Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ile wytrzyma CALIBRA TURBO ???
rafi
post Fri, 17 Jan 2003 - 19:20
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 January 2003
Skąd: Wodzisław Śl.





Mam pytanko:

Jest Calibra 2.0 TURBO , 204KM w seri ... w tej chwili ma około 260 KM i 360Nm ... a na turbince 1.3bara
W silniku nic (narazie) nie było wzmacniane ...

jak by tak zapodać jej NX ...

Ile by wytrzymała ???dodam ,że dostawała by BAARDZO MAŁO "strzałów" ...
Przykładowo tylko np. na zawody, itp.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 17 Jan 2003 - 19:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Darek
post Fri, 17 Jan 2003 - 20:21
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002





Skoro pytasz to sie troszke boisz o motorek - wiec po cholere chcesz wywalic pare tysiecy za cos co przyniesie ci nerwy ...i tylko paru sekund chwaly !!
Ja bym sobie odpuscil !!


Jak masz 260KM to i tak pewnie dwa razy w roku spotykasz szybszych na drodze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał Szulkin
post Fri, 17 Jan 2003 - 21:12
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Częstochowa





Może zamiast NX wzmocnij troche silnik(wprowadz jakieś modyfikacje) - bo jak piszesz jeszcze nic z nim niezrobiłeś. Dzięki temu uzyskasz troche stałej mocy i silnik ci dłuzej pożyje. Zestaw NX to ok:
Zestaw podstawowy - 3.650zł
Montaż - 500zł
Sterownik Minimax Digital - 1.891 zł
Sterownik Powermax Digital - 2.928zł
Dodatkowa butla 10L - 500zł
koszt gazu 50zł/kg

Za takie pieniadze to mozesz dosc podłubać silnik.


--------------------
MisiekSR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darek
post Fri, 17 Jan 2003 - 21:40
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002





CYTAT("Michał Szulkin":2tkiqe59)
Za takie pieniadze to mozesz dosc podłubać silnik.


Michal dobrze gada
Nie wierze by w Calibrze nie bylo czegos do roboty z biezacych spraw.

Nie zrozum mnie zle ,ale czesto "widuje" samochody z lysymi oponami, slizgajacym sie sprzeglem czy walacym sie zawieszeniem z rantami na tarczach ale za to ....NX jest na pokladzie!!!.
Kidys na jakims forum czytalem post goscia co mie wymienil oleju bo ...by mu braklo na uzupelnienie butli --- oj sa takie czerstwiaki na swiecie

Sa oczywiscie tez i inni - widzialem kiedys na jakims zlocie wlasnie Calibre co wygladala jak samochod dopiero co wyprowadzony od dealera - i tez miala jakies 280KM - malineczka

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Fri, 17 Jan 2003 - 22:55
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





Problemem Calibry Turbo jest bardzo slaba glowica. Nie wytrzyma ani mocniejszego dopompowania, ani mocniejszego nitro. O mocach ponad 260KM mozna spokojnie zapomniec. Same tloki i dol sa dosc mocne - sporo przyjma. W tej sytuacji jedna z mozliwosci jest dostosowanie mocniejszej glowicy z dwulitrowego Kadeta GSI. Wymaga to pewnej zabawy, ale jest do zrobienia i otwiera droge do duzych mocy.


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Fri, 17 Jan 2003 - 22:58
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





CYTAT("Lancisti":1iktamvs)
Problemem Calibry Turbo jest bardzo slaba glowica. Nie wytrzyma ani mocniejszego dopompowania, ani mocniejszego nitro. O mocach ponad 260KM mozna spokojnie zapomniec. Same tloki i dol sa dosc mocne - sporo przyjma. W tej sytuacji jedna z mozliwosci jest dostosowanie mocniejszej glowicy z dwulitrowego Kadeta GSI. Wymaga to pewnej zabawy, ale jest do zrobienia i otwiera droge do duzych mocy.


Myślisz o 2.0 8 czy 16V?, z kadetta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafi
post Sat, 18 Jan 2003 - 00:03
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 January 2003
Skąd: Wodzisław Śl.





CYTAT("Darek":8g75rk0v)
Skoro pytasz to sie troszke boisz o motorek - wiec po cholere chcesz wywalic pare tysiecy za cos co przyniesie ci nerwy ...i tylko paru sekund chwaly !!
Ja bym sobie odpuscil !!


Jak masz 260KM to i tak pewnie dwa razy w roku spotykasz szybszych na drodze


Troszke się boje... ale nie zapodam przecież +200KM
troszke z głową trzeba to zrobić....

260KM ??? ...z czasem człowiek czuje NIEDOSYT


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gul
post Sat, 18 Jan 2003 - 00:15
Post #8


Sutener Mocy
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z Mokotowa





CYTAT("Darek":gipiz66l)
czesto "widuje" samochody z lysymi oponami, slizgajacym sie sprzeglem czy walacym sie zawieszeniem z rantami na tarczach ale za to ....NX jest na pokladzie!!!.

Sorry... ale gdzie ty tak często spotykasz te auta?!? samych instalacji NX'a jeżdzi po Polsce z 25, może troche więcej, i wszystkie które znam jeżdżą w autach b. zadbanych(a co za tym idzie rekularnie serwisowanych), więc chyba zbytnio uogulniasz sporadyczne przypadki..


--------------------
VTG crew
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafi
post Sat, 18 Jan 2003 - 00:18
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 January 2003
Skąd: Wodzisław Śl.





pozatym mam "NA STOLE" drugi taki silniczek i właśnie tam będę wkładał GŁOWICE COSWORTH'a ...tak jak napisałeś Lancisti z kadeta ,lub z calibry , bo też tam taka występowała... a potem (w miare możliwości) zajmę sie resztą silnika

Jeżeli chodzi o moją CALI .... muszę Cię Darku zaskoczyć ... JEST jak najbardziej wporządku...

Nowe sportowe sprzęgło, nowe koło zamachowe,nowe tarcze ,nowy ukł.wydech.,prawie nowa zawiecha , dobre oponki...
Także sam widzisz , że przyszedł czas na NX

acha ...olej MOTUL wymieniany co 8 tys.

pozatym KAJMAN przekonał mnie do tego wynalazku

tak więc się powtórze :

ILE "KONIKÓW" WIĘCEJ WYTRZYMA TEN SILNIK ???

p.s.
pomijam kwestie głowicy... bo one rzeczywiście były do d..... , bardziej chodzi mi o "dół".

Dzięki za INFO [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img]


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafi
post Sat, 18 Jan 2003 - 00:29
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 January 2003
Skąd: Wodzisław Śl.





CYTAT("rafi":2mxrn2t3)
ILE "KONIKÓW" WIĘCEJ WYTRZYMA TEN SILNIK ???


chodzi o instalacje "DIRECT PORT SYSTEMS" i do wyboru 50-75-100-150-200KM ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darek
post Sat, 18 Jan 2003 - 00:41
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002





CYTAT("Gul":3iqkcama)
CYTAT("Darek":3iqkcama)
czesto "widuje" samochody z lysymi oponami, slizgajacym sie sprzeglem czy walacym sie zawieszeniem z rantami na tarczach ale za to ....NX jest na pokladzie!!!.

Sorry... ale gdzie ty tak często spotykasz te auta?!? samych instalacji NX'a jeżdzi po Polsce z 25, może troche więcej, i wszystkie które znam jeżdżą w autach b. zadbanych(a co za tym idzie rekularnie serwisowanych), więc chyba zbytnio uogulniasz sporadyczne przypadki..


Moze troche uogulnilem , a moze czsami jest to nalepka NX - ale czesto jest tak ze facio zamiast uzbierac na dobre opony i renowacje sprzetu to mysla o nowym walku i kutych tlokach

Jak widze nie dotyczy to Calibry Rafiego i chwala mu za to ,ale takie mam obserwacje na niektorych scigantach

Nawet Chojnacki kiedys pisal ze odmowil wykonanie GT zaczym ktos nie zmienil sobie "slikow" na normalne opony ..... nie wiem na ile to prawda ale w/g mnie jesli tak bylo to Pan Jacek zrobil dobrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Sat, 18 Jan 2003 - 01:15
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("rafi":i90hbtef)
pomijam kwestie głowicy... bo one rzeczywiście były do d..... , bardziej chodzi mi o "dół".


Tak "po bozemu" to dol wytrzyma do 300KM. Ale jak przyjmie nitro i ile wytrzyma - nie wiem. Nie cwiczylem. My dotad bardziej zajmowalismy sie bardziej tradycyjnymi sportami motorowymi (rajdy, wyscigi czy po prostu bardzo mocne wozki do szalenia po kretych drogach) i nitro nie znajdowalo sie w sferze zainteresowan. Problem z nitro polega na tym, ze spalanie jest szybsze niz przy turbodoladowaniu. To powoduje ze na turbo silnik moze przyjac np. 300KM - bo najwiekszy wzrost cisnienia jest okolo 90ATDC. Czyli maksymalne wykorbienie, minimalne sily "niszczacze" a jednoczesnie duzy moment na wale. Maksymalne cisnienie z nitro jest duzo wczesniej (generalnie za wczesnie, ale po to opoznia sie zaplon z nitro) co powoduje wzrost naprezen w ukladzie korbowym. Dlatego silnik ktory mogl przyjac 300KM z turbo, niekoniecznie przyjmie tyle z nitro. Poza tym pamietaj, ze nitro nie koniecznie rozwali silnik od pierwszego strzalu - jest takie zjawisko jak zmeczenie materialu.


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fazzy
post Sat, 18 Jan 2003 - 11:06
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("Michał Szulkin":p53cida8)
Może zamiast NX wzmocnij troche silnik(wprowadz jakieś modyfikacje) - bo jak piszesz jeszcze nic z nim niezrobiłeś. Dzięki temu uzyskasz troche stałej mocy i silnik ci dłuzej pożyje. Zestaw NX to ok:
Zestaw podstawowy - 3.650zł
Montaż - 500zł
Sterownik Minimax Digital - 1.891 zł
Sterownik Powermax Digital - 2.928zł
Dodatkowa butla 10L - 500zł
koszt gazu 50zł/kg

Za takie pieniadze to mozesz dosc podłubać silnik.

Michał.... dzwoni, ale nie wiemy w którym kościele. To co podałeś to ceny jakiegoś innego producenta, a nie NX'a........ Proszę zweryfikuj swoje źródło i nie podawaj fałszywych danych....


--------------------
FAZZY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fazzy
post Sat, 18 Jan 2003 - 11:16
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("Gulik":1j7r5xl4)
CYTAT("Darek":1j7r5xl4)

....Nie zrozum mnie zle ,ale czesto "widuje" samochody z lysymi oponami, slizgajacym sie sprzeglem czy walacym sie zawieszeniem z rantami na tarczach ale za to ....NX jest na pokladzie!!!.
Kidys na jakims forum czytalem post goscia co mie wymienil oleju bo ...by mu braklo na uzupelnienie butli --- oj sa takie czerstwiaki na swiecie
pozdr

Sorry... ale gdzie ty tak często spotykasz te auta?!? samych instalacji NX'a jeżdzi po Polsce z 25, może troche więcej, i wszystkie które znam jeżdżą w autach b. zadbanych(a co za tym idzie rekularnie serwisowanych), więc chyba zbytnio uogulniasz sporadyczne przypadki..

Przychylam się do pytania Gula.... prosze nie plećcie głupot bo aż płakać się chce... W Twoim regionie jeżdżą dwa samochody na NX'ie. Granatowy Fiat Croma jednego z dealerów NX'a i srebrne BMW 320i klienta. Szczerze mówiąć nie wiem gdzie jeździsz i gdzie widzisz te samochody, ale pamiętaj że naklejka to nie wszystko... Ostatnio ktoś mi powiedział że widział Trabanta z wielką naklejką NX'a na tylnej szybie. Niestety, żaden trabant faktycznie nie ma NX'a.... a szkoda..... Ciekawe co będzie się działo jak wyjdzie na ekrany F&F2.....


--------------------
FAZZY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darek
post Sat, 18 Jan 2003 - 13:39
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002





Faz -sprostowanie juz pisalem dwa posty od gory wiec .....poprostu przeczytaj

A co do NX to ja jeszcze znam Omege 3000i (staruszke) Megane 2.0 8V ...

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał Szulkin
post Sat, 18 Jan 2003 - 15:28
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Częstochowa





Ceny które podałem są to ceny zamieszczone w miesięczniku GT nr 10 (pażdziernik 2002). Mogą one bycć troszke nieaktualne. Jak wprowadziłem kogoś w błąd to sorry.


--------------------
MisiekSR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafi
post Sat, 18 Jan 2003 - 16:38
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 January 2003
Skąd: Wodzisław Śl.





CYTAT("rafi":2azz26t0)
CYTAT("rafi":2azz26t0)

ILE "KONIKÓW" WIĘCEJ WYTRZYMA TEN SILNIK ???

chodzi o instalacje "DIRECT PORT SYSTEMS" i do wyboru 50-75-100-150-200KM ...


acha ... w tej chwili mam swiece z RS2
ciepłota niższa o jeden stopień od seryjnych z CALIBRY (z powodu CHIPA)

-czy w przypadku NX ...będę musiał znaleźć jeszcze stopień zimniejsze ???
-co z zapłonem ???
-i co z paliwem ??? nie będzie go za mało ???

to tyle ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ibiza-man
post Sat, 18 Jan 2003 - 17:37
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: warszawa





Rafi,jak wygląda sprawa z napędem 4x4 w Cali ? Sypie sie coś ?
Słyszałem kilka opinii o tych napędach,ale nie wiem czy się sprawdzają.


--------------------
2e -> 123KM / 168Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
necro
post Sat, 18 Jan 2003 - 20:30
Post #19


User
Dołączył: Wed, 06 November 2002
Skąd: k/Radomia





Rafi ma ośke
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafi
post Sun, 19 Jan 2003 - 00:00
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 January 2003
Skąd: Wodzisław Śl.





CYTAT("ibiza-man":3bup8ne5)
Rafi,jak wygląda sprawa z napędem 4x4 w Cali ? Sypie sie coś ?
Słyszałem kilka opinii o tych napędach,ale nie wiem czy się sprawdzają.


ja mam "ośke" jak napisał NECRO ... kiedyś to była CALIBRA 2.0 16V...

ale napędy 4x4 w CALIBRACH są faktycznie baaardzo awaryjne...
...szkoda gadać


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 01:17