Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
mihas66
post Tue, 11 Jun 2013 - 08:52
Post #81


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Fajna przeróbka kol wydechowego jednak nie na darmo przegroda w flanszy była aż do samej turbiny...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Jun 2013 - 08:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kakao
post Wed, 12 Jun 2013 - 14:14
Post #82


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(shalashaska @ Tue, 11 Jun 2013 - 08:25) *
Kakao ten podkład rekatywny powinieneś przykryć podkładem akrylowym ale to taki nie istotny szczegół. Bardziej mnie interesuje czy będziesz montować EGT, jeżeli tak to gdzie zainstalujesz termopare.

W starym turbo miałem tutaj:



--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 12 Jun 2013 - 14:18
Post #83


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(mihas66 @ Tue, 11 Jun 2013 - 08:52) *
Fajna przeróbka kol wydechowego jednak nie na darmo przegroda w flanszy była aż do samej turbiny...

Wydaje mi się, że w T4 to bez znaczenia, ponieważ w seryjnym turbo nie ma przegrody a niektóre seryjne kolektory były też bez tej przegrody. W volvo v/s 40 2.0T natomiast jest przegroda w kolektorze i w turbinie 12T i wtedy to ma sens.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 12 Jun 2013 - 20:45
Post #84


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Jeśli w turbinie masz przegrode to ma to spory sens... A mierzenie EGT za turbina lub w jej muszli to jedno wielkie nieporozumienie termodynamiczne... EGT mierzymy zawsze przed turbo!!!


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 12 Jun 2013 - 22:37
Post #85


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Z termoparą było u mnie tak, że podczas zamykanie pierwszego setapu oddałem auto do ogólnie polecanego stroiciela i on w pro firmie mi to zrobił. Poczytałem trochę i wiem, że to druciarstwo a ideałem jest silnik odrzutowy gdzie termopary są w komorach spalania. Niestety seryjny kolektor ma taką budowę, że nie da rady w nim wpakować termopary tak żeby była przed suszarką. Chyba, że od razu cztery albo minimum dwie. W innych volvo niektórzy robią to za turbo w DP. Teraz będę wsadzał większe turbo i prawdopodobnie termopara będzie też w turbinie zaraz za kolektorem.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Thu, 13 Jun 2013 - 07:02
Post #86


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Czytając o egt też bym wsadził termopare za turbiną. Wolę dodać 100st do wyniku niż wymieniać turbo przez upaloną termopare.


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Thu, 13 Jun 2013 - 10:09
Post #87


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Jasne, lepiej wymienic motor jak Twoje "100" okaze sie w rzeczywistosci wieksza wartoscia...
Czasy upalonych termopar chyba minely juz dawno...

A co do sondy w muszli, to jak jest na wejsciu, zaraz za flansza to bedzie dzialac poprawnie.


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Thu, 13 Jun 2013 - 11:00
Post #88


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





CYTAT(noorec @ Thu, 13 Jun 2013 - 10:09) *
Czasy upalonych termopar chyba minely juz dawno...

A co do sondy w muszli, to jak jest na wejsciu, zaraz za flansza to bedzie dzialac poprawnie.


Możesz to bardziej rozwinąć?


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 13 Jun 2013 - 12:27
Post #89


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





shalashaska, co do czujnika EGT należy mieć świadomość, że nie jest to recepta na wszystkie problemy, która zawsze uratuje silnik. Podobnie jak czujnik ciśnienia oleju nie uratuje motoru przed zatarciem. Termopara sumuje temperatury z wszystkich komór spalania i wskazanie na zegarze może wynosić np. 800st. kiedy w trzech garach masz po 600st a czwarty właśnie ci płynie, bo ma temp. 1200st. więc jedna termopara jest podobna do wróżenia z fusów. Lepszym rozwiązanie jest system termopar gdzie jest po jednej termoparze na komorę spalania w kolektorze wydechowym jak najbliżej głowicy z odpowiednio ustawionymi warning-ami. Wiąże się to z kosztami ale przy większych projektach ludzie tutaj tak robią.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Thu, 13 Jun 2013 - 12:31
Post #90


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Kakao napisałeś to co już dawno wiem. Niech noorec rozwinie swój temat bo pisze dość ciekawie .


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Thu, 13 Jun 2013 - 12:48
Post #91


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Ale co mam rozwinac?
Odnosnie upalonych sond, niszczacych sprezarki i robiacych zament to ja przez tyle lat nie spotkalem sie z tym ani razu...
Uzywalem sond i zegarkow AG, AEM, STRI, Greddy i chyba jeszcze czegos i ani razu nic mi sie nie zlamalo, nie upalilo, nie urwalo itp.
2 sondy sie zepsuly i pokazywaly pogode(autogauge i aem) i tyle.
Dawno temu byly opowiesci i strachy na lachy jak to sie urywa i niszczy ale zdjec za bardzo nikt nie pokazywal...
Dlatego nawiazujac do Twojej wypowiedzi ja wole miec sonde przed turbina i nie szacowac ile to sie mogla ta temperatura obnizyc...
A Kakao oczywiscie ma 100% racji, najlepiej miec egt na kazdy kanal osobno, tyle ze to ma wiekszy sens przy na prawde wysilonych jednostkach wg.mnie.

Druga czesc wypowiedzi dotyczyla umieszczania sondy w muszli turbiny. Czasem jest tak ze kolektor nie pozwala na wkrecenie sondy albo z innych wzgledow, np szkoda kolektora bo peka albo jest trudno dostepny. Wtedy mozna nawiercic muszle tuz za flansza i tam umiescic EGT. Bedzie dzialac tak samo dobrze jak umieszczona tuz przed flansza kolektora wink.gif
Czasem, jak jest miejsce i przylacza olejowe/wodne pozwalaja, robi sie flansze i w niej otwor..

Pozdr


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Thu, 13 Jun 2013 - 14:24
Post #92


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Fajnie, dzięki za odpowiedź. Nasze kolektory w T4 pękają. Chyba tez będę wiercic w muszli jak pisałeś.


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 13 Jun 2013 - 15:09
Post #93


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





shalashaska, po co Ci termopara? Robisz projekt na bazie swojego T4?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Thu, 13 Jun 2013 - 16:20
Post #94


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Egt przydatna rzecz, poleci ci membrana w aktuatorze i turbo więcej dmuchnie i mamy problem.


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Sun, 16 Jun 2013 - 22:10
Post #95


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Kakao powiedz mi czy warto inwestować w wałki od N/A? Tobie się wysrał po nich motor.


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 16 Jun 2013 - 23:02
Post #96


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Warto, znam fałke co pomyka na takich wałeczkach i jest git. U mnie to zbieg okoliczności, boost 1.7 bez odpowieniego przygotowania, bolidu, szlifowany wał korbowy i kilka innych zaniedbań poprzedniego właścicela. Poszukam to dam Ci linka do ciekawego info o tym.

Miłej lektury:
http://www.30forty50.com/forum/topic/8007-...__hl__%20clutch


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Mon, 17 Jun 2013 - 11:47
Post #97


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





OK, thx.


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ppablo
post Wed, 19 Jun 2013 - 22:02
Post #98


User
Dołączył: Thu, 21 February 2008
Skąd: Białystok





shalashaskadobrze kombinujesz smile.gif
kakaopodesłałem mu tego samego linka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Fri, 21 Jun 2013 - 13:42
Post #99


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Kakao kiedy wodowanie? :-)


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 29 Jun 2013 - 23:34
Post #100


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





jak patrze na stary i nowy zawor,to ja bym je przed zalozeniem zwazyl.
kiedy widze kolekor wydechowy to nie dziwie sie dlaczego te silniki tak wczesnie wstaja.
CYTAT(shalashaska @ Fri, 21 Jun 2013 - 13:42) *
Kakao kiedy wodowanie? :-)

?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:41