Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Driftowóz dla początkującego - e46, jaki silnik?
wojciech28
post Tue, 14 May 2013 - 10:14
Post #21


User
Dołączył: Mon, 16 April 2012

Ikona grupy



bielawa podaj jakieś linki, proszę smile.gif Don Pablo miałeś na myśli stroker m50b25 na b28? Ile KM można uzyskać i ile Nm?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 14 May 2013 - 10:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bielawa
post Tue, 14 May 2013 - 10:20
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





https://www.google.pl/search?q=e30+drift+si...Aracingforum.pl
https://www.google.pl/search?q=e36+drift+si...Aracingforum.pl

i ogólnie dzial projekty.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 14 May 2013 - 12:16
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(wojciech28 @ Tue, 14 May 2013 - 09:16) *
Ok, wszystkim serdecznie dziękuję za odpowiedzi! smile.gif Wybór padł jednak na e36. Konstrukcję znam bardzo dobrze, ponieważ miałem już e36 i znam te auta bardzo dobrze. Pytanie teraz: szukać ori m52b28 lub m50b25 czy może jakąś 2.0 bo wiadomo, że 2.0 będzie w lepszym stanie w tych samych pieniążkach. Wiadomo, że 2.0 driftować się nie da i tam w przyszłości wsadzić trzebaby było m30b35, aczkolwiek jak z resztą podzespołów? Z 2.0 będzie coś pasować do m30? Do m30 z m52 albo m50 też będzie coś pasować?


a nie myślałeś o M54b30 ? to chyba najlepsze co można włożyc do e36 w rozsądnym budżecie...

Poza tym silnikiem, to najciekawsza opcją wydaje się być rzeczywiscie m50b28
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojciech28
post Tue, 14 May 2013 - 16:08
Post #24


User
Dołączył: Mon, 16 April 2012

Ikona grupy



Frolik m54b30 może w przyszłości. Na razie chcę kupić dobrą budę serię z silnikiem i jak na razie dylemat jest tylko jeden: m52b28 czy m50b25. To jest teraz główna zagadka. Oczywiście później będą jakieś modyfikacje, aczkolwiek NA RAZIE będzie totalna seria, tak więc która seria lepiej się spisze do nauki driftu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 14 May 2013 - 17:23
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Nie rozumiem tego strachu przed bivanosem, to jest dar od bmw a nie kara. Nawet jak sie wysra to naprawa kosztuje tyle co dwie wymiany dobrego oleju a silniki tu beda napewno swiezsze niz zwykle m52.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 14 May 2013 - 18:41
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Dwie wymiany oleju to 13l...dobrej oliwy...kosztuje pare zł tongue.gif
No i też czasami pomoże wymiana oringów ,a czasami jest grubsza rzeźba


Ale faktycznie doł w TU jest genialny.


A co do wyboru M50B25 vs M52B28 na start to polecam M52B28. Ewentualnie konkretna buda i swap na M52B28. Masz na start 193KM i 280Nm ,a po zarzucieniu kolektora dolotowego z M50B25 + jakaś kosmetyka wydechu i dolotu do dyspozycji jest jakieś 220-230KM 280Nm


ps.jak byś miał swapować to faktycznie można pokusić się o M52B28Tu bo są one w śmisznych pieniądzach czasami. Momentami nawet sporo tańsze niż M52B28.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 14 May 2013 - 20:37
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Jak tak patrze na te kombinacje czy to m50b2X czy m52b2x lub m52b2x to te wszystkie silniki do prawdziwego driftu sa średnie.... Owszem na mokrym drift będzie pełnia gębą na suchym też bokiem polata ale bez przesady.... Chcesz tani w zrobieniu i serwisowaniu dritowozu? Kupuj proste nie zgniłe e36 najtaniej jak się da nawet z silnikiem 1.6-wybebesz auto do blachy zamontuj dwa kubły i w między czasie szukaj saaba 900ng z silnikiem 2.3 turbo powyżej 94roku na dawce silnika... Za bude e36 z 1.6 dasz 2-3tyś, przyzwoity zawias plus mody to budżet ok 6-7tyś, dyfer na początek do zespawania, saaba 900ng kupisz za 4-5tyś, 3t-4ys na swap tego do budy bmw wraz z wystrojeniem tego ile sie da na seryjnej turbinie na ok 240hp jak się uda.... Za 200zł kupisz skrzynie od omegi co siada na silnik saaba-skrzyń kup sobie na zapas ze 3-4 sztuki bo pancerne nie są ale za ta cene warto je katować chyba że robisz przejściówkę pod skrzynie bmw.... Tak wiem saab w bmw to żadne cudo ale do driftu te silniki są dobre bo tanie-za 5stów mamy następnego do zakatowania, posiadają ogromny potencjał i fajny sterownik w seri... 20tyś na początek starczy jednak sicz że takie auto raczej średnio nadaje się na codzień...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 14 May 2013 - 20:58
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





No racja, bo silnik z Saaba nie jest kombinacją biggrin.gif Jak ma być w miarę pancerne, coś latające i nie kosztować fortuny to raczej 4.0/4.4 V8.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 14 May 2013 - 21:06
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(bobr4 @ Tue, 14 May 2013 - 02:00) *
ww296 - na jakie mocowanie wymieic standardowe mocowanie wozka?


SERYJNE Z ASO!!!! lub Lemforder.
Te gumy mają to do siebie że tracą sprężystość - długo tego nie czuc, ani nie słychać - zwykle wcześniej wyrywa się całe mocowanie z podłogi zanim ktoś zauważy przyczynę.
Na mokrym do prawdziwego driftuy daleko bo za mała przyczepność aby odpowiednio kontrolować auto w poślizgu.
Z tuningu auta lepiej odpuścić wszystko poza zmianą zawieszenia, mostu na seryjny krótszy ze szperką - no i odelżyc sobie można juz dowolnie tutaj czym więcej tym lepiej. Najważniejsze nie ruszać wydechu!!!


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Tue, 14 May 2013 - 22:07
Post #30


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





e36 325i seria (ew 328 ale bedzie drozej, wynalazki typu 323 i nizej odpuszczamy bo nie jeda), do tego dyfer 3.9(najkrotsza seryjna duza glowa to m3 3.45, 3.9 trzeba przelozyc kola w dyfrze z mostu e34) i zaspawac, do tego chinski gwint, podkladki pod zwrotnice, jakies wahacze z e46 ew spawac serie (e46 +3cm ja latalem na +7 i bylo git) no i oczywiscie koncowki/drazki e46 lub e34 z podkladkami pod magiel. Kubel jakis Mirco dobrac pod dupsko i pasy koniecznie 3cale. Hydrolapa kupna za 200 albo zrobic samemu (ok 100).

Silnik zostawic seryjny dac nowy olej i elektryczny wiatrak. Wskaznik temp oleju tez da je rade ale na poczatek nie potrzeba. Srodek do blachy, szyber zaspawac. Jak zacznie brakowac mocy to V8. Ja latalem na takim setupie rok, mnostwo frajdy, stos zdartych opon, biblia driftu na pamiec w teori i w praktyce. Po roku zaczelo brakowac mocy.

PS: Mnie auto kosztowalo 3k za seryjna 325i z niemiec, zawias 1500(gwint chinczyk, wahacze, drazki itp), fotel z pasami 600 do tego jakis 1000 na oleje i drobniejsze usterki (lozysko rolki pasek wiatrak)

PS2:
e30 jest fajne jak chcesz budowac auto od 0 pod siebie.
e36 wypada najlepiej cena/jakosc do amatorskiego driftu i najlepiej dostepne
e34 mialem serie 535, latalem wybebeszona 535 z gwintem i spawanymi zwrotnicami -> duzo roboty z zawiasem, mniej czesci do wyboru, woeksza masa i wymiary auta; potrzeba wiecej mocy, prowadzilo sie gorzej od mojej e36
e46 zawieszeniowo b.blisko do e36, ciezsze, drozsze w mojej opini delikatniejsze (mocowanie wozka wypada w serii, tuleje wozka padaja w serii gdzie e36 dzielnie znosilo kopanie 3/4 biegu)
e39 ciezkie i zawias przod tak samo jak w e34 na 4 wahaczach


--------------------
E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 14 May 2013 - 22:37
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 14 May 2013 - 18:41) *
Dwie wymiany oleju to 13l...dobrej oliwy...kosztuje pare zł tongue.gif
No i też czasami pomoże wymiana oringów ,a czasami jest grubsza rzeźba


Ale faktycznie doł w TU jest genialny.


A co do wyboru M50B25 vs M52B28 na start to polecam M52B28. Ewentualnie konkretna buda i swap na M52B28. Masz na start 193KM i 280Nm ,a po zarzucieniu kolektora dolotowego z M50B25 + jakaś kosmetyka wydechu i dolotu do dyspozycji jest jakieś 220-230KM 280Nm


ps.jak byś miał swapować to faktycznie można pokusić się o M52B28Tu bo są one w śmisznych pieniądzach czasami. Momentami nawet sporo tańsze niż M52B28.

Ostatnio widziałem nastawink po regeneracji za 650 zł. To nie jest kosmiczna cena a nie sądze że taki świerzy podda się prędzej niż buda w takim aucie smile.gif

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Wed, 15 May 2013 - 08:18
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Jeśli zalezy komus na niskiej masie, mozna kupic compacta... jest wiele sztuk w bardzo fajnych stanach za niską kasę, sporo tańszych niz coupe czy sedany.
Na początek mozna lyknąć 323ti, albo coś z r4 i SWAPOWAC wedle upodobań i budżetu.
Dużo compactów jest bezwypadkowych, z org. lakierem i co ważne - bez korozji. Ze zdrowymi sedanami jest coraz ciężej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojciech28
post Wed, 15 May 2013 - 08:44
Post #33


User
Dołączył: Mon, 16 April 2012

Ikona grupy



Ok, serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc! smile.gif Tak więc padło na m50b25 na początek, później pomyślimy nad strokerem nad b28 smile.gif
Pierwsze z brzegu ogłoszenia z mobile:

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-oglosz...amp;tabNumber=1

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-oglosz...mp;pageNumber=1

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-oglosz...amp;tabNumber=1

Nada się któryś z nich?
Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 15 May 2013 - 13:40
Post #34


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(wojciech28 @ Wed, 15 May 2013 - 08:44) *
Nada się któryś z nich?
Pozdrawiam!


Twoja bezgraniczna wiara w "autorytet" tego forum na pewno sprawia, że wiele osób poczuło się miło, ale na litość boską - jak mamy po paru małych zdjęciach ocenić stan 20 letniego auta, które powiedzmy "kusi" żeby je katować więc stan może być od gabinetu po holokaust wink.gif. Popatrz przede wszystkim czy buda nie rdzewieje, czy silnik jest suchy (z zewnątrz), czy chodzi równo i cicho na niskich obrotach. Możesz poszukać egzemplarza z zaniedbanym lakierem czy wnętrzem, pójdzie troche taniej. Jeżeli chodzi o mechanikę to części do tego auta są tanie, jest ich multum i jest na tyle proste w budowie że praktycznie każdy sobie z tym poradzi. Najwięcej problemów to krzywa/zgnita/zardzewiała buda więc patrz głównie pod tym kątem, reszte da się ogarnąć a nie ma co liczyć na to że to będzie stan igła, wnętrze gabinet, jeździł lekarz tylko w niedziele do kościoła, bo mieszkał 500m od szpitala wink.gif Jak auto ma być do driftu i tak trzeba przerobić sporo rzeczy więc napinanie się na super stan jest niepotrzebne. Lepiej kup tanią sztukę, byle buda była prosta i więcej budżetu przeznacz na podstawowe przeróbki. Jako miłośnik i posiadacz E36 od wielu lat powiem ci, że na początek zrób elektroszperę, wybebeszenie, ręczny, twardy zawias + zwiększenie skrętu kół. Z tych modyfikacji do latania bokiem tuż po zaspawaniu mostu to moim zdaniem najwięcej dało zwiększenie skrętu - te 2 sprawy + twardy zawias dadzą ci na początku dużo więcej niż podnoszenie mocy, które zresztą w wolnossącym silniku po taniości nie będzie takie łatwe. Na początek wystarczy go naprawić do serii, powymieniać filtry, płyny i sparciałe gumy, a potem dużo jeździć - bo to jest dużo ważniejsze niż stroker czy szyby z lexanu wink.gif a jako początkujący drifter pewnie "przydwonisz" tu i ówdzie na treningach więc na start seryjne (jeśli chodzi o motor i blachy) auto ma tą zaletę, że można je tanio naprawić i dalej latać.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojciech28
post Wed, 15 May 2013 - 18:25
Post #35


User
Dołączył: Mon, 16 April 2012

Ikona grupy



rennen, dzięki za obszerną odp.! smile.gif Po prostu pytam tutaj, ponieważ zapewne wielu z Was siedzi dłużej w e36 niż ja i zjadło na e36 zęby, tak więc może powiedzieć coś więcej niż ja. Tak, wiem, ze zdjęć ciężko coś ocenić, aczkolwiek pierwszy rzut oka specjalisty powie więcej niż dwa spojrzenia moje smile.gif Nie ma innej opcji jak po prostu wsiąść w autolawete z gotówką w kieszeni i pojechać w parę miejsc w DE. Pytanie teraz...ktoś zna jakieś dobre adresy w okolicy Berlina?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Wed, 15 May 2013 - 19:22
Post #36


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





CYTAT(wojciech28 @ Wed, 15 May 2013 - 18:25) *
rennen, dzięki za obszerną odp.! smile.gif Po prostu pytam tutaj, ponieważ zapewne wielu z Was siedzi dłużej w e36 niż ja i zjadło na e36 zęby, tak więc może powiedzieć coś więcej niż ja. Tak, wiem, ze zdjęć ciężko coś ocenić, aczkolwiek pierwszy rzut oka specjalisty powie więcej niż dwa spojrzenia moje smile.gif Nie ma innej opcji jak po prostu wsiąść w autolawete z gotówką w kieszeni i pojechać w parę miejsc w DE. Pytanie teraz...ktoś zna jakieś dobre adresy w okolicy Berlina?


Za auto dasz 700 eu ? to ze 3000pln, za dojazd do brelina + wynajem lawet 1000pln. Ja kupilem e36 325 za 3k w polsce sedana na skorach ze zdrowa buda i silnikiem. Skory poszly za 600 a katy za 500 = 1900 za bude z silnikiem. Wady ? Pekniety termostat, zajechane visco, brak lozyska z tylu. Bez LPG i na stalowkach. Wygladala z daleka jak typowy burakowoz. Serio za 4k kupisz cos w pl. No chyba ze ma byc bez rejestracji


--------------------
E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
0SKI
post Wed, 15 May 2013 - 21:04
Post #37


Rookie
Dołączył: Fri, 10 May 2013
Skąd: Gdańsk





e36 jest najtansze do przerobek
e46 m54b30 niby tak ale podobno maja problemy z trzymaniem moczy smile.gif jak i oleju pije
nalezy pamietac ze wanna z tylu w przed liftach wypada ... na forach mozna znalesc troche zdjec jak tyl peka :/ tylko m3 mialo inna konstrukcje no i polifty chyba poprawili
20k zl to mozna kupic idealna bude e36 wstawic 2.8 i zmodyfikowac zawias
zmiana hebli, dyfra, wachacze e46, poduszki gorne amora przod m3, wymiana gum na poliuretany
pozniej podciagnac troche silnik bo seryjnie mamy 190km + kolektor 2,5 = 210km okolo
idac dalej walki rozrzadu m3 =240km po wystarojeniu max wink.gif zmiana kolektora i wydechu da cos znowu
na zmienionym dyfrze bedzie ogien
idac w e46 trzeba miec minimum budzet x2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Wed, 15 May 2013 - 21:33
Post #38


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





CYTAT(0SKI @ Wed, 15 May 2013 - 21:04) *
e36 jest najtansze do przerobek
e46 m54b30 niby tak ale podobno maja problemy z trzymaniem moczy smile.gif jak i oleju pije
nalezy pamietac ze wanna z tylu w przed liftach wypada ... na forach mozna znalesc troche zdjec jak tyl peka :/ tylko m3 mialo inna konstrukcje no i polifty chyba poprawili
20k zl to mozna kupic idealna bude e36 wstawic 2.8 i zmodyfikowac zawias
zmiana hebli, dyfra, wachacze e46, poduszki gorne amora przod m3, wymiana gum na poliuretany
pozniej podciagnac troche silnik bo seryjnie mamy 190km + kolektor 2,5 = 210km okolo
idac dalej walki rozrzadu m3 =240km po wystarojeniu max wink.gif zmiana kolektora i wydechu da cos znowu
na zmienionym dyfrze bedzie ogien
idac w e46 trzeba miec minimum budzet x2


Caly tuning typu walki, kolektory, strokery w drifcie sie nie oplaci. 2.5 mało ? Nie badz łosiem kup v8 ew mpower. Tutaj liczy sie niezawodnosc i odpornosc na upalanie.

Co do e46 to budzet musi byc wiekszy tylko na poczatku, bo poza cena zakupu koszty przerobek i eksploatacji sa podobne.


--------------------
E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Thu, 16 May 2013 - 00:15
Post #39


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





Tak czytam, czytam...
Raczej nie skupiałbym się na szukaniu zdrowego 328i za 20k z pakietem startowym w cenie, bo to masochizm, nie wyobrażam sobie jakiegoś małego "kiss the wall" kebsem za 20 koła papieru, takiego to raczej kupuje się już z ładnym kołem i zawieszeniem i zamiast upalać, lepiej go oglądać, bo tak ładnie wygląda tongue.gif

Tak jak chłopaki piszą kup jakąś w miarę trzymającą się kupy, nie wyryżałą budę E36 z M50/52, wypruj, wrzuć kubeł, szelki, kierownice, hydrołapę, najprostszy gwint choćby ta technixa, bo jest relatywnie twardy, pobaw się kątami, skrętem, zaspawaj dyfer i upalaj, cała taka zabawa powinna zmieścić się w połowie zakładanego budżetu, wydaje mi się, że takie auto którym możesz iść na 110% da dużo więcej fanu z jazdy niż wóz z wylizanym lakierem, gdzie gryzie w dupę każda kolejna ryska.

Za resztę dokupiłbym dupowóz, bo wbrew pozorom czasem dobrze gdzieś pojechać, a w auto do wszystkiego nie wierzę (tak przerabiałem to, każdy był kiedyś głupi laugh.gif ), lepiej mieć jeden samochód w który można wsiąść w normalny fotel, włączyć radio i pojechać bez stresu, że coś się wysra, bo dzień wcześniej spaliłem 5 kompletów opon, czy niebiescy zabiorą dowód za brak kanapy czy hydrołapę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojciech28
post Fri, 17 May 2013 - 13:11
Post #40


User
Dołączył: Mon, 16 April 2012

Ikona grupy



Nikt nie mówi o kebabie za 20tyś smile.gif Myślę nad http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-oglosz...mp;pageNumber=1 tylko trzeba sprawdzić czy buda nie pożarta. Wnętrze na sell i podstawowe mody trzeba wprowadzić. Skompletować jakieś dodatkowe opony i czas zacząć treningi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:18