![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Miałem okazję spędzić pół soboty za kierownicą całkiem miłych aut:
Camaro SS, Maserati GT MC Stradale i Ferrari F430 Scuderia. Proponuję zrobić głośniej przed kliknięciem na play ![]() Ferrari bardzo stabilne, uczucie jakby absolutnie nic nie mogło go wytrącić z równowagi. Zabawne, że dopiero po fakcie sprawdziłem w słowniku co oznacza nazwa Scuderia = "stabilny"! Mimo że to odelżona wersja na tor, z klatką, karbonem itd. to zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności. Klasa sama w sobie. Siedzi się bardzo nisko (fajnie, ale wsiadanie i wysiadanie wymaga akrobacji) podłoga to aluminiowa płyta, tylna szyba bardzo zniekształca widok do tyłu (jeżdżacy za mną Maserati wyglądał w lusterku jak dostawczak ;]) Drzwi mają boczki karbonowe bez podłokietnika- obie ręce muszą zawsze być na kierownicy bo nie ma co z nimi zrobić. I dobrze ![]() Ale szybko zaczynają boleć jak po długiej rundzie na gokartach. Zmiana biegów to jak kop w plecy. Skrzynia podobno ta sama co w bolidzie F1 z 2005 r. Camaro - sprzęgło fajne, ciężkie, manualna skrzynia ma krótkie skoki, precyzyjne i siłowe. Fajny dźwięk silnika i wydechu - wybuchy i bulgotanie przy redukcjach ![]() Układ kierowniczy w porządku. Ale zawieszenie tak miękkie, że widać na filmie jak się kołysze przód-tył podczas przyspieszenia... Poza tym to V8 jest leniwe. Niby 430 KM ale poniżej 3 tys. obr. tego nie czuć. A kręci się tylko do 6 tys. No i niektóre detale tanie, np. radio pewnikiem pochodzi z jakiegoś innego modelu Chevy. Coś mi się wydaje, że wersja ZL1 z kompresorem, 580 KM i zupełnie innym zawieszeniem znacznie bardziej przypadłaby mi do gustu ;] Maserati- niby sportowe auto z prawdziwymi kubełkami, ale to jednak bardziej luksusowa limuzyna. Zamsz i alcantara w środku, ładne przeszycia czerwoną nicią. Pięknie wykonane. Ale skrzynia z łopatkami wystarczająco szybka tylko gdy.. ci się nie spieszy. Układ kierowniczy słabo mówi o tym, co robi. Zawieszenie trochę za miękkie. Z kolei dźwięk silnika z tych trzech aut chyba lepszy niż nawet Ferrari... Cena zabija: 1,8 mln SEK to w Polsce z akcyzą będzie pewnie około 1 mln zł. Z tej jazdy wyciągam 2 wnioski: po pierwsze, wiem już dlaczego Ferrari jest takie drogie. Bo jest warte każdych pieniędzy ![]() po drugie: moje następne auto zdecydowanie powinno być tylnonapędowe! ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Fajna sprawa taka krótka relacja, zazdroszę
![]() -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Fajna sprawa taka krótka relacja, zazdroszę ![]() Zwolennicy fwd istnieją tylko do momentu, aż przejadą się właściwym rwd/awd ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Zwolennicy fwd istnieją tylko do momentu, aż przejadą się właściwym rwd/awd ![]() To zdanie nalezaloby oprawic. I pokazywac wszystkim "zwolennikom" fwd ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Ale ja nie napisałem, że jeden napęd jest lepszy od drugiego
![]() Żeby naprawdę szybko jechać, trzeba umieć jechać i tym, i tym. Techniki szybkiej jazdy różnią się dość mocno. Nieskromnie może powiem, że zaczynam się kończyć uczyć FWD, a RWD będzie dla mnie większym wyzwaniem. Większym, choć nie nowym, bo np. robiłem licencję wyścigową w bolidzie Formula Renault. Planuję się przejechać paroma fajnymi autami w najbliższym czasie. Recenzje w miarę możliwości będą. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Zabawne, że dopiero po fakcie sprawdziłem w słowniku co oznacza nazwa Scuderia = "stabilny"! Włoskie "Scuderia" owszem, znaczy po angielsku "stable", ale rzeczownik "stable" po angielsku znaczy "stajnia" ![]() BTW - skrzynia w Scuderii i Maserati GT MCS to praktycznie to samo urządzenie, w dodatku w Maserati jest nowsze i (w trybie Race) szybsze. Tylko że zmieniać trzeba dopiero na końcu obrotomierza. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Co do znaczenia masz rację, mi chodziło o to, że zabawne że słownik (internetowy) tłumaczy to jako "stabilny" ;-)
Skrzynia w Maserati GT Stradale jest rocznikowo nowsza od F430 Scuderia i na papierze równie szybka (nie szybsza!) ale subiektywne odczucia są inne. Jadąc Maserati w ciasnym rondzie na jedynce, przyspieszasz i zmieniasz bieg w górę. Mija chwila zanim skrzynia zareaguje. Być może dlatego że nie ciśniesz do odcinki, ale w Ferrari Scuderia tego efektu nie zauważyłem. PS Maserati jeździłem głównie w trybie Race- dużo lepszy dźwięk ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Te zautomatyzowane jednosprzęgłowe skrzynie Ferrari w ogóle działają tym lepiej im wyższe obroty silnika, taka konstrukcja.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:16 |