Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> TrackDay pytania organizacyjne, czyli co i z czym zabrać na trening
Gray Fox
post Thu, 21 Mar 2013 - 12:36
Post #21


Rookie
Dołączył: Mon, 18 March 2013





Płyn jest świerzy póki co tak myślę, a przynajmniej przeszedł pozytywnie badanie przed zimą, nad następną wymianą zastanowie się nad czymś lepszym, tylko czy płukanie układu mam zrobić sobie sam czy wykona standardowo każdy majster czy mam szukac lepszego serwisu, ostatnio dałem do płukania i wyczyszczenia układ wspomagania bo wydawało mi się że ciężko działa a teraz jak patrze w zbiorniczek to czarno znowu, więc z tym płukaniem średnio im poszło chyba i sam się za to zabiorę chyba dry.gif

Co do zacisków z 330Ci podejdzie rozstaw śrub P&P na zwrotnice? I w jaką to felgę wchodzi, bo 15" na zime chyba nie założe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Mar 2013 - 12:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
matteusz
post Thu, 21 Mar 2013 - 15:42
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(mAbZ @ Thu, 21 Mar 2013 - 10:04) *
To źle myślałeś. DOT 3 jest zalewane fabrycznie do większości aut, w tym usportowionych.

Początkujący kierowca i tak hamuje za wcześnie i za słabo.
Rundki jak pisałem po 15-20 minut i DOT 3 styknie, byle nie był stary.
DOT4 jest tylko o jakieś 10% lepsze.

Temperatura wrzenia płynu nowego dla DOT3 to min. 205C, dla DOT4 min. 230C, płynu zawodnionego odpowiednio 140 i 155C. Twoim zdaniem usportowione auta są zalewane płynem o najgorszych parametrach? laugh.gif Może jeszcze mi powiesz, że też jeździsz na DOT3? Musisz koniecznie uświadomić wszystkich, którzy inwestują w Motula RBF i pochodne.

Gray Fox, hebel z 330i to będzie ciężko nawet w 16" upchnąć, jest nawet o tym temat na forum.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 21 Mar 2013 - 15:52
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Czy ja pisałem że DOT 3 jest najlepsze? Przestań się czepiać słówek mądralo!

Jak Gray Fox pierwszy raz zrobi parę krótkich rundek na DOT 3 to NIC mu się nie stanie- o to chodzi!


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Thu, 21 Mar 2013 - 15:59
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Ja nie mówię, że na DOT3 auto na pierwszym dohamowaniu spuchnie, ale jaki jest sens wymieniać płyn na DOT3? Chyba zalanie jakiegoś porządnego DOT4 jak ATE Typ 200 itp. to nie jest jakaś mega kosztowna impreza. Na Dębicy Navigator też można jeździć po torze, ale po co? No i gdybyś mógł to napisz jakie seryjnie usportowione auta są zalewane DOT3.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 21 Mar 2013 - 16:04
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Nie pisałem nic o WYMIENIANIU na DOT 3, przestań zmyślać i tracić mój czas.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Thu, 21 Mar 2013 - 16:07
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Ja się poddaję. Widzę, że te auta zalewane DOT3 to jakaś wiedza tajemna, której nie możesz zdradzić. EOT z mojej strony, jak ktoś chce to może sobie nawet R3 zalać.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gray Fox
post Thu, 21 Mar 2013 - 16:54
Post #27


Rookie
Dołączył: Mon, 18 March 2013





mABZ chodziło o to że jak mam teraz DOT3 to na pierwsze próby mi starczy a nie że mam zmienić teraz na DOT3 wink.gif zmienię na DOT4 przy najbliższym serwisie razem z olejem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 21 Mar 2013 - 23:03
Post #28


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Gray Fox @ Thu, 21 Mar 2013 - 13:36) *
Co do zacisków z 330Ci podejdzie rozstaw śrub P&P na zwrotnice? I w jaką to felgę wchodzi, bo 15" na zime chyba nie założe?


Przeszukaj podforum BMW, ale o ile dobrze pamiętam, to zacisk zostaje ten sam, zmieniasz tylko jarzmo. 325 zwykle 17", może jakaś specjalna 16" wejdzie, nie wiem. 300 -- 16", 280 -- 15". Musisz wybrać: albo lepszy hamulec, albo tańsza opona smile.gif

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 29 Mar 2013 - 22:32
Post #29


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Heble daj przód 330d/i (p&p)a tył z 328 styka, trza tylko kupić klocki DS2500 smile.gif O 16 z przodu zapomnij raczej, ja mam inne zwrotnice i nawet z 8x16 ET13 haczyły przy skręcie. Ale nie demonizowałbym, nawiewy na tarcze i te z oryginalne 288mm z przodu też dadzą radę jak mają zacne klocki. Nie zapomnij zabrać linki do holowania i haczyka na pojeżdżawkę wink.gif A płyny typu RBF sobie podaruj, chyba że chcesz zmieniać co sezon, lepiej zainwestuj w SRF, to działa (poczytaj o zmianie charakterystyki wraz z zawartością wody i zużyciem).


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Sat, 30 Mar 2013 - 08:17
Post #30


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





CYTAT(k11 @ Thu, 21 Mar 2013 - 23:03) *
Przeszukaj podforum BMW, ale o ile dobrze pamiętam, to zacisk zostaje ten sam, zmieniasz tylko jarzmo. 325 zwykle 17", może jakaś specjalna 16" wejdzie, nie wiem. 300 -- 16", 280 -- 15". Musisz wybrać: albo lepszy hamulec, albo tańsza opona smile.gif

r.


przy tarczach 325mm zacisk nie zostaje ten sam aby wsadzic te tarcze do e36 na przód musisz kupic cały komletny zacisk i żadne 16" na to nie wejdzie, zasisk moze zostac ten sam ale przy taczach 300mm z e46 320d,325i,328i polift wtedy wystaczy zmnienić same jarzma i na te hamulce pasują nawet niektóre 15".dobrą opcją są tez tylne hamulce z tych modeli poliftowych 294mm przy których bez problemu działa seryjny reczny i wchodzi 15", przy tyle z e46 330 o srednicy 320mm reczny juz nie bedzie działał,seryjne wentylowane z e36 328i tez dają rade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 30 Mar 2013 - 12:10
Post #31


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





OK, nie w Moskwie, tylko w Leningradzie i nie rozdają Wołgi, tylko kradną rowery. Douczyłem się. Niektóre 16" (np. Compomotive) wchodzą na 330mm, ale przy zacisku wielotłoczkowym

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Sat, 30 Mar 2013 - 16:29
Post #32


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





dokładnie,to czyfelgi 16" wejdą na wieksze hamulce zależy w 90% od zacisku.325mm na seryjnym zacisku z e46 tylko 17"
niebawem znajomemu do e36 328i(swapowanego) bedziemy zakładac hamulce 325mm przod i 294mm tył na standradowych zaciskach z e46 tak aby działał seryjny ręczny obecnie ma 286mm przód i 280mm niewentylowane tył, zobaczymy o ile sie hamulec poprawi...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Sat, 30 Mar 2013 - 18:15
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





odpowiednie 16'' wchodzą do E36 m3. jezdzilem na takich w zime. wiec na hebel z e46 tez pewnie wchodza



do seryjnej opony, czy słabego semi nie zmieniałbym hamulcy.. .tylko plyn i klocki na odpowiednie. w zupelnosci to wystarczy


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Sun, 31 Mar 2013 - 08:05
Post #34


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





do m3 niektóre 16" wejdą bo m3 mają inne zwrotnice niz zwykłe e36 i zacisk ma troche inny kształt niz ten z e46. jest tu na forum gdzies temat hamulców do e36 gdzie komus udał sie wsadzic jakies 16" na 325mm z e46 ale musiał szlifowac zacisk...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saron22
post Sat, 05 Oct 2013 - 00:19
Post #35


User
Dołączył: Wed, 20 August 2008





Na hample 325mm z E46330 felgi 16" nie wchodza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gray Fox
post Thu, 21 Nov 2013 - 12:25
Post #36


Rookie
Dołączył: Mon, 18 March 2013





Mam wieści z pierwszych szybszych pojeżdzawek smile.gif 5 prób po ok 2 minuty, wszystkie podzespoły wytrzymały i nic im się nie stało, tarcze co prawda po każdym okrążeniu fioletowe ale jak patrzyłem na STI obok to miały tak samo tongue.gif Hamulce spisywały się dobrze, hamowałem najmocniej i najpóźniej jak się dało aż do lekkich popiskiwań przodu.
Co do opon CCSC2 to chyba są mega twarde bo na pierwszym okrążeniu to nawet zapiszczeć nie chciały tylko się zaraz ślizgały ale było rano, mgła, 5°C, lekka wilgoć to może normalne, przy wjeździe na mokre nie reagowały na skręt powiedzmy niecałe 180° i przy wyjeździe już na suche podobnie aż nie zrobiło się idealnie sucho.
Dopiero przy ostatnich okrążeniach udało się trochę popiskiwać przy dohamowaniu i mocnym nawrocie ale może się lekko dogrzały albo tor był rozjeżdżony bardziej przez Subaryny i mniej wilgotny wink.gif zużycia dosłownie zero.
Jedyne co było nie fajne to chyba pompa oleju złapała powietrze i zaczął chodzić jak diesel ale po 5 minutach mu przeszło a już się bałem że Vanos się posypał.
Dobrze jak na moje oko spisały sie za to tylne 235/45/17 chińskie Goodride bo to wielosezon więc bardziej miękkie są chyba lecz pierwsze okrążenia trochę mną miotało. Na oku mam na tył używki Pirelli Pzero Rosso 245/40/17 myśle że to lepsza opcja na co dzień.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 21:41