![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Damian., mówisz i masz:
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ -------------------------------------------------SETUP 2------------------------------------------------------ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Silnik: Generalny remont: - pierścienie - panewki glyco sputter - wał korbowy nominał - szklanki - szlif/pobielenie bloku, głowicy, koła zamachowego - wytrawienie bloku w kwasie dla sterylnej czystości Modyfikacje głowicy: - ostrzejsze wałki z wersji 2.0 N/A - sportowy szlif zaworów, ostrzejsze grzybki - przylgnie 1,5mm - seryjne były 3mm - roztoczone gniazda zaworowe i kanały o 1mm - porting, likwidacja progów kolektor ssący/głowica/kolektor wydechowy/turbo - porting pompy oleju - termoizolacyjna przekładka kolektora ssącego 5mm a’la Cosworth'a Modyfikacje bloku: - uwolnienie odmy - kute korby prism Zestaw sprzęgła swap z volvo 850R: - tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych, przerobiona na spieka sześcioramiennego - sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy - wysprzęglnik na łapie zamiast operatora centralnego - docisk 240mm, był z transita busa ale wystąpił błąd w sztuce i teraz jest z 850R Układ dolotowy: - zimny dolot 3’ - nawiew w dolnej części zderzaka zamiast halogena - filtr stożkowy, gąbkowy HKS - Wymiana gumowych seryjnych odcinków turborury na aluminiowe lub silikonowe - BOV PRT po regeneracji Układ wydechowy: - przelotowy kwasiak by El-Tec: DP 3' reszta 2.75' końcowy 2,5' - bandaż na kolektorze wydechowym, turbo i DP Układ paliwowy: - Wtryski 630cc siemens deka zamiast seryjnych 400cc, listwa, regulator ciśnienia z wersji T4 lift - usunięcie regulatora cisnienia paliwa za bakiem Elektronika: - ecumaster det3 - odcinka przesunięta z 6500 do 7000 - przepływka wklejona w rurę o większej średnicy niż jej seryjna obudowa Układ chłodzenia: - Wtrysk wody/metanolu AEM, dysza 300cc za przepustnicą + dysza 150cc przed IC, custom bak 30 litrów w bagażniku Doładowanie: - Turbo TD04HL-20T cnc billet zamiast TD04-14T, zwiększenie śmigła o 6 rozmiarów i większe żeliwo wydechowe oraz wirnik spalin, restrykator oleju - aktuator z twardszą sprężyną i grubszą membraną Moc: 321KM i 402NM przy 1.2 bara doładowania -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Niestety po kilku dniach cieszenia się wyczekanym setupem seryjnemu ickowi puściła guma w gaciach i volvo czeka na naprawę:
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#283
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 13 March 2014 Skąd: Nisko ![]() |
Kakao jednak teraz nowy ICek od Fmic?
![]() Nowy ICek - grzebiesz dalej ![]() |
|
|
![]()
Post
#284
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Raczej będzie akcja starego icka REAKTYWACJA. Trochę rozkminek o tym:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=121363 -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#285
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
jak masz juz robic z IC to zrób tak jak należy czyli jakiś chinol bądz fmic i dawaj go zaraz za zderzak
![]() IC zaraz koło chłodnicy która zawsze ma około 90* to nie jest dobry pomysł ![]() u mnie sie strasznie szybko grzał przez to w tamtym tyg ogarniałem wymiane na fmica i jak chcesz to podeśle zdjęcia ![]() zamawiasz czarny i uwierz mi że nie będzie sie wogóle rzucał w oczy ![]() ![]() teraz auto mi tak nie puchnie jak było wcześnie ![]() ![]() pozdro |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Kakao, ten fabryczny IC to zły pomysł, a już grzebanie go to poroniony pomysł. Możesz go zdrutować żeby pojeździł tydzień czy dwa, ale żeby to było trwałe to przerośnie kwotą chinola, i już pomijając fakt że będzie się grzał od chłodnicy, to będzie taką restrykcją dla turbiny jak widać
![]() Weź kup chinola za te 400pln i drutuj jakoś dolot na kibelrurze i wężach gumowych z traktora, będzie efektywniejsze i milsze w drutowaniu nić grzebanie tego paździeża fabrycznego. Z czasem zrobisz dolot już właściwie. Jestem pewny że w jeden dzień to ogarniesz, a tymczasem już kilka dni kombinujesz żeby przedłużyć agonię tego fabrycznego mając świadomość że i tak chinol musi wlecieć.. ... Jak chcesz to ogarnę to, w jeden weekend, kasowo na pewno nie za 2k pln. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
casej, dawaj fotki jak to u Ciebie wygląda, może kupię zderzak i błotniki z lifta i też wystrugam podobnie.
E30 owner, dzięki za dobre chęci. Zdrutować starego icka muszę tak czy siak, chociażby żeby dojechać do Ciebie. Moja fałka (przedlift) wyjątkowo słabo współpracuje z fmicem dlatego się zdecydowałem na chłodzenie wtryskiem wody/metanolu, niestety jestem na granicy jego wydajności przy seryjnym icku. Opcja 1 Wersja z tuningowym zderzakiem. ![]() http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=190&t=54600 http://volvospeed.com/vs_forum/topic/64084...or-s40-t4-1998/ Niestety zderzak jest za niski i nie nadaje się na polskie drogi Opcja 2 Wersja z seryjnym zderzakiem dopasowanym na wymiar. Za bardzo pracochłonne. Opcja 3 Wersja z podciętym zderzakiem Wygląda nieciekawie Opcja 4 Najlepiej byłoby wpasować fmica w seryjny zderzak ale bez zmiany mocowania zamka maski nie ma opcji. Niestety wtedy prawie cały jest zasłonięty belką zderzaka. ![]() ![]() ![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#288
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A jak to wygląda po zdjęciu zderzaka? Mam na myśli auto z ostatniego zdjęcia. Może by wyciąć po prostu otwór na cooler i przenieść tablicę rejestracyjną na bok?
|
|
|
![]()
Post
#289
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Przemodelowanie pasa przedniego i upychamy Icka jakiego chcesz. Bez robienia lifta na siłę, czy jakichś "stajlingóff" ....
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#290
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
u mnie jest z 5-6cm niżej IC niz na zdjęciu przedostatnim co dodałeś, czyli praktycznie ~70% IC jest odsłonięte
![]() ![]() delikatnie belkę trzeba przyciąć i minimalnie zderzak i pasuje jak tralala ![]() ![]() http://zapodaj.net/03786510479c2.jpg.html http://zapodaj.net/ba2f30a3b8b15.jpg.html http://zapodaj.net/af7ad1c33e772.jpg.html http://zapodaj.net/97b9b369d250d.jpg.html http://zapodaj.net/cdfc7e1d51014.jpg.html jak ktos ogarnia to niech powyciąga zdjecia na wierzch bo ja jakoś nie umiem i sa tylko w linkach ![]() pozdro |
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#292
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
casej, wyszło Ci idealnie. Zazdroszczę, też bym tak chciał... U mnie dodatkowo byłby zimny nawiew do przeróbki raczej
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Ja nawet miałbym IC dla Ciebie w rozsądnych pieniądzach, z IS200 którego nie skończyłem - leży u właściciela ISa z chęcią się go pozbędzie.
W razie co wal na tel swój namiar, to podam Tobie wymiary tego IC, 733 446 094. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#294
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
myśle że jakos byś ten zimny nawiew dorobił bo u mnie praktycznie nie koliduje ororowanie IC z halogenem
![]() ale jak tak patrze na ten zderzak przedliftowy to mógłby być problem bo jego kształt sprawia że przy zamontowaniu IC jak u mnie to chyba trzeba by było z pół zderzaka wyciąć ![]() a jeszcze takie pytanie za 100 punktów ![]() jakie masz świece? bo mi pasuje wymienic i szukam jakichś zimnych ![]() pozdro |
|
|
![]()
Post
#295
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Casej, ja jeżdżę na świeczkach irydowych z intercarsu. Macpl sobie zażyczyl takie przed strojeniem i stwierdził, że rozwiązują wiele problemów, cokolwiek to znaczy.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#296
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
irydowe dedykowane do silnika? masz może symbol?
![]() |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 13 March 2014 Skąd: Nisko ![]() |
Kakao pytałeś properfektu za ile by Ci zrobili IC?
Z tego co kiedyś się pytałem robią pod Twój projekt który im wysyłasz, więc możesz sobie zamówić większy niż seryjny żeby dobrze pasował i bez przeróbek dolotu i zamka maski itp.. Ceny podobne do fmica nawet mniejsze. |
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Damian. mam już fmica chińczyka, kupiłem okazyjnie wczoraj. Teraz ciułam na orurowanie.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#299
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
FMIC siedzi, z orurowaniem też tragedii finalnie nie ma. Mam już rozplanowane co i jak, w przyszły weekend już będzie poskładane wszystko do kupy. Przebieg rur w komorze jest bliski seryjnemu, z tym że teraz rura która była tłoczna z turbo do fabrycznego IC będzie teraz biegła z FMIC do przepustnicy.
Jedyny minus - trzeba ciąć zderzak. FMIC jest "za gruby" o 3 cm. Ale udało się Kakao kupić taki który jest idealny na wysokość i szerokość. Tak z ciekawości "na oko" porównaliśmy oba IC. Chińczyk ma pole przekroju kanałów tak mniej więcej 39cm2 (13 lamelek o wymiarach zewnętrznych 60mm/5mm) fabryczny ma przekrój jednej lamelki wewnątrz 30/3mm - już nie patrzyłem ile tych lamelek ma ... ale na pewno jest połowę mniej wydajny przepływowo niż chinol. Więc ogółem - będzie dobrze ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Po wczorajszej wizycie kolegi E30_owner wygląda to tak
![]() ![]() Volvo teraz czeka na materiał do orurowania. Dzięki pomocy ownera z fmicem auto jeszcze w tym sezonie poprawi kreski na hamowni ![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 19:28 |