![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Hmmmm, powiem tak - w czasie jazdy Skodą zawsze mi się kołaczą w głowie 2 uporczywe myśli:
- przegniesz pałę i ukręcisz półoś to ci całe koło z tyłu odpada i demoluje tył (taka przypadłość tzw.mokrych półosi napędowych) - przegniesz pałę i ugrzejesz heble to masz do wymiany od razu tarcze (taka przypadłość małych litych tarcz) Takie kołatanie nie wpływa dobrze na komfort dawania ognia. No więc kwestię zmiany napędu na normalne półosie mam już w toku i czekam tylko na błotniki od Gumarally by przystąpić do dzieła. Więc tak czekam czekam i zabrałem się z nadmiaru czasu za koncept tego chłodzenia. Na zdrowy rozum taka zwężka winna zwiększyć ilość i ciśnienie przepływającego powietrza w rurze nadmuchowej. Patrząc na inne projekty: ![]() ![]() ![]() wygląda to podobnie, choć jest też sporo projektów w których wlot jest tej samej średnicy co rura doprowadzająca. Po wyspawaniu sprawdzałem - dmuchając z odległości sprężarką - czy to wogóle działa i dośc mocno dmuchało przez założoną prowizorycznie rurę. Sam się zastanawiam czy takie lejki to nie przegięcie ![]() Maxim, nie wiem jak te rysunki mają się do rury przelotowej - intercooler stawia jednak większy opór aerodynamiczny. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
User Dołączył: Sat, 23 September 2006 Skąd: WGMówek ![]() |
Zwężka spowoduje przepływ takiej samej liści powietrza pod mniejszym ciśnieniem, ale to powietrze będzie miało większą prędkość, prawo Pascala.
Zdrowy rozum/logika często mijają się z fizyką. Podaj pole łapacza, średnicę rury i się wyliczy ile ma mieć nawiew na tarcze coby było optymalnie. Zakładam, że chcesz "dmuchać" tuż za zaciskiem |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Zwężka spowoduje przepływ takiej samej liści powietrza pod mniejszym ciśnieniem, ale to powietrze będzie miało większą prędkość, prawo Pascala. Zdrowy rozum/logika często mijają się z fizyką. Podaj pole łapacza, średnicę rury i się wyliczy ile ma mieć nawiew na tarcze coby było optymalnie. Zakładam, że chcesz "dmuchać" tuż za zaciskiem Proszę: - powierzchnia wlotu 115,9cm2 - powierzchnia wylotu (fi50mm) 19,63cm3 - długośc zwężki 13cm Dmuchać będę za zaciskiem -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Sat, 23 September 2006 Skąd: WGMówek ![]() |
Nie było mnie na SR kilka dni. Wylot na tarcz e o powierzchni 35-40cm2
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
wylot jak wyjście ze zwężki fi 50mm. Tarcza o średnicy ok 25cm.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
No, Yokoyakamoto miał wykonać kalkulację .....a tymczasem doszły do mnie rury - finalnie zamówiłem 1m w
http://www.rallyshop.pl/index.php?p135620,...wadzajaca-51-mm gdyż bezpośrednio od producenta - Venture Industries - mogłem zamówić minimum 4m. Miałem rury, więc dorobiłem jeszcze dodatkowe uchwyty w tych lejkach coby mi się nie urwały z budy, wyspawałem z alu uchwyty-prowadnice by mi się rury neoprenowe nie przetarły od ruchów wahacza ![]() i złożyłem wszystko w całość. ![]() ![]() ![]() I to wszystko, teraz mogę odkurzać rowerzystów z ulicy ![]() ![]() -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
A mógłbys jeszcze 2 sztuki dorobić?
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Lejków?
![]() Myślę że w wolnej chwili tak. Chyba że chcesz w CADzie rysunki z wymiarami co i jak oraz rozwinięcie zwężki na końcu. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Ja potrzebuje lejki jak twoje i 2 końcówki żeby do zwrotnicy dokrecić. Zwykłe okrągłe z kątownikiem który nawierce. Chciałbym poprawić chłodzenie u siebie odezwij się na pw jak będziesz miał chwilę.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Temat starszawy ale przeglądając net znalazłem takie coś - nie wiem jakie to ma wymiary ale może komuś takie gotowce się przydadzą.
http://sklep2.equatro.ogicom.pl/rura-wlotu...dtc-a13dte.html tu nawet z jakąś rurką http://www.bazarek.pl/produkt/3000125/wlot...son-05-10r.html -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Pomysły super , ciekawe jak to wygląda w porównaniu do łapaczy przykręcanych do kopyt. Puchną mi tarcze 280mm na feldze 15calowej i sam bym coś z tym zrobił w wolnej chwili...
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 August 2012 ![]() |
a nie lepiej taki patent?
http://www.audiworld.com/forums/rs-6-discu...cooler-2598235/ |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Porsche 911 Cup ma takie coś. Ponoć daje radę.
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Takie łapacze są w Polo 6N2 nawet.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, w golfie 3 1,9tdi 1Z również widziałem coś podobnego, chyba to samo co w polo.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
odgrzeję kotleta, jakie masz wrażenia po zamontowaniu chłodzenia?
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Zasadniczo - jestem zadowolony bo do tej pory nie pogiąłem tarcz. A są małe i lite. I podatne na kręcenie.
I mam komfort psychiczny. W obecnie robionej 130LR także będzie nadmuch. Nawet na tylne bębny będzie ![]() ![]() wahacze leżą do góry nogami - lejki oczywiście będą od dołu. Lejki zrobione ze stali cienkiej, formowane w rękach ![]() -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
i ja chyba coś takiego będę chciał wyrzeźbić, bo założyłem wielkie hamulce, zrobiłem bardzo szczelne osłony tarcz hamulcowych i mam wrażenie że się grzeją.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 02:24 |