Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
frostbive
post Fri, 03 Jan 2014 - 09:32
Post #201


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012
Skąd: DE





Rysiek1600, jeszcze jedno... obejrzyj sobie V60 T3, na skrzyni biegow FoMoCo, filtr oleju FoMoCo, felgi stalaki FoMoCo, pompa wspomagania FoMoCo itd itd... druga sprawa ze ten silnik nawet nie jest podobny do whiteblocka smile.gif Tylko karoseria jest Volvo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 03 Jan 2014 - 09:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kakao
post Wed, 08 Jan 2014 - 13:20
Post #202


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Korzystając ze świątecznego luzu zdemontowałem turbinę i przetoczyłem muszlę pod maksymalne śmigło 20T CNC billet. Volvo w wersji R (300KM) miało 18T odlewane przy doładowaniu 1.2 bara.












Podczas robienia hybrydy z turbo TD04HL-16T okazało się, że ośka ma dużą rysę, którą olej wali w wydech. Kupiłem nowy wirnik razem z ośką oraz zestaw naprawczy uszczelnienia turbo.






Mam zamiar wykonać własnoręcznie regenerację polegającą na wymianie wirnika z ośką oraz wszystkich elementów z zestawu naprawczego. Będę to robił po raz pierwszy i mam pytanie:
Czy ktoś wie jakich narzędzi do tego się używa?
Czy elementy zestawu naprawczego smaruje się czymś przed montażem?

Potem oczywiście zawiozę turbo na wyważenie do pro firmy.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Wed, 08 Jan 2014 - 15:02
Post #203


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





To może zawieź to do złożenia do "pro firmy" żeby przypadkiem projekty zrobiny na 700PS nie umrał przy pierwszym przepale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Wed, 08 Jan 2014 - 15:08
Post #204


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Ciekaw jestem efektu własnoręcznej regeneracji smile.gif Nie mam z tym do czynienia na codzień ale jeśli nie jestem w błędzie to zasada składania jest jak przy składaniu silnika, czyli wszystko w czystości a na panewki olej, i poskręcać jak instrukcja nakazuje jeśli są jakieś momenty podane.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 08 Jan 2014 - 15:12
Post #205


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Grzesiek, skoro Ty nie masz pojęcia jak to zrobić, to nie znaczy, że wszyscy muszą oddawać turbo do regeneracji w pro firmie.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymiot
post Wed, 08 Jan 2014 - 16:02
Post #206


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





zadzwon i sie zapytaj bo moze cie wyjsc tylko pare groszy wiecej a obejdzie sie bez problemow i gwarancja bedzie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Wed, 08 Jan 2014 - 16:02
Post #207


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Kiedyś na yt widziałem coś na temat regeneracji td04. Poszukaj, może znajdziesz.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 08 Jan 2014 - 16:05
Post #208


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





wymiot, właśnie dzwoniłem i gościu stwierdził, że z wymianą ośki to 900PLN. Ja to zrobię za ułamek tej kwoty.

Al Ed, znalazłem na razie o TD05 całkiem fajne video:
http://www.youtube.com/watch?v=PSZtP949JHU
http://www.youtube.com/watch?v=wqXe0ln7-WQ


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 08 Jan 2014 - 16:19
Post #209


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





E30 owner, Tam śrubka jest jedna i przy wyważaniu ją dokręcą. Wszystko inne to pierścienie i uszczelnienia.

Gościu z filmu smaruje te pierścionki mosiężne takim wynalazkiem:

Po naszemu to będzie smar miedziany?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Wed, 08 Jan 2014 - 16:48
Post #210


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Jakaś znaczna różnica w cenie jest jak sam to złożysz, a jak złożą to w zakładzie? Koncem końców i tak będzie trzeba oddać do wyważania ,a tutaj tylko co najwyżej sobie roboty podrzucisz. Aczkolwiek może momentami za wygodny się robię ale czasami za parę zł nie opłaca się bawić i w razie awarii płakać. Firma złoży, da gwarancje i masz wszystko w D.



Assembly lube czyli taki jakby olej montażowy. Dają to pod panewki, wałki rozrządu zamiennie zamiast tradycyjnego oleju silnikowego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 08 Jan 2014 - 17:01
Post #211


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Po naszemu to bedzie smar/olej montazowy (assembly lube), rzecz popularna i produkowana przez wiele firm. Jezeli napompujesz sprezarke olejem przed odpaleniem silnika, to spokojnie mozesz zastapic ten smar zwyklym olejem silnikowym.

A jesli juz pytasz, to raczej molibdenowy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Wed, 08 Jan 2014 - 17:03
Post #212


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Skoro wszystko inne to tylko pierścienie i uszczelnienia to ja już żadnego problemu nie widzę. Tylko rozkręcić, oczyścić porządnie, złożyć na nowych gratach i dać do wyważenia. Na ślizgi/panewki daj olej przy montażu i tyle smile.gif

A ten specjalny olej który jest stosowany w montażach zwie się chyba biały olej czy jakoś tak. Ja tam zawsze stosuję olej docelowy jaki pracuje w silniku, oczywiście świeży.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 09 Jan 2014 - 11:01
Post #213


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Regeneracja turbiny w toku. Panowie, za co turboserwis bierze pieniądze to ja nie wiem. Nie ma w tym nic trudnego ani żadne specjalistycznie narzędzie nie są potrzebne. Wystarczy nie być upośledzonym manualnie. A cała operacja rozkładania na atomy zajęła mi godzinkę a jak ktoś ma wprawę to i w 20min da radę.


























Okazało się, że te trzy pierścionki wyparowału u mnie.

Strasznie dużo syfu z oleju generuje turbo w środku. Taka tłusta plastelina jak w pompie oleju. Ktoś ma jakiś pomysł jak tego się pozbyć? Planuję środek turbiny pogotować w wodzie z dużą ilością ludwika, ciekawe czy to wystarczy.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 09 Jan 2014 - 11:53
Post #214


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Słyszałem że lepiej ciepłą wodą z płynem do podłóg 1:1 I myjką ciśnieniową. Pogotowanie tego w wodzie i ludwiku może i tłuszcz wypłucze ale syf zostanie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frostbive
post Thu, 09 Jan 2014 - 12:12
Post #215


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012
Skąd: DE





Moze Ci sie uda ale nie wywazysz, nie ustawisz aktuatora, nie bedziesz mial gwarancji. Tak czy siak zrobiles silnik zajebiscie a teraz z podejsciem typowego Polaczka rzezbisz w gownie po taniosci. Poza tym jak dla mnie to moze niech to auto zacznie jezdzic porzadnie a dopiero ulepszaj to i tamto (co juz raz zrobiles).
Jedyna sluszna regeneracja turbo to wymiana glowicy CHRA, kupujesz zamiennik MELETTa i bez zadnego rozbierania wymieniasz same wirniki, wywazasz i masz doslownie nowe turbo jak ze sklepu.

Co do generowania "plasteliny"... Jazda na mineralnym oleju hydrokrakowanym o nazwie potocznej "syntetyczny". Jedyna mozliwosc rozwiazania problemu to stosowanie syntetyka na bazie Estrow/PAO.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 09 Jan 2014 - 13:00
Post #216


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Frostbive, pisałem że nie będę wyważał tylko oddam na wyważarkę.
Ustawienie akturatora to akurat Ci tłumaczyłem na volvoforum jak zrobić.
Gwarancję mogę sobie sam wystawić nawet pisemnie.
Jeżeli uważasz, że wymieniając głowicę i wirniki na nowe załatwisz sprawę to się mylisz.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ra_cek
post Thu, 09 Jan 2014 - 13:30
Post #217


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 November 2011





firmy regenerujące turbiny biorą pieniądze za wyczyszczenie wszystkiego i poskładanie na nowo ale oni wywarzają każdą część z osobna wszystkie wirniki a potem wszystko w całości z reszta dobra wyważarka kosztuje $$$$$$$$$$$$ i musi cokolwiek zarobić na siebie
jak spytałem się kolegi czy mi wyważy złożoną turbinę to usłyszałem ze jak bez rozebrania i wyczyszczenia włożył by sprężarkę do wyważarki to szef by go wywalił od razu z roboty to jest bardzo drogi i dokładny sprzęt !!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 09 Jan 2014 - 13:43
Post #218


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Ra_cek to zawieź do turbo rentgen a wyważą Ci za 100PLN na autoryzowanej przez meeletta wyważarce z potrójnym rezonansem. Wyważać z osobna każdą część nie ma sensu, bo kupuje się już wyważone, pozatym nie wszystkie części wirują więc nie ma takiej potrzeby.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ra_cek
post Thu, 09 Jan 2014 - 13:59
Post #219


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 November 2011





nie wiem ja sie nie znam było robione na doważarce firmy schenck i turbina sprawuje sie znakomicie jeszcze była to turbina z zmienną geometrią i powymieniali mi elementy w środku na które ja bym nawet nie zwrócił uwagi a oni pomierzyli brakowało pare setek na główce do regulacji i wymienili wiec oni sie znają ja nie
to przecież można głowice planować samemu na tafli szkła i wiele rzeczy robić samemu ale czy to będzie dobrze ??


http://www.auto-szlif.pl/storage/1322571180.norm.jpg zobacz na to zdjęcie !! czy na złożone turbinie tak zrobisz ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 09 Jan 2014 - 14:27
Post #220


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Ra_cek, pytałem gościa co to będzie wyważał i chciał z głowicą wyważać. Mogę mu zawieść samą ośkę z wirnikami, to nie problem... Ta fotka co pokazałeś to prawdopodobnie wyważanie wirników, które potem idą na sprzedaż jako część zamienna.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 23:52