąd: Mannschaft-Krosno ![]() |
Nie no jakieś jaja ![]() Zmiana silnika tak jak np u mnie gdzie nawet łapy wkręcam w ori mocowania w budzie wg kolegi Andrzeja to zmiana konstrukcyjna Stary czytanie ze zrozumieniem się kłania !!!! Nie według mnie bo ja jestem w przepisach zielony. Opisałem to co usłyszałem u nas na przeglądzie od diagnosty a Ty tu jakies farmazony wypisujesz że "według mnie" Ja też łapy wkręcałem w oryginalne mocowania i żadnej rzeźby nie było tak że powstrzymaj się z głupimi komentarzami. Wystarczy czytać !! |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Ja po wymianie hamulców nie miałem żadnych problemów z przeglądem okresowym, ale zdaję sobie sprawę że co stacja to obyczaj, ciekawe czy ze zmianą pojemności też mi tak łatwo pójdzie ![]() Myślę, że w przypadku standardowych rozmiarów hamulców, mało jest diagnostów, którzy zauważą różnicę, zwłaszcza jeśli w danym modelu byly dostępne 3 lub 4 rozmiary tarcz. Jeśli chodzi o wymianę tarcz itp to zacytowałem już wcześniej: CYTAT 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: ..... ![]() Tu akurat była zmiana rodzaju pojazdu (ciężarowy <-> osobowy), ale podejrzewam, że w przypadku hamulców może być podobnie. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 27 March 2012 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 02:16 |