![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Przejedź się i zobacz czy ta tarcza bardziej się grzeje.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Wszelkie woski zabezpieczające w okolicy wydechu się grzeją i śmierdzi tak
![]() -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
W nowym samochodzie zaciski powinny chodzić OK, ale może być np. źle wykonana lub spasowana guma, w której chodzi tłoczek, ale via net trudno jednoznacznie orzec
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
byłem dziś w serwisie. Mistrz serwisu wycentrował kierownicę, ale nie jest idealnie. Kierownica musi być minimalnie(naprawdę minimalnie) skierowana w prawo to auto jedzie prosto. Jeśli ją ustawie wg mojego oka na wprost (ruch bardzo bardzo delikatny w lewą stronę) to auto od razu leci w lewo. Dziwnie to zrobili. mam takie uczucie ze tę kierownicę muszę trochę trzymać aby własnie mi się minimalnie nie przekręciła tą lewą stronę. Jak puszę to kiera sama wraca w to połozenie centralne (jak na moje oko) i auto ściąga w lewo.
Tak więc najpierw auto szło w prawo, teraz w lewo. Nie wiem czy to centrowanie to nie jest jakiś zabieg aby trochę "nagiąć" pewne niedoskonalości. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Trzeba pamiętać ,ze od ,żle ustawionej zbieżności auto raczej nie ściąga ....a serwis wykonał szybką zbieżność + wkręcenie jednej i wykręcenie drugiej końcówki ,żeby jak to nazwali wycentrować kierownice ,czyli przekładając na język fachowy ustawić ją w pozycji do jazdy na wprost .
Ściągać będzie od wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jeżeli będzie zbyt duża różnica między kołami...zastanawiające jest ,.ze raz w lewo raz w prawo ściąga ?? A jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto (NIE PATRZ NA POŁOŻENIE KIERY!!!) Dla mnie sprawa jest taka ..pełna geometria ,a najlepiej wpierw założyć gumy letnie (pogoda za chwilę na to pozwoli ) . Podejrzane są też górne łożyska McPhersona ,które przy nie prawidłowym współczynniku tarcia będą "przytrzymywały" koła w skręcie.....i jeszcze jedno jaki tam jest układ wspomagania ...bo jak elektryczny to on też może być winowajcą ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Trzeba pamiętać ,ze od ,żle ustawionej zbieżności auto raczej nie ściąga ....a serwis wykonał szybką zbieżność + wkręcenie jednej i wykręcenie drugiej końcówki ,żeby jak to nazwali wycentrować kierownice ,czyli przekładając na język fachowy ustawić ją w pozycji do jazdy na wprost . Ściągać będzie od wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jeżeli będzie zbyt duża różnica między kołami...zastanawiające jest ,.ze raz w lewo raz w prawo ściąga ?? A jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto (NIE PATRZ NA POŁOŻENIE KIERY!!!) Dla mnie sprawa jest taka ..pełna geometria ,a najlepiej wpierw założyć gumy letnie (pogoda za chwilę na to pozwoli ) . Podejrzane są też górne łożyska McPhersona ,które przy nie prawidłowym współczynniku tarcia będą "przytrzymywały" koła w skręcie.....i jeszcze jedno jaki tam jest układ wspomagania ...bo jak elektryczny to on też może być winowajcą ![]() Własnie zdziwiło mnie to radykalne przejscie z prawej na lewą stronę. Spodziewałem się, że auyto bedzie po prostu mniej sciagać (w sensie, że więcej metrów pokonam zanim auto dotknie linii pobocza etc.) Wersja 70-konna ma hydraulicznie wspomagany ukł. kier. Natomiast wersja 86KM czyli taka jak u rodziców własnie, ma elektryczny system. A w czym może być problem kiwi? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Własnie zdziwiło mnie to radykalne przejscie z prawej na lewą stronę. Spodziewałem się, że auyto bedzie po prostu mniej sciagać (w sensie, że więcej metrów pokonam zanim auto dotknie linii pobocza etc.) Wersja 70-konna ma hydraulicznie wspomagany ukł. kier. Natomiast wersja 86KM czyli taka jak u rodziców własnie, ma elektryczny system. A w czym może być problem kiwi? W tym ,że silnik przy nie odpowiednim zsynchronizowaniu położenia do jazdy na wprost oraz czujnika położenia wałka kierowniczego przy silniku elektrycznym wspomagania może dążyć do skretu właśnie w jedną ze stron ....zobacz jak zachowuje sie kierownica po zgaszeniu jak po czasie zanika napięcie z silnika czy nie ma tendencji do "skręcania " kierownica bez Twojej ingerencji Sprawdź też ( możno zrobić to bez warsztatu) górne łożyska Mcphersona ...wiedź na przyczepny asfalt ...posadź kogoś za kierownicą i niech kręci kierownicą od oporu do oporu ...ty w tym samym czasie złap sprężynę zawieszenia ( na dole) ..i spr czy nie bedziesz czuł czegoś w rodzaju przeskakiwania -wibracji ( raz lewe raz prawe koło - jednocześnie się nie da ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
czy jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto czy ściąga? Bawiłeś się regulacją kierownicy (góra-dół, przód tył)? W Passatach B6 jest tak (wspomaganie elektryczne), że kierownica w najwyższym położeniu jest idealnie na wprost, natomiast jak się ją ustawia niżej to automatycznie się ona lekko w lewo przekręca i mimo, iż komputer pokazuje położenie kierownicy "0" to jednak jest lekko skręcona w lewo. Fajnie to można zaobserwować bawiąc się na postoju w podnoszenie i pouszczanie kierownicy - widać ja się obraca, choć koła pozostają w pozycji niezmienionej. Dlatego ważne jest czy auto ściąga, czy sama kierownica jest krzywo.
-------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
W tym ,że silnik przy nie odpowiednim zsynchronizowaniu położenia do jazdy na wprost oraz czujnika położenia wałka kierowniczego przy silniku elektrycznym wspomagania może dążyć do skretu właśnie w jedną ze stron ....zobacz jak zachowuje sie kierownica po zgaszeniu jak po czasie zanika napięcie z silnika czy nie ma tendencji do "skręcania " kierownica bez Twojej ingerencji Albo sprawdź inaczej - jadąc po prostej drodze rozpędź się i wyłącz zapłon (tylko nie wyjmuj kluczyka - tak żeby kiera się nie zablokowała) i będziesz widział czy samochód jedzie prosto. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
czy jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto czy ściąga? Bawiłeś się regulacją kierownicy (góra-dół, przód tył)? W Passatach B6 jest tak (wspomaganie elektryczne), że kierownica w najwyższym położeniu jest idealnie na wprost, natomiast jak się ją ustawia niżej to automatycznie się ona lekko w lewo przekręca i mimo, iż komputer pokazuje położenie kierownicy "0" to jednak jest lekko skręcona w lewo. Fajnie to można zaobserwować bawiąc się na postoju w podnoszenie i pouszczanie kierownicy - widać ja się obraca, choć koła pozostają w pozycji niezmienionej. Dlatego ważne jest czy auto ściąga, czy sama kierownica jest krzywo. sprawdzę to oraz poradę kiwiego (o ile dobrze ją zrozumiałem) Albo sprawdź inaczej - jadąc po prostej drodze rozpędź się i wyłącz zapłon (tylko nie wyjmuj kluczyka - tak żeby kiera się nie zablokowała) i będziesz widział czy samochód jedzie prosto. Ale mam kierownicę mieć ustawioną prosto (wg mnie) czy tak aby auto jechało prosto i potem wyłączyć zapłon? |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Nie ważne jak będzie kiera. Chodzi o to żebyś sprawdził czy samochód jest zdolny (tak jak to wynika z konstrukcji układu zawieszenia) do jechania na wprost jak nie będziesz nim kierował. Jeśli mimo wyłączonego zapłonu będzie się to samo działo to będzie można prawdopodobnie wykluczyć wpływ wspomagania.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
sprawdzę to oraz poradę kiwiego (o ile dobrze ją zrozumiałem) Ale mam kierownicę mieć ustawioną prosto (wg mnie) czy tak aby auto jechało prosto i potem wyłączyć zapłon? ad1 Nie wiem ,którą ...jak sprawdzić łożyska górne McPhersona : silnik odpalony ,przyczepny asfalt,ktoś kręci sterem od oporu do oporu ( powoli) ..a Ty sprawdzasz czy łożysko nie ma "raka" dotykając sprężyny i czekając na "trzaski-przeskakiwanie " ad2 Na kiere nie patrz bo moze ona być przestawiona o 10 stopni ..Ty na siłe będziesz ją ustawiał do jazdy na wprost ,a to spowoduje tylko skręt kól i ściąganie ...to na końcu od tego jest serwis,żeby ustawił ją do jazdy na wprost -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 06 September 2011 ![]() |
Honada
Doskonale Ciebie rozumiem i Twoje rozgoryczenie... Zmieniałem w aucie końcówkę i jeżdziłem 4 razy na poprawkę zbieżności bo auto ściągało ( serwisy niby na poziomie -Wrocław ) fachowcy..... |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Na czym finalnie stanęło ? wiadomo co było przyczyną?
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Zle ustawiona zbieznosc nie wywoluje sciagana w jedna strone, juz ktos to wyzej napisal.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Nawet tyłu?
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nawet tyłu.za ściaganie odpowiedzialne są różne kąty kół , jeżeli mówimy o geometrii.
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
jutro jade do serwisu. Jak ustawię kierownicę w pozycji prawie centralnej auto jedzie prosto. Po wyłączeniu silnika w trakcie jazdy, gdy kierownica jest w tej pozycji nic się nie dziej-auto jedzie dalej tak samo. Ale na moje do idealnie centralnego położenia brakuje jej minimalnie i gdy ją tak ustawię to auto leci w lewo. Być może przesadzam i za bardzo sie sram z tym. Jutro pogadam z "serwismenem" bo chyba poczekam na weryfikację auta aż będzie ceiplej i zmienie opony na letnie.
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Czyli samochod sam z siebie jedzie prosto? To w czym problem? Pisales, ze samochod sciaga, ale w sumie to tylko kiedy jedziesz po pochylonej drodze, wiec wlasciwie to jest OK, teraz dodatkowo okazuje sie, ze jedzie prosto, tylko ma odrobine krzywo ustawiona kierownice. Jesli kat jest niewielki, to olej sprawe. Jesli Cie to drazni, to niech przekreca po pol obrotu kazda koncowke drazka nawet bez sprawdzania zbieznosci i bedzie OK.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Czyli samochod sam z siebie jedzie prosto? To w czym problem? Pisales, ze samochod sciaga, ale w sumie to tylko kiedy jedziesz po pochylonej drodze, wiec wlasciwie to jest OK, teraz dodatkowo okazuje sie, ze jedzie prosto, tylko ma odrobine krzywo ustawiona kierownice. Jesli kat jest niewielki, to olej sprawe. Jesli Cie to drazni, to niech przekreca po pol obrotu kazda koncowke drazka nawet bez sprawdzania zbieznosci i bedzie OK. O pół obrotu to już jest mocno -krzywo ustawiona kiera ...,ale masz rację tak się robi ...kreska białą farbą na końcówkach i kręcisz co ćwierć obrotu ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 05:34 |