![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Fajna przeróbka kol wydechowego jednak nie na darmo przegroda w flanszy była aż do samej turbiny...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Kakao ten podkład rekatywny powinieneś przykryć podkładem akrylowym ale to taki nie istotny szczegół. Bardziej mnie interesuje czy będziesz montować EGT, jeżeli tak to gdzie zainstalujesz termopare. W starym turbo miałem tutaj: -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajna przeróbka kol wydechowego jednak nie na darmo przegroda w flanszy była aż do samej turbiny... Wydaje mi się, że w T4 to bez znaczenia, ponieważ w seryjnym turbo nie ma przegrody a niektóre seryjne kolektory były też bez tej przegrody. W volvo v/s 40 2.0T natomiast jest przegroda w kolektorze i w turbinie 12T i wtedy to ma sens. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Jeśli w turbinie masz przegrode to ma to spory sens... A mierzenie EGT za turbina lub w jej muszli to jedno wielkie nieporozumienie termodynamiczne... EGT mierzymy zawsze przed turbo!!!
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Z termoparą było u mnie tak, że podczas zamykanie pierwszego setapu oddałem auto do ogólnie polecanego stroiciela i on w pro firmie mi to zrobił. Poczytałem trochę i wiem, że to druciarstwo a ideałem jest silnik odrzutowy gdzie termopary są w komorach spalania. Niestety seryjny kolektor ma taką budowę, że nie da rady w nim wpakować termopary tak żeby była przed suszarką. Chyba, że od razu cztery albo minimum dwie. W innych volvo niektórzy robią to za turbo w DP. Teraz będę wsadzał większe turbo i prawdopodobnie termopara będzie też w turbinie zaraz za kolektorem.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Czytając o egt też bym wsadził termopare za turbiną. Wolę dodać 100st do wyniku niż wymieniać turbo przez upaloną termopare.
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Jasne, lepiej wymienic motor jak Twoje "100" okaze sie w rzeczywistosci wieksza wartoscia...
Czasy upalonych termopar chyba minely juz dawno... A co do sondy w muszli, to jak jest na wejsciu, zaraz za flansza to bedzie dzialac poprawnie. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Czasy upalonych termopar chyba minely juz dawno... A co do sondy w muszli, to jak jest na wejsciu, zaraz za flansza to bedzie dzialac poprawnie. Możesz to bardziej rozwinąć? -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
shalashaska, co do czujnika EGT należy mieć świadomość, że nie jest to recepta na wszystkie problemy, która zawsze uratuje silnik. Podobnie jak czujnik ciśnienia oleju nie uratuje motoru przed zatarciem. Termopara sumuje temperatury z wszystkich komór spalania i wskazanie na zegarze może wynosić np. 800st. kiedy w trzech garach masz po 600st a czwarty właśnie ci płynie, bo ma temp. 1200st. więc jedna termopara jest podobna do wróżenia z fusów. Lepszym rozwiązanie jest system termopar gdzie jest po jednej termoparze na komorę spalania w kolektorze wydechowym jak najbliżej głowicy z odpowiednio ustawionymi warning-ami. Wiąże się to z kosztami ale przy większych projektach ludzie tutaj tak robią.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Kakao napisałeś to co już dawno wiem. Niech noorec rozwinie swój temat bo pisze dość ciekawie .
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Ale co mam rozwinac?
Odnosnie upalonych sond, niszczacych sprezarki i robiacych zament to ja przez tyle lat nie spotkalem sie z tym ani razu... Uzywalem sond i zegarkow AG, AEM, STRI, Greddy i chyba jeszcze czegos i ani razu nic mi sie nie zlamalo, nie upalilo, nie urwalo itp. 2 sondy sie zepsuly i pokazywaly pogode(autogauge i aem) i tyle. Dawno temu byly opowiesci i strachy na lachy jak to sie urywa i niszczy ale zdjec za bardzo nikt nie pokazywal... Dlatego nawiazujac do Twojej wypowiedzi ja wole miec sonde przed turbina i nie szacowac ile to sie mogla ta temperatura obnizyc... A Kakao oczywiscie ma 100% racji, najlepiej miec egt na kazdy kanal osobno, tyle ze to ma wiekszy sens przy na prawde wysilonych jednostkach wg.mnie. Druga czesc wypowiedzi dotyczyla umieszczania sondy w muszli turbiny. Czasem jest tak ze kolektor nie pozwala na wkrecenie sondy albo z innych wzgledow, np szkoda kolektora bo peka albo jest trudno dostepny. Wtedy mozna nawiercic muszle tuz za flansza i tam umiescic EGT. Bedzie dzialac tak samo dobrze jak umieszczona tuz przed flansza kolektora ![]() Czasem, jak jest miejsce i przylacza olejowe/wodne pozwalaja, robi sie flansze i w niej otwor.. Pozdr -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Fajnie, dzięki za odpowiedź. Nasze kolektory w T4 pękają. Chyba tez będę wiercic w muszli jak pisałeś.
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
shalashaska, po co Ci termopara? Robisz projekt na bazie swojego T4?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Egt przydatna rzecz, poleci ci membrana w aktuatorze i turbo więcej dmuchnie i mamy problem.
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Kakao powiedz mi czy warto inwestować w wałki od N/A? Tobie się wysrał po nich motor.
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Warto, znam fałke co pomyka na takich wałeczkach i jest git. U mnie to zbieg okoliczności, boost 1.7 bez odpowieniego przygotowania, bolidu, szlifowany wał korbowy i kilka innych zaniedbań poprzedniego właścicela. Poszukam to dam Ci linka do ciekawego info o tym.
Miłej lektury: http://www.30forty50.com/forum/topic/8007-...__hl__%20clutch -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
OK, thx.
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2008 Skąd: Białystok ![]() |
shalashaskadobrze kombinujesz
![]() kakaopodesłałem mu tego samego linka |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Kakao kiedy wodowanie? :-)
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:41 |