![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
User Dołączył: Wed, 28 April 2010 ![]() |
Uprzedzając pytania: Hamownia na bank była z dupy i pokazywała pogodę, bo z DynoProject od Grabowskiego - oba pomiary na tej samej i na pewno oba błędne i względem siebie nieporównywalne. Moc zmierzona wg. normy, a powinna być zmierzona na kołach bla bla bla... Czemu hamownie z DynoProject są z uupy wg ciebie ?? Co do nizszego spalania ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
tak jechalem tak samo... bo znajomy nie mogl szalec laweta z autem na pace... predkosc mega dziadkowa 100-120max na 98 było ponad litr wiecej
-------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
czyli nie uzywales potencjalu silnika ..... moc w CL nawet na 120oktanowym paliwie nie bedzie wielka. Wystarczy w 1strone jechac ~660mBar i wracac ~620mBar (roznica nie wyczuwalna lecz ecu mniej poleje) a na xxx przejechanych km robimy roznice. Mozna strojeniem by zrobic mniejsze zmieniajac docelowe V dla CL lub je wylaczyc ale nie o tym ....
Czemu nie reklamuja jej jako fuel saver ....... ba POWER fuel saver nitro ... blue+eco. |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Zauważalną różnice spalania możemy zauważyć ale nie dzięki super paliwie, ale dzięki niedokładnym, często oszukanym licznikom paliw na stacja i błęda pomiaru tankowanego paliwa w aucie (praktycznie dzisiejszych aut nie da się dwa razy równo zatankować dzięki praktycznie hermetycznym zbiornikom.
90% mojego tankowania to stacja marketowa, no często do M-ki wlewam jakiegoś Shela racing, czy Statoil Premium. Często jeżdżę do Austri gdzie też poza samym dojazdem robię trochę km po Kraju. Też zaobserwowałem znaczne obniżenie spalania (benzyna nawet do 2 litrów diesel około litra). Terż myslałem że to paliwo - ale to nie paliwao - zwróciłem kiedys na to szczególna uwage - po pierwsze W Wiedniu na dalsze trasy w mieście, szczególnie zakorkowane wybieram zawsze Uban (metro) bo raz że dużo szybciej to jeszcze taniej. no i nie mam problemu gdzie potem zaparkuje - po prostu jadąc metrem dużo mnij sie nachodzimy. Wiec auto tylko na mocne perywerje lub poza miasto - na drogach rygorystycznie przestrzegam przepisów - nie zmieniam pasa, nie staram się byc pierwszy na kazdych światłach - robię to automatycznie - nie świadomie - podobniej jak w Krakowie znając dobrze miasto i zawsze sie spiesząc - jestem pierwszy lub zaraz przy światłach. Tak więc spalania na p[aliwach "zachodnich" wynika z innej kultury jazdy którą nieświadomie przyjmujemy - przekraczając granica ![]() -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
A paliwo Nitro+ Diesel jak może wpływać na pracę ECU? Czy w przypadku diesli to jest zwykła ściema, bo tam sterownik nie ma czego zmieniać żeby dostosować się do zalanego paliwa?
-------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Czy można używać bezpiecznie dodatków do diesla (np. http://www.pablogarage.pl/sklep/?23,pl_mil...l-power-ecomax) w połączeniu z paliwami premium typu V-Power Nitro+ Diesel? Czy substancje zawarte w samym paliwie można bezpiecznie łączyć z "zewnętrznym" dodatkiem?
A może najbezpiczeniej łączyć tego typu dodatki z czystą, dobrą ropą? |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Czy można używać bezpiecznie dodatków do diesla (np. http://www.pablogarage.pl/sklep/?23,pl_mil...l-power-ecomax) w połączeniu z paliwami premium typu V-Power Nitro+ Diesel? Czy substancje zawarte w samym paliwie można bezpiecznie łączyć z "zewnętrznym" dodatkiem? A może najbezpiczeniej łączyć tego typu dodatki z czystą, dobrą ropą? Można łączyć, tylko proponuje nie z ropą a co najwyżej z ON ![]() http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=101077&hl= -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Można łączyć, tylko proponuje nie z ropą a co najwyżej z ON ![]() http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=101077&hl= Oczywiście masz rację, przejęzyczenie z ropą ![]() Przejrzałem podany przez Ciebie link i właściwie nadal nie wiem, co robić - pod koniec pierwszego posta piszesz "jeżeli ktoś uzna, że to mało to jakiekolwiek "premium" powinno go zadowolić, a jeśli i to nie wystarczy to jakiś preparat do "czyszczenia diesli" i pełnia szczęścia gotowa ". Zrozumiałem to tak - używanie "cetane improver" to pewnego momentu może sprawić, że silnik będzie elastyczniejszy i żywszy, natomiast generalnie uszlachetnianie ON tym sposobem jest złudne (zakładając, że zalewamy ON z LC około 55). Może za to sporo pomóc, jeśli tankowany ON jest słaby. Moje odczucia przy stosowaniu wspomnianego dodatku Millers'a są takie (sprawdzone na 2 różnych autach, diesel 4 cyl. 8V oraz 5 cyl. 20V i na różnych stacjach benzynowych): 1) Paliwo premium + dodatek - lepsza elastyczność, dużo lepsza góra - silnik dokręca się szybciej do końca zakresu i nie dostaje zadyszki 2) Paliwo ON + dodatek - odczuwalnie mocniejszy dół, góra za to puchnie - silnik mniej chętnie wkręca się do końca, dzieje się to z pewnym "oporem" Co do zużycia paliwa, to raczej nie podejmuję się tego ocenić, gdyż w głównej mierze zależy to od jakości samego paliwa, a na tej samej stacji w odstępie kilku dni lałem lepsze i gorsze paliwo (odczuwalne przy wyjazdach w trasy). Oczywiście są to moje luźne spostrzeżenia nie poparte żadnymi profesjonalnymi pomiarami, jednak obserwacje te prowadzę od około 2 lat. Być może to tylko efekt placebo. Pytania dalsze: 1) Czy można zepsuć układ paliwowy (np. wtryski) lub inne części silnika "uszlachetniając" paliwo do zbyt wysokiej liczby LC? 2) Czy znasz może przykładową liczbę LC paliw premium i jesteś w stanie ocenić ile się ją podwyższa stosując dodatek "cetane improver"? (nie za dużo zmiennych ![]() 3) Czy nie znając jakości zalewanego paliwa, lepiej po prostu używać ON i dodatku, czy może samego paliwa premium? Lepsze wrogiem dobrego? 4) Czy dodatki "cetane improver" mają jakieś właściwości czyszczące układ paliwowy lub sam silnik przy założeniu, że stosuje się go w odpowiednio małym stężeniu? 500 ml dodatku Millers'a starcza na 500 litrów paliwa (czyli stężenie chyba 1:10), dopuszczalne jest też stosowanie podwójnej dawki. Dzięki za fachową pomoc. |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
U panie to mnie rozbawiłeś, obstawiam, że to wszystko co opisujesz to efekt placebo, ewentualnie wpływ temperatury powietrza. 0.5 litra na 500 litrów paliwa to 1:1000
![]() -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Pytania dalsze: 1) Czy można zepsuć układ paliwowy (np. wtryski) lub inne części silnika "uszlachetniając" paliwo do zbyt wysokiej liczby LC? 2) Czy znasz może przykładową liczbę LC paliw premium i jesteś w stanie ocenić ile się ją podwyższa stosując dodatek "cetane improver"? (nie za dużo zmiennych ![]() 3) Czy nie znając jakości zalewanego paliwa, lepiej po prostu używać ON i dodatku, czy może samego paliwa premium? Lepsze wrogiem dobrego? 4) Czy dodatki "cetane improver" mają jakieś właściwości czyszczące układ paliwowy lub sam silnik przy założeniu, że stosuje się go w odpowiednio małym stężeniu? 500 ml dodatku Millers'a starcza na 500 litrów paliwa (czyli stężenie chyba 1:10), dopuszczalne jest też stosowanie podwójnej dawki. Dzięki za fachową pomoc. Ad.1) Możnaby sobie wyobrazić pewne znaczące minusy bardzo wysokiej LC, typu wzrost dymienia, spadek mocy, być może wzrost egt ale na układ paliwowy nie powinno mieć wpływu (ewentualnie sadza która osadzi się na końcówce, ale powinna być sukcesywnie wymywana przez detergenty) Ad.2) Paliwa premium mają LC ~55-56 w porównaniu do zwykłego ON to 3-4 więcej. W kwestii podnoszenia LC przez dodatki to wartości zbadane są na wykresie w przywoływanym temacie Ad.3) Paliwa premium praktycznie zawsze mają odpowiednią ilość dodatku aby uzyskać LC w granicy 55 i zwiększone właściwości detergencyjno myjące. Czy jest to potrzebne dla Twojego samochodu musisz sam zdecydować. Ad.4) Środki sprzedawane i dozowane do paliw mają oprócz dodatku podwyższającego LC sporą zawartość środków detergencyjno myjących więc wlewając coś z butelki masz gotowego mixa. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
Panowie ma ktoś coś w rodzaju mapki stacji na których jest VPR?
Albo przynajmniej info, na których stacjach z Wawy na miedziankę takie paliwo jest sprzedawane? -------------------- _https://www.facebook.com/szybciejnizrynek
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 26 April 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Będąc w temacie paliw,
czy mógłbym Was prosić o wypełnienie ankiety dot. preferencji zakupowych klientów stacji paliw? http://stacjepaliw.ankietka.pl/ Ankieta będzie wykorzystana do celów naukowych – studia Executive MBA, UEP Poznań. Przewidziane są nagrody za wypełnienie ![]() Dziękuję bardzo, Tomek P.S. Od lat związany z branżą paliw płynnych |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 01:04 |