![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Rozmawiałem kiedyś z osobą, która pracowała w Shellu za granicą - VPower owszem, do Polski przyjeżdża z Niemiec, ale do Niemiec jedzie z Polski
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Halo Jarosław, tu Antoni. Mam informacje i dowody, to nie brzoza to TROTYL !!!
![]() ![]() Kończę krucjatę, wyprawa się nie powiodła ;-/ Ps. Jak można uszlachetnić coś co może nie diametralnie ale jednak znacząco odróżnia się składem komponentów użytych do uzyskania gotowego produktu od pozostałych ogólnie dostępnych benzyn ? -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Przeczytaj uważnie co napisałem, dosłownie.
Nie myl dodatków uszlachetniających z komponentami wykorzystywanymi do stworzenia produktu finalnego jakim jest np. benzyna. Na chwilę obecną tankując benzynę możesz w niej mieć do 5% EtOH albo do 15% eterów co jest już chyba znaczącą ilością ? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 16 March 2007 Skąd: Wyszków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Już się pogubiłem.
Więc który V-Power jest oryginalną chemią z Niemiec? Czy niemiecki V-Power pojedzie o tyle lepiej od polskiego V-Powera, o ile lepiej pierze niemiecki Persil od polskiego? |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Aż się zalogowałem bo robicie niezłego pudelka na niegdyś najlepszym forum w PL ;-) Shell posiada w gamie benzyn dostępnych na stacjach 3 paliwa 1) V Power Racing - LOM (liczba oktanowa motorowa w granicach 100, więcej niż w dostępnych SP98) importowane z Niemiec, składowane w dwóch bazach w Polsce i stamtąd rozwożone na stacje Czemu V Power Racing jest przywożony z Niemiec ? Bo w Polsce nie ma rafinerii, która by potrafiła wyprodukować paliwo z taką specyfikacją? Czy po prostu produkcja na tą skalę w Polsce się nie opłaca? Przeczytaj uważnie co napisałem, dosłownie. Ja przeczytałem tak "Ile tego dodatku się oddaje? 1:1? Przecież to są chyba śladowe ilości?" vs "5% EtOH albo do 15% eterów co jest już chyba znaczącą ilością ?" |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Na prawdę miło, że ktoś jeszcze wspomina stare czasy jak na forum działo się sporo bardzo interesujących rzeczy i również ceni Motore Lampredi ![]() Stety, niestety nie mylę się ani o przecinek w tym co napisałem, nie będę niestety rzucał konkretami w postaci umów i dowodów przyjęć bo stanowi to tajemnicę handlową ale uwierzcie, że benzyna VPower Racing przyjeżdża z "przygranicznej" niemieckiej rafinerii koleją w dwie lokalizacje w Polsce, jedno w centrum drugie na południu i stamtąd jest dystrybuowane na teren kraju. Zachodnie granice są zaopatrywane bezpośrednio z Niemiec. Jeśli ktoś jest dalej sceptycznie nastawiony do takiej rzeczywistości to może podczas tankowania poprosić o świadectwo jakości na Racing. Jeśli tankuje w centrum i na północy to powinien zobaczyć miejsce składowania na "E" jeśli na południu to na "R". W kwestii kaloryczności to oczywistym jest, że źródłem energii w paliwie są dwa pierwiastki C i H, więc dodając związków przeciwstukowych w postaci eterów zawierających tlen nie jesteśmy w stanie uniknąć spadku wartości opałowej paliwa. Pośrednio dotyczy tego także zmiana gęstości paliwa, im cięższe tym więcej energii zawartej w jednostce objętości, przecież ECU nie określa masy paliwa jaka ma być wtryśnięta do cylindra, opiera się na czasie wtrysku, czyli pośrednio objętości jaka może przepłynąć w jednostce czasu. Typowy przykład to olej opałowy w dieslu, myślę że większość drag diesli jeździło/jeździ na opale, a nie na jakich uszlachetnionych ON. W kwestii liczb oktanowych to warto zainteresować się wartościami motorowymi (LOM, MON) bo to one de facto świadczą o jakości paliwa podczas "butowania", liczby badawcze są pod publikę ;-) Co do niższego spalania na racingu to w jakichś przypadkach może i jest to możliwe aczkolwiek byłbym ostrożnie nastawiony co do wyników jeśli udałoby się przeprowadzić reprezentatywny test. moze i mało racingowo...ale 2-3tygodnie temu jechałem do Austrii na zlot nad jezioro Worthersee 800km w jedna strone... w tamta strone jechałem na naszej 98 (spalanie 8,1) z powrotem po przepalonych 3 bakach "setki"- bo nie wiedzieć czemu na Austryjackich stacjach spotkałem tylko 95 i 100 no i rope i to na kazdej! - wyszło spalanie 7,1 autem jechałem tempem żółwim 110-120 za lub przed lawetą kumpla tak wieccos z tym spalaniem jest! -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
panowie, odbiegająć od kwestii przyrostu bądź spadku mocy na danym paliwie lub też spadku spalania mam pytanie:
czy ktoś ma informację potwierdzone dowodami, że to paliwo ma własności czyszczące dla komory spalania/zaworów? ktoś lał przez 10tys km i zdjął czapkę? szczerze to leje Vpowera racing 100 tylko i wyłącznie do jednego auta z przeświadczeniem właśnie, że ma takie właśności...spalanie czy moc mniej mnie obchodzi w tym przypadku. |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
moze i mało racingowo...ale 2-3tygodnie temu jechałem do Austrii na zlot nad jezioro Worthersee 800km w jedna strone... w tamta strone jechałem na naszej 98 (spalanie 8,1) z powrotem po przepalonych 3 bakach "setki"- bo nie wiedzieć czemu na Austryjackich stacjach spotkałem tylko 95 i 100 no i rope i to na kazdej! - wyszło spalanie 7,1 autem jechałem tempem żółwim 110-120 za lub przed lawetą kumpla tak wieccos z tym spalaniem jest! Chemia z Niemiec na bank. Był już przecież piękny super merytoryczny wątek na ten temat... Na chemii z Niemiec zawsze lepiej jedzie i mniej pali, silnik równiej pracuje. Cuda Panie. |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
panowie, odbiegająć od kwestii przyrostu bądź spadku mocy na danym paliwie lub też spadku spalania mam pytanie: czy ktoś ma informację potwierdzone dowodami, że to paliwo ma własności czyszczące dla komory spalania/zaworów? ktoś lał przez 10tys km i zdjął czapkę? szczerze to leje Vpowera racing 100 tylko i wyłącznie do jednego auta z przeświadczeniem właśnie, że ma takie właśności...spalanie czy moc mniej mnie obchodzi w tym przypadku. Mirage pisał w tym temacie, że ściągał i rzeczywiście było czysto. |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 13 July 2004 Skąd: WuWuA ![]() |
Stety, niestety nie mylę się ani o przecinek w tym co napisałem, nie będę niestety rzucał konkretami w postaci umów i dowodów przyjęć bo stanowi to tajemnicę handlową ale uwierzcie, że benzyna VPower Racing przyjeżdża z "przygranicznej" niemieckiej rafinerii koleją w dwie lokalizacje w Polsce, jedno w centrum drugie na południu i stamtąd jest dystrybuowane na teren kraju. Zachodnie granice są zaopatrywane bezpośrednio z Niemiec. Jeśli ktoś jest dalej sceptycznie nastawiony do takiej rzeczywistości to może podczas tankowania poprosić o świadectwo jakości na Racing. Jeśli tankuje w centrum i na północy to powinien zobaczyć miejsce składowania na "E" jeśli na południu to na "R". tomeq, ja mam info od pracownika jednego z tych koncernów. któremu ten temat jest bliski z racji wykonywanego zawodu. Broń boże nie będę się z Tobą kłócił bo może i kwity na taki obrót sprawy masz. Ale kwity kwitami a rzeczywistość potrafi byc zupełnie inna. Toż i Google nie płacił podatków w UK ![]() -------------------- 13,67 ET
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Rzeczywistość jest taka, że miałem bezpośredni kontakt z każdą dostawą tej benzyny jaka była realizowana do jednej z baz i wydaniami na stacje więc ...
![]() Z Niemiec pochodzi RACING, a jakie ma tam przed, czy przyrostki przed nazwą aktualnie nie wnikam. Wyprodukowanie takiego paliwa nie jest żadnym problemem, po prostu nie ma raczej ekonomicznego uzasadnienia wśród polskich koncernów aby wchodzić na to pole sprzedaży, szczególnie, że nie wiąże się to tylko z ceną samego paliwa ale całą otoczką związaną z procesem dystrybucji, marketingu itp. Racing zapewne nie stanowi nawet 1% udziału w ogólnej sprzedaży paliw w Polsce więc biznes dla nowego gracza to raczej żaden. Co do czystości szczególnie zaworów, trzonków, w mniejszym stopniu komory spalania to po wszystkich paliwach premium można oczekiwać różnicy in plus w tej kwestii w stosunku do zwykłej benzyny ES95 czy SP98 -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
Dla posiadaczy jak widać na forum zwiększającej się ilości mocnych diesli .
3 pełen bak jakie wyciągam osobiście wnioski z Nitro + (diesel) . Mam wrażenie na pod liczniku że troszkę auto mniej pali , na pewno ciszej pracuje CR (wtryski), ponieważ auto wogóle nie dymiło i nie dymi teraz czyli nie mogę nic stwierdzić ? (czyszczenie silnika ?), mogę osobiście zdementować plotkę że zapycha wtryski zakleja zwał jak zwał . . . osobiście POLECAM ! aha jeszcze jedno mam wrażenie że szybciej pali przy rozruchu zimny/ciepły-Ciepły/zimny. Motor to rodzina DCI Reno . Taka moja mała obserwacja pomiędzy naszym rodzimym Orlenem jest to przeskok nie porównywalny w kulturze pracy po zatankowaniu na Shell`u . |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
V-power nitro+ to jest benzyna 95 oktanów ?
Zatankowałem to, pytałem na stacji i mówią, ze to PB95. (na paragonie tez mam 95). |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
Chyba tak jest !kuchar jak piszesz. Ropa też normalna + dodatki tak pan od tankowania powiedział nic więcej . Dlatego zadałem pytanie bo zaintrygował mnie jeden pistolet z napisem racing 100, a drugi nitro+ ? (benzyna) stacja to punkt na sadybie .
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 ![]() |
Ja tankowalem v power nitro + racing 100, a obok byl dystrybutor bez napisu 100 wiec chyba tu tkwi sekret
![]() |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 13 July 2004 Skąd: WuWuA ![]() |
CYTAT(tomeQ @ Tue, 28 May 2013 - 19:15) 1060370[/url]'] Rzeczywistość jest taka, że miałem bezpośredni kontakt z każdą dostawą tej benzyny jaka była realizowana do jednej z baz i wydaniami na stacje więc ... ![]() tomeQ jesli te paliwo przyjezdzaloby z niemieckiej bazy to zeby nie doplacac do interesu Shell musialby ja sprzedawac po 8-10 PLN conajmniej. Nie widze sensu ekonomicznego zeby Shell tyle doplacal do biznesu nawet kosztem tego szumnego marketingu tej vpower/nitro/madafaka - co jak sam slusznie zauwazyles sprzedaz tego paliwa to duzo mniej niz 1%. W tym roku tak btw Shell kupuje w Lotosie ![]() -------------------- 13,67 ET
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
tomeQ jesli te paliwo przyjezdzaloby z niemieckiej bazy to zeby nie doplacac do interesu Shell musialby ja sprzedawac po 8-10 PLN conajmniej. .... Nie wiem na czym opierasz kalkulację i po czym wnosisz, że się nie opłaca. Skoro opłaca się przywieźć stamtąd ON to i Racing się opłaca. Nie wiem, czy masz świadomość jak wygląda transport z rafinerii do bazy o jakim cały czas myślę i piszę, koszt produkcji, przewozu, składowania ale na pewno nie jest to produkt generujący straty i na dodatek nie pochodzi z Polski ![]() W tym roku tak btw Shell kupuje w Lotosie ![]() Nie do końca, wystarczy popatrzeć w świadectwo jakości na stacji i wyjdzie, że kolejny news można uznać za nie do końca rzetelny. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
Panowie, tylko pytanie - jaki procent(a może promil) paliw 95 na stacjach ma faktycznie 95 oktanów? I analogicznie z 98 ![]() Może to i lepiej jak się ma auto z US A tak przy okazji jak jush będziecie na stacji to porównajcie sobie jak wygląda pistolet w środku na zwykłym paliwie i na uszlachetnianym (np verva). Jedno jest pewne, czyścidło w tym paliwie jest na bank i stąd silniki wyglądają jak nowe. -------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: Witten/Radzionków ![]() |
Na prawdę miło, że ktoś jeszcze wspomina stare czasy jak na forum działo się sporo bardzo interesujących rzeczy i również ceni Motore Lampredi ![]() Stety, niestety nie mylę się ani o przecinek w tym co napisałem, nie będę niestety rzucał konkretami w postaci umów i dowodów przyjęć bo stanowi to tajemnicę handlową ale uwierzcie, że benzyna VPower Racing przyjeżdża z "przygranicznej" niemieckiej rafinerii koleją w dwie lokalizacje w Polsce, jedno w centrum drugie na południu i stamtąd jest dystrybuowane na teren kraju. Zachodnie granice są zaopatrywane bezpośrednio z Niemiec. Jeśli ktoś jest dalej sceptycznie nastawiony do takiej rzeczywistości to może podczas tankowania poprosić o świadectwo jakości na Racing. Jeśli tankuje w centrum i na północy to powinien zobaczyć miejsce składowania na "E" jeśli na południu to na "R". W kwestii kaloryczności to oczywistym jest, że źródłem energii w paliwie są dwa pierwiastki C i H, więc dodając związków przeciwstukowych w postaci eterów zawierających tlen nie jesteśmy w stanie uniknąć spadku wartości opałowej paliwa. Pośrednio dotyczy tego także zmiana gęstości paliwa, im cięższe tym więcej energii zawartej w jednostce objętości, przecież ECU nie określa masy paliwa jaka ma być wtryśnięta do cylindra, opiera się na czasie wtrysku, czyli pośrednio objętości jaka może przepłynąć w jednostce czasu. Typowy przykład to olej opałowy w dieslu, myślę że większość drag diesli jeździło/jeździ na opale, a nie na jakich uszlachetnionych ON. W kwestii liczb oktanowych to warto zainteresować się wartościami motorowymi (LOM, MON) bo to one de facto świadczą o jakości paliwa podczas "butowania", liczby badawcze są pod publikę ;-) Co do niższego spalania na racingu to w jakichś przypadkach może i jest to możliwe aczkolwiek byłbym ostrożnie nastawiony co do wyników jeśli udałoby się przeprowadzić reprezentatywny test. Taki maly OT: Jesli to miejsce na poludniu to Radzionków, to padne ;] -------------------- Poprostu Szołpas ;)
Polska mysl techniczna na niemieckiej autobanie ... 176b9000 + td04 ^ 0,8 bara - stage 1 ;] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 14:11 |