![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
hmmm, szczerze mówiąc nie mam takiego info, ani od użytkowników (szczególnie tych zachipowanych) ani z aso, więc coś tu jest dziwne Brak informacji to dobra informacja, ale znajomy, który sciąga głównie fordy miał takiego focusa i podobno to nie był ewenement, a teraz Ojciec wynalazł focusa i tak jak pisałem, ok 40k km wymiana skrzyni na gwarancji, w historii serwisowej jest taki zapis: "15/09/2014 - wymiana skrzyni biegów ( zatwierdzenie przez gorącą linię na podstawie zniszczeń wewnętrznych skrzyni biegów)"... -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
jak z każdym, są wyjątki, ale nie brałbym tej informacji pod uwagę, myślę że to jakiś przypadkowy fuckup fabryczny, skrzynie w Fordach od lat jeżdżą te same i nie ma z nimi problemów
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Ja złą opinię słyszałem nt. wycieków z dwusprzęgłowej skrzyni powershift. Natomiast zarówno Fiesta ST jak i Focus ST biorą skrzynie manualne od Getraga, w UK czy za wielką wodą z Fiesty na hybrydowym turbo mają 270-310KM i grubo ponad 400Nm i nic złego skrzyni ani silnikowi się nie dzieje.
-------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
niestety powershifty nie sprawdzają się w mocnych benzyniakach, nie ogarniają wysokich obrotów, za to w dieslach łykają nawet 500 Nm dlatego je z benzyn wycofali
za to w przygotowaniu jest Fiesta st 240KM w 4x4 do tego mondeo 2.0tdci biturbo 4x4 -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Jeśli taka Fiesta wyjdzie to biorę w ciemno, zawita druga FiST na placu
![]() -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
ośka z 1.6 230-250KM z dużym hamulcem, szperą i paroma innymi gadżetami na 100%, 4x4 nie potwierdzone
tak jak ja czekam na Fokę 3 RS jeśli nie wyjdzie w 4x4, to chyba z bólem serca przesiądę się z S3 albo z bólem kieszeni na A45 -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
User Dołączył: Sat, 19 April 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Szukam auta, którym zastąpiłbym Hondę S2000 -> musi być przede wszystkim minimalnie bardziej praktyczne, całoroczne i lepiej spisywać się na trasie (główny zarzut do eSki to absurdalnie krótka skrzynia i hałas soft topu powyżej 140 km/h) -> jednym słowem potrzebuję niedużego auta, które przede wszystkim da frajdę kierowcy ale czasem pozwoli w miarę wygodnie pojechać w trasę. Wiem że FWD nie zastąpi RWD ale szukam czegoś co będzie w miarę szybkie w realnym świecie na ulicy a nie na torze, na który pojadę może raz do roku.
Bardzo poważnie rozważam zakup Fiesty ST. Czy są na forum użytkownicy tego samochodu, którzy skłonni byli by podzielić się swoimi wrażeniami z eksploatacji? Jak auto zachowuje się przy prędkościach autostradowych? Jakieś typowe usterki? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czy są jakieś wyjątkowo drogie części? Jak kształtuje się spalanie w różnych cyklach? Ogólnie interesują mnie ciekawe uwagi i obserwacje o tym aucie. -------------------- www.stormriders.pl
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
jak z każdym, są wyjątki, ale nie brałbym tej informacji pod uwagę, myślę że to jakiś przypadkowy fuckup fabryczny, skrzynie w Fordach od lat jeżdżą te same i nie ma z nimi problemów GCS, w takim razie sprawdzimy co te eco-boosty warte, możesz wypatrywać na trasie Kraków-Kocmyrzów, bo Twojego żółtka widuję często ![]() Jak będzie jechał spokojnie to ojciec, jak piecem, to najpewniej siostra ![]() ![]() Pozdr. -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
no sedana, to na pewno ujrzę
![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Jak auto zachowuje się przy prędkościach autostradowych? Jakieś typowe usterki? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czy są jakieś wyjątkowo drogie części? Jak kształtuje się spalanie w różnych cyklach? Ogólnie interesują mnie ciekawe uwagi i obserwacje o tym aucie. Ja jeżdżę nową ST od dokładnie roku czasu. Na autostradzie zachowuje się stabilnie ze względu na b.sztywne zawieszenie, jak auto segmentu oczko wyżej. Jest cicho do 180km/h. Na pewno dużo ciszej niż w S2k. Nie słyszałem o jakiś typowych usterkach, być może auto jest zbyt krótko na rynku by coś więcej stwierdzić, ae bazując na opiniach z USA i UK auto ma opinię niezawodnego. Silnik również podobno znosi dużo, skrzynia to Getrag, więc też powinno być ok. Ceny części jak dla każdego Forda. Wiadomo, że tarcze, klocki droższe niż do zwyczajnej Fiesty, ale nie jest to duża różnica. Spalanie średnie przy zwyczajnej jeździe w cyklu mieszanym to 7,5l/100km. Przy ostrej jeździe ciężko przekroczyć 10l. Na trasie można zejść i do 6l ![]() Zawieszenie jest sztywne, ale fabryczne fotele Recaro są naprawdę wygodne i głębokie. Na zakrętach świetnie spelniają swoją funkcję. Silnik ciągnie mocno od samego dołu. Przy 4tyś ożywa się jeszcze bardziej i nie czuć by tracił tchu nawet przy odcince. Na ulicy jedzie się bardzo przyjemnie bo moc jest w kazdym zakresie. Podoba mi się układ kierowniczy, jest bardzo bezpośredni (2,3 obrotu od skrajnych położeń). Układ jezdny po ogarnięciu daje duże możliwości. Może ukł. jezdny nie należy do b.przyczepnych, bo auto lubi merdać tyłem, ale daje duże poczucie tego co dzieje się na kołach. Świetnie słucha sę wsystkich poleceń, bardzo łatwo spowodować nadsterowność, lub ją zneutralizować i niekoniecznie są do tego potrzebne sztuczki z "lewą nogą". -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie szybkie pytanie- jaki olej lać do takiego eco-boosta 1.6 182KM? Rocznik 2011, przebieg 59k km...
-------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
5w20 albo 5w30
ja leję Millersa EE z NANO -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Ja też leję 5w20.
-------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
do 1.6eb 150/160KM 5w20
do 182KM (zazwyczaj mają tak naprawdę ok. 190KM +) 5w30 -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
Skoro dyskusja toczy się w temacie Fiesty, to ja polecę jej rywala, czyli 208 GTi. Ujeżdżam taką sztukę od lutego i jestem zachwycony. W porównaniu z Fordem jest nieco mniej sportowa, ale ma szereg innych zalet, dzięki którym jest o klasę lepszym DD:
- komfort - to po prostu najlepsze auto na co dzień w tym segmencie, ma świetnie zestrojony zawias na nasze drogi, wciąż prowadzi się jak na HH przystało, ale nie wymaga wyrzeczeń podczas codziennej jazdy po bułki; - wnętrze - świetnie stylizowany kokpit, wysoka jakość i garść smaczków uprzyjemniających życie (mini kierownica, obszyta skórą deska, szklany dach, hi-fi JBL, porządny i nowoczesny ekran dotykowy etc.); - prezencja - to już kwestia gustu, ale o ile Fiesta wygląda zadziornie, to 208 też ma pazur, ale jest przy tym dużo subtelniejsze, wręcz eleganckie (moim zdaniem Ford jest na tyle krzykliwy, że niektórzy kierowcy mogą wyglądać w nim nieco groteskowo, tymczasem z Peugeotem nie ma tego problemu); - cichociemność ![]() Podsumowując, jeśli szuka się szybkiego malucha na co dzień, to GTi jest o wiele lepszą propozycją. Samo auto jest nowocześniejsze, kokpit nie wygląda jak tania wieża stereo, do tego świetny wygląd i komfort podróżowania. Projekt i wykonanie wnętrza sprawia, że ma się wrażenie obcowania z produktem wyższej klasy, niż de facto ma to miejsce w rzeczywistości. To bardzo subiektywne odczucia, ale dla mnie jest to właśnie owe mityczne "premium" - wszystko wydaje mi się dopieszczone i przemyślane. Co nie znaczy, że z sensem - no ale ja bardzo sobie cenię awangardę ![]() No ale jeśli komuś zależy na czystej i surowej frajdzie z jazdy, a także mieszka niedaleko toru, to Fiesta zapewne sprawdzi się znacznie lepiej. Dlatego mieszkańcom wielkopolskiego i kieleckiego poleciłbym raczej Forda, pozostałych rodaków odsyłam do Francuzów ![]() -------------------- 208 GTi Blanc Nacré
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Wnętrze w 208 GTI wygląda ciekawiej niż w Fieście ST. To fakt, ale przesiadałem się z dużo bardziej spartańskiego auta, więc tutaj i tak mam wrażenie luksusu
![]() Dodam tylko, że na korzyść Fiesty przemawia ilość pakietów od Pumaspeed, Revo, Mountune, Cobb itd. Za różnicę w cenie między 208GTI, a ST robisz w Fieście 240-250KM po podstawie czyli IC/dolot/wydech/program. Takie auto robi 13,7s na 400m. Po gwarancji obowiązkowy mod ![]() Drugi filmik już na hybrydowym turbo, pakiet 300KM. Jestem ciekaw jak wygląda wytrzymałość silnika Peugeota w stosunku do Ecoboosta. Zarówno Pumaspeed jak i ATP wypowiadają się o 1.6EB stosunkowo pochlebnie. "Pumaspeed can take the 1.6 T EcoBoost motor past 350 bhp with additional custom products such as tubular manifolds and GTX 2867 Turbochargers. We believe the engine internals are suited to run up to 1.5 - 1.8 bar boost and 325 - 350 bhp without compromising engine life. After 340 bhp mark we advise the use of suitable piston and rod combinations for longevity'' -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Jezdziłem i Fiestą ST i często jeżdzę 208 GTI i mimo że Fiesta jest klasą samą w sobie, prowadzi się fenomenalnie i rozpędza się całkiem przyzwoicie, to wybrałbym 208 GTI na DD.
Wykoanie, detale, stylistyka, zegary, kierownica, wszystko w 208 GTI wygląda na klase wyżej. Spalanie 7-8 litrów przy normalnej/dynamicznej jezdzie. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
208 GTi ma lepiej wykonane wnętrze, ale mniej wyzywająca prezencje zewnętrzną... Kwestia gustu. No i Fiesta jest tańsza.
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 December 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Kojarzy ktoś może właściciela niebieskiej ST z Konina na rejestracji WI 4020V? Ogłoszenie zniknęło zanim spisałem numer telefonu, a chciałem się jej bliżej przyjrzeć ->
http://otomoto.pl/oferta/ford-fiesta-st-sa...l-ID6y3Cin.html Pod rejestracją na naklejki Domcar'u ale gość z tego salonu z którym wczoraj rozmawiałem nie kojarzył tego auto. :-/ |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Ogłoszenie było na forum?
-------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 06:50 |