Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> V-Power Nitro+ Racing
tomeQ
post Sat, 25 May 2013 - 11:05
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(Patp @ Fri, 24 May 2013 - 09:27) *
Nie mam potrzeby ani nikomu udowadniac ani zakrzywiać rzeczywistości, piszę z doświadczenia smile.gif


Jeśli więc masz doświadczenia, że VPower Racing pochodzi z Polski tzn. z polskich rafinerii to jesteś w błędzie.
Jeśli chodzi o LO to jej podwyższanie odbywa się za pomocą eterów (ETBE, MTBE), mowa o paliwach ogólnie dostępnych, w przypadku specyficznych zastosowań selekcjonuje się poszczególne frakcje i komponuje gotowy produkt pod konkretne zastosowanie, czasami używając wycofanego już czteroetylku ołowiu, który jest chyba nie do pobicia jeśli chodzi o właściwości przeciwstukowe.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 25 May 2013 - 11:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marcin24
post Sat, 25 May 2013 - 13:39
Post #42


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 February 2012
Skąd: siedlce





vp racing napewno jest z niemiec , robiłem troche na shellu więc i ja potwierdzam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 27 May 2013 - 11:00
Post #43


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(ptq @ Fri, 24 May 2013 - 16:39) *
Jaka ta oszczędność,jak VPR przynajmniej o zeta droższe na litrze?

Seryjnym Subaru w tak samo pokonywanej regularnie trasie różnica było około 1,5l/100 km (schodziło z 13 na średnie 11)


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 27 May 2013 - 12:46
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(hwojtek @ Mon, 27 May 2013 - 11:00) *
Seryjnym Subaru w tak samo pokonywanej regularnie trasie różnica było około 1,5l/100 km (schodziło z 13 na średnie 11)

Kiedyś czytałem że im wyższa liczba oktanowa tym niższa wartość opałowa paliwa (bo wiecej dodatków podnoszących tą liczbę), widocznei dzięki temu że komp się adaptuje i przestawia na agresywniejszy zapłon sprawność silnika rośnie na tyle że suma sumarum wciaga mneij zupy.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LETKAS
post Mon, 27 May 2013 - 13:38
Post #45


Frequent User
Dołączył: Tue, 13 July 2004
Skąd: WuWuA





CYTAT(tomeQ @ Sat, 25 May 2013 - 12:05) *
Jeśli więc masz doświadczenia, że VPower Racing pochodzi z Polski tzn. z polskich rafinerii to jesteś w błędzie.


tomq-u mylisz się w tej kwestii aż za bardzo. I powiem szczerze że jestem tym bardzo zdziwiony bo jestes jednym z moich guru tego forum smile.gif - ale to się i tak nie zmieni wink.gif
A wracając z tego słodkiego kadzenia - Shell kupuje paliwo w Orlenie lub Lotosie (zależnie który koncern w danym roku wygrał przetarg na jego dostarczanie). Shell zawozi to do swojej mieszalni w Polsce i dodają do tego ten "cudowny' specyfik. Który de facto równiez dodawanny jest do vervy 98 orlenu - tylko im wyszło że nie sensu robić 100 oktan czy tam 99 bo za mały promil nabywców by to kupił i taka akcja marketingowa jest im psu na budę.

A jesli dalej w to nie wierzysz to na logikę sobie odpowiedz - jaki sens byłby w sprowadzaniu paliwa z zagranicy? (poza oczywiście paroma wyjątkami - rajdowe paliwa).


--------------------
13,67 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 27 May 2013 - 13:43
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(DOHC @ Mon, 27 May 2013 - 12:46) *
Kiedyś czytałem że im wyższa liczba oktanowa tym niższa wartość opałowa paliwa (bo wiecej dodatków podnoszących tą liczbę), widocznei dzięki temu że komp się adaptuje i przestawia na agresywniejszy zapłon sprawność silnika rośnie na tyle że suma sumarum wciaga mneij zupy.

Pozdrawiam


dokladnie tak, niestety w wiekszości samochodów cywilnych adaptacji zaplonu ma duze pole do popisu ale niestety w drugą strone czyli w przypadku gdy zalejemy pb o niskiej liczbie oktanowej, zalewanie paliwa o wyzszej liczbie oktanowej nic nie da bez korekty zaplonu w sterowniku w strone wiekszego wyprzedzenia.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Mon, 27 May 2013 - 14:15
Post #47


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





CYTAT(DOHC @ Mon, 27 May 2013 - 12:46) *
Kiedyś czytałem że im wyższa liczba oktanowa tym niższa wartość opałowa paliwa (bo wiecej dodatków podnoszących tą liczbę), widocznei dzięki temu że komp się adaptuje i przestawia na agresywniejszy zapłon sprawność silnika rośnie na tyle że suma sumarum wciaga mneij zupy.

Pozdrawiam


No właśnie po wpisie hwojtka zastanawiałem się, jaki wychodzi bilans mniejszej kaloryczności wysokooktanowego paliwa vs przyśpieszenia zapłonu. Ale z tego, co napisał wychodzi na korzyść ekonomiki spalania. Ten Subar ma regulację zapłonu w obie strony przez ECU? Czy strojony na takim paliwie i ewentualnie opóźnia zapłon, jak wyczuje, że niższy oktan zalany?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 27 May 2013 - 14:22
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(ptq @ Mon, 27 May 2013 - 14:15) *
No właśnie po wpisie hwojtka zastanawiałem się, jaki wychodzi bilans mniejszej kaloryczności wysokooktanowego paliwa vs przyśpieszenia zapłonu. Ale z tego, co napisał wychodzi na korzyść ekonomiki spalania. Ten Subar ma regulację zapłonu w obie strony przez ECU? Czy strojony na takim paliwie i ewentualnie opóźnia zapłon, jak wyczuje, że niższy oktan zalany?

Podejrzewam że polityka sterownika co do zapłonu jest dość agresywna z uwagi na to że subaru to auto "sportowe" myślę że gdyby chodziło o jakiegoś nudnego cywila reakcja na to paliwo zajęła by "troche" wiecej czasu .

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 27 May 2013 - 14:36
Post #49


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Zdaje się, że z tym zapłonem jest tak, że ECU jest dość agresywny i sprawdza aż stuknie - na paliwie o wyższej liczbie oktanowej ma większe pole do popisu.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 27 May 2013 - 14:48
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Teorie o wyprzedzeniu zapłonu macie przednie, ale niech ktoś poda choć jeden dowód.

Co do kaloryczności to nie róbcie sobie żartów. Ile tego dodatku się oddaje? 1:1? Przecież to są chyba śladowe ilości?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Mon, 27 May 2013 - 15:11
Post #51


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Kontynując OT na temat spalania - miałem kiedyś Rover 200 (1.4 103KM) i kilka razy z ciekawości zalaąm VP Racing. Za każdym razem spalanie szło w góre, a samochód obiektywnie "gorzej" jeździł...
W Abarcie (1.4T 160KM) sytuacja wygląda tak jak opisał Wojtek - w tej samej trasie (~1000km autostrady), przy podobnych prędkościach, zawsze wychodzi ~1l/100km mniej.


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Mon, 27 May 2013 - 15:17
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(srbenda @ Mon, 27 May 2013 - 15:11) *
Kontynując OT na temat spalania - miałem kiedyś Rover 200 (1.4 103KM) i kilka razy z ciekawości zalaąm VP Racing. Za każdym razem spalanie szło w góre, a samochód obiektywnie "gorzej" jeździł...



Moje EVO na racingu też było wolniejsze jak na zwykłej 98.
No chyba że waga 10-15l paliwa spowodowała że samochód stał się wolniejszy biggrin.gif


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Mon, 27 May 2013 - 15:48
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 27 May 2013 - 14:48) *
Teorie o wyprzedzeniu zapłonu macie przednie, ale niech ktoś poda choć jeden dowód.


Nie wiem, jak w subaru, ale np. saabowy trionic cofa zapłon, jeśli pojawiają się stuki. Dodatkowo dochodzi do tego limiter przepływu, więc zmniejsza(nieznacznie) też doładowanie. Nie ma stuków - jedziesz po maksie zapisanym w mapach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 27 May 2013 - 16:38
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





kur.a panowie żyjemy w kraju gdzie połowa aut z silnikiem ZI lata na LPG i czy wy myślicie że sterowniki przyśpieszają zapłon???? Nie bo rolą sterownika w 95% jest opużnianie zapłonu jak zacznie stukać i tylko wtedy większość sterowników ingeruje w zapłon.... Zadażaja cię cudowne auta które albo mają tak fabrycznie ostry zapłon że non stop smigaja na cofanym albo rzeczywiście dowalą sobie zapłonem ;p ... Tylko że jeśli marzycie że przyśpieszy zapłon pod paliwo 98+ to śnicie o takich samych bajkach jak ogarnięcie auto adaptacją dołożonego turbo.... ;p

nie wieżycie? Proszę mi znaleźć auto które na LPG pokaże sporo więcej niż seria... Większość z nich ma problemy z serią bo gazmeni walą fuszery jak budowlańcy za komuny jednak jeszcze nie widziałem wykresu na LPG dobrze wystrojonego auta które robi ponad serie... Owszem te 2-5hp jakimś cudem może na plus będzie ale to błąd pomiarowy...

Dla przypomnienia LPG można liczyć że ma od 100 do 105 oktan lekką ręką...

Kwestie kaloryczności pomijamy bo ona wbrew pozorom nie ma nic do tego jeśli auto umie dowalić zapłon... Znam kilka przypadków 1.8T 20V gdzie rzeczywiście z 150hp pod dowaleniu samego zapłonu na LPG wyszło 165hp i sporo niutona z dołu tylko to były domowe zabawy vagiem i przesuwanie całej mapy o kilka stopni...

Kończąc niedawno miałem honde cbr 600f3 na gaźnikach jakie moje było zdziwienie gdy na vervie 98 silnik pracował gorzej... takie tam tylko 105hp z 600ccm czyli sporo ponad 100hp\L


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 27 May 2013 - 16:56
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(mihas66 @ Mon, 27 May 2013 - 16:38) *
kur.a panowie żyjemy w kraju gdzie połowa aut z silnikiem ZI lata na LPG i czy wy myślicie że sterowniki przyśpieszają zapłon???? Nie bo rolą sterownika w 95% jest opużnianie zapłonu jak zacznie stukać i tylko wtedy większość sterowników ingeruje w zapłon.... Zadażaja cię cudowne auta które albo mają tak fabrycznie ostry zapłon że non stop smigaja na cofanym albo rzeczywiście dowalą sobie zapłonem ;p ... Tylko że jeśli marzycie że przyśpieszy zapłon pod paliwo 98+ to śnicie o takich samych bajkach jak ogarnięcie auto adaptacją dołożonego turbo.... ;p

nie wieżycie? Proszę mi znaleźć auto które na LPG pokaże sporo więcej niż seria... Większość z nich ma problemy z serią bo gazmeni walą fuszery jak budowlańcy za komuny jednak jeszcze nie widziałem wykresu na LPG dobrze wystrojonego auta które robi ponad serie... Owszem te 2-5hp jakimś cudem może na plus będzie ale to błąd pomiarowy...

Dla przypomnienia LPG można liczyć że ma od 100 do 105 oktan lekką ręką...

Kwestie kaloryczności pomijamy bo ona wbrew pozorom nie ma nic do tego jeśli auto umie dowalić zapłon... Znam kilka przypadków 1.8T 20V gdzie rzeczywiście z 150hp pod dowaleniu samego zapłonu na LPG wyszło 165hp i sporo niutona z dołu tylko to były domowe zabawy vagiem i przesuwanie całej mapy o kilka stopni...

Kończąc niedawno miałem honde cbr 600f3 na gaźnikach jakie moje było zdziwienie gdy na vervie 98 silnik pracował gorzej... takie tam tylko 105hp z 600ccm czyli sporo ponad 100hp\L


o tym własnie pisałem w poprzednim poście , ale wiekszość oporna na wiedze.
potwierdzam przypadki 1.8T , u mnie na seri 150ps na lpg po zabawie z zaplonem okolice 30 pod odcinką moc wzrosla z 160km (wyciety kat + tip , na 170ps , potem majac seryjny program 180ps + wspomniany tip i decat było w granicy 193ps , po dodaniu zaplonu niestety juz się nie dalo tak ostro jak na setupie 150ps , wychodzilo 200ps i loilem ty wszelkie zdrowe serie 180ps , a nawet zdazyl sie 1.9tdi 240ps w ośce.... pominaja moc bo mial ją chyba tylko na pamierze, nazwe tunera pominę ew na pw.

tak że ogolnie można powiedzieć tak na przykladzie konkretnego silnika 1.8T 150 czy tam 22ps jesli masz serie auto i zalejesz vpowera na bank nie odczujesz wiekszej mocy , tylko wlasnie mniejszą moc , silnik moze pracowac plynniej z racji wolniejszego spalania sie paliwa i to jest normalne.
ale jesli z fabryki wyszedl taki silnik gdzie fabrycznie STUKA , to faktycznie po zalaniu vpowera bedzie miał WIECEJ mocy i mniej spali takiego paliwa. ale tylko w takim przypadku, w innym nie ma opcji. Bo sterowniki tak jak wspomnialem w autach cywilnych zajmują sie opoznianiem zaplonu , a przyspieszać to niesetyty nie potrafią jak to ma miejsce GTR R35


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 27 May 2013 - 17:14
Post #56


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Dobra konketnie, wezmy subaraka hwojka na tapete. Auto z fabryki przystosowane do 98 (tak zakladam) dostaje to 98 tyle ze chu.... , cofnie sobie zaplon straci kilka koni ale jezdzi dalej beztrosko. Pewnego dnia zazna v powera i sterownik wroci do zaplonu z mapy wroci tez fabryczna moc. Wydawalo mi sie oczywiste, kazdy kto kiedys stroil sobie auto wie ze przyspieszanie zaplonu nie daje efektow w nieskonczonosc i powyzej pewnego momentu moc juz nie rosnie wiec nonsensem jest zeby jakis japonczyk pisal destrukcyjny dla silnika program przyspieszajacy w nieskonczonosc zaplon.

Co do kolegi ktory pisze ze nie ma znaczenia mniejsza kalorycznosc gazu to proponuje zastanowic sie jaka objetosc ma gaz a jaka paliwo jesli chcemy dostarczyc tyle samo energii do cylindra.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 27 May 2013 - 17:58
Post #57


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Panowie, tylko pytanie - jaki procent(a może promil) paliw 95 na stacjach ma faktycznie 95 oktanów? I analogicznie z 98 wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 27 May 2013 - 18:09
Post #58


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(LETKAS @ Mon, 27 May 2013 - 13:38) *
tomq-u mylisz się w tej kwestii aż za bardzo. I powiem szczerze że jestem tym bardzo zdziwiony bo jestes jednym z moich guru tego forum smile.gif - ale to się i tak nie zmieni wink.gif
A wracając z tego słodkiego kadzenia - Shell kupuje paliwo w Orlenie lub Lotosie (zależnie który koncern w danym roku wygrał przetarg na jego dostarczanie). Shell zawozi to do swojej mieszalni w Polsce i dodają do tego ten "cudowny' specyfik. Który de facto równiez dodawanny jest do vervy 98 orlenu - tylko im wyszło że nie sensu robić 100 oktan czy tam 99 bo za mały promil nabywców by to kupił i taka akcja marketingowa jest im psu na budę.

A jesli dalej w to nie wierzysz to na logikę sobie odpowiedz - jaki sens byłby w sprowadzaniu paliwa z zagranicy? (poza oczywiście paroma wyjątkami - rajdowe paliwa).

Na prawdę miło, że ktoś jeszcze wspomina stare czasy jak na forum działo się sporo bardzo interesujących rzeczy i również ceni Motore Lampredi smile.gif
Stety, niestety nie mylę się ani o przecinek w tym co napisałem, nie będę niestety rzucał konkretami w postaci umów i dowodów przyjęć bo stanowi to tajemnicę handlową ale uwierzcie, że benzyna VPower Racing przyjeżdża z "przygranicznej" niemieckiej rafinerii koleją w dwie lokalizacje w Polsce, jedno w centrum drugie na południu i stamtąd jest dystrybuowane na teren kraju. Zachodnie granice są zaopatrywane bezpośrednio z Niemiec. Jeśli ktoś jest dalej sceptycznie nastawiony do takiej rzeczywistości to może podczas tankowania poprosić o świadectwo jakości na Racing. Jeśli tankuje w centrum i na północy to powinien zobaczyć miejsce składowania na "E" jeśli na południu to na "R".
W kwestii kaloryczności to oczywistym jest, że źródłem energii w paliwie są dwa pierwiastki C i H, więc dodając związków przeciwstukowych w postaci eterów zawierających tlen nie jesteśmy w stanie uniknąć spadku wartości opałowej paliwa. Pośrednio dotyczy tego także zmiana gęstości paliwa, im cięższe tym więcej energii zawartej w jednostce objętości, przecież ECU nie określa masy paliwa jaka ma być wtryśnięta do cylindra, opiera się na czasie wtrysku, czyli pośrednio objętości jaka może przepłynąć w jednostce czasu. Typowy przykład to olej opałowy w dieslu, myślę że większość drag diesli jeździło/jeździ na opale, a nie na jakich uszlachetnionych ON. W kwestii liczb oktanowych to warto zainteresować się wartościami motorowymi (LOM, MON) bo to one de facto świadczą o jakości paliwa podczas "butowania", liczby badawcze są pod publikę ;-) Co do niższego spalania na racingu to w jakichś przypadkach może i jest to możliwe aczkolwiek byłbym ostrożnie nastawiony co do wyników jeśli udałoby się przeprowadzić reprezentatywny test.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 27 May 2013 - 18:13
Post #59


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 27 May 2013 - 14:48) *
Teorie o wyprzedzeniu zapłonu macie przednie, ale niech ktoś poda choć jeden dowód.

Co do kaloryczności to nie róbcie sobie żartów. Ile tego dodatku się oddaje? 1:1? Przecież to są chyba śladowe ilości?

Nie myl dodatków uszlachetniających z komponentami wykorzystywanymi do stworzenia produktu finalnego jakim jest np. benzyna. Na chwilę obecną tankując benzynę możesz w niej mieć do 5% EtOH albo do 15% eterów co jest już chyba znaczącą ilością ?


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 27 May 2013 - 18:48
Post #60


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(DOHC @ Mon, 27 May 2013 - 17:14) *
Dobra konketnie, wezmy subaraka hwojka na tapete. Auto z fabryki przystosowane do 98 (tak zakladam) dostaje to 98 tyle ze chu.... , cofnie sobie zaplon straci kilka koni ale jezdzi dalej beztrosko. Pewnego dnia zazna v powera i sterownik wroci do zaplonu z mapy wroci tez fabryczna moc.

Tak pewnie jest. Jak ożywię Evo to mogę sprawdzić na japońskim komputerze (który podobno jest ustawiony na 99 oktanów) i porównać z europejskim.

BTW - z tego: http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Kno...rategyExplained wynika, że w Subaru ECU ma dość dużą swobodę opóźniania zapłonu oraz możliwość przyspieszania (nie w nieskończoność - aż do sztywno ustawionego limitu w mapie).


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 02:16