Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.6 ecoboost, fiesta st
Krisu_K13TL
post Tue, 27 Jan 2015 - 12:53
Post #41


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(G-CSheko @ Tue, 27 Jan 2015 - 12:42) *
hmmm, szczerze mówiąc nie mam takiego info, ani od użytkowników (szczególnie tych zachipowanych) ani z aso, więc coś tu jest dziwne


Brak informacji to dobra informacja, ale znajomy, który sciąga głównie fordy miał takiego focusa i podobno to nie był ewenement, a teraz Ojciec wynalazł focusa i tak jak pisałem, ok 40k km wymiana skrzyni na gwarancji, w historii serwisowej jest taki zapis:

"15/09/2014 - wymiana skrzyni biegów ( zatwierdzenie przez gorącą linię na podstawie zniszczeń wewnętrznych skrzyni biegów)"...


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 27 Jan 2015 - 12:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
G-CSheko
post Tue, 27 Jan 2015 - 13:12
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





jak z każdym, są wyjątki, ale nie brałbym tej informacji pod uwagę, myślę że to jakiś przypadkowy fuckup fabryczny, skrzynie w Fordach od lat jeżdżą te same i nie ma z nimi problemów



--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Sat, 31 Jan 2015 - 22:57
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Ja złą opinię słyszałem nt. wycieków z dwusprzęgłowej skrzyni powershift. Natomiast zarówno Fiesta ST jak i Focus ST biorą skrzynie manualne od Getraga, w UK czy za wielką wodą z Fiesty na hybrydowym turbo mają 270-310KM i grubo ponad 400Nm i nic złego skrzyni ani silnikowi się nie dzieje.


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sat, 31 Jan 2015 - 23:06
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





niestety powershifty nie sprawdzają się w mocnych benzyniakach, nie ogarniają wysokich obrotów, za to w dieslach łykają nawet 500 Nm dlatego je z benzyn wycofali
za to w przygotowaniu jest Fiesta st 240KM w 4x4
do tego mondeo 2.0tdci biturbo 4x4


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Sat, 31 Jan 2015 - 23:31
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Jeśli taka Fiesta wyjdzie to biorę w ciemno, zawita druga FiST na placu smile.gif To sprawdzone info czy na razie plotka?


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sat, 31 Jan 2015 - 23:44
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





ośka z 1.6 230-250KM z dużym hamulcem, szperą i paroma innymi gadżetami na 100%, 4x4 nie potwierdzone
tak jak ja czekam na Fokę 3 RS jeśli nie wyjdzie w 4x4, to chyba z bólem serca przesiądę się z S3 albo z bólem kieszeni na A45


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MindekSR
post Fri, 17 Apr 2015 - 21:38
Post #47


User
Dołączył: Sat, 19 April 2008
Skąd: Łódź





Szukam auta, którym zastąpiłbym Hondę S2000 -> musi być przede wszystkim minimalnie bardziej praktyczne, całoroczne i lepiej spisywać się na trasie (główny zarzut do eSki to absurdalnie krótka skrzynia i hałas soft topu powyżej 140 km/h) -> jednym słowem potrzebuję niedużego auta, które przede wszystkim da frajdę kierowcy ale czasem pozwoli w miarę wygodnie pojechać w trasę. Wiem że FWD nie zastąpi RWD ale szukam czegoś co będzie w miarę szybkie w realnym świecie na ulicy a nie na torze, na który pojadę może raz do roku.

Bardzo poważnie rozważam zakup Fiesty ST.
Czy są na forum użytkownicy tego samochodu, którzy skłonni byli by podzielić się swoimi wrażeniami z eksploatacji?

Jak auto zachowuje się przy prędkościach autostradowych?
Jakieś typowe usterki? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Czy są jakieś wyjątkowo drogie części?
Jak kształtuje się spalanie w różnych cyklach?
Ogólnie interesują mnie ciekawe uwagi i obserwacje o tym aucie.


--------------------
www.stormriders.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Sat, 18 Apr 2015 - 23:07
Post #48


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(G-CSheko @ Tue, 27 Jan 2015 - 13:12) *
jak z każdym, są wyjątki, ale nie brałbym tej informacji pod uwagę, myślę że to jakiś przypadkowy fuckup fabryczny, skrzynie w Fordach od lat jeżdżą te same i nie ma z nimi problemów


GCS, w takim razie sprawdzimy co te eco-boosty warte, możesz wypatrywać na trasie Kraków-Kocmyrzów, bo Twojego żółtka widuję często wink.gif

Jak będzie jechał spokojnie to ojciec, jak piecem, to najpewniej siostra biggrin.gif



Pozdr.


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sat, 18 Apr 2015 - 23:15
Post #49


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





no sedana, to na pewno ujrzę smile.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Sun, 19 Apr 2015 - 10:44
Post #50


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





CYTAT(MindekSR @ Fri, 17 Apr 2015 - 21:38) *
Jak auto zachowuje się przy prędkościach autostradowych?
Jakieś typowe usterki? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Czy są jakieś wyjątkowo drogie części?
Jak kształtuje się spalanie w różnych cyklach?
Ogólnie interesują mnie ciekawe uwagi i obserwacje o tym aucie.


Ja jeżdżę nową ST od dokładnie roku czasu.
Na autostradzie zachowuje się stabilnie ze względu na b.sztywne zawieszenie, jak auto segmentu oczko wyżej. Jest cicho do 180km/h. Na pewno dużo ciszej niż w S2k.

Nie słyszałem o jakiś typowych usterkach, być może auto jest zbyt krótko na rynku by coś więcej stwierdzić, ae bazując na opiniach z USA i UK auto ma opinię niezawodnego. Silnik również podobno znosi dużo, skrzynia to Getrag, więc też powinno być ok.

Ceny części jak dla każdego Forda. Wiadomo, że tarcze, klocki droższe niż do zwyczajnej Fiesty, ale nie jest to duża różnica.

Spalanie średnie przy zwyczajnej jeździe w cyklu mieszanym to 7,5l/100km. Przy ostrej jeździe ciężko przekroczyć 10l. Na trasie można zejść i do 6l tongue.gif Na torze 16-18 max. Mam porównanie do Imprezy GT i ona w tych samych warunkach pali prawie x2 tyle.

Zawieszenie jest sztywne, ale fabryczne fotele Recaro są naprawdę wygodne i głębokie. Na zakrętach świetnie spelniają swoją funkcję.

Silnik ciągnie mocno od samego dołu. Przy 4tyś ożywa się jeszcze bardziej i nie czuć by tracił tchu nawet przy odcince. Na ulicy jedzie się bardzo przyjemnie bo moc jest w kazdym zakresie.

Podoba mi się układ kierowniczy, jest bardzo bezpośredni (2,3 obrotu od skrajnych położeń). Układ jezdny po ogarnięciu daje duże możliwości. Może ukł. jezdny nie należy do b.przyczepnych, bo auto lubi merdać tyłem, ale daje duże poczucie tego co dzieje się na kołach. Świetnie słucha sę wsystkich poleceń, bardzo łatwo spowodować nadsterowność, lub ją zneutralizować i niekoniecznie są do tego potrzebne sztuczki z "lewą nogą".





--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Sun, 19 Apr 2015 - 23:01
Post #51


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Panowie szybkie pytanie- jaki olej lać do takiego eco-boosta 1.6 182KM? Rocznik 2011, przebieg 59k km...


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sun, 19 Apr 2015 - 23:09
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





5w20 albo 5w30
ja leję Millersa EE z NANO


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Mon, 20 Apr 2015 - 19:07
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Ja też leję 5w20.


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Mon, 20 Apr 2015 - 19:09
Post #54


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





do 1.6eb 150/160KM 5w20
do 182KM (zazwyczaj mają tak naprawdę ok. 190KM +) 5w30


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ari
post Wed, 22 Apr 2015 - 23:03
Post #55


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





Skoro dyskusja toczy się w temacie Fiesty, to ja polecę jej rywala, czyli 208 GTi. Ujeżdżam taką sztukę od lutego i jestem zachwycony. W porównaniu z Fordem jest nieco mniej sportowa, ale ma szereg innych zalet, dzięki którym jest o klasę lepszym DD:

- komfort - to po prostu najlepsze auto na co dzień w tym segmencie, ma świetnie zestrojony zawias na nasze drogi, wciąż prowadzi się jak na HH przystało, ale nie wymaga wyrzeczeń podczas codziennej jazdy po bułki;
- wnętrze - świetnie stylizowany kokpit, wysoka jakość i garść smaczków uprzyjemniających życie (mini kierownica, obszyta skórą deska, szklany dach, hi-fi JBL, porządny i nowoczesny ekran dotykowy etc.);
- prezencja - to już kwestia gustu, ale o ile Fiesta wygląda zadziornie, to 208 też ma pazur, ale jest przy tym dużo subtelniejsze, wręcz eleganckie (moim zdaniem Ford jest na tyle krzykliwy, że niektórzy kierowcy mogą wyglądać w nim nieco groteskowo, tymczasem z Peugeotem nie ma tego problemu);
- cichociemność smile.gif

Podsumowując, jeśli szuka się szybkiego malucha na co dzień, to GTi jest o wiele lepszą propozycją. Samo auto jest nowocześniejsze, kokpit nie wygląda jak tania wieża stereo, do tego świetny wygląd i komfort podróżowania. Projekt i wykonanie wnętrza sprawia, że ma się wrażenie obcowania z produktem wyższej klasy, niż de facto ma to miejsce w rzeczywistości. To bardzo subiektywne odczucia, ale dla mnie jest to właśnie owe mityczne "premium" - wszystko wydaje mi się dopieszczone i przemyślane. Co nie znaczy, że z sensem - no ale ja bardzo sobie cenię awangardę wink.gif Naprawdę zacząłem doceniać swój samochód po paru tygodniach, gdy już opadła adrenalina wywołana nowością i zabawą osiągami. Po prostu w codziennej eksploatacji GTi okazało się niezwykle przyjazne, bo jest nie tylko bardzo szybkie, ale i komfortowe i czarujące z wyglądu. Fiestą mógłbym się trochę powściekać, ale na co dzień pewnie nie zdałaby u mnie egzaminu, bo poza genialnym prowadzeniem (które mógłbym wykorzystywać przez jakieś 10% czasu) to auto niczym mnie nie ujmuje. Inna rzecz, że jest trochę tańsze w zakupie, a to bardzo istotny czynnik, choć trzeba pamiętać, że to jednak starsza konstrukcja (bazowa Fiesta od 208).

No ale jeśli komuś zależy na czystej i surowej frajdzie z jazdy, a także mieszka niedaleko toru, to Fiesta zapewne sprawdzi się znacznie lepiej. Dlatego mieszkańcom wielkopolskiego i kieleckiego poleciłbym raczej Forda, pozostałych rodaków odsyłam do Francuzów wink.gif


--------------------
208 GTi Blanc Nacré
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Fri, 01 May 2015 - 12:50
Post #56


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Wnętrze w 208 GTI wygląda ciekawiej niż w Fieście ST. To fakt, ale przesiadałem się z dużo bardziej spartańskiego auta, więc tutaj i tak mam wrażenie luksusu tongue.gif

Dodam tylko, że na korzyść Fiesty przemawia ilość pakietów od Pumaspeed, Revo, Mountune, Cobb itd. Za różnicę w cenie między 208GTI, a ST robisz w Fieście 240-250KM po podstawie czyli IC/dolot/wydech/program. Takie auto robi 13,7s na 400m. Po gwarancji obowiązkowy mod smile.gif

Drugi filmik już na hybrydowym turbo, pakiet 300KM.


Jestem ciekaw jak wygląda wytrzymałość silnika Peugeota w stosunku do Ecoboosta. Zarówno Pumaspeed jak i ATP wypowiadają się o 1.6EB stosunkowo pochlebnie.
"Pumaspeed can take the 1.6 T EcoBoost motor past 350 bhp with additional custom products such as tubular manifolds and GTX 2867 Turbochargers. We believe the engine internals are suited to run up to 1.5 - 1.8 bar boost and 325 - 350 bhp without compromising engine life. After 340 bhp mark we advise the use of suitable piston and rod combinations for longevity''


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Wed, 06 May 2015 - 15:15
Post #57


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Jezdziłem i Fiestą ST i często jeżdzę 208 GTI i mimo że Fiesta jest klasą samą w sobie, prowadzi się fenomenalnie i rozpędza się całkiem przyzwoicie, to wybrałbym 208 GTI na DD.
Wykoanie, detale, stylistyka, zegary, kierownica, wszystko w 208 GTI wygląda na klase wyżej. Spalanie 7-8 litrów przy normalnej/dynamicznej jezdzie.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Wed, 06 May 2015 - 22:35
Post #58


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





208 GTi ma lepiej wykonane wnętrze, ale mniej wyzywająca prezencje zewnętrzną... Kwestia gustu. No i Fiesta jest tańsza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaNaar
post Tue, 19 May 2015 - 10:05
Post #59


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 December 2005
Skąd: Kraków





Kojarzy ktoś może właściciela niebieskiej ST z Konina na rejestracji WI 4020V? Ogłoszenie zniknęło zanim spisałem numer telefonu, a chciałem się jej bliżej przyjrzeć ->

http://otomoto.pl/oferta/ford-fiesta-st-sa...l-ID6y3Cin.html

Pod rejestracją na naklejki Domcar'u ale gość z tego salonu z którym wczoraj rozmawiałem nie kojarzył tego auto. :-/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Tue, 19 May 2015 - 10:51
Post #60


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Ogłoszenie było na forum?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 06:50