Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
E30 owner
post Sat, 23 Aug 2014 - 23:47
Post #341


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Kllejem wurth zalewałem, lub bardziej tworzyłem tuleję amortyzatora w firmowym iveco (przy okazji pozdrawiam handlarza który wykonał swoją tuleję z taśmy "na gada" ) Od 2 miesięcy wozi towar po 4 tony, po naszych kochanych drogach i nic się nie dzieje. Tulejka zastygała całą noc po czym nastąpił montaż.

Jakieś pół godziny temu wróciłem po całym dniu walki nad Volvo. Efekt uspawane orurowanie. Fot nie mam siły wrzucić. Jutro to ogarnę, Pięknie nie jest, tiga niestety nie mam, a płacić 500 (choć to pewnie i tak mało) za blisko 20 spoin nie zamierzaliśmy, więc mój "teściu" pospawał migomatem. Z zewnątrz rewelacji na prawdę nie ma co się spodziewać (będzie wyglądało gdy oszlifuję troszkę), natomiast wewnątrz na żadnej spoinie nie ma żadnych grud, sopli czy czego innego, są ładne gładkie przejścia. Teraz rurki wewnątrz trzeba oczyścić i można będzie montować na samochód. Jeszcze tylko została nierozwiązana sprawa montażu czujnika IAT ...


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 23 Aug 2014 - 23:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ripper
post Sun, 24 Aug 2014 - 00:02
Post #342


Rookie
Dołączył: Fri, 22 August 2014





Nakrętka i dospawać

skoro mówicie że ten glut by wystarczył to zaryzykuje choć nie bardzo wiem jak wyciągnąć poduszkę i ją smarować po pare warstw a auto potrzebne ..

co do IC to faktycznie jest ogromna różnica pare stopni w dół i pod wieczór jest inne autko taki lekki of top

czy przepływki od T4 i 2.0t Są takie same ?i posiadają te same nr ? Bo mi sie wydaje że tak .ktoś mi mąci

co do wklejania przepływki w inną rurę to jakie miałeś wartości na wolnych

seria bije coś w granicach 10 -12 Kg/h Vol fcr ja mam coś ok 15 ale mam wielki walcowy filtr o praktycznie 2x wiekszej powieżchni


--------------------
Volvo V40 T4 1855 ccm Filtr walcowy +box MBC Wałki N.A W planach wydech
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 24 Aug 2014 - 09:46
Post #343


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Wracając do fmica. Orurowanie wygląda tak:

Kawał dobrej roboty i jak napisał wykonawca, kolega E30_owner CCC czyli cena czyni cuda, co bardzo cieszy biggrin.gif

Jak to czasem bywa wystąpił głupi problem w postaci za krótkiego kolanka redukcyjnego i muszę kupić dłuższe. Fmic.pl sprzedaje najdłuższe, pozdrowienia dla kolegi Mrówczana i dzięki za szybką wysyłkę. Dostałem towar z dnia na dzień - szok!

Nastąpiło też ostateczne rozstanie z klimą.



--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 24 Aug 2014 - 10:20
Post #344


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Jak widać spoiny z zewnątrz kują w oczy troszkę, w środku jest jak najbardziej w porządku. Mogłem to od razu liznąć na 0 tarczą zagłaskać ściernicą, ale i tak rurki będą owijane bandażem. Więc wersja "na surowo" wygląda jak Kakao wrzucił.

Co do IAT, tak nakrętka wystarczy, tylko od ręki ciężko dostać z odpowiednim gwintem, próbowaliśmy przegwintować śrubą 10.9 ale się nie dało w naszych warunkach, nakrętka zawsze się omknęła w imadle, a śruba stawała dęba w niej.

EDIT: W sumie klima mogłaby zostać, przeszkadzał mi tylko jeden przewód z kompresora klimy. Skraplacz jest ominięty, nic innego nie koliduje.

Jutro po robocie jadę do Kakao, zrobić mocowania IC i chłodnicy wody na gotowo, spasować orurowanie na gotowo, i podorabiać jakieś "pierdółki" jak umieścić wtryskiwacze metanolu i takie tam.

EDIT2:
CYTAT(kakao @ Sun, 24 Aug 2014 - 08:46) *
Kawał dobrej roboty i jak napisał wykonawca, kolega E30_owner CCC czyli cena czyni cuda, co bardzo cieszy biggrin.gif


Akurat dewiza CCC nie jest ani jedyna, ani na pierwszym miejscu, po pierwsze ma być dobrze, po drugie funkcjonalnie, po trzecie nie wyglądać tragicznie, po czwarte ma być rozsądnie cenowo. Skoro jesteś zadowolony to chyba się udaje smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Sun, 24 Aug 2014 - 11:00
Post #345


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Czym to Spawaliście? MMA ? Wygląda trochę tragicznie. A ja bym nie owijał bo lepiej jak juz wstępnie jest chłodzone.


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marhtbtm05
post Sun, 24 Aug 2014 - 11:08
Post #346


Rookie
Dołączył: Sun, 24 August 2014
Skąd: PL





Kakao mam nadzieje że te spawy to tylko wstępnie tak??? Grunt że będzie hulać wzorowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 24 Aug 2014 - 11:21
Post #347


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Wygląda "tragicznie" bo spoina postawiona czymkolwiek innym od TIG będzie po prostu tak wyglądać smile.gif. Mogłaby wyglądać ładniej, ale co by się znajdowało w świetle kanału - WHO KNOWS?? A raczej nie o to chodzi prawda?? Jeśli Kakao będzie chciał aby wyglądało, nie ma problemu, 3 godziny szlifowania i spoiny będą gładziutkie smile.gif A po polerce nawet będzie się błyszczeć - wszystko jest do zrobienia. Oczywiście zanim przywiozłem rurki dzwoniłem i pytałem się "czy szlifować", wtedy Kakao stwierdził dwie rzeczy "muszę zobaczyć" i "i tak będę malowane i izolowane". Więc nie wygląda to tak że posmarkałem byle było i niech chłopak ma, jak wielu ma w zwyczaju robić, więc jeśli padnie komenda "szlifujemy jednak" to się wyszlifuje i będziecie zadowoleni smile.gif Następnym razem po prostu bez pytania oszlifuję, i nawet będę mógł ściemnić że spawane tigiem - jak wielu także praktykuje - a nie o to chodzi, prawda??

CYTAT(shalashaska @ Sun, 24 Aug 2014 - 10:00) *
Czym to Spawaliście? MMA ? Wygląda trochę tragicznie. A ja bym nie owijał bo lepiej jak juz wstępnie jest chłodzone.


Jedną przydałoby się owinąć, bo to rura z ic do przepustnicy i przechodzi między chłodnicą a blokiem. Inaczej nie można było puścić rurek, w sensie na odwrót żeby w miejscu rury z ic do przepustnicy szła rura z turbo do ic, bo nie ma na to miejsca. Coś gdzieś zawsze koliduje, w tym wypadku krokowiec, za nim wentylatory, milion zakrętów, a tak jest prosto i skutecznie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 24 Aug 2014 - 11:46
Post #348


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Panowie, to ma jeździć nie wyglądać biggrin.gif
Jakbym chciał mieć płaskie spawy to bym wypożyczył tiga ale nie jest mi to potrzebne do szczęścia biggrin.gif
Bardziej mnie martwi ilość kolanek 90st. Niestety bez zmiany chłodnicy wody i wiatraków nie dało rady inaczej wykonać orurowania. Mam nadzieję, że do 400KM zakłucenie przepływu przez kolanka 90st. będzie pominialne.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 24 Aug 2014 - 11:58
Post #349


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Orurowanie z turbo do ic faktycznie jest zrobione tylko z kolan 90st :/ jedyne miejsce gdzie można by było zmienić kąt na łagodniejszy to na jednym kolanie - pierwszym od ic. Ale wtedy wejdzie w kolizję ze skraplaczem klimy. Według mnie lepiej było minąć ten skraplacz, pomimo że klimę usunąłeś, kto wie w razie sprzedaży samochodu zawsze w ogłoszeniu można dopisać "klima na pokładzie" i z powrotem ją założyć smile.gif

Według mnie dolot obsłuży 400KM, ponieważ najwęższe gardło poprzedniego układu zostało wyeliminowane - IC. Wyście z muszli sprężarki i tak jest węższe zdaje się niż rurki tłoczące, więc jest naddatek na swobodę przepływu. Zresztą konsultowałeś to z odpowiednimi osobami z ogromnym doświadczeniem, i wszyscy mieliśmy takie samo zdanie praktycznie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 24 Aug 2014 - 13:07
Post #350


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Owijanie bandażem orurowania jest bez sensu, owińcie to ekranem termicznym z alu. Bandaż jest dobry na kolektory i to co gorące, żeby nie oddawało ciepła na zewnątrz, a nie to co ma pozostać w środku chłodne.

Ten silnik ma taką miniprzepustniczkę, że orurowanie ma tak małą średnicę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 24 Aug 2014 - 13:33
Post #351


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Z turbo do ic 50mm z ic do przepustnicy 63mm. Według mnie (i nie tylko) nie ma sensu robić nie wiadomo jakich przekrojów, skoro wyjście z turbosprężarki ma poniżej 50mm a przepustnica koło 60mm zapewne. Więc każdy mm powyżej tych średnic to raczej niepotrzebne zwiększanie pojemności układu.

Co do bandaża, skoro skutecznie izoluje okolice rury od gorąca, to i równie dobrze zaizoluje rurę od gorąca z zewnątrz smile.gif Chodzi tylko o odcinek 30 - 40cm w sumie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marhtbtm05
post Sun, 24 Aug 2014 - 13:46
Post #352


Rookie
Dołączył: Sun, 24 August 2014
Skąd: PL





A czy może ktoś napisać jaką ma temperaturę powietrza po zastosowaniu Fmic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 24 Aug 2014 - 14:22
Post #353


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Z tego co pamiętam to optymalnie jest 40st. Od biedy może być 50st. Natomiast przy 60st. silnik wybucha na skutek spalania stukowego. Im większe doładowanie (moc), tym większa temp. powietrza w dolocie i tym większy icek jest potrzebny. Pytanie takie z dupy trochę... powietrze powinno mieć ok. 40st. czy to na fmicu czy seryjnym icku.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marhtbtm05
post Sun, 24 Aug 2014 - 14:26
Post #354


Rookie
Dołączył: Sun, 24 August 2014
Skąd: PL





Może i z dupy trochę ale jak wiesz w seryjnym T4 jest ic do dupy właśnie. I rozmyślam o ile spadnie temp w dolocie po zastosowaniu takiego ic-ka. To wychodzi na to że mój ic w ogóle nie chłodzi powietrza tylko je gotuje. Ale dzięki Adam za info.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Sun, 24 Aug 2014 - 14:27
Post #355


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Teraz w domu doczytałem o tym spawaniu tych rur. Nawet jeżeli było to spawane migomatem to powinien być przetop a wyczytałem że jego nie ma, poza tym migomatem też ładnie wychodzi lico spoiny a tutaj ktoś położył sznurek. Tutaj komuś brakuje odpowiedniego doświadczenia w spawaniu. Na łączeniach dobrze by było dać szczelinę połowy grubości materiału a żeby taka wyszła to trzeba zrobić jeszcze ciut większą bo i tak ściągnie tą szczelinę. Ja teraz jakbym spawał ponownie swój to teraz zrobiłbym to lepiej niż ostatnio tongue.gif . Kakao weź to szlifnij i przeleć tigiem byś miał przetop a jak nie to wpadnij do mnie z browarem to ci to obspawam tongue.gif


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 24 Aug 2014 - 14:32
Post #356


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Teraz pomyśl jaką temp musisz mieć przed IC smile.gif Z tymi IC sprawa wygląda tak że:
- sam rdzeń, zwiększona powierzchnia chłodzenia itd schładza powietrze
- zwiększenie przepustowości, także zmniejsza temp, bo turbo mniejsze ciśnienie wytwarza przed IC, a co za tym idzie do ic trafia już chłodniejsze powietrze.

Więc liczy się nie tyle sama temp na wyjściu co różnica w temperaturach wejście - wyjście, żeby coś obiektywnego powiedzieć.

CYTAT(shalashaska @ Sun, 24 Aug 2014 - 13:27) *
Teraz w domu doczytałem o tym spawaniu tych rur. Nawet jeżeli było to spawane migomatem to powinien być przetop a wyczytałem że jego nie ma, poza tym migomatem też ładnie wychodzi lico spoiny a tutaj ktoś położył sznurek. Tutaj komuś brakuje odpowiedniego doświadczenia w spawaniu. Na łączeniach dobrze by było dać szczelinę połowy grubości materiału a żeby taka wyszła to trzeba zrobić jeszcze ciut większą bo i tak ściągnie tą szczelinę. Ja teraz jakbym spawał ponownie swój to teraz zrobiłbym to lepiej niż ostatnio tongue.gif . Kakao weź to szlifnij i przeleć tigiem byś miał przetop a jak nie to wpadnij do mnie z browarem to ci to obspawam tongue.gif


Szkoda że wcześniej nie dałeś znaka smile.gif Teraz to trzeba by rozcinać ... czyli całość robić od nowa skoro musi być szczelina i przetop o jakim mówisz. Z drugiej strony, jeśli zrobisz szczelinę, to jaką masz pewność że nie nasmarkasz do środka ?? Tigiem to pewnie możliwe, większa kontrola nad spawaniem, spawanie bez materiału itp. Więc jak sam wiesz nie ma co porównywać, i ja to wiem stąd zaznaczyłem że spoiny nie są piękne. Pisząc "nie ma przetopu" nie miałem na myśli że jest "objebane" dookoła na sztukę, co chyba sugerujesz. Nie ma smarków ani grani wewnątrz, więc nie martw się nie popęka. Aby to osiągnąć właśnie trzeba spawać bez szczeliny ... I zaręczam po oszlifowaniu na zero, śmiało mógłbym napisać spawane tigiem, i każdy by piał - tylko po co oszukiwać??

EDIT: Przy następnej robótce wpadnę do Ciebie z litrem nawet za pospawanie smile.gif podaj adres.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marhtbtm05
post Sun, 24 Aug 2014 - 14:35
Post #357


Rookie
Dołączył: Sun, 24 August 2014
Skąd: PL





u mnie po jeździe jak kiedyś sprawdzałem jest około 69 stopni albo czasami i większe. Patrząc nawet w afr (jak byłem na rolkach to było coś około 11.8)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 24 Aug 2014 - 15:03
Post #358


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Marhtbtm05, w serii można wyrzucić klimę a chłodnicę wody oddalić od seryjnego ic, bandaż na wydech. Nie zaszkodzi umyć icka i oprócz upalnych dni powinien serię trzymać.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Sun, 24 Aug 2014 - 15:09
Post #359


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





E30 owner, można robić na styk i zapewne te rury spełniają ten warunek (grubości ścianki do 3mm). Ale w waszym przypadku najlepiej jakby była szczelina, chociaż też sądzę że nie było by przetopu. Tutaj nie chodzi że ma ładnie wyglądać bo pospawaniu tigiem np. z pozycji wymuszonej też może wyjść nie ładnie, istotny jest przetop i lico, można to spawać na raz albo na dwa razy. Sam mam skopany jeden element u siebie ale to w głónej mierze przez nie właściwą mieszankę gazu jaki mi pewna pani sprzedała no i wtedy jeszcze nie miałem takiego doświadczenia. Nie uważam się za jakiegoś PRO spawacza ale jednak mam ważne uprawnienia na PA, PB i HL045 w grupie 141-8 oraz PA i PB w grupie 141-1 no i oczywiście pracuję jako spawacz tiga. Z browarem trochę zażartowałem bo drut i Argon są drogie ale myślę że można by było się dogadać tak by obie strony były zadowolone smile.gif Obszlifujcie trochę te spawy, ale tak by jednak ich trochę zostało wink.gif


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 24 Aug 2014 - 15:30
Post #360


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





shalashaska, szkoda, że tak daleko mieszkamy od siebie, chyba, że się przeprowadziłeś ostatnio. Dzisiaj orurowanie wraz z fmicem przeszło pozytywnie próbę wodną. Spawy są szczelne i to jest efek który został osiągnięty wzorowo.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:41