Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
kakao
post Fri, 22 Feb 2013 - 08:06
Post #41


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(lolo @ Thu, 21 Feb 2013 - 11:28) *

ale kolo się nadłubał... Dużo ciekawych rozwiązań, chociaż jeszcze nie dobrnąłem do końca - temat ma 119 stron.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 22 Feb 2013 - 08:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kisielisodd
post Fri, 22 Feb 2013 - 10:32
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(kakao @ Sun, 17 Feb 2013 - 22:26) *
Wał korbowy na każdy etapie skaładania obraca się jak zły, bez przycinania a po włożeniu tłoków zadziałała od razu kompresja.


Musisz jak najszybciej to opatentować. Jesteś pierwszą osobą na świecie której silnik ma kompresje bez głowicy.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 22 Feb 2013 - 11:12
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(kisielisodd @ Fri, 22 Feb 2013 - 10:32) *
Musisz jak najszybciej to opatentować. Jesteś pierwszą osobą na świecie której silnik ma kompresje bez głowicy.

Nic w tym dziwnego skoro cylindry były solidnie naoliwione, podobnie tłoki i pierścienie.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Fri, 22 Feb 2013 - 11:18
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Jakim cudem bez głowicy miałeś kompresje ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Fri, 22 Feb 2013 - 11:56
Post #45


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(kakao @ Fri, 22 Feb 2013 - 11:12) *
Nic w tym dziwnego skoro cylindry były solidnie naoliwione, podobnie tłoki i pierścienie.


Może pomiliło Ci sie tarcie z kompresja ?


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 23 Feb 2013 - 13:36
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





kisielisodd, bielawa - rajt. Dzięki za słuszną uwagę. Poprawiłem kontrowersyjny zapis, w swoim poście.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 25 Feb 2013 - 21:14
Post #47


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Może kogoś zainteresuje jak wygląda zamontowana uniwersalna obudowa zegarów RGM. Kosztowała ok. 130PLN i kupiłem ją na alledrogo. Było trochę zabawy z dopasowaniem krawędzi do słupka ale dzięki półokrągłemu pilnikowi udało się idealnie.






--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Tue, 26 Feb 2013 - 00:27
Post #48


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





spasowało dardzo dobrze wink.gif
tylko jest dość duży gabarytowo i może ograniczać widoczność. doładowanie i (afr, egt w jednym wskaźniku) ? czycoś innego?

tak poza tym.. jaki olej chłopaki z v40.pl polecają do tego silnika, jaki Ty będziesz lał?
szykuje mi sie wymiana a poprzedni właściciel zamawiał jakis z Wielkiej B. nie za bardzo znanej firmy, ale mówił że jest dobry.
nie wiem czy zamawiac u niego czy przerzucić się na inny

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Fri, 08 Mar 2013 - 17:05
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





jak robiles porting pompy oleju?
skad brales kewlarowe okladziny tarczy sprzegla?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IroN_87
post Fri, 08 Mar 2013 - 20:03
Post #50


User
Dołączył: Thu, 14 May 2009
Skąd: Żywiec





Nie założyłbym takiej obudowy zegarów nawet do malucha. Wystarczyło poświęcić trochę czasu i zrobić samemu zagłębione w słupku, które 100 razy lepiej wyglądają, nie rzucają się w oczy i nie ograniczają widoczności.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 08 Mar 2013 - 21:42
Post #51


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





casej, olej będę lał Liqui Moly
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...105560&st=0
Do T4 jest polecany przez szwedów Shell Helix UR 10W-60
Jeżeli chodzi o to co na v40 to jak wszędzie, każdy chwali to co sam zaleje. Jako ciekawostka podam, że kilku doświadczonych userów chwali sobie Ceratec firmy Liqui Moly
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=38858&am...asc&start=0


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Fri, 08 Mar 2013 - 22:03
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





to coś na kierownicy się nie ślizga po niej?

Okropnie wygląda wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 08 Mar 2013 - 22:10
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





raich, o portingu pompy oleju pisałem tutaj:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=105842
Kewlarowe okładziny zrobili mi bracia wróbel na ul.skoczylasa, więcej tutaj:
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=39036&am...c&start=330

IroN_87, wbrew pozorom ta obudowa zegarów nie ogranicza wcale widoczności, bo jest ustawiona w świetle słupka a co do gustów to wiadomo, że każdemu co innego się podoba. Dla mnie jest fest - dizajnerska i na żywo fajniej wygląda niż na fotce, sporo się jej naszukałem. Takie same już podcięte pod słupek auta kosztują kilka razy więcej.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 08 Mar 2013 - 22:12
Post #54


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(K@rol @ Fri, 08 Mar 2013 - 22:03) *
to coś na kierownicy się nie ślizga po niej?

Okropnie wygląda wink.gif

Już się rozsypało i teraz nie ma wcale tongue.gif


Silnik już mam prawie złożony i wkrótce robię wyjazd do garażu.













--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 09 Mar 2013 - 23:39
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





miska byla do spawania od strony kola zamachowego,prawda?
jak kladziesz loctite na laczenie blok-miska,to kladz po wewnetrznej stronie gwintow/otoworow.
dales klej na sruby kola zamachowego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kozel
post Sun, 10 Mar 2013 - 00:41
Post #56


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 December 2011





Nie bierz tego zbyt osobiście, to jest dobra rada, wnioskując po twoim stanie wiedzy i doświadczenia w składaniu silników może cię ta zabawa bardzo dużo niezamierzonej pracy i gotówki kosztować. Tak się nie uszczelnia misy olejowej. Rozumiem że nauka na błędach itd, ale nie tani silnik na kutych gratach za X tys. złotych powinna składać osoba która wie co robi, a nie która robi to pierwszy raz.


--------------------
E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 10 Mar 2013 - 00:44
Post #57


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Wybacz ale ten kondon na kierownicy to co ma niby być?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 10 Mar 2013 - 10:14
Post #58


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Raich, na śruby do miski dałem uszczelniacz gwintów. Śruby koła zamachowego nie klejone ale jak je odkręcałem to też klejone nie były. Miska naprawiana tzn. Spawana elektrycznie, bo pęknięta była.

Kozel, ten silnik był już remontowany przez taką osobę wcześniej i dlatego się wysrał po 30 tyś.
Możesz rozwinąć myśl czemu tak się nie uszczelnia miski olejowej? Tak się pytam, bo inżynierowie volvo stworzyli go do uszczelnienia pastą, która ma analogiczne właściwości do użytej przeze mnie. Wcześniej było poklejone silikonem, którego resztki były w filtrze smoka, zawaliły chłodnicę oleju a nawet dostały się pod panewki.

GIB pisałem o tym parę postów wyżej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sun, 10 Mar 2013 - 10:43
Post #59


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(kakao @ Sun, 10 Mar 2013 - 10:14) *
Raich, na śruby do miski dałem uszczelniacz gwintów. Śruby koła zamachowego nie klejone ale jak je odkręcałem to też klejone nie były. Miska naprawiana tzn. Spawana elektrycznie, bo pęknięta była.

Kozel, ten silnik był już remontowany przez taką osobę wcześniej i dlatego się wysrał po 30 tyś.
Możesz rozwinąć myśl czemu tak się nie uszczelnia miski olejowej? Tak się pytam, bo inżynierowie volvo stworzyli go do uszczelnienia pastą, która ma analogiczne właściwości do użytej przeze mnie. Wcześniej było poklejone silikonem, którego resztki były w filtrze smoka, zawaliły chłodnicę oleju a nawet dostały się pod panewki.

GIB pisałem o tym parę postów wyżej.


daj klej do gwintow na sruby kola zamachowego.
uszczelnili pasta bo miska jest aluminiowa a nie stalowa,nie trzeba byc inzynierem.
sylikon dostal sie do wnetrza silnika bo ktos pewnie skrecal miske z silnikiem na ''swierzym'' sylikonie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 10 Mar 2013 - 12:52
Post #60


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(raich @ Sat, 09 Mar 2013 - 23:39) *
jak kladziesz loctite na laczenie blok-miska,to kladz po wewnetrznej stronie gwintow/otoworow.

CYTAT(kozel @ Sun, 10 Mar 2013 - 00:41) *
Tak się nie uszczelnia misy olejowej.

Wyżej masz napisane. Zresztą ja zawsze paćkałem z dwóch stron (nieprzerwana linia sylikonu).


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:07