Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
casej
post Sun, 17 Aug 2014 - 11:42
Post #301


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





i jest pieknie wink.gif
poszliście moim sposobem który jest tu chyba najlepszy wink.gif
siadło dokładnie jak u mnie wink.gif

ale widze że walczysz o każdy cm" powierzchni i prawdopodobnie rejestracja idzie na bok ? biggrin.gif

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 17 Aug 2014 - 11:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
E30 owner
post Sun, 17 Aug 2014 - 12:31
Post #302


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Z tą rejestracją jeszcze Kakao nie postanowił na 100% co będzie. W każdym razie myśląc przyszłościowo, na wszelki wypadek podciąłem belkę jak na zdjęciu. Jeśli Kakao będzie chciał powiększyć wlot, wystarczy że przemodeluje sobie zderzak tylko, pół samochodu nie będzie musiał rozkręcać smile.gif Pomimo podcięcia jak na zdjęciu belka nie straciła zbyt dużo sztywności w płaszczyźnie pionowej, bo zostały fabryczne przetłoczenia - wyciąłem tylko płaskie płaszczyzny. Jednak sztywność skrętna spada mocno, ze względu na wycięcie dołu i tyłu. Ale że jest przykręcana do podłużnic to też można zaakceptować.

Casej nie wiem jak jest u Ciebie bo zdjęcia nie wyskakują :/ Robiłem "na czuja" żeby optymalnie wykorzystać materiał który ma Kakao, i do dokupienia pozostało 2m rur (wyjdzie mniej ale lubię mieć zapas lekki) i jedno kolanko - reszta orurowania (tak około połowy) jest już praktycznie poprowadzona. Całe orurowanie będzie spawane, więc co niektórzy narzekacze będą usatysfakcjonowani że znikną kolanka z komory.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Aug 2014 - 16:05
Post #303


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(E30 owner @ Sat, 16 Aug 2014 - 23:19) *
Tak z ciekawości "na oko" porównaliśmy oba IC. Chińczyk ma pole przekroju kanałów tak mniej więcej 39cm2 (13 lamelek o wymiarach zewnętrznych 60mm/5mm) fabryczny ma przekrój jednej lamelki wewnątrz 30/3mm - już nie patrzyłem ile tych lamelek ma ... ale na pewno jest połowę mniej wydajny przepływowo niż chinol. Więc ogółem - będzie dobrze smile.gif


Szczerze się zastanawiam jakim cudem seryjny icek był w stanie schłodzić cokolwiek...




Casej, wyślij mi te fotki na maila z v40.pl, bo tam gdzie je zawiesiłeś to lipa...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sun, 17 Aug 2014 - 21:06
Post #304


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





wstawiam jeszcze raz tym razem je widać wink.gif









Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Aug 2014 - 22:32
Post #305


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





casej, zajebiście Ci wyszło! Fmica to mamy tego samego wymiarowo. Jaką masz średnicę wejścia/wyjścia? U mnie jest 57mm. Jakiej średnicy masz orurowanie od turbo do fmica i od fmica do przepustnicy? Zachorowałem na zderzak z lifta. Nieuleczalnie. To dla mnie jedyna opcja żeby auto zostało cichciemnym sleeperem.

Ja mam przemyślane i kupione heble czterotłoczkowe już od ok. 2 lat. Tylko, że miałem dylemat jakie fele mieć na zimę. Chodziło o wzór i rozmiar, 16 czy 17, bo 15 nie dadzą rady z takim zaciskiem a potem się silnik wysrał i tak nowe hamulce gniją w piwnicy a chciałem się nimi pochwalić po montażu. Są czterotłoczkowe i mają mocowanie od czoła (łatwiejsze przy swapie), pochodzą z alfy chyba julietta. Trzeba adaptery dorobić i gotowe ale zawsze było coś pilniejszego...



--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 17 Aug 2014 - 23:55
Post #306


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Noooo Casej wyszło malina ... U mnie dołem jest półtora centymetra od tej belki do której sanki silnika są przykręcane - u Ciebie jest to "na piczy kłak" spasowane, więc widzę co będę raczej musiał poprawić smile.gif Tylko jeszcze mocowania dolnego żadnego nie zrobiłem i IC jest jak na razie w "swobodnym zwisie". Ale za to zrobiłem w belce tak otwory że bez problemu da się go przykręcić każdą nasadką - łeb śruby jest tak odsadzony od felca belki zderzaka.

Ale inspiracja jest - to się liczy - dzięki za wskazówki.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Mon, 18 Aug 2014 - 01:13
Post #307


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Te zaciski to od Brery są. 3.2 lub diesla. Wchodzi ten sam klocek, co do evo V/VI.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Mon, 18 Aug 2014 - 09:01
Post #308


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





no u mnie jest 57mm orurowanie wink.gif
tylko od turba w strone IC jest kawałek rury która ma nieco mniej ~52mm(chyba) tak już było jak kupiłem i zostało do dzisiaj wink.gif

IC mam spasowany "na żyletki" zeby był jak najbliżej wink.gif

e30 owner zawieś go tak jak ja mam wink.gif jedyne najlepsze najprostsze rozwiązanie a spełnia zadanie w 100% ;D

zderzak poliftowy pasuje tu idealnie ;D Kakao kupuj kupuj biggrin.gif


a ten zacisk to pod jaka tarczę podejdzę?
czyli jak dobrze mysle trzeba wyciąć adapter pod zacisk i nie trzeba nic kombinowac z piastą ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 18 Aug 2014 - 09:10
Post #309


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT
czyli jak dobrze mysle trzeba wyciąć adapter pod zacisk i nie trzeba nic kombinowac z piastą ?

Dokładnie. Przydałyby się jeszcze większe tarcze do pełni szczęścia. Nie podejdą z niczego p&p. Kminiłem żeby przewiercić otwory w większej tarczy w innym miejscu, podobnie jak jest czasem w felgach, że masz 8 dziur pod dwa rozstawy szpilek.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Mon, 18 Aug 2014 - 13:49
Post #310


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





bo to kurcze strasznie małe tarcze jak na taka moc sad.gif
momentalnie sie grzeją sad.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 18 Aug 2014 - 14:13
Post #311


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





W volvo Kakao orurowanie stanęło na razie na 57mm (chwilę dziś pogadaliśmy czy by nie zmniejszyć na 52 bodajże, ale odstawiałem swoją robotę do lakiernika i nie było czasu rozwinąć tematu) z turbo do ic, oraz 63 z ic do przepustnicy. Jedyny mankament to króciec wyjściowy z ic który ma 57mm :/ Do pełni szczęścia brakuje żeby był 63mm, według mnie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Wed, 20 Aug 2014 - 20:29
Post #312


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





CYTAT(kakao @ Fri, 08 Aug 2014 - 21:55) *
Opcja 4
Najlepiej byłoby wpasować fmica w seryjny zderzak ale bez zmiany mocowania zamka maski nie ma opcji. Niestety wtedy prawie cały jest zasłonięty belką zderzaka.




Warto nadmienić że w przedliftowym zderzaku jest dużo mniej miejsca, a przeróbki zderzaka są bardzo praco chłonne ( szpachlowanie, malowanie itp). Sam fakt że fmic robi swoją robotę a jest tam trochę lekko ponad serie.
Druga sprawa to ingerowanie w belkę nie jest dobrym rozwiązaniem, w razie "W" to ona sporo przyjmuje na siebie i odpowiednio rozkłąda energię dalej.
Casej a pokaż jak wygląda u Ciebie z belką (absorber) pod zderzakiem?


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 20 Aug 2014 - 22:01
Post #313


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





shalashaska, kawał dobrej roboty odwaliłeś u siebie, bo domyślam się, że powyższe fotki pokazują Twoje modyfikacje. Belka jest podcięta trochę ale mnie to nie przeszkadza. Do wiosny zabuduję zderzak, błotniki i kierunki z lifta i będzie malinowo. Na razie auto ma zacząć jeździć jak najszybciej a że trochę fmica będzie wystawać dołem to trudno...
Z czego zrobiłeś mocowanie czujnika temperatury w swoim orurowaniu?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Wed, 20 Aug 2014 - 22:22
Post #314


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





shalashaska - belka centralnie zaraz za zderzakiem nie przyjmuje na siebie NIC. Raz że jest na styk z podłużnicami, dwa że mocowana do nich na dwóch kątowniczkach wątpliwej sztywności, trzy i najważniejsze, cała kontrolowana "strefa zgniotu" (ciężko to nazwać i opisać jak ktoś nie ma tego volvo) to belka pod chłodnicą i podłużnice, a najważniejsza układanka to sanki silnika i zawieszenia które są przykręcane właśnie do tej dolnej belki.

Nie wspominając już o tym że belka o którą zawsze tak ciężko toczone są boje na tym forum, w tym aucie, jest wytłoczona z blaszki jak od puszki browara. To jest po prostu wspornik zderzaka i nic więcej.

Chyba że chodzi Tobie o coś innego niż o tą belkę którą pociąłem pod IC.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Thu, 21 Aug 2014 - 00:16
Post #315


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





to już więcej zaapsorbuje energi przy uderzeniu dołozony IC niż te kilka cm kwadratowych wycietej belki wink.gif
oczywiście zyczę żeby nikt nie musiał sprawdzac ile zniesie taka przycieta belka ale jak dlamie nie stanowi to zmartwienia wink.gif
i jestem tego samego zdania co e30 owner.

niestety przyciętej belki zdjec nie posiadam a teraz nie bede zdejmował zderzaka żeby je zrobić wink.gif
masz racje że zderzak przedlifotwy jest innej budowy i dużo rzeźby by było ale to ja juz pisałem wcześniej wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Thu, 21 Aug 2014 - 07:55
Post #316


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Kakao ja u siebie wspawałem nakrętkę i wkręciłem czujnik w rurę ale tak by nie wiało na niego, zdjęcia gdzieś są na v40.info.pl
Co do belki to właśnie min po to ona jest by chroniła chłodnicę oraz fmic chociaż temu ostatniemu to najmniej by pomogła. Ale szkoda by była mnieć sporo zniszczeń.


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 21 Aug 2014 - 08:16
Post #317


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





shalashaska, nakretke stalową czy z nierdzewki? Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy gwincie drobnozwojowym 1.5mm fi 14 w pierwszym lepszym metalowym mieli tylko stalowe. Nierdzewka była tam jedynie w calach a czujnik ma gwint metryczny.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shalashaska
post Thu, 21 Aug 2014 - 08:34
Post #318


User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Wszystko robiłem z nierdzewki chociaż mogłem z aluminium bo byłoby to dużo lżejsze a alu też spawam tongue.gif, nakrętek szukaj na allegro, nie pamiętam dokladnie ale tam jest chyba zwykła 14


--------------------
S40 T4 1.9T 200KM/325NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ripper
post Fri, 22 Aug 2014 - 21:09
Post #319


Rookie
Dołączył: Fri, 22 August 2014





CYTAT(shalashaska @ Thu, 21 Aug 2014 - 08:34) *
Wszystko robiłem z nierdzewki chociaż mogłem z aluminium bo byłoby to dużo lżejsze a alu też spawam tongue.gif, nakrętek szukaj na allegro, nie pamiętam dokladnie ale tam jest chyba zwykła 14


Witam temat ciekawy i fajne foto story
Wynik mi się strasznie podoba Ja też szukam odpowiedniego ICka do swojej ale nie bardzo da się ustrzelić coś co nie wymagało by tyle rzeżby .
Myślałem o cieńszym coś w granicach 40 mm ale wysunięty ponad belkę
Ja mam belkę z wzmocnieniem -starszy typ co powoduje prostopadły otwór między nią a profilem trzymającym zamek otwór w granicach właśnie 40 mm Wiecie oco chodzi .

Mnie osobiście przeraża taki montaż Fmica bo przy bardzo małym bum mamy nieszczelnośc i czeka nas laweta

albo trzeba sobie dorobić prostą rurę cool.gif albo poksilina

Ja mam sąsiada na ulicy co ma 3-4 samochody on i jego syn nie posiadają takiej prostej umiejętności jak PARKOWANIE natomiast spryciarz montuje do jażdego auta haka !!!! blink.gif
Nie jedną tablice nam skiereszował .

Reasumując wg mnie coolerek powinien być jednak upchany albo pod zderzakiem w centralnym otworze (zderzak od polifta albo coś ala NeedForSpeed)
Bo w przedlifcie cieżko coś wystrugać ale sie da .

z tych w zderzak znalazłem zamiennik z nowszych modeli i niby obrabiający T5 kę wiec ? Sam nie wiem


A pytanie do autora :Coś wspominałeś o poliuretanowych poduszkach pod silnik

Ja powoli się oriętuje czym sie to je i myślałem nad produkcją takowych do naszych T4 rek i pokrewnych

Mam też namiar na materiał z któego można by takie rzeczy robić

Jest też możliwośc dobrania Twardości wg.Shora A =70 -80-90







--------------------
Volvo V40 T4 1855 ccm Filtr walcowy +box MBC Wałki N.A W planach wydech
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 22 Aug 2014 - 21:57
Post #320


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Upchanie ICka w pas przedni także Cię nie uchroni od nieszczelności w razie W smile.gif Z tego względu że orurowanie i tak musi "okraczyć" wzmocnienie dolne - wystaje przed IC. Ponadto samochód wyposażony w hak, i tak przebije nie tylko IC ale i dalsze chłodnice. Przy lekim "oparciu się" IC popchnie chłodnicę wody, plastikowe tanki pękną i nawet na lawetę nie wjedziesz więc będziesz musiał szukać takiej ze sprawną wyciągarką smile.gif Ogólnie widzę w tym rozwiązaniu o którym piszesz tyle samo plusów ale jeden minus więcej niż w sposobie w jaki ja i Casej montujemy IC - mianowicie rzeźba z orurowaniem, zmniejszenie powierzchni czołowej IC, oraz rezygnacja z klimatyzacji, jeśli samochód taką posiada smile.gif

Nie powiem że i w tym wypadku rzeźby nie będzie żeby był sleeper 100%, lecz właściciele ori po liftów rzeźby nie będą mieli w ogóle.

Nie martwcie się, trzy dni kombinowałem jak, z czym i co zrobić by było dobrze, nie drogo, i bezproblemowo, i droga którą obrałem, a przede mną Casej właśnie to gwarantuje.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:03