Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> a4 1.8t 163 vs 180 vs 190 ps róznice, b6
casej
post Wed, 13 Mar 2013 - 00:26
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





znajomy ma zamiar kupić a4 b6 1.8t

163ps
180ps
190ps

jakie są róznice w budowie silnika bądz osprzętu ? czy to poprostu rózni się programem? (w co wątpię)
z tego co wiem 163 nie wychodziły quattro?
190ps jest strasznie mało

jakies sugestie odnośnie tego silnika (wydaje mi się że to jest najlepsza opcja do takiej furmanki? )

za wszelkie porady z góry dziękuję

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 13 Mar 2013 - 00:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mabrothrax
post Wed, 13 Mar 2013 - 06:51
Post #2


User
Dołączył: Mon, 19 November 2012





190 konna wersja ma oznaczenie BEX i posiada turbo K03-073 które jest nazywane "małym k04". Ma wirnik ciut większy niż k04-015. Wtryski 320cc przy 3barach, więc zasadniczo jest najbardziej rozwojowy na seryjnym osprzęcie niż reszta.


--------------------
20VT Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yobwok
post Wed, 13 Mar 2013 - 09:43
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 10 December 2008
Skąd: stw





Wszystkie wychodziły z quattro. W B6 masz 150km, 163km i 190km. Różnią się programem i osprzętem.
Bardzo przyjemne silniki, podatne na tuning, bezawaryjne.
Jak to zawsze bywa najlepszy będzie ten w najlepszym stanie.
Na a4-klub masz pełne info na ten temat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Słonik
post Wed, 13 Mar 2013 - 09:53
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2010
Skąd: Łowicz





Dokladnie to 150[AVJ[, 163 i 193KM[BEX].
Jeszcze byly 170KM [AMB].


--------------------
B4 Competition quattro 1.8 20VT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lwampir
post Wed, 13 Mar 2013 - 16:54
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 August 2012





Jak papuga powtórzę to co wyczytałem smile.gif

AVJ w B6 - 150KM
1x SMIC (intercooler w nadkolu po stronie kierowcy)
wtryski 0280156065 252 cc/min przy 3bar 12.0 ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 280cc
turbo k03-005 lub k03-029
Inny numer tarczy docisku sprzęgła niż w mocniejszych modelach (czyżby słabszy?)


BFB w B6 -163KM
1x SMIC (intercooler w nadkolu po stronie kierowcy)
wtryski 0280156065 252 cc/min przy 3bar 12.0 ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 280cc
turbo k03-005 lub k03-029


AMB (wersja tylko na USA) podniesiona moc softem względem BFB do 170KM
1x SMIC (intercooler w nadkolu po stronie kierowcy)
wtryski 0280156065 252 cc/min przy 3bar 12.0 ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 280cc
turbo k03-029 (baaardzo żadko k03-073)

BEX w B6 -190KM
2x SMIC ( w obydwu nadkolach są intercoolery)
wtryski 0280156061 289cc/min przy 3 bar 12.0 Ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 320cc
Inny numer dwumasu niż poprzednie modele

Wersja 180KM występowała w B5 - AJL

Różnice pomiędzy sprężarkami

K03-005 aka K03 Specs:
Compressor: 36/50
Turbine: 36/45

K03-029 aka K03S Specs:
Compressor:36/50
Turbine: 40/45

K04-015 Specs:
Compressor: 38/51
Turbine: 42/46

K03-073 Specs:
Compressor: 38/51
Turbine: 40/45



Generalnie kupując AVJ,BFB,AMB montujesz TIP, downpipe, wtryski z BEX softem zrobisz ok 200KM ale w gorące dni będzie to słabiej jechało.
Aby zrobić więcej to zmiana turbiny i obowiązkowo FMIC.

Do wersji BEX TIP, downpipe oraz mocniejsze wtryski np 380cc lub 440cc przy 4 barach i może 220KM się uda zrobić na PB98.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Wed, 13 Mar 2013 - 18:47
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





dzieki wielkie chłopaki biggrin.gif

czyli jesli chciało by się uzyskac granice 250-270ps to tak czy siak trzeba zmieniać osprzęt na inny niezaleznie jaka wersię silnikową mamy.... z tym że w BEX jest coś mocniejsze sprzęgło? ciekawe czy dawało by radę w granicach 250ps a myslę że powinno

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontra
post Wed, 13 Mar 2013 - 18:50
Post #7


User
Dołączył: Mon, 03 May 2010
Skąd: Białystok





CYTAT(Mabrothrax @ Wed, 13 Mar 2013 - 06:51) *
190 konna wersja ma oznaczenie BEX i posiada turbo K03-073 które jest nazywane "małym k04". Ma wirnik ciut większy niż k04-015. Wtryski 320cc przy 3barach, więc zasadniczo jest najbardziej rozwojowy na seryjnym osprzęcie niż reszta.

ile samym programem w BEX wyjdzie koni mniej więcej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 13 Mar 2013 - 19:15
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





wiesc niesie ze ponad 210


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rapix
post Thu, 14 Mar 2013 - 11:32
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie)





nie wszystkie wersję mają skrzynie 6 biegową na pewno bex ją ma nie wiem jak słabsze


--------------------
Pozdrawiam Rapix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turpik
post Fri, 15 Mar 2013 - 14:02
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 10 March 2009





w slabszych byly zakladane tez i 5 biegowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sat, 16 Mar 2013 - 17:15
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





jak by nie patrzeć najlepiej opłaca się raczej BEX
tylko teraz znajdzi bobry egzemplarz nie w automacie sad.gif
ciężka sprawa. jak byście mieli cos godnego polecenia byłbym wdzięczny wink.gif

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolLbn
post Fri, 24 Jan 2014 - 11:19
Post #12


Rookie
Dołączył: Fri, 24 January 2014





witam wszystkich smile.gif mam takie pytanie czy nie wiecie jak to jest z dwumasem od wersji 150 konnej do mocniejszych? mianowicie do AMB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Fri, 24 Jan 2014 - 14:25
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





CYTAT(casej @ Sat, 16 Mar 2013 - 19:15) *
jak by nie patrzeć najlepiej opłaca się raczej BEX
tylko teraz znajdzi bobry egzemplarz nie w automacie sad.gif
ciężka sprawa. jak byście mieli cos godnego polecenia byłbym wdzięczny wink.gif

pozdro

I dobry automat w egzemplarzu, uważaj multitronic omijać z daleka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubos21
post Fri, 24 Jan 2014 - 16:14
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 June 2010
Skąd: Mogilno





AVJ ma takie same sprzęgło jak 2.0 ALT, BEX i AMB ma inne przynajmniej w serii, czy zamiennie pasują nie wiem, co do dwumasy nie porównywałem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Thu, 20 Feb 2014 - 12:24
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





A czy sa roznice w podwoziu? Typu hamulce, inne elementy zawieszenia, itd?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kaisers
post Mon, 24 Feb 2014 - 21:30
Post #16


Rookie
Dołączył: Thu, 20 February 2014
Skąd: Berlin





Podczepie pytanko. Na ile trzeba krecic A4 B6 1,8 quattro aby mialo ponizej 6 sek. do setki i jakie sa tego koszta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lwampir
post Mon, 24 Feb 2014 - 22:07
Post #17


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 August 2012





Różnice w podwoziu nie zależn od mocy a od samego doboru wyposarzenia.
O ile się nie mylę to ...
Sa rozne wersje zawiechy:
1BA - komfortowe
1BE - obniżone 20mm
1BV - obniżone 30mm i utwardzone
1BE i 1 BV można spotkać w wersjach S-line, ale na allegro 95% to sline z samym znaczkiem za 10zł smile.gif

Przy sline jest tez grubszy drążek stabilizatora z tylu. Zamiast 16mm jest 18mm. Nie pamiętam jak jest z przodu.

Hamulce wystepuja w wersji 288przod i 245 tyl, ale chyba BEX i wersja V6 3.0 ma 312mm przod i 255mm tył. Hamulce można zmienić w prosty sposób wymieniając tylko same jarzma. Wiem, bo sam mam właśnie 312 i 255.

Na ile trzeba krecic? To zależy jaką wersję B6 1.8T bo jak masz sedana na biedaku bez dobrego wyposarzenia, które swoje waży o pewnie się zamkniesz w okolicy 1500kg. Mój Avant B6 1.8TQ z grzanymi i elektrycznymi dupami na 17tkach, zatankowany z zapasowka wazy 1700kg.

200kg to spora roznica, ale załóżmy, że masz 1500kg to obstawiam, ze trzeba ponad 250km na dobrym niutonie.
Taka moc możliwa jest na hybrydzie k03s/k4 od 1500zł
Jak nie masz BEX tylko AVJ,AMB BFB to obowiązkowo dochodzi FMIC - 1500zł?
Zmiany w wydechu - dobry down pipe do rozwidlenia przy tłumiku srodkowym - 1000zł?
nowe wtryski 440cc - 800zł lub jakies uzywki z wersji BAM, albo volvo z allegro ok 400zł
dobry dolot (TIP) - 400zł?
strojenie - 1500zł?

Przy okazji pewnie okaze się że silnik trzeba doprowadzić do ładu i wymienić DV- 150zł, N75- 350zł, przepływke - 450zł, sondę lamba - 150zł, odmę - 120zł, świece 200zł, poduszki silnika 400zł bo pewnie siądą zaraz po programie oraz.... sprzęgło smile.gif Na biedzie sprzęgło od 1.9tdi (AWX) 600zł powinno wystarczyć jak nie będziesz strzelał.

Jak to zrobisz to powinno być w okolicach 6s, ale żeby mieć na 100% poniżej to tylko większe turbo np. Td04/Td05, albo k04 TFSI, ale wtedy dochodzi spawanie kolektora lub jego dostosowanie oraz przewody olejowe i wodne. Ceny chyba zaczynają się od 4000zł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Tue, 25 Feb 2014 - 11:57
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





O i to jest konkretna odpowiedź smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
microlot
post Tue, 25 Feb 2014 - 12:24
Post #19


Super User
Dołączył: Tue, 17 October 2006
Skąd: wawa





Podłącze się...
Iwampir w jaki sposób sprawdzić jakie zawieszenie jest w samochodzie? Mam takie 1.8 T BFB S-line ale nie z allegro wink.gif
W książce serwisowej mam wlepkę na pierwszej stronie z nr VIN, kod silnika i duuuużo 3 cyfrowych oznaczeń - kodów wyposażenia zapewne.
Miedzy innymi jest w nich 1BV czyli mam -30mm +utwardzenie? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychu
post Tue, 25 Feb 2014 - 14:28
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 09 March 2006





CYTAT(microlot @ Tue, 25 Feb 2014 - 14:24) *
Podłącze się...
Iwampir w jaki sposób sprawdzić jakie zawieszenie jest w samochodzie? Mam takie 1.8 T BFB S-line ale nie z allegro wink.gif
W książce serwisowej mam wlepkę na pierwszej stronie z nr VIN, kod silnika i duuuużo 3 cyfrowych oznaczeń - kodów wyposażenia zapewne.
Miedzy innymi jest w nich 1BV czyli mam -30mm +utwardzenie? smile.gif


masz wink.gif

można jeszcze sprawdzić kropki na sprężynach


--------------------
www.facebook.com/rotiformpolska
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 21:50