Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
kakao
post Thu, 07 Aug 2014 - 22:55
Post #281


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Damian., mówisz i masz:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

-------------------------------------------------SETUP 2------------------------------------------------------

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Silnik:
Generalny remont:
- pierścienie
- panewki glyco sputter
- wał korbowy nominał
- szklanki
- szlif/pobielenie bloku, głowicy, koła zamachowego
- wytrawienie bloku w kwasie dla sterylnej czystości

Modyfikacje głowicy:
- ostrzejsze wałki z wersji 2.0 N/A
- sportowy szlif zaworów, ostrzejsze grzybki
- przylgnie 1,5mm - seryjne były 3mm
- roztoczone gniazda zaworowe i kanały o 1mm
- porting, likwidacja progów kolektor ssący/głowica/kolektor wydechowy/turbo
- porting pompy oleju
- termoizolacyjna przekładka kolektora ssącego 5mm a’la Cosworth'a

Modyfikacje bloku:
- uwolnienie odmy
- kute korby prism

Zestaw sprzęgła swap z volvo 850R:
- tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych, przerobiona na spieka sześcioramiennego
- sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy
- wysprzęglnik na łapie zamiast operatora centralnego
- docisk 240mm, był z transita busa ale wystąpił błąd w sztuce i teraz jest z 850R

Układ dolotowy:
- zimny dolot 3’
- nawiew w dolnej części zderzaka zamiast halogena
- filtr stożkowy, gąbkowy HKS
- Wymiana gumowych seryjnych odcinków turborury na aluminiowe lub silikonowe
- BOV PRT po regeneracji

Układ wydechowy:
- przelotowy kwasiak by El-Tec: DP 3' reszta 2.75' końcowy 2,5'
- bandaż na kolektorze wydechowym, turbo i DP

Układ paliwowy:
- Wtryski 630cc siemens deka zamiast seryjnych 400cc, listwa, regulator ciśnienia z wersji T4 lift
- usunięcie regulatora cisnienia paliwa za bakiem

Elektronika:
- ecumaster det3
- odcinka przesunięta z 6500 do 7000
- przepływka wklejona w rurę o większej średnicy niż jej seryjna obudowa

Układ chłodzenia:
- Wtrysk wody/metanolu AEM, dysza 300cc za przepustnicą + dysza 150cc przed IC, custom bak 30 litrów w bagażniku

Doładowanie:
- Turbo TD04HL-20T cnc billet zamiast TD04-14T, zwiększenie śmigła o 6 rozmiarów i większe żeliwo wydechowe oraz wirnik spalin, restrykator oleju
- aktuator z twardszą sprężyną i grubszą membraną

Moc:
321KM i 402NM przy 1.2 bara doładowania


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 07 Aug 2014 - 22:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kakao
post Thu, 07 Aug 2014 - 23:03
Post #282


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Niestety po kilku dniach cieszenia się wyczekanym setupem seryjnemu ickowi puściła guma w gaciach i volvo czeka na naprawę:


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damian.
post Fri, 08 Aug 2014 - 13:04
Post #283


Rookie
Dołączył: Thu, 13 March 2014
Skąd: Nisko





Kakao jednak teraz nowy ICek od Fmic? biggrin.gif
Nowy ICek - grzebiesz dalej rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 08 Aug 2014 - 15:47
Post #284


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Raczej będzie akcja starego icka REAKTYWACJA. Trochę rozkminek o tym:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=121363


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Fri, 08 Aug 2014 - 18:22
Post #285


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





jak masz juz robic z IC to zrób tak jak należy czyli jakiś chinol bądz fmic i dawaj go zaraz za zderzak wink.gif

IC zaraz koło chłodnicy która zawsze ma około 90* to nie jest dobry pomysł wink.gif
u mnie sie strasznie szybko grzał przez to

w tamtym tyg ogarniałem wymiane na fmica i jak chcesz to podeśle zdjęcia wink.gif

zamawiasz czarny i uwierz mi że nie będzie sie wogóle rzucał w oczy wink.gif a chyba o to Ci chodzi wink.gif

teraz auto mi tak nie puchnie jak było wcześnie wink.gif IC koło chłodnicy wody to strasznie głupi pomysł volvo wink.gif

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 08 Aug 2014 - 18:36
Post #286


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Kakao, ten fabryczny IC to zły pomysł, a już grzebanie go to poroniony pomysł. Możesz go zdrutować żeby pojeździł tydzień czy dwa, ale żeby to było trwałe to przerośnie kwotą chinola, i już pomijając fakt że będzie się grzał od chłodnicy, to będzie taką restrykcją dla turbiny jak widać smile.gif Że aż go rozsadza.

Weź kup chinola za te 400pln i drutuj jakoś dolot na kibelrurze i wężach gumowych z traktora, będzie efektywniejsze i milsze w drutowaniu nić grzebanie tego paździeża fabrycznego. Z czasem zrobisz dolot już właściwie. Jestem pewny że w jeden dzień to ogarniesz, a tymczasem już kilka dni kombinujesz żeby przedłużyć agonię tego fabrycznego mając świadomość że i tak chinol musi wlecieć.. ...

Jak chcesz to ogarnę to, w jeden weekend, kasowo na pewno nie za 2k pln.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 08 Aug 2014 - 21:55
Post #287


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





casej, dawaj fotki jak to u Ciebie wygląda, może kupię zderzak i błotniki z lifta i też wystrugam podobnie.

E30 owner, dzięki za dobre chęci. Zdrutować starego icka muszę tak czy siak, chociażby żeby dojechać do Ciebie.
Moja fałka (przedlift) wyjątkowo słabo współpracuje z fmicem dlatego się zdecydowałem na chłodzenie wtryskiem wody/metanolu, niestety jestem na granicy jego wydajności przy seryjnym icku.

Opcja 1
Wersja z tuningowym zderzakiem.

http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=190&t=54600
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/64084...or-s40-t4-1998/

Niestety zderzak jest za niski i nie nadaje się na polskie drogi

Opcja 2
Wersja z seryjnym zderzakiem dopasowanym na wymiar.
Za bardzo pracochłonne.

Opcja 3
Wersja z podciętym zderzakiem
Wygląda nieciekawie

Opcja 4
Najlepiej byłoby wpasować fmica w seryjny zderzak ale bez zmiany mocowania zamka maski nie ma opcji. Niestety wtedy prawie cały jest zasłonięty belką zderzaka.




--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 08 Aug 2014 - 22:44
Post #288


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A jak to wygląda po zdjęciu zderzaka? Mam na myśli auto z ostatniego zdjęcia. Może by wyciąć po prostu otwór na cooler i przenieść tablicę rejestracyjną na bok?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 08 Aug 2014 - 23:12
Post #289


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Przemodelowanie pasa przedniego i upychamy Icka jakiego chcesz. Bez robienia lifta na siłę, czy jakichś "stajlingóff" ....


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sat, 09 Aug 2014 - 00:27
Post #290


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





u mnie jest z 5-6cm niżej IC niz na zdjęciu przedostatnim co dodałeś, czyli praktycznie ~70% IC jest odsłonięte wink.gif icek 550x230x65 wink.gif

delikatnie belkę trzeba przyciąć i minimalnie zderzak i pasuje jak tralala wink.gif podpore zamka maski mam dorobioną do belki wiec trzyma jak powinna wink.gif

http://zapodaj.net/03786510479c2.jpg.html

http://zapodaj.net/ba2f30a3b8b15.jpg.html

http://zapodaj.net/af7ad1c33e772.jpg.html

http://zapodaj.net/97b9b369d250d.jpg.html

http://zapodaj.net/cdfc7e1d51014.jpg.html

jak ktos ogarnia to niech powyciąga zdjecia na wierzch bo ja jakoś nie umiem i sa tylko w linkach wink.gif

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 09 Aug 2014 - 09:14
Post #291


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa












--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 09 Aug 2014 - 09:19
Post #292


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





casej, wyszło Ci idealnie. Zazdroszczę, też bym tak chciał... U mnie dodatkowo byłby zimny nawiew do przeróbki raczej




--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 09 Aug 2014 - 10:52
Post #293


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Ja nawet miałbym IC dla Ciebie w rozsądnych pieniądzach, z IS200 którego nie skończyłem - leży u właściciela ISa z chęcią się go pozbędzie.

W razie co wal na tel swój namiar, to podam Tobie wymiary tego IC, 733 446 094.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sat, 09 Aug 2014 - 16:02
Post #294


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





myśle że jakos byś ten zimny nawiew dorobił bo u mnie praktycznie nie koliduje ororowanie IC z halogenem wink.gif

ale jak tak patrze na ten zderzak przedliftowy to mógłby być problem bo jego kształt sprawia że przy zamontowaniu IC jak u mnie to chyba trzeba by było z pół zderzaka wyciąć sad.gif

a jeszcze takie pytanie za 100 punktów biggrin.gif
jakie masz świece? bo mi pasuje wymienic i szukam jakichś zimnych wink.gif aktualnie mam bodajże NGK PFR6B ale nie wiem czy to są zwykłe czy zimniejsze :/

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 09 Aug 2014 - 17:55
Post #295


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Casej, ja jeżdżę na świeczkach irydowych z intercarsu. Macpl sobie zażyczyl takie przed strojeniem i stwierdził, że rozwiązują wiele problemów, cokolwiek to znaczy.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sat, 09 Aug 2014 - 19:03
Post #296


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





irydowe dedykowane do silnika? masz może symbol? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damian.
post Wed, 13 Aug 2014 - 20:46
Post #297


Rookie
Dołączył: Thu, 13 March 2014
Skąd: Nisko





Kakao pytałeś properfektu za ile by Ci zrobili IC?
Z tego co kiedyś się pytałem robią pod Twój projekt który im wysyłasz, więc możesz sobie zamówić większy niż seryjny żeby dobrze pasował i bez przeróbek dolotu i zamka maski itp.. Ceny podobne do fmica nawet mniejsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 13 Aug 2014 - 22:07
Post #298


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Damian. mam już fmica chińczyka, kupiłem okazyjnie wczoraj. Teraz ciułam na orurowanie.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 16 Aug 2014 - 23:19
Post #299


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





FMIC siedzi, z orurowaniem też tragedii finalnie nie ma. Mam już rozplanowane co i jak, w przyszły weekend już będzie poskładane wszystko do kupy. Przebieg rur w komorze jest bliski seryjnemu, z tym że teraz rura która była tłoczna z turbo do fabrycznego IC będzie teraz biegła z FMIC do przepustnicy.

Jedyny minus - trzeba ciąć zderzak. FMIC jest "za gruby" o 3 cm. Ale udało się Kakao kupić taki który jest idealny na wysokość i szerokość.

Tak z ciekawości "na oko" porównaliśmy oba IC. Chińczyk ma pole przekroju kanałów tak mniej więcej 39cm2 (13 lamelek o wymiarach zewnętrznych 60mm/5mm) fabryczny ma przekrój jednej lamelki wewnątrz 30/3mm - już nie patrzyłem ile tych lamelek ma ... ale na pewno jest połowę mniej wydajny przepływowo niż chinol. Więc ogółem - będzie dobrze smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Aug 2014 - 09:46
Post #300


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Po wczorajszej wizycie kolegi E30_owner wygląda to tak cool.gif

Volvo teraz czeka na materiał do orurowania. Dzięki pomocy ownera z fmicem auto jeszcze w tym sezonie poprawi kreski na hamowni smile.gif


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 19:28