Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
kakao
post Sun, 10 Mar 2013 - 19:37
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(raich @ Sun, 10 Mar 2013 - 10:43) *
daj klej do gwintow na sruby kola zamachowego.

Dzięki za radę. To dobry pomysł.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Mar 2013 - 19:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kakao
post Sun, 19 May 2013 - 12:17
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





W moim projekcie ostatnio wydarzyło się całkiem sporo. Fotostory poniżej:

Dzięki pomocy kolegi xaafuun blok silnika wrócił na swoje miejsce


Porting głowicy.
Pasowanie pod uszczelki kolektorów ssącego i wydechowego.
Seryjny montaż oraz masowa produkcja zostawia wiele do życzenia dlatego postanowiłem to poprawić :-D .

Strona wydechowa:






Strona ssąca:




--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 19 May 2013 - 12:18
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Przerobienie głowicy i zaworów na sportowe
Seryjne dupowozowe przylgnie miały ok. 3mm teraz zostały przerobione na sportowe i mają 1mm.

Może komuś się przyda info takie, że sportowe przylgnie o szerokości 1mm można wykonać za normalne pieniądze frezami kształtowymi w wawie u kozierańskiego na ul. Grochowskiej. Właśnie jestem po takim zabiegu i tak to u mnie wygląda.






Bystre oko wypatrzy na głowicy pięć kątów a na zaworach trzy. Kanały w głowicy zostały dodatkowo poszerzone o 0,6mm co było bezpieczną wartością w tym przypadku. Piszę tu o dodatkowym zwiększeniu przepływu oprócz wyfrezowania naddatków, które zostawił producent ograniczając prześwit tuż za gniazdami co zostało też poprawione podczas portingu. Frezowanie zaworów tak jak na fotce daje analogiczny efekt do założenia wałka o większym skoku.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 19 May 2013 - 12:18
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Razem z ziomalem z v40.pl przykręciliśmy głowicę. Jako wzmocnienie uszczelki pod głowicą przy większym doładowaniu użyłem loctite 5972, który był dla mnie substytutem ogólnie polecanego loctite 3020 – nie do zdobycia.














--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 19 May 2013 - 12:19
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Odma
Dzięki koledze Wars69, który sprezentował mi swoją puchę odmy oraz po godzinach konsultacji z różnymi osobami powstał mój autorski system odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Mój separator oleju został poddany wielu eksperymentom i nie nadawał się już do montażu.






Po środku jest grzałka odmy, która jest wąskim gardłem duszącym silnik przy większym niż seryjne wysilenie. Po prawej seryjna rurka odmy, która w porównaniu do mojej też ma niewielki przekrój.




--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 19 May 2013 - 12:20
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Dekiel już przykręcony:
















--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 19 May 2013 - 12:20
Post #67


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Trafiła mi się okazja i mam jeszcze inne turbo. Zamieniłem moje seryjne na troszkę większe.
Okazało się, że z adaptacją dużego turbo od lancera evo jest sporo roboty więc zostawiam sobie tą opcję na następny sezon a teraz postanowiłem tak na szybkiego wykonać...
Swap turbo TD04HL-16T zamiast seryjnego 14T.

Turbo seryjnie występuje w volvo:
16T - B5234T4 250hp kom 1996 i 850R
16T - B5234T3 240hp 1997-1998 finns i S/V/C70 T5,
16T - B5234T3 240hp 1999-2000 finns i S/V/C70 T5,
16T - B5234T3 250hp 2001- alla S60/V70N T5,

Różnice, które muszę pokonać to inna flansza kolektora wydechowego oraz inny kont jej nachylenia a co za tym idzie inne rozmieszczenie rurek od oleju i wody. Pozostałe wymiary są analogiczne. Jeszcze prawdopodobnie zmieni się kąt kompresora strony zimnej i będzie turborura do IC do przeróbki.


Dzisiaj dawca - kolektor od T5 został pozbawiony swojego kluczowego organu :-D



Nowe turbo pasuje idealnie do Down Pipe ale mam do wspawania pod kątem widocznym poniżej do seryjnego klektora wydechowego flanszę od T5.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mss
post Sun, 19 May 2013 - 13:37
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Łomża





CYTAT(kakao @ Sun, 19 May 2013 - 12:18) *
Razem z ziomalem z v40.pl przykręciliśmy głowicę. Jako wzmocnienie uszczelki pod głowicą przy większym doładowaniu użyłem loctite 5972, który był dla mnie substytutem ogólnie polecanego loctite 3020 – nie do zdobycia.

http://www.fmic.pl/wskazniki/204-egt.html 50 sztuk na stanie smile.gif


--------------------
Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba_guzik110
post Sun, 19 May 2013 - 17:54
Post #69


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Białystok reprezentant





widze nowy rozrusznik. moze w inter carsie kupowany ?
fajne fotostory lubie takie tematy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 20 May 2013 - 10:03
Post #70


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Turbinkę fajnie by było przerobić na 18T albo 19T smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 20 May 2013 - 13:02
Post #71


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Mss, fmic nie traktuje poważnie swojego sklepu internetowego. Próbowałem kupić u nich kilka tygodni temu, wtedy stan magazynowy wynosił 10, jednak po kikunastu dniach oczekiwania i wielu telefonach odpuściłem. Mają jedną gadkę: "jutro będzie" i tak w nieskończoność.

Kuba_guzik110, rozrusznik kupiłem w lokalnej firmie AUTOSTART, ktora regeneruje. Zostawiłem stary, zapłaciłem 350PLN i dostałem sztukę z nowymi trybikami i wypucowaną obudową.

Coobcio, słyszałem, że robiłeś taką hybrydę na wirniku 20T. Jakie ma osiągi?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Mon, 20 May 2013 - 23:59
Post #72


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(kakao @ Mon, 20 May 2013 - 13:02) *
Mss, fmic nie traktuje poważnie swojego sklepu internetowego. Próbowałem kupić u nich kilka tygodni temu, wtedy stan magazynowy wynosił 10, jednak po kikunastu dniach oczekiwania i wielu telefonach odpuściłem. Mają jedną gadkę: "jutro będzie" i tak w nieskończoność.


No widzisz, nie masz racji.
Czekali na dostawę, potrzeba było odrobinę cierpliwości. Jak tylko dostawa dotarła, było info, że wysłane, a na następny dzień kurier przyniósł.


Pozdr
noorec
SLG



--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Tue, 21 May 2013 - 10:10
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Fajnie opisane smile.gif
Projekt nietuzinkowy i takim rodzinnym vanem będzie można poszaleć i zaskoczyć niejednego wink.gif

Flansza wspawana już?


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 21 May 2013 - 23:39
Post #74


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(DoLeCk @ Tue, 21 May 2013 - 10:10) *
Flansza wspawana już?

Jest u majstra od spawania żeliwa i wróci w piątek.

CYTAT(noorec @ Mon, 20 May 2013 - 23:59) *
No widzisz, nie masz racji.
Czekali na dostawę, potrzeba było odrobinę cierpliwości. Jak tylko dostawa dotarła, było info, że wysłane, a na następny dzień kurier przyniósł.


Pozdr
noorec
SLG


Dostałem PW od FMIC:
"Witam
Troche psujacy nasza opinie ten post, jesli mam byc szczery Faktycznie, w momencie zmaowienia stan magazynowy wynosil 10 sztuk, ale zostales od razu poinformowany o poslizgu, a stan zostal zmieniony na 0. Niestety meczylismy sie z wysylka z USA, a co kompletnie nie mielismy zadnego wplywu (przez nadawce paczka zostala zawrocona, stad ogromne opoznienie), wiec powtarzalem Ci przez telefon to, co mnie mowiono - "wkrotce bedzie". Nie jestem producentem, tylko sprzecawca/posrednikiem, ktory jest uzalezniony od miliona innych czynnikow. Wiem, ze ze strony kupujacego pretensje moga byc tylko do mnie, ale prosze, uwierz mi, ze nie jest w moim interesie wplawianie klientow czy przeciaganie czasu realizacji
Tak czy inaczej spraye w koncu szczesliwie dotarly, sa juz na stanie. Jeszcze raz przepraszam Cie, ze trafilo akurat na Ciebie, ale prosze mi wierzyc, ze nie bylo to robione specjalnie. Tym samym jesli moge prosic, zmien posta, z gory dzieki
Pozdrawiam, mrowczan "


Zmienić posta to raczej nie ma sensu, bo już jestem cytowany ale jako sprostowanie dodam, że trochę gratów już kupiłem u FMICa i wcześniej nie było problemów a jak widać skucha może zdarzyć się każdemu szczególnie gdy towar zza oceanu.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 23 May 2013 - 08:59
Post #75


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





te silniki duzo znosza? pytam bo "pływające" tuleje nie wróżą nieczego dobrego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 23 May 2013 - 20:43
Post #76


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(hz10 @ Thu, 23 May 2013 - 08:59) *
te silniki duzo znosza? pytam bo "pływające" tuleje nie wróżą nieczego dobrego.


I tak najpierw korba jebnie. A bloki i 400km znoszą - fakt, że po zakuciu. Dalej u Nas w kraju chyba nikt jeszcze nie szedł, bo i sensu nie ma.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 23 May 2013 - 21:24
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Przeszczep się udał. Flansza już na swoim docelowym miejscu pod odpowiednim kątem.








--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Thu, 23 May 2013 - 22:03
Post #78


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





nie znalazlem info w temacie - czym malowales blok?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 23 May 2013 - 22:48
Post #79


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(buniooo @ Thu, 23 May 2013 - 22:03) *
nie znalazlem info w temacie - czym malowales blok?

W lakierniczym kupiłem zaprawkę do wytrawienia aluminium przed malowaniem. Wygląda tak:

Malowałem takim specyfikiem:





--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Tue, 11 Jun 2013 - 08:25
Post #80


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Kakao ten podkład rekatywny powinieneś przykryć podkładem akrylowym ale to taki nie istotny szczegół. Bardziej mnie interesuje czy będziesz montować EGT, jeżeli tak to gdzie zainstalujesz termopare.


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:40