![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
znajomy ma zamiar kupić a4 b6 1.8t
163ps 180ps 190ps jakie są róznice w budowie silnika bądz osprzętu ? czy to poprostu rózni się programem? (w co wątpię) z tego co wiem 163 nie wychodziły quattro? 190ps jest strasznie mało jakies sugestie odnośnie tego silnika (wydaje mi się że to jest najlepsza opcja do takiej furmanki? ) za wszelkie porady z góry dziękuję pozdro |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 19 November 2012 ![]() |
190 konna wersja ma oznaczenie BEX i posiada turbo K03-073 które jest nazywane "małym k04". Ma wirnik ciut większy niż k04-015. Wtryski 320cc przy 3barach, więc zasadniczo jest najbardziej rozwojowy na seryjnym osprzęcie niż reszta.
-------------------- 20VT Quattro
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 December 2008 Skąd: stw ![]() |
Wszystkie wychodziły z quattro. W B6 masz 150km, 163km i 190km. Różnią się programem i osprzętem.
Bardzo przyjemne silniki, podatne na tuning, bezawaryjne. Jak to zawsze bywa najlepszy będzie ten w najlepszym stanie. Na a4-klub masz pełne info na ten temat. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Dokladnie to 150[AVJ[, 163 i 193KM[BEX].
Jeszcze byly 170KM [AMB]. -------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 August 2012 ![]() |
Jak papuga powtórzę to co wyczytałem
![]() AVJ w B6 - 150KM 1x SMIC (intercooler w nadkolu po stronie kierowcy) wtryski 0280156065 252 cc/min przy 3bar 12.0 ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 280cc turbo k03-005 lub k03-029 Inny numer tarczy docisku sprzęgła niż w mocniejszych modelach (czyżby słabszy?) BFB w B6 -163KM 1x SMIC (intercooler w nadkolu po stronie kierowcy) wtryski 0280156065 252 cc/min przy 3bar 12.0 ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 280cc turbo k03-005 lub k03-029 AMB (wersja tylko na USA) podniesiona moc softem względem BFB do 170KM 1x SMIC (intercooler w nadkolu po stronie kierowcy) wtryski 0280156065 252 cc/min przy 3bar 12.0 ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 280cc turbo k03-029 (baaardzo żadko k03-073) BEX w B6 -190KM 2x SMIC ( w obydwu nadkolach są intercoolery) wtryski 0280156061 289cc/min przy 3 bar 12.0 Ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 320cc Inny numer dwumasu niż poprzednie modele Wersja 180KM występowała w B5 - AJL Różnice pomiędzy sprężarkami K03-005 aka K03 Specs: Compressor: 36/50 Turbine: 36/45 K03-029 aka K03S Specs: Compressor:36/50 Turbine: 40/45 K04-015 Specs: Compressor: 38/51 Turbine: 42/46 K03-073 Specs: Compressor: 38/51 Turbine: 40/45 Generalnie kupując AVJ,BFB,AMB montujesz TIP, downpipe, wtryski z BEX softem zrobisz ok 200KM ale w gorące dni będzie to słabiej jechało. Aby zrobić więcej to zmiana turbiny i obowiązkowo FMIC. Do wersji BEX TIP, downpipe oraz mocniejsze wtryski np 380cc lub 440cc przy 4 barach i może 220KM się uda zrobić na PB98. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
dzieki wielkie chłopaki
![]() czyli jesli chciało by się uzyskac granice 250-270ps to tak czy siak trzeba zmieniać osprzęt na inny niezaleznie jaka wersię silnikową mamy.... z tym że w BEX jest coś mocniejsze sprzęgło? ciekawe czy dawało by radę w granicach 250ps a myslę że powinno pozdro |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 03 May 2010 Skąd: Białystok ![]() |
190 konna wersja ma oznaczenie BEX i posiada turbo K03-073 które jest nazywane "małym k04". Ma wirnik ciut większy niż k04-015. Wtryski 320cc przy 3barach, więc zasadniczo jest najbardziej rozwojowy na seryjnym osprzęcie niż reszta. ile samym programem w BEX wyjdzie koni mniej więcej? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
wiesc niesie ze ponad 210
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie) ![]() |
nie wszystkie wersję mają skrzynie 6 biegową na pewno bex ją ma nie wiem jak słabsze
-------------------- Pozdrawiam Rapix
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 March 2009 ![]() |
w slabszych byly zakladane tez i 5 biegowe
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
jak by nie patrzeć najlepiej opłaca się raczej BEX
tylko teraz znajdzi bobry egzemplarz nie w automacie ![]() ciężka sprawa. jak byście mieli cos godnego polecenia byłbym wdzięczny ![]() pozdro |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 January 2014 ![]() |
witam wszystkich
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno ![]() |
AVJ ma takie same sprzęgło jak 2.0 ALT, BEX i AMB ma inne przynajmniej w serii, czy zamiennie pasują nie wiem, co do dwumasy nie porównywałem
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
A czy sa roznice w podwoziu? Typu hamulce, inne elementy zawieszenia, itd?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 20 February 2014 Skąd: Berlin ![]() |
Podczepie pytanko. Na ile trzeba krecic A4 B6 1,8 quattro aby mialo ponizej 6 sek. do setki i jakie sa tego koszta?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 August 2012 ![]() |
Różnice w podwoziu nie zależn od mocy a od samego doboru wyposarzenia.
O ile się nie mylę to ... Sa rozne wersje zawiechy: 1BA - komfortowe 1BE - obniżone 20mm 1BV - obniżone 30mm i utwardzone 1BE i 1 BV można spotkać w wersjach S-line, ale na allegro 95% to sline z samym znaczkiem za 10zł ![]() Przy sline jest tez grubszy drążek stabilizatora z tylu. Zamiast 16mm jest 18mm. Nie pamiętam jak jest z przodu. Hamulce wystepuja w wersji 288przod i 245 tyl, ale chyba BEX i wersja V6 3.0 ma 312mm przod i 255mm tył. Hamulce można zmienić w prosty sposób wymieniając tylko same jarzma. Wiem, bo sam mam właśnie 312 i 255. Na ile trzeba krecic? To zależy jaką wersję B6 1.8T bo jak masz sedana na biedaku bez dobrego wyposarzenia, które swoje waży o pewnie się zamkniesz w okolicy 1500kg. Mój Avant B6 1.8TQ z grzanymi i elektrycznymi dupami na 17tkach, zatankowany z zapasowka wazy 1700kg. 200kg to spora roznica, ale załóżmy, że masz 1500kg to obstawiam, ze trzeba ponad 250km na dobrym niutonie. Taka moc możliwa jest na hybrydzie k03s/k4 od 1500zł Jak nie masz BEX tylko AVJ,AMB BFB to obowiązkowo dochodzi FMIC - 1500zł? Zmiany w wydechu - dobry down pipe do rozwidlenia przy tłumiku srodkowym - 1000zł? nowe wtryski 440cc - 800zł lub jakies uzywki z wersji BAM, albo volvo z allegro ok 400zł dobry dolot (TIP) - 400zł? strojenie - 1500zł? Przy okazji pewnie okaze się że silnik trzeba doprowadzić do ładu i wymienić DV- 150zł, N75- 350zł, przepływke - 450zł, sondę lamba - 150zł, odmę - 120zł, świece 200zł, poduszki silnika 400zł bo pewnie siądą zaraz po programie oraz.... sprzęgło ![]() Jak to zrobisz to powinno być w okolicach 6s, ale żeby mieć na 100% poniżej to tylko większe turbo np. Td04/Td05, albo k04 TFSI, ale wtedy dochodzi spawanie kolektora lub jego dostosowanie oraz przewody olejowe i wodne. Ceny chyba zaczynają się od 4000zł |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
O i to jest konkretna odpowiedź
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 October 2006 Skąd: wawa ![]() |
Podłącze się...
Iwampir w jaki sposób sprawdzić jakie zawieszenie jest w samochodzie? Mam takie 1.8 T BFB S-line ale nie z allegro ![]() W książce serwisowej mam wlepkę na pierwszej stronie z nr VIN, kod silnika i duuuużo 3 cyfrowych oznaczeń - kodów wyposażenia zapewne. Miedzy innymi jest w nich 1BV czyli mam -30mm +utwardzenie? ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 09 March 2006 ![]() |
Podłącze się... Iwampir w jaki sposób sprawdzić jakie zawieszenie jest w samochodzie? Mam takie 1.8 T BFB S-line ale nie z allegro ![]() W książce serwisowej mam wlepkę na pierwszej stronie z nr VIN, kod silnika i duuuużo 3 cyfrowych oznaczeń - kodów wyposażenia zapewne. Miedzy innymi jest w nich 1BV czyli mam -30mm +utwardzenie? ![]() masz ![]() można jeszcze sprawdzić kropki na sprężynach -------------------- www.facebook.com/rotiformpolska
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 21:50 |