![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
a może na tej maszynie sprawdzają pogodę na przyszły tydzień :>
nie wiem widzę że ty wiesz lepiej ! wiec powodzenia ps. ta firma nie produkuje wirników osiek ani nic takiego od niedawna robi regeneracje turbin ! wiec co na tej maszynie robią nie mam zielonego pojęcia |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeżeli gadamy o wyważarkach:
"Posiadamy trzy maszyny do doważania oraz wyważania: SCHENCK TB Comfort ,SCHENCK 110 MBRS oraz Turbital. Model 110 MBRS doważa przy prędkości max 250 000 obr/min i jest wyposarzony w najdokładniejszy układ pomiarowy CAB 950. SCHENCK (jest światowym liderem w produkcji maszyn wyważających od ponad 100lat) do wyważania oraz doważania rdzeni turbosprężarek w odróżnieniu od większości innych zakładów które mają polskie maszyny o ponad połowę tańsze reszta ma przestarzałe maszyny doważające przy prędkościach 10-40 tys.obr/min albo ich w ogóle nie posiadają a turbosprężarka niewłaściwie doważana ma krótszą żywotność i może niewłaściwie działać . Maszyna Schenck jako jedyna posiada zatwierdzenie od producenta turbosprężarek KKK "BORG WARNER TURBO SYSTEMS" !" http://dobrymechanik.net/mechanicy/pruszko...tgen-cargo.html Jeżeli chodzi o metodologię pracy to wygląda to tak: 1. Klient daje turbo z głowicą 2. Warsztat wyjmuje wirniki z ośką i testuje na małej prędkości obrotowej jakie jest bicie. Jeżeli bicie jest za duże to nie podejmują się dalszego wyważania. 3. Jeżeli bicie jest w normie zakładana jest głowica i turbo idzie na wyważenie na większe prędkości na innej maszynie. Zatem gadanie o tym, że droga maszyna się uszkodzi dlatego warsztat do wyważenia musi sam wykonać regenerację turbiny to zwykły blef marketingowy. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#223
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Tak, tylko ze z jaka dokladnoscia i przy jakich obrotach fabryczne wirniki CNC billet sa wywazone? Masz na to jakis papier w ogole ze je wywazyli?
Ja bym sprawdzil nawet osiowosc walka jak juz kupuje nowy. Co do czyszczenia z nagaru.. znajdz kogos kto piaskuje soda lub lodem a w ostatecznosci szkielkuje. Ewentualnie kapiel w sodzie kaustycznej. Co do Ludwika... lepszy Pur do odtluszczania. Wiecej jezdzij a nie zmieniasz juz trzecie(?) turbo. |
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak chcesz kupić nową głowicę turbo (kto bogatemu zabroni) i wirnik kompresji oraz wirnik spalin, który jest w komplecie z ośką to musisz jeszcze mieć pierścienie na ośkę a one nie występują w komplecie z głowicą ani z wirnikami.
Co do turbo to już mam pomysł na następne a volvo jak się zrobi to będzie jeżdżone bez żadnych kompromisów. Teraz to i tak się nie da dynamicznie pojeździć, bo pora roku nie sprzyja. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#225
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Kalendarzowo to moze i faktycznie nie sprzyja... W koncu mamy srodek zimy..
|
|
|
![]()
Post
#226
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Bardzo dobrze że podjąłeś się tego i otworzyłeś turbinę sam. Wszyscy się tego boją dotykać, a tam cudów jakiś nie ma. Głupia sprężarka klimatyzacji jest 5 razy bardziej skomplikowana w budowie niż turbo. Skręcisz to, zawieź do wyważenia i ognia
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
No wlasnie... z tym pomyslem na nastepne.. kto bogatemu zabroni. Przynajmniej dajesz ludziom zarobic.
![]() Nie da sie pojezdzic? Przeciez jest temp nawet 10*C!! Idzie na letnich gumach jezdzic. |
|
|
![]()
Post
#228
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
10st w nocy to u Ciebie w szwabowie
![]() Gotuję turbo w ludwiku i tak z grubsza się czyści ale żeby było git to jeszcze namaczam w koncentracie karcher, bo mi zostało trochę... -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#229
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 February 2012 Skąd: siedlce ![]() |
V VOLVO s60/v70 R 300km jest turbo kkk24 a nie 18 t
|
|
|
![]()
Post
#230
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
Wystarczy interesować się gospodarką okej Niemiecki Henkel chętnie kupił by producenta Ludwika jak wiadomo już stosował politykę czyt.zmianę nazwy, aby nas Polaków pozbyć naszego produktu i w sądzie po zmianie nazwy chciał wymusić odszkodowanie dla siebie tak ogromne że firma etc. fabryka musiała by zbankrutować (wypłacić odszkodowanie z pozwu). Także co do Pur`a jest sprawą dyskusyjną czy jest lepszy chyba że znasz więcej faktów jak ja ? Ludwik rządzi jest on naszym narodowym i jednym z ostatnich bastionów myśli chemicznej i starszy (tradycja) niż pur ;-).
I jak w wielu kwestiach nie zgadzam się z założycielem tematu tak środek wybrał dobry i to w dodatku nasz +1 ![]() To samo tyczy się np.Fabryki w Węgrowie (takie same schematy)... przypadków są setki może i tysiące ... Cudze chwalicie swego nie znacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
User Dołączył: Sun, 04 August 2013 ![]() |
Co do turbiny, ojciec miał passata b5 1.9 tdi, turbawka puszczała olej na wydech w dużych ilościach, postanowiliśmy sami ją zregenerować, rozebraliśmy turbo, wymieniliśmy zestaw naprawczy(100zł) i wirnik z ośką bodajże 180zł, zostało to poskładane w należytej czystości, bez wyważenia zostało założone, samochód zrobił 30 tysięcy na tej turbawce i nic mu nie było ładowała bardzo dobrze, później został sprzedany , ale myślę ze dalej turbawka w nim dmucha.
|
|
|
![]()
Post
#232
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
To żadna czarna magia to jest jedno. Drugie istotniejsze, że te wszystkie "pro" firmy, o których piszecie czasem przestają być takie "pro" jak się im przyjrzy z bliska od kuchni. Jest to taka branża i usługa, że potem jest przerzucanie winy, ping-pong i tyle, no bo co zrobić. Klient będzie winił warsztat za złą usługę, warsztat klienta za niewłaściwe użytkowanie a udowodnić jedno lub drugie bez jakichkolwiek wątpliwości nie jest tak łatwo. Mało kto będzie wynajmował adwokatów i rzeczoznawców żeby przez 5 lat wojować przed sądem o usługę regeneracji używanej turbiny. Nawet jakby to było jakieś super turbo za 5 koła to każdy, kto miał przyjemność mieć sprawy sądowe w Polsce wie, że nie warto wchodzić do tej rzeki i niestety firmy od regeneracji o tym wiedzą.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
User Dołączył: Fri, 28 January 2011 ![]() |
Dobrych firm które regenerują turbosprężarki jest bardzo mało(niestety), więcej jest naciągaczy
|
|
|
![]()
Post
#234
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
jeśli sam rdzeń nie jest wyrobiony to będzie śmigać
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
Co do mycia, odtłuszczania, usuwania nagaru: agresywna chemia (ja stosuję DIMER), szczotka i na koniec Karcher. Przy małych/delikatnych detalach obficie spłukanie wodą. Ale lepszy efekt daje mycie pod ciśnieniem.
-------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
w0wacik, też tak zrobiłem.
Turbo zregenerowane. Fotostory poniżej: Zestaw naprawczy namięka w oleju ![]() Najtrudniejszym zadaniem było usunięcie przysmażonego oleju. Głowica turbiny gotowała się w ludwiku. Namaczała w kwasie i zasadzie z koncentratów aktywnej piany, potem płukanie w myjce ciśnieniowej... ![]() ...i kąpiel w oleju. ![]() Samo składanie wyglądało tak: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Turbo gotowe do wyważenia. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#237
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
marcin24, wiedziałem ale z tego hura optymizmu, że robię hybrydę to zapomniałem.
http://www.swededemon.com/turbo/turbolist.html -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#238
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
jak ustawiłeś pierścienie uszczelniające ??
|
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
W środku zostały stare zawleczki od nich. Wcześniej pisałem, że wyparowały ale jednak były na swoim miejscu tylko nie wyglądały jak pierścienie segera z zestawu naprawczego i je przeoczyłem. Zastanawiałem się czy je wydłubać i dać nowe ale jak nie wypadły po myjce ciśnieniowej i po rozmowie z moim turboguru zdecydowałem się zostawić stare. Na filmiku z YT, który był dla mnie instrukcją gościu też ich nie wymieniał. Strach ich dotykać żeby tam nic nie porysować. Tutaj je widać:
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#240
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
chodzi mi o ustawienie pierścieni na wirniku powinieneś je ustawić przecięciami w górę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 19:30 |