![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Kllejem wurth zalewałem, lub bardziej tworzyłem tuleję amortyzatora w firmowym iveco (przy okazji pozdrawiam handlarza który wykonał swoją tuleję z taśmy "na gada" ) Od 2 miesięcy wozi towar po 4 tony, po naszych kochanych drogach i nic się nie dzieje. Tulejka zastygała całą noc po czym nastąpił montaż.
Jakieś pół godziny temu wróciłem po całym dniu walki nad Volvo. Efekt uspawane orurowanie. Fot nie mam siły wrzucić. Jutro to ogarnę, Pięknie nie jest, tiga niestety nie mam, a płacić 500 (choć to pewnie i tak mało) za blisko 20 spoin nie zamierzaliśmy, więc mój "teściu" pospawał migomatem. Z zewnątrz rewelacji na prawdę nie ma co się spodziewać (będzie wyglądało gdy oszlifuję troszkę), natomiast wewnątrz na żadnej spoinie nie ma żadnych grud, sopli czy czego innego, są ładne gładkie przejścia. Teraz rurki wewnątrz trzeba oczyścić i można będzie montować na samochód. Jeszcze tylko została nierozwiązana sprawa montażu czujnika IAT ... -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 22 August 2014 ![]() |
Nakrętka i dospawać
skoro mówicie że ten glut by wystarczył to zaryzykuje choć nie bardzo wiem jak wyciągnąć poduszkę i ją smarować po pare warstw a auto potrzebne .. co do IC to faktycznie jest ogromna różnica pare stopni w dół i pod wieczór jest inne autko taki lekki of top czy przepływki od T4 i 2.0t Są takie same ?i posiadają te same nr ? Bo mi sie wydaje że tak .ktoś mi mąci co do wklejania przepływki w inną rurę to jakie miałeś wartości na wolnych seria bije coś w granicach 10 -12 Kg/h Vol fcr ja mam coś ok 15 ale mam wielki walcowy filtr o praktycznie 2x wiekszej powieżchni -------------------- Volvo V40 T4 1855 ccm Filtr walcowy +box MBC Wałki N.A W planach wydech
|
|
|
![]()
Post
#343
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Wracając do fmica. Orurowanie wygląda tak:
![]() Kawał dobrej roboty i jak napisał wykonawca, kolega E30_owner CCC czyli cena czyni cuda, co bardzo cieszy ![]() Jak to czasem bywa wystąpił głupi problem w postaci za krótkiego kolanka redukcyjnego i muszę kupić dłuższe. Fmic.pl sprzedaje najdłuższe, pozdrowienia dla kolegi Mrówczana i dzięki za szybką wysyłkę. Dostałem towar z dnia na dzień - szok! ![]() Nastąpiło też ostateczne rozstanie z klimą. ![]() ![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#344
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Jak widać spoiny z zewnątrz kują w oczy troszkę, w środku jest jak najbardziej w porządku. Mogłem to od razu liznąć na 0 tarczą zagłaskać ściernicą, ale i tak rurki będą owijane bandażem. Więc wersja "na surowo" wygląda jak Kakao wrzucił.
Co do IAT, tak nakrętka wystarczy, tylko od ręki ciężko dostać z odpowiednim gwintem, próbowaliśmy przegwintować śrubą 10.9 ale się nie dało w naszych warunkach, nakrętka zawsze się omknęła w imadle, a śruba stawała dęba w niej. EDIT: W sumie klima mogłaby zostać, przeszkadzał mi tylko jeden przewód z kompresora klimy. Skraplacz jest ominięty, nic innego nie koliduje. Jutro po robocie jadę do Kakao, zrobić mocowania IC i chłodnicy wody na gotowo, spasować orurowanie na gotowo, i podorabiać jakieś "pierdółki" jak umieścić wtryskiwacze metanolu i takie tam. EDIT2: Kawał dobrej roboty i jak napisał wykonawca, kolega E30_owner CCC czyli cena czyni cuda, co bardzo cieszy ![]() Akurat dewiza CCC nie jest ani jedyna, ani na pierwszym miejscu, po pierwsze ma być dobrze, po drugie funkcjonalnie, po trzecie nie wyglądać tragicznie, po czwarte ma być rozsądnie cenowo. Skoro jesteś zadowolony to chyba się udaje ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#345
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Czym to Spawaliście? MMA ? Wygląda trochę tragicznie. A ja bym nie owijał bo lepiej jak juz wstępnie jest chłodzone.
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#346
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 24 August 2014 Skąd: PL ![]() |
Kakao mam nadzieje że te spawy to tylko wstępnie tak??? Grunt że będzie hulać wzorowo.
|
|
|
![]()
Post
#347
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Wygląda "tragicznie" bo spoina postawiona czymkolwiek innym od TIG będzie po prostu tak wyglądać
![]() ![]() ![]() Czym to Spawaliście? MMA ? Wygląda trochę tragicznie. A ja bym nie owijał bo lepiej jak juz wstępnie jest chłodzone. Jedną przydałoby się owinąć, bo to rura z ic do przepustnicy i przechodzi między chłodnicą a blokiem. Inaczej nie można było puścić rurek, w sensie na odwrót żeby w miejscu rury z ic do przepustnicy szła rura z turbo do ic, bo nie ma na to miejsca. Coś gdzieś zawsze koliduje, w tym wypadku krokowiec, za nim wentylatory, milion zakrętów, a tak jest prosto i skutecznie. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, to ma jeździć nie wyglądać
![]() Jakbym chciał mieć płaskie spawy to bym wypożyczył tiga ale nie jest mi to potrzebne do szczęścia ![]() Bardziej mnie martwi ilość kolanek 90st. Niestety bez zmiany chłodnicy wody i wiatraków nie dało rady inaczej wykonać orurowania. Mam nadzieję, że do 400KM zakłucenie przepływu przez kolanka 90st. będzie pominialne. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Orurowanie z turbo do ic faktycznie jest zrobione tylko z kolan 90st :/ jedyne miejsce gdzie można by było zmienić kąt na łagodniejszy to na jednym kolanie - pierwszym od ic. Ale wtedy wejdzie w kolizję ze skraplaczem klimy. Według mnie lepiej było minąć ten skraplacz, pomimo że klimę usunąłeś, kto wie w razie sprzedaży samochodu zawsze w ogłoszeniu można dopisać "klima na pokładzie" i z powrotem ją założyć
![]() Według mnie dolot obsłuży 400KM, ponieważ najwęższe gardło poprzedniego układu zostało wyeliminowane - IC. Wyście z muszli sprężarki i tak jest węższe zdaje się niż rurki tłoczące, więc jest naddatek na swobodę przepływu. Zresztą konsultowałeś to z odpowiednimi osobami z ogromnym doświadczeniem, i wszyscy mieliśmy takie samo zdanie praktycznie. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#350
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Owijanie bandażem orurowania jest bez sensu, owińcie to ekranem termicznym z alu. Bandaż jest dobry na kolektory i to co gorące, żeby nie oddawało ciepła na zewnątrz, a nie to co ma pozostać w środku chłodne.
Ten silnik ma taką miniprzepustniczkę, że orurowanie ma tak małą średnicę? |
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Z turbo do ic 50mm z ic do przepustnicy 63mm. Według mnie (i nie tylko) nie ma sensu robić nie wiadomo jakich przekrojów, skoro wyjście z turbosprężarki ma poniżej 50mm a przepustnica koło 60mm zapewne. Więc każdy mm powyżej tych średnic to raczej niepotrzebne zwiększanie pojemności układu.
Co do bandaża, skoro skutecznie izoluje okolice rury od gorąca, to i równie dobrze zaizoluje rurę od gorąca z zewnątrz ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#352
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 24 August 2014 Skąd: PL ![]() |
A czy może ktoś napisać jaką ma temperaturę powietrza po zastosowaniu Fmic?
|
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Z tego co pamiętam to optymalnie jest 40st. Od biedy może być 50st. Natomiast przy 60st. silnik wybucha na skutek spalania stukowego. Im większe doładowanie (moc), tym większa temp. powietrza w dolocie i tym większy icek jest potrzebny. Pytanie takie z dupy trochę... powietrze powinno mieć ok. 40st. czy to na fmicu czy seryjnym icku.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#354
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 24 August 2014 Skąd: PL ![]() |
Może i z dupy trochę ale jak wiesz w seryjnym T4 jest ic do dupy właśnie. I rozmyślam o ile spadnie temp w dolocie po zastosowaniu takiego ic-ka. To wychodzi na to że mój ic w ogóle nie chłodzi powietrza tylko je gotuje. Ale dzięki Adam za info.
|
|
|
![]()
Post
#355
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Teraz w domu doczytałem o tym spawaniu tych rur. Nawet jeżeli było to spawane migomatem to powinien być przetop a wyczytałem że jego nie ma, poza tym migomatem też ładnie wychodzi lico spoiny a tutaj ktoś położył sznurek. Tutaj komuś brakuje odpowiedniego doświadczenia w spawaniu. Na łączeniach dobrze by było dać szczelinę połowy grubości materiału a żeby taka wyszła to trzeba zrobić jeszcze ciut większą bo i tak ściągnie tą szczelinę. Ja teraz jakbym spawał ponownie swój to teraz zrobiłbym to lepiej niż ostatnio
![]() ![]() -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#356
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Teraz pomyśl jaką temp musisz mieć przed IC
![]() - sam rdzeń, zwiększona powierzchnia chłodzenia itd schładza powietrze - zwiększenie przepustowości, także zmniejsza temp, bo turbo mniejsze ciśnienie wytwarza przed IC, a co za tym idzie do ic trafia już chłodniejsze powietrze. Więc liczy się nie tyle sama temp na wyjściu co różnica w temperaturach wejście - wyjście, żeby coś obiektywnego powiedzieć. Teraz w domu doczytałem o tym spawaniu tych rur. Nawet jeżeli było to spawane migomatem to powinien być przetop a wyczytałem że jego nie ma, poza tym migomatem też ładnie wychodzi lico spoiny a tutaj ktoś położył sznurek. Tutaj komuś brakuje odpowiedniego doświadczenia w spawaniu. Na łączeniach dobrze by było dać szczelinę połowy grubości materiału a żeby taka wyszła to trzeba zrobić jeszcze ciut większą bo i tak ściągnie tą szczelinę. Ja teraz jakbym spawał ponownie swój to teraz zrobiłbym to lepiej niż ostatnio ![]() ![]() Szkoda że wcześniej nie dałeś znaka ![]() EDIT: Przy następnej robótce wpadnę do Ciebie z litrem nawet za pospawanie ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#357
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 24 August 2014 Skąd: PL ![]() |
u mnie po jeździe jak kiedyś sprawdzałem jest około 69 stopni albo czasami i większe. Patrząc nawet w afr (jak byłem na rolkach to było coś około 11.8)
|
|
|
![]()
Post
#358
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Marhtbtm05, w serii można wyrzucić klimę a chłodnicę wody oddalić od seryjnego ic, bandaż na wydech. Nie zaszkodzi umyć icka i oprócz upalnych dni powinien serię trzymać.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#359
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
E30 owner, można robić na styk i zapewne te rury spełniają ten warunek (grubości ścianki do 3mm). Ale w waszym przypadku najlepiej jakby była szczelina, chociaż też sądzę że nie było by przetopu. Tutaj nie chodzi że ma ładnie wyglądać bo pospawaniu tigiem np. z pozycji wymuszonej też może wyjść nie ładnie, istotny jest przetop i lico, można to spawać na raz albo na dwa razy. Sam mam skopany jeden element u siebie ale to w głónej mierze przez nie właściwą mieszankę gazu jaki mi pewna pani sprzedała no i wtedy jeszcze nie miałem takiego doświadczenia. Nie uważam się za jakiegoś PRO spawacza ale jednak mam ważne uprawnienia na PA, PB i HL045 w grupie 141-8 oraz PA i PB w grupie 141-1 no i oczywiście pracuję jako spawacz tiga. Z browarem trochę zażartowałem bo drut i Argon są drogie ale myślę że można by było się dogadać tak by obie strony były zadowolone
![]() ![]() -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
shalashaska, szkoda, że tak daleko mieszkamy od siebie, chyba, że się przeprowadziłeś ostatnio. Dzisiaj orurowanie wraz z fmicem przeszło pozytywnie próbę wodną. Spawy są szczelne i to jest efek który został osiągnięty wzorowo.
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:41 |