![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Heh po co kupować diesla jak można mieć turbo benzyne która kreci się do 7krpm ? I co Ci daje 7 tyś, moje poprzednie auto miało odcinkę na 7 tyś, poza dźwiękiem dupy nie urywało. W LPG najbardziej mnie drażni częste tankowanie. Trasa Warszawa Kraków to dwa tankowania i w Krakowie trzecie. Niestety 20l/100 przy zbiorniku do którego wchodziło około 30 litrów robi swoje. Wyprzedanie po dwa rzazy tych samych aut na trasie jest bardzo frustrujące. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
lukkoz01, odpuść temat, gregor potrafi być bardzo uparty
![]() A co do tematu - diesel <300KM a 1.8t >300<KM, żeby miało to sens i dało się użytkować na codzień... |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Szczerze - nie wiem co w tym jest , ale jak kręce benzyne pod 7krpm to mam zajawke , jak krece nizej obojetnie jakie auto to juz nie
![]() W trasie tez od czasu do czasu trzeba nogi rozprostować więc w miedzyczasie jak ktoś pistolet zapnie i zatankuje to tragedi nie ma. Pomijajac tą kwestie bp dla mnie tankowac 2x czesciej to żaden problem zresztą i tak w koncu trzeba sie zatrzymac na trasie chyba ze do koguta oddaje ktoś plyny i tak cala traske ![]() BTW co to za auto co spaliło 20/100 na trasie, 1.8Tq 230ps@350Nm na trasie wyprzedzajac wszystko co się da nie chce spalic wiecej jak 12-13l gazu siewcu - ja piszę prawdę , a nie bajki jak co poniektórzy, nawiasem - tak jak z wyjmowaniem turbiny, chetnie odstawie 1.8tq na wyjecie i włożenie turbiny w 30min ![]() po prostu uważam że 1.8T jest lepszym wyborem od 1.9tdi, moje 1.8t na serii jak miało 180ps w quattro łoiło 240ps diesle w ośce w tej samej budzie, potem bylo gadanie ze byl zepsuty ![]() Pozatym bylo wiele tdi ktore mialo 200 albo ponad 200ps i żaden nie mial podejscia do serii 180ps w 1.8T. Od tej pory tylko utwierdziłem się w przekonaniu że diesel nie jedzie mimo podobnej mocy lub wiekszej. Takie są moje doświadczenia. no i bajki piszecie z tą mocą 1.8T że >300<KM , jak bede mial 299ps to już nie ma sensu i nie na codzień ? Popatrzcie na to realnie. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 01 May 2009 ![]() |
Gregore10 scigasz się głównie z miejsca ? masz 4x4 wiec tu jest twoja przewaga,ale popróbj z tdi 4x4 dłubniętym ,ciekawy jestem wyników
![]() -------------------- A3 8V CTNC stage 3 - 414ps 544nm
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
User Dołączył: Mon, 01 February 2010 ![]() |
jakoś nie wyobrażam sobie, żeby seria 180ps w Q robiła pomodzonego diesla pod 240.
np. nie widzi mi się, aby auto z tego tematu kolegi z forum > http://www.racingforum.pl/index.php?showto...0&start=180 < było wolniejsze od takiego samochodu. nawet nie licząc strzału z nitro, to nawet przy prędkości 80+ diesel już będzie z przodu. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 ![]() |
Szkoda robić tasiemca, ale zgadzam się w 100% z Gregorem odnośnie 1,8T i LPG cewek itd., a co do różnicy 1.8 T vs. 1.9 Tdi o ile mnie pamięć nie myli typowe 1.8T ma szerszy zakres w którym występuje moc maksymalna lub jej 95% niż typowe Tdi i dlatego 1.8T ma większe szanse. Poniżej dwa przykłady:
ARL 150 KM, silnik ten ma moc powyżej 140 KM w zakresie 1250obr/min ![]() 1.8 T 150 KM a tutaj moc powyżej 140 KM jest w zakresie 2300obr/min oraz jej średnia wartość też wydaje się większa ![]() Tdi ma jeszcze jedną cechę która go spowalnia szczególnie podczas szybkiej zmiany obciążenia np. podczas zmiany biegów, jeździ na wyższym ciśnieniu doładowania co powoduje wydłużenie się czasu zanim układ się napełni zadanym ciśnieniem, układ dolotowy jest trochę dłuższy i bardziej pojemny oraz sprawia wrażenie że jednak regulacja ciśnienia doładowania za pomocą zmiennej geometrii kierownic turbiny nie jest zbyt szybka. Wszystko to w praktyce często się przekłada na słabszy spool przy wysokich ciśnieniach doładowania oraz odczuwalnie większy lag po zmianie biegu w porównaniu do 1.8T który pracuje przy tej samej mocy na niższym ciśnieniu. Problem ten potęguje jeszcze większa ilość zmian biegów do osiągnięcia danej prędkości jeśli mówimy o typowej skrzyni biegów gdzie 1.8T jest w stanie osiągnąć 100km/h na 2 biegu bądź podczas przełączania z 2 na 3 a tdi jest w środku 3 biegu. Mam nadzieje że to info wyjaśni problem dlaczego 1.8T jest szybsze od 1.9 tdi przy tej samej mocy:) -------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie) ![]() |
Jak dla mnie jeden i drugi silnik ma swoje zalety i wady i każdy może dobrać do swoich upodobań
![]() -------------------- Pozdrawiam Rapix
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
kozel, co z tego, że diesel ma mniejszy zakres obrotów, w którym ma jakiś tam procent max. mocy niż benzyna, skoro na kołach przejście przez ten zakres 1500rpm daje ~taką samą zmianę prędkości jak w benzynie zakres ~2500rpm? Jakoś nie trafia do mnie ten argument.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
To inna para kaloszy.
Ile trzbea wiecej wpakować w 1.8T a ile w 1.9 TDI zeby osiągnać cos w dragu na 1/4 mili? -------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Gregore10 scigasz się głównie z miejsca ? masz 4x4 wiec tu jest twoja przewaga,ale popróbj z tdi 4x4 dłubniętym ,ciekawy jestem wyników ![]() Tylko z rolki , ze startu nie chcą się ustawiać wogole, co za pech... TDI 4x4 Leon Arl + gtb mowili ze maja cos lekko ponad 200ps , dostali z 5 -6 dlugosci do 1.6zl , w druga strone panowie sie juz nie chcieli ustawiać - to już na ex setupie czyli 180ps + chip = 194ps @310Nm na skończonym turbo gdzie wirnik latał jak żyd po pustym sklepie ![]() I to jest wlaśnie smieszne , mam quattro i nikt z kreski nie chce stawać bo oni maja ośke , to ja sie mam dostosować. wiele razy jechalem po baty for fun, a zjezdzalem na przodzie ze znakiem zapytania ?? jak to mozliwe. CYTAT np. nie widzi mi się, aby auto z tego tematu kolegi z forum > http://www.racingforum.pl/index.php?showto...0&start=180 < było wolniejsze od takiego samochodu. nawet nie licząc strzału z nitro, to nawet przy prędkości 80+ diesel już będzie z przodu. heh czytaj ze zrozumieniem ![]() ![]() ![]() kozel - masz podobne rozumowanie jak ja, też uważam że TDIki tracą na zmianach biegów, gdyby nie ta zmiana biegow to osiągi by byly duzo lepsze. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Nie każdy żyje tylko 1/4. Ja wieczorem wyjade na miasto sie pobawic to wiecej frajdy daje mi 1.8T, aniżeli TDI, jedyny plus TDI to spalanie nic więcej. Jezdziłem swojego czasu z ASZ'em 205 konnym i dostawał spore becki [mielismy porównywalną moc] tak samo jeżdze czasem brata ARL'lem i tak jak mówiłem jedyny plus to spalanie. ps na codzień też wole jezdzić 1.8t, lepiej mi sie nim jezdzi po miescie niż własnie ARL'lem
POzdro |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
A tam uwielbiam takie gadki, ilu piszacych tyle teorii. Co z tego gregor ze objezdzałes 180+po sofcie itd. Sam przeciez wiesz w jakim stanie jest większość tych 1.8T . Temat strasznie z dupy, bo kazdy broni swojego... Tak jak napisał rapix, czy to 1.9 TDI czy 1.8T kazdy ma swoje zalety jak i wady.
-------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
A tam uwielbiam takie gadki, ilu piszacych tyle teorii. Co z tego gregor ze objezdzałes 180+po sofcie itd. Sam przeciez wiesz w jakim stanie jest większość tych 1.8T . Temat strasznie z dupy, bo kazdy broni swojego... Tak jak napisał rapix, czy to 1.9 TDI czy 1.8T kazdy ma swoje zalety jak i wady. A nic z tego że wydymalem tdjiki ![]() Co do stanu 1.8T , w dziale diagnostyke na A3clubie przeważają Tdiki tak że wiesz ![]() Druga sprawa awaryjność i przeróbki- żeby w TDI było 200+ trzeba zmieniać turbo , a w 1.8T masz seryjne graty które pozwalają na 270+ z palcem w d, i nikt mi nie powie że awaryjność 1.9Tdi na dużym turbo będzie taka sama lub mniejsza niż na seryjnych gratach gdzie producent przewidział je do pracy seryjnie przy 240Ps w najmocniejszej wersj 1.8T i 160ps w przypadku BPX Tdi. Aha i ktoś tam dobrze wspomniał - 'troche' nie na miejscu jest porównywanie ibizy barthezza która jest przygotowana pod kątem 1/4mili do zupelnej zdrowej serii na sofcie. Moje 1.8tq nigdy nie widziało zawodów, jezdze nim na co dzień , daje mi mega frajde z jazdy szczegolnie jak objeżdża mocniejsze tdi a właściciel przeciera oczy ze zdumienia. Auto ważone 1400km z 7l pb i 10l lpg , bez kierowcy ;p -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
GREGOR10: 20l/100 palił mi Punciak HGT 140KM w zakresie 5500-7000 na przykład na trasie Warszawa - Kraków gdy robiłem ją poniżej trzech godzin.
Konrad20vt: seryjny ARL lub po po programie pali około 10-11 litrów, podobnie pali ARL na GTB 250KM. Generalnie jak ktoś nie potrafi dobrze ruszyć osiką przy 300KM to jest fają a nie kierowcą. Nie czuję klimatu 4x4 poniżej 400KM. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
To wychodzi na to że wszyscy faje bo nikt nie chce się z kreski sciagac z quattro wszyscy blagalnym wzrokiem nalegaja na rolke
![]() A co dopiero na mokrym ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Gregor w czym to 1.8T masz A3 czy A4?
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
A3.
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie) ![]() |
Uzieblo z tą ćwiartką to nie przesadzaj.... To że na nie których zawodach w klasie diesel jest mała konkurencja i słabsze auta wygrywają to akurat o niczym nie świadczy i to akurat jak dla mnie żaden argument...
Tak samo z stanem 1.8t... a wycierające się wałki, głowicę, pompowtryski w co drugim tdi już nie są najlepsze ![]() Ale co się dziwić te auta nie są nowe mają swoje lata swoją przeszłość lukkoz01 W zimę i po deszczu też tak fajnie Ci się jeździ tym fwd ? Na suchym może i nie jest to żadna przeszkoda ale w deszczu czy zimą już tak pięknie na bank nie jest... Panowie autor tematu pisze o aucie na co dzień, a nie ćwiartce itd. -------------------- Pozdrawiam Rapix
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 12:16 |