Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zimowe opony - ściaga w w prawo, nowe auto
Maxim555
post Mon, 25 Feb 2013 - 16:57
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Przejedź się i zobacz czy ta tarcza bardziej się grzeje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 25 Feb 2013 - 16:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kubik_CDTi
post Mon, 25 Feb 2013 - 17:50
Post #22


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Wszelkie woski zabezpieczające w okolicy wydechu się grzeją i śmierdzi tak wink.gif


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Tue, 26 Feb 2013 - 09:31
Post #23


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





W nowym samochodzie zaciski powinny chodzić OK, ale może być np. źle wykonana lub spasowana guma, w której chodzi tłoczek, ale via net trudno jednoznacznie orzec wink.gif Dlatego jak wcześniej wspomniałem, najlepiej sprawdzić samemu w tzw. realu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 28 Feb 2013 - 14:16
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





byłem dziś w serwisie. Mistrz serwisu wycentrował kierownicę, ale nie jest idealnie. Kierownica musi być minimalnie(naprawdę minimalnie) skierowana w prawo to auto jedzie prosto. Jeśli ją ustawie wg mojego oka na wprost (ruch bardzo bardzo delikatny w lewą stronę) to auto od razu leci w lewo. Dziwnie to zrobili. mam takie uczucie ze tę kierownicę muszę trochę trzymać aby własnie mi się minimalnie nie przekręciła tą lewą stronę. Jak puszę to kiera sama wraca w to połozenie centralne (jak na moje oko) i auto ściąga w lewo.

Tak więc najpierw auto szło w prawo, teraz w lewo. Nie wiem czy to centrowanie to nie jest jakiś zabieg aby trochę "nagiąć" pewne niedoskonalości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 28 Feb 2013 - 16:18
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Trzeba pamiętać ,ze od ,żle ustawionej zbieżności auto raczej nie ściąga ....a serwis wykonał szybką zbieżność + wkręcenie jednej i wykręcenie drugiej końcówki ,żeby jak to nazwali wycentrować kierownice ,czyli przekładając na język fachowy ustawić ją w pozycji do jazdy na wprost .
Ściągać będzie od wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jeżeli będzie zbyt duża różnica między kołami...zastanawiające jest ,.ze raz w lewo raz w prawo ściąga ??

A jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto (NIE PATRZ NA POŁOŻENIE KIERY!!!)

Dla mnie sprawa jest taka ..pełna geometria ,a najlepiej wpierw założyć gumy letnie (pogoda za chwilę na to pozwoli ) .

Podejrzane są też górne łożyska McPhersona ,które przy nie prawidłowym współczynniku tarcia będą "przytrzymywały" koła w skręcie.....i jeszcze jedno jaki tam jest układ wspomagania ...bo jak elektryczny to on też może być winowajcą wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 28 Feb 2013 - 17:58
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(kiwi @ Thu, 28 Feb 2013 - 16:18) *
Trzeba pamiętać ,ze od ,żle ustawionej zbieżności auto raczej nie ściąga ....a serwis wykonał szybką zbieżność + wkręcenie jednej i wykręcenie drugiej końcówki ,żeby jak to nazwali wycentrować kierownice ,czyli przekładając na język fachowy ustawić ją w pozycji do jazdy na wprost .
Ściągać będzie od wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jeżeli będzie zbyt duża różnica między kołami...zastanawiające jest ,.ze raz w lewo raz w prawo ściąga ??

A jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto (NIE PATRZ NA POŁOŻENIE KIERY!!!)

Dla mnie sprawa jest taka ..pełna geometria ,a najlepiej wpierw założyć gumy letnie (pogoda za chwilę na to pozwoli ) .

Podejrzane są też górne łożyska McPhersona ,które przy nie prawidłowym współczynniku tarcia będą "przytrzymywały" koła w skręcie.....i jeszcze jedno jaki tam jest układ wspomagania ...bo jak elektryczny to on też może być winowajcą wink.gif


Własnie zdziwiło mnie to radykalne przejscie z prawej na lewą stronę. Spodziewałem się, że auyto bedzie po prostu mniej sciagać (w sensie, że więcej metrów pokonam zanim auto dotknie linii pobocza etc.)

Wersja 70-konna ma hydraulicznie wspomagany ukł. kier. Natomiast wersja 86KM czyli taka jak u rodziców własnie, ma elektryczny system. A w czym może być problem kiwi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 28 Feb 2013 - 18:52
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Honada @ Thu, 28 Feb 2013 - 17:58) *
Własnie zdziwiło mnie to radykalne przejscie z prawej na lewą stronę. Spodziewałem się, że auyto bedzie po prostu mniej sciagać (w sensie, że więcej metrów pokonam zanim auto dotknie linii pobocza etc.)

Wersja 70-konna ma hydraulicznie wspomagany ukł. kier. Natomiast wersja 86KM czyli taka jak u rodziców własnie, ma elektryczny system. A w czym może być problem kiwi?


W tym ,że silnik przy nie odpowiednim zsynchronizowaniu położenia do jazdy na wprost oraz czujnika położenia wałka kierowniczego przy silniku elektrycznym wspomagania może dążyć do skretu właśnie w jedną ze stron ....zobacz jak zachowuje sie kierownica po zgaszeniu jak po czasie zanika napięcie z silnika czy nie ma tendencji do "skręcania " kierownica bez Twojej ingerencji

Sprawdź też ( możno zrobić to bez warsztatu) górne łożyska Mcphersona ...wiedź na przyczepny asfalt ...posadź kogoś za kierownicą i niech kręci kierownicą od oporu do oporu ...ty w tym samym czasie złap sprężynę zawieszenia ( na dole) ..i spr czy nie bedziesz czuł czegoś w rodzaju przeskakiwania -wibracji ( raz lewe raz prawe koło - jednocześnie się nie da wink.gif )


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nuttie
post Thu, 28 Feb 2013 - 19:28
Post #28


Super User
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Warszawa / WN





czy jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto czy ściąga? Bawiłeś się regulacją kierownicy (góra-dół, przód tył)? W Passatach B6 jest tak (wspomaganie elektryczne), że kierownica w najwyższym położeniu jest idealnie na wprost, natomiast jak się ją ustawia niżej to automatycznie się ona lekko w lewo przekręca i mimo, iż komputer pokazuje położenie kierownicy "0" to jednak jest lekko skręcona w lewo. Fajnie to można zaobserwować bawiąc się na postoju w podnoszenie i pouszczanie kierownicy - widać ja się obraca, choć koła pozostają w pozycji niezmienionej. Dlatego ważne jest czy auto ściąga, czy sama kierownica jest krzywo.


--------------------
Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA)
Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 28 Feb 2013 - 19:29
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(kiwi @ Thu, 28 Feb 2013 - 18:52) *
W tym ,że silnik przy nie odpowiednim zsynchronizowaniu położenia do jazdy na wprost oraz czujnika położenia wałka kierowniczego przy silniku elektrycznym wspomagania może dążyć do skretu właśnie w jedną ze stron ....zobacz jak zachowuje sie kierownica po zgaszeniu jak po czasie zanika napięcie z silnika czy nie ma tendencji do "skręcania " kierownica bez Twojej ingerencji

Albo sprawdź inaczej - jadąc po prostej drodze rozpędź się i wyłącz zapłon (tylko nie wyjmuj kluczyka - tak żeby kiera się nie zablokowała) i będziesz widział czy samochód jedzie prosto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 28 Feb 2013 - 20:25
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Nuttie @ Thu, 28 Feb 2013 - 19:28) *
czy jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto czy ściąga? Bawiłeś się regulacją kierownicy (góra-dół, przód tył)? W Passatach B6 jest tak (wspomaganie elektryczne), że kierownica w najwyższym położeniu jest idealnie na wprost, natomiast jak się ją ustawia niżej to automatycznie się ona lekko w lewo przekręca i mimo, iż komputer pokazuje położenie kierownicy "0" to jednak jest lekko skręcona w lewo. Fajnie to można zaobserwować bawiąc się na postoju w podnoszenie i pouszczanie kierownicy - widać ja się obraca, choć koła pozostają w pozycji niezmienionej. Dlatego ważne jest czy auto ściąga, czy sama kierownica jest krzywo.


sprawdzę to oraz poradę kiwiego (o ile dobrze ją zrozumiałem)
CYTAT(Misior @ Thu, 28 Feb 2013 - 19:29) *
Albo sprawdź inaczej - jadąc po prostej drodze rozpędź się i wyłącz zapłon (tylko nie wyjmuj kluczyka - tak żeby kiera się nie zablokowała) i będziesz widział czy samochód jedzie prosto.



Ale mam kierownicę mieć ustawioną prosto (wg mnie) czy tak aby auto jechało prosto i potem wyłączyć zapłon?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 28 Feb 2013 - 20:56
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Nie ważne jak będzie kiera. Chodzi o to żebyś sprawdził czy samochód jest zdolny (tak jak to wynika z konstrukcji układu zawieszenia) do jechania na wprost jak nie będziesz nim kierował. Jeśli mimo wyłączonego zapłonu będzie się to samo działo to będzie można prawdopodobnie wykluczyć wpływ wspomagania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 28 Feb 2013 - 22:53
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Honada @ Thu, 28 Feb 2013 - 20:25) *
sprawdzę to oraz poradę kiwiego (o ile dobrze ją zrozumiałem)



Ale mam kierownicę mieć ustawioną prosto (wg mnie) czy tak aby auto jechało prosto i potem wyłączyć zapłon?

ad1
Nie wiem ,którą ...jak sprawdzić łożyska górne McPhersona : silnik odpalony ,przyczepny asfalt,ktoś kręci sterem od oporu do oporu ( powoli) ..a Ty sprawdzasz czy łożysko nie ma "raka" dotykając sprężyny i czekając na "trzaski-przeskakiwanie "


ad2

Na kiere nie patrz bo moze ona być przestawiona o 10 stopni ..Ty na siłe będziesz ją ustawiał do jazdy na wprost ,a to spowoduje tylko skręt kól i ściąganie ...to na końcu od tego jest serwis,żeby ustawił ją do jazdy na wprost


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robert7791
post Fri, 01 Mar 2013 - 07:40
Post #33


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 September 2011





Honada
Doskonale Ciebie rozumiem i Twoje rozgoryczenie...
Zmieniałem w aucie końcówkę i jeżdziłem 4 razy na poprawkę zbieżności bo auto ściągało ( serwisy niby na poziomie -Wrocław )
fachowcy.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Sun, 10 Mar 2013 - 12:32
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Na czym finalnie stanęło ? wiadomo co było przyczyną?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 10 Mar 2013 - 21:05
Post #35


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Zle ustawiona zbieznosc nie wywoluje sciagana w jedna strone, juz ktos to wyzej napisal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Mon, 11 Mar 2013 - 07:11
Post #36


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Nawet tyłu?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 11 Mar 2013 - 11:04
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nawet tyłu.za ściaganie odpowiedzialne są różne kąty kół , jeżeli mówimy o geometrii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Mon, 11 Mar 2013 - 15:47
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





jutro jade do serwisu. Jak ustawię kierownicę w pozycji prawie centralnej auto jedzie prosto. Po wyłączeniu silnika w trakcie jazdy, gdy kierownica jest w tej pozycji nic się nie dziej-auto jedzie dalej tak samo. Ale na moje do idealnie centralnego położenia brakuje jej minimalnie i gdy ją tak ustawię to auto leci w lewo. Być może przesadzam i za bardzo sie sram z tym. Jutro pogadam z "serwismenem" bo chyba poczekam na weryfikację auta aż będzie ceiplej i zmienie opony na letnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 11 Mar 2013 - 16:22
Post #39


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Czyli samochod sam z siebie jedzie prosto? To w czym problem? Pisales, ze samochod sciaga, ale w sumie to tylko kiedy jedziesz po pochylonej drodze, wiec wlasciwie to jest OK, teraz dodatkowo okazuje sie, ze jedzie prosto, tylko ma odrobine krzywo ustawiona kierownice. Jesli kat jest niewielki, to olej sprawe. Jesli Cie to drazni, to niech przekreca po pol obrotu kazda koncowke drazka nawet bez sprawdzania zbieznosci i bedzie OK.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 11 Mar 2013 - 20:10
Post #40


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(!markos @ Mon, 11 Mar 2013 - 16:22) *
Czyli samochod sam z siebie jedzie prosto? To w czym problem? Pisales, ze samochod sciaga, ale w sumie to tylko kiedy jedziesz po pochylonej drodze, wiec wlasciwie to jest OK, teraz dodatkowo okazuje sie, ze jedzie prosto, tylko ma odrobine krzywo ustawiona kierownice. Jesli kat jest niewielki, to olej sprawe. Jesli Cie to drazni, to niech przekreca po pol obrotu kazda koncowke drazka nawet bez sprawdzania zbieznosci i bedzie OK.

O pół obrotu to już jest mocno -krzywo ustawiona kiera ...,ale masz rację tak się robi ...kreska białą farbą na końcówkach i kręcisz co ćwierć obrotu wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 05:34