![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
daj klej do gwintow na sruby kola zamachowego. Dzięki za radę. To dobry pomysł. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
W moim projekcie ostatnio wydarzyło się całkiem sporo. Fotostory poniżej:
Dzięki pomocy kolegi xaafuun blok silnika wrócił na swoje miejsce Porting głowicy. Pasowanie pod uszczelki kolektorów ssącego i wydechowego. Seryjny montaż oraz masowa produkcja zostawia wiele do życzenia dlatego postanowiłem to poprawić :-D . Strona wydechowa: Strona ssąca: -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Przerobienie głowicy i zaworów na sportowe
Seryjne dupowozowe przylgnie miały ok. 3mm teraz zostały przerobione na sportowe i mają 1mm. Może komuś się przyda info takie, że sportowe przylgnie o szerokości 1mm można wykonać za normalne pieniądze frezami kształtowymi w wawie u kozierańskiego na ul. Grochowskiej. Właśnie jestem po takim zabiegu i tak to u mnie wygląda. ![]() Bystre oko wypatrzy na głowicy pięć kątów a na zaworach trzy. Kanały w głowicy zostały dodatkowo poszerzone o 0,6mm co było bezpieczną wartością w tym przypadku. Piszę tu o dodatkowym zwiększeniu przepływu oprócz wyfrezowania naddatków, które zostawił producent ograniczając prześwit tuż za gniazdami co zostało też poprawione podczas portingu. Frezowanie zaworów tak jak na fotce daje analogiczny efekt do założenia wałka o większym skoku. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Razem z ziomalem z v40.pl przykręciliśmy głowicę. Jako wzmocnienie uszczelki pod głowicą przy większym doładowaniu użyłem loctite 5972, który był dla mnie substytutem ogólnie polecanego loctite 3020 – nie do zdobycia.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Odma
Dzięki koledze Wars69, który sprezentował mi swoją puchę odmy oraz po godzinach konsultacji z różnymi osobami powstał mój autorski system odpowietrzenia skrzyni korbowej. Mój separator oleju został poddany wielu eksperymentom i nie nadawał się już do montażu. Po środku jest grzałka odmy, która jest wąskim gardłem duszącym silnik przy większym niż seryjne wysilenie. Po prawej seryjna rurka odmy, która w porównaniu do mojej też ma niewielki przekrój. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Dekiel już przykręcony:
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Trafiła mi się okazja i mam jeszcze inne turbo. Zamieniłem moje seryjne na troszkę większe.
Okazało się, że z adaptacją dużego turbo od lancera evo jest sporo roboty więc zostawiam sobie tą opcję na następny sezon a teraz postanowiłem tak na szybkiego wykonać... Swap turbo TD04HL-16T zamiast seryjnego 14T. Turbo seryjnie występuje w volvo: 16T - B5234T4 250hp kom 1996 i 850R 16T - B5234T3 240hp 1997-1998 finns i S/V/C70 T5, 16T - B5234T3 240hp 1999-2000 finns i S/V/C70 T5, 16T - B5234T3 250hp 2001- alla S60/V70N T5, Różnice, które muszę pokonać to inna flansza kolektora wydechowego oraz inny kont jej nachylenia a co za tym idzie inne rozmieszczenie rurek od oleju i wody. Pozostałe wymiary są analogiczne. Jeszcze prawdopodobnie zmieni się kąt kompresora strony zimnej i będzie turborura do IC do przeróbki. Dzisiaj dawca - kolektor od T5 został pozbawiony swojego kluczowego organu :-D Nowe turbo pasuje idealnie do Down Pipe ale mam do wspawania pod kątem widocznym poniżej do seryjnego klektora wydechowego flanszę od T5. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
Razem z ziomalem z v40.pl przykręciliśmy głowicę. Jako wzmocnienie uszczelki pod głowicą przy większym doładowaniu użyłem loctite 5972, który był dla mnie substytutem ogólnie polecanego loctite 3020 – nie do zdobycia. http://www.fmic.pl/wskazniki/204-egt.html 50 sztuk na stanie ![]() -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 February 2009 Skąd: Białystok reprezentant ![]() |
widze nowy rozrusznik. moze w inter carsie kupowany ?
fajne fotostory lubie takie tematy |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Turbinkę fajnie by było przerobić na 18T albo 19T
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Mss, fmic nie traktuje poważnie swojego sklepu internetowego. Próbowałem kupić u nich kilka tygodni temu, wtedy stan magazynowy wynosił 10, jednak po kikunastu dniach oczekiwania i wielu telefonach odpuściłem. Mają jedną gadkę: "jutro będzie" i tak w nieskończoność.
Kuba_guzik110, rozrusznik kupiłem w lokalnej firmie AUTOSTART, ktora regeneruje. Zostawiłem stary, zapłaciłem 350PLN i dostałem sztukę z nowymi trybikami i wypucowaną obudową. Coobcio, słyszałem, że robiłeś taką hybrydę na wirniku 20T. Jakie ma osiągi? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Mss, fmic nie traktuje poważnie swojego sklepu internetowego. Próbowałem kupić u nich kilka tygodni temu, wtedy stan magazynowy wynosił 10, jednak po kikunastu dniach oczekiwania i wielu telefonach odpuściłem. Mają jedną gadkę: "jutro będzie" i tak w nieskończoność. No widzisz, nie masz racji. Czekali na dostawę, potrzeba było odrobinę cierpliwości. Jak tylko dostawa dotarła, było info, że wysłane, a na następny dzień kurier przyniósł. Pozdr noorec SLG -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajnie opisane
![]() Projekt nietuzinkowy i takim rodzinnym vanem będzie można poszaleć i zaskoczyć niejednego ![]() Flansza wspawana już? -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Flansza wspawana już? Jest u majstra od spawania żeliwa i wróci w piątek. No widzisz, nie masz racji. Czekali na dostawę, potrzeba było odrobinę cierpliwości. Jak tylko dostawa dotarła, było info, że wysłane, a na następny dzień kurier przyniósł. Pozdr noorec SLG Dostałem PW od FMIC: "Witam Troche psujacy nasza opinie ten post, jesli mam byc szczery Faktycznie, w momencie zmaowienia stan magazynowy wynosil 10 sztuk, ale zostales od razu poinformowany o poslizgu, a stan zostal zmieniony na 0. Niestety meczylismy sie z wysylka z USA, a co kompletnie nie mielismy zadnego wplywu (przez nadawce paczka zostala zawrocona, stad ogromne opoznienie), wiec powtarzalem Ci przez telefon to, co mnie mowiono - "wkrotce bedzie". Nie jestem producentem, tylko sprzecawca/posrednikiem, ktory jest uzalezniony od miliona innych czynnikow. Wiem, ze ze strony kupujacego pretensje moga byc tylko do mnie, ale prosze, uwierz mi, ze nie jest w moim interesie wplawianie klientow czy przeciaganie czasu realizacji Tak czy inaczej spraye w koncu szczesliwie dotarly, sa juz na stanie. Jeszcze raz przepraszam Cie, ze trafilo akurat na Ciebie, ale prosze mi wierzyc, ze nie bylo to robione specjalnie. Tym samym jesli moge prosic, zmien posta, z gory dzieki Pozdrawiam, mrowczan " Zmienić posta to raczej nie ma sensu, bo już jestem cytowany ale jako sprostowanie dodam, że trochę gratów już kupiłem u FMICa i wcześniej nie było problemów a jak widać skucha może zdarzyć się każdemu szczególnie gdy towar zza oceanu. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
te silniki duzo znosza? pytam bo "pływające" tuleje nie wróżą nieczego dobrego.
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
te silniki duzo znosza? pytam bo "pływające" tuleje nie wróżą nieczego dobrego. I tak najpierw korba jebnie. A bloki i 400km znoszą - fakt, że po zakuciu. Dalej u Nas w kraju chyba nikt jeszcze nie szedł, bo i sensu nie ma. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Przeszczep się udał. Flansza już na swoim docelowym miejscu pod odpowiednim kątem.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
nie znalazlem info w temacie - czym malowales blok?
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
nie znalazlem info w temacie - czym malowales blok? W lakierniczym kupiłem zaprawkę do wytrawienia aluminium przed malowaniem. Wygląda tak: Malowałem takim specyfikiem: ![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Kakao ten podkład rekatywny powinieneś przykryć podkładem akrylowym ale to taki nie istotny szczegół. Bardziej mnie interesuje czy będziesz montować EGT, jeżeli tak to gdzie zainstalujesz termopare.
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:40 |