![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
GMS. Gadałem z gościem handlującym gratami do turbo i stwierdził, że te pierścienie są takie same z dwóch stron i nie ma znaczenia, którą stroną się je obsadzi. Jak je oglądałem też nie zauważyłem różnicy. Czasem różnią się wielkością. Wtedy mniejszy idzie na wałek a większy na odrzutnik ale w TD04 obydwa są identyczne.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
nie do końca się rozumiemy nie chodzi mi którą stroną je założysz czy który gdzie założysz, chodzi mi o to że trzeba je ustawić przecięciem "na godzinie 12" oczywiście trzymając turbinę zasilaniem oleju do góry
|
|
|
![]()
Post
#243
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
GSM. W tym turbo pierścionki nie mają żadnego przecięcia, są tylko dziurki. Przecięcie jest, nawet idoczne na którejś fotce ale to część wyżłobiona w turbo - kanał olejowy zasilający łożyska ślizgowe, które i tak przecież obracają się podczas wirowania ośki więc ustawić ich na stałe nie sposób.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
GSM. W tym turbo pierścionki nie mają żadnego przecięcia, są tylko dziurki. Przecięcie jest, nawet idoczne na którejś fotce ale to część wyżłobiona w turbo - kanał olejowy zasilający łożyska ślizgowe, które i tak przecież obracają się podczas wirowania ośki więc ustawić ich na stałe nie sposób. GMS. chodzi o ten malutki, cieniutki pierścien który jest zaraz przed wirnikiem wydechowym, a który jest ostatnią barierą przed wyciekiem oleju do wydechu. W każdym razie jak dla mnie to cenna uwaga, bo w tym tygodnie będe składał bliźniacze turbo i zwróce na to uwage ![]() -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Dla mnie też to cenna wskazówka. Dzięki GSM. Wróci z wyważania to sprawdzę i poprawię.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#246
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
dokładnie chodzi o te cienkie pierścienie to jest uszczelnienie turbiny na obie strony Popraw to przed wywarzaniem lub sprawdź czy jest dobrze ustawione ,po wywarzeniu już nic nie rozkręcaj !!!
|
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Jakiej firmy oraz z jakiego stopu wirnik kompresji 16T cnc billet?
Zwykly czy 11-lopatkowy? Do TD04L-14T-6. |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Frost, 12 łopatek, dlatego, że:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=113301 Kute aluminium, od miszny, o stop metalu zapytaj go osobiście: http://www.racingforum.pl/koa-kompresji-bi...NC-t115855.html Fajniejsze od 11 łopatkowego jest 10, bo lżejsze. Dlaczego 16T a nie 16G? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Moze byc 16G, jeszcze sie na tym nie znam i ma byc 16-scie ale jakie to juz potrzebuje wytlumaczenia czym sie rozni T od G czy G Large...
Czyli w koncu 10 czy 12 lopatek... |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Weź 10 łopatkowe. Ktoś musi być pionierem
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Wejdzie w seryjna muszle od tej turbinki... oczywiscie po przetoczeniu, chodzi tylko o to jaki zapas materialu jest na muszli?
Czy sa jakies inne (lepsze) wersje 16'-cos tam'? |
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeżeli chodzi o te w miarę szybko dostępne to masz to wyboru odlewane (seryjne), cnc billet, 10, 11, 12 łopatkowe, T albo G. Z innymi się nie spotkałem. Chociaż do większych turbo są np. 6 łopatkowe, dające dobry spool.
Muszla da radę się roztoczyć nawet pod śmigło 23T, zapas jest wystarczający. Jednak może wystąpić efekt surge, który rozj...bie turbo. Dla muszli TD04HL, bezpieczne wielkość to 20T. Dla Twojej TD04 nie wiem jaka ale raczej mniejsza. Zawsze możesz kupić muszlę kompresji z większego turbo lub z antysurge z ebaja. Najbardziej malinowo byłoby jakbyś roztoczył jeszcze żeliwo wydechowe pod większy wirnik. Coś jak to: http://www.ebay.com/itm/Turbo-Cartridge-CH...f6e&vxp=mtr -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Co daje wiekszy wirnik? Jezeli lepszego spoola to roztaczam tez muszle goraca.
![]() Ta muszla jest bardzo za droga, poza tym CHRA nie potrzebuje. Sama muszle dorwac pasujaca P&P do CHRA TD04L-14T i wymienic tylko wirnik.. ? Jest opcja? |
|
|
![]()
Post
#254
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Większy wirnik wydechowy tutaj to większa moc przy mniejszym doładowaniu i mniejszy spool. Jest opcja zamiany samej muszli. Pasuje P&P z od z volvo TD04HL-18T, 19T oraz jeszcze z kilku innych bolidów. Towar raczej deficytowy.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#255
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Turbo wróciło z wyważenia. Ślady widać na nakrętkach, wirniki nie tknięte. Chłopakom w warsztacie musiało się mega nudzić, bo zrobili mi piaskowanie gratis.
Teraz wygląda jak nówka sztuka nie śmigana. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
Napisz jakie koszta takiej przeróbki bo zastanawiam się albo nad zmianą turbo u siebie lub przerobieniem u mnie ewidentnie brakuje powietrza powyżej 4 tyś obr i doładowanie z 2 bar spada przy odcince na 1,6 .
Teraz tylko składać i gnieść ![]() -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Zestaw naprawczy ________________80
Roztoczenie muszli ______________170 Wywazenie ______________________100 RAZEM: 350PLN + Wirnik u mnie 20T zamiast 16T cnc billet 400, zwykły odlewany ok.150 + Ośka (bo była zatarta), jak jest turbo zdrowe to nie trzeba wymieniać 180 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++ Planowany przyrost mocy po zabiegu 50KM EKSTRA ++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
Dzięki czyli gra warta świeczki bo za większe nie chińskie turbo trzeba dać minimum 1400zł w dobrym stanie
![]() -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#259
|
|
User Dołączył: Fri, 28 January 2011 ![]() |
Tanie te części do tej turbiny. Jak robiłem swoją (Garrett) to za zestaw naprawczy dałem 240zł , a za wirnik 270zł
|
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Remont i modyfikacje silnika zakończyły się PEŁNYM SUKCESEM. Sprawność jenostki napędowej wzrosła do 321KM i 402NM przy 1.2 bara doładowania.
![]() Serdeczne podziękowania dla: - macpl za strojenie oraz usera addam24 za pomoc przy robieniu głowicy. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 23:52 |