![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
i jest pieknie
![]() poszliście moim sposobem który jest tu chyba najlepszy ![]() siadło dokładnie jak u mnie ![]() ale widze że walczysz o każdy cm" powierzchni i prawdopodobnie rejestracja idzie na bok ? ![]() pozdro |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#302
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Z tą rejestracją jeszcze Kakao nie postanowił na 100% co będzie. W każdym razie myśląc przyszłościowo, na wszelki wypadek podciąłem belkę jak na zdjęciu. Jeśli Kakao będzie chciał powiększyć wlot, wystarczy że przemodeluje sobie zderzak tylko, pół samochodu nie będzie musiał rozkręcać
![]() Casej nie wiem jak jest u Ciebie bo zdjęcia nie wyskakują :/ Robiłem "na czuja" żeby optymalnie wykorzystać materiał który ma Kakao, i do dokupienia pozostało 2m rur (wyjdzie mniej ale lubię mieć zapas lekki) i jedno kolanko - reszta orurowania (tak około połowy) jest już praktycznie poprowadzona. Całe orurowanie będzie spawane, więc co niektórzy narzekacze będą usatysfakcjonowani że znikną kolanka z komory. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#303
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak z ciekawości "na oko" porównaliśmy oba IC. Chińczyk ma pole przekroju kanałów tak mniej więcej 39cm2 (13 lamelek o wymiarach zewnętrznych 60mm/5mm) fabryczny ma przekrój jednej lamelki wewnątrz 30/3mm - już nie patrzyłem ile tych lamelek ma ... ale na pewno jest połowę mniej wydajny przepływowo niż chinol. Więc ogółem - będzie dobrze ![]() Szczerze się zastanawiam jakim cudem seryjny icek był w stanie schłodzić cokolwiek... ![]() ![]() ![]() Casej, wyślij mi te fotki na maila z v40.pl, bo tam gdzie je zawiesiłeś to lipa... -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#304
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
wstawiam jeszcze raz tym razem je widać
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#305
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
casej, zajebiście Ci wyszło! Fmica to mamy tego samego wymiarowo. Jaką masz średnicę wejścia/wyjścia? U mnie jest 57mm. Jakiej średnicy masz orurowanie od turbo do fmica i od fmica do przepustnicy? Zachorowałem na zderzak z lifta. Nieuleczalnie. To dla mnie jedyna opcja żeby auto zostało cichciemnym sleeperem.
Ja mam przemyślane i kupione heble czterotłoczkowe już od ok. 2 lat. Tylko, że miałem dylemat jakie fele mieć na zimę. Chodziło o wzór i rozmiar, 16 czy 17, bo 15 nie dadzą rady z takim zaciskiem a potem się silnik wysrał i tak nowe hamulce gniją w piwnicy a chciałem się nimi pochwalić po montażu. Są czterotłoczkowe i mają mocowanie od czoła (łatwiejsze przy swapie), pochodzą z alfy chyba julietta. Trzeba adaptery dorobić i gotowe ale zawsze było coś pilniejszego... ![]() ![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#306
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Noooo Casej wyszło malina ... U mnie dołem jest półtora centymetra od tej belki do której sanki silnika są przykręcane - u Ciebie jest to "na piczy kłak" spasowane, więc widzę co będę raczej musiał poprawić
![]() Ale inspiracja jest - to się liczy - dzięki za wskazówki. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#307
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Te zaciski to od Brery są. 3.2 lub diesla. Wchodzi ten sam klocek, co do evo V/VI.
|
|
|
![]()
Post
#308
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
no u mnie jest 57mm orurowanie
![]() tylko od turba w strone IC jest kawałek rury która ma nieco mniej ~52mm(chyba) tak już było jak kupiłem i zostało do dzisiaj ![]() IC mam spasowany "na żyletki" zeby był jak najbliżej ![]() e30 owner zawieś go tak jak ja mam ![]() zderzak poliftowy pasuje tu idealnie ;D Kakao kupuj kupuj ![]() a ten zacisk to pod jaka tarczę podejdzę? czyli jak dobrze mysle trzeba wyciąć adapter pod zacisk i nie trzeba nic kombinowac z piastą ? |
|
|
![]()
Post
#309
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT czyli jak dobrze mysle trzeba wyciąć adapter pod zacisk i nie trzeba nic kombinowac z piastą ? Dokładnie. Przydałyby się jeszcze większe tarcze do pełni szczęścia. Nie podejdą z niczego p&p. Kminiłem żeby przewiercić otwory w większej tarczy w innym miejscu, podobnie jak jest czasem w felgach, że masz 8 dziur pod dwa rozstawy szpilek. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#310
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
bo to kurcze strasznie małe tarcze jak na taka moc
![]() momentalnie sie grzeją ![]() |
|
|
![]()
Post
#311
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
W volvo Kakao orurowanie stanęło na razie na 57mm (chwilę dziś pogadaliśmy czy by nie zmniejszyć na 52 bodajże, ale odstawiałem swoją robotę do lakiernika i nie było czasu rozwinąć tematu) z turbo do ic, oraz 63 z ic do przepustnicy. Jedyny mankament to króciec wyjściowy z ic który ma 57mm :/ Do pełni szczęścia brakuje żeby był 63mm, według mnie.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#312
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Opcja 4 Najlepiej byłoby wpasować fmica w seryjny zderzak ale bez zmiany mocowania zamka maski nie ma opcji. Niestety wtedy prawie cały jest zasłonięty belką zderzaka. ![]() ![]() ![]() Warto nadmienić że w przedliftowym zderzaku jest dużo mniej miejsca, a przeróbki zderzaka są bardzo praco chłonne ( szpachlowanie, malowanie itp). Sam fakt że fmic robi swoją robotę a jest tam trochę lekko ponad serie. Druga sprawa to ingerowanie w belkę nie jest dobrym rozwiązaniem, w razie "W" to ona sporo przyjmuje na siebie i odpowiednio rozkłąda energię dalej. Casej a pokaż jak wygląda u Ciebie z belką (absorber) pod zderzakiem? -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#313
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
shalashaska, kawał dobrej roboty odwaliłeś u siebie, bo domyślam się, że powyższe fotki pokazują Twoje modyfikacje. Belka jest podcięta trochę ale mnie to nie przeszkadza. Do wiosny zabuduję zderzak, błotniki i kierunki z lifta i będzie malinowo. Na razie auto ma zacząć jeździć jak najszybciej a że trochę fmica będzie wystawać dołem to trudno...
Z czego zrobiłeś mocowanie czujnika temperatury w swoim orurowaniu? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#314
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
shalashaska - belka centralnie zaraz za zderzakiem nie przyjmuje na siebie NIC. Raz że jest na styk z podłużnicami, dwa że mocowana do nich na dwóch kątowniczkach wątpliwej sztywności, trzy i najważniejsze, cała kontrolowana "strefa zgniotu" (ciężko to nazwać i opisać jak ktoś nie ma tego volvo) to belka pod chłodnicą i podłużnice, a najważniejsza układanka to sanki silnika i zawieszenia które są przykręcane właśnie do tej dolnej belki.
Nie wspominając już o tym że belka o którą zawsze tak ciężko toczone są boje na tym forum, w tym aucie, jest wytłoczona z blaszki jak od puszki browara. To jest po prostu wspornik zderzaka i nic więcej. Chyba że chodzi Tobie o coś innego niż o tą belkę którą pociąłem pod IC. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#315
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
to już więcej zaapsorbuje energi przy uderzeniu dołozony IC niż te kilka cm kwadratowych wycietej belki
![]() oczywiście zyczę żeby nikt nie musiał sprawdzac ile zniesie taka przycieta belka ale jak dlamie nie stanowi to zmartwienia ![]() i jestem tego samego zdania co e30 owner. niestety przyciętej belki zdjec nie posiadam a teraz nie bede zdejmował zderzaka żeby je zrobić ![]() masz racje że zderzak przedlifotwy jest innej budowy i dużo rzeźby by było ale to ja juz pisałem wcześniej ![]() |
|
|
![]()
Post
#316
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Kakao ja u siebie wspawałem nakrętkę i wkręciłem czujnik w rurę ale tak by nie wiało na niego, zdjęcia gdzieś są na v40.info.pl
Co do belki to właśnie min po to ona jest by chroniła chłodnicę oraz fmic chociaż temu ostatniemu to najmniej by pomogła. Ale szkoda by była mnieć sporo zniszczeń. -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#317
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
shalashaska, nakretke stalową czy z nierdzewki? Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy gwincie drobnozwojowym 1.5mm fi 14 w pierwszym lepszym metalowym mieli tylko stalowe. Nierdzewka była tam jedynie w calach a czujnik ma gwint metryczny.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#318
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Wszystko robiłem z nierdzewki chociaż mogłem z aluminium bo byłoby to dużo lżejsze a alu też spawam
![]() -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#319
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 22 August 2014 ![]() |
Wszystko robiłem z nierdzewki chociaż mogłem z aluminium bo byłoby to dużo lżejsze a alu też spawam ![]() Witam temat ciekawy i fajne foto story Wynik mi się strasznie podoba Ja też szukam odpowiedniego ICka do swojej ale nie bardzo da się ustrzelić coś co nie wymagało by tyle rzeżby . Myślałem o cieńszym coś w granicach 40 mm ale wysunięty ponad belkę Ja mam belkę z wzmocnieniem -starszy typ co powoduje prostopadły otwór między nią a profilem trzymającym zamek otwór w granicach właśnie 40 mm Wiecie oco chodzi . Mnie osobiście przeraża taki montaż Fmica bo przy bardzo małym bum mamy nieszczelnośc i czeka nas laweta albo trzeba sobie dorobić prostą rurę ![]() Ja mam sąsiada na ulicy co ma 3-4 samochody on i jego syn nie posiadają takiej prostej umiejętności jak PARKOWANIE natomiast spryciarz montuje do jażdego auta haka !!!! ![]() Nie jedną tablice nam skiereszował . Reasumując wg mnie coolerek powinien być jednak upchany albo pod zderzakiem w centralnym otworze (zderzak od polifta albo coś ala NeedForSpeed) Bo w przedlifcie cieżko coś wystrugać ale sie da . z tych w zderzak znalazłem zamiennik z nowszych modeli i niby obrabiający T5 kę wiec ? Sam nie wiem A pytanie do autora :Coś wspominałeś o poliuretanowych poduszkach pod silnik Ja powoli się oriętuje czym sie to je i myślałem nad produkcją takowych do naszych T4 rek i pokrewnych Mam też namiar na materiał z któego można by takie rzeczy robić Jest też możliwośc dobrania Twardości wg.Shora A =70 -80-90 -------------------- Volvo V40 T4 1855 ccm Filtr walcowy +box MBC Wałki N.A W planach wydech
|
|
|
![]()
Post
#320
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Upchanie ICka w pas przedni także Cię nie uchroni od nieszczelności w razie W
![]() ![]() ![]() Nie powiem że i w tym wypadku rzeźby nie będzie żeby był sleeper 100%, lecz właściciele ori po liftów rzeźby nie będą mieli w ogóle. Nie martwcie się, trzy dni kombinowałem jak, z czym i co zrobić by było dobrze, nie drogo, i bezproblemowo, i droga którą obrałem, a przede mną Casej właśnie to gwarantuje. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:03 |