![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Rysiek1600, jeszcze jedno... obejrzyj sobie V60 T3, na skrzyni biegow FoMoCo, filtr oleju FoMoCo, felgi stalaki FoMoCo, pompa wspomagania FoMoCo itd itd... druga sprawa ze ten silnik nawet nie jest podobny do whiteblocka
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Korzystając ze świątecznego luzu zdemontowałem turbinę i przetoczyłem muszlę pod maksymalne śmigło 20T CNC billet. Volvo w wersji R (300KM) miało 18T odlewane przy doładowaniu 1.2 bara.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Podczas robienia hybrydy z turbo TD04HL-16T okazało się, że ośka ma dużą rysę, którą olej wali w wydech. Kupiłem nowy wirnik razem z ośką oraz zestaw naprawczy uszczelnienia turbo. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mam zamiar wykonać własnoręcznie regenerację polegającą na wymianie wirnika z ośką oraz wszystkich elementów z zestawu naprawczego. Będę to robił po raz pierwszy i mam pytanie: Czy ktoś wie jakich narzędzi do tego się używa? Czy elementy zestawu naprawczego smaruje się czymś przed montażem? Potem oczywiście zawiozę turbo na wyważenie do pro firmy. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
To może zawieź to do złożenia do "pro firmy" żeby przypadkiem projekty zrobiny na 700PS nie umrał przy pierwszym przepale.
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Ciekaw jestem efektu własnoręcznej regeneracji
![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Grzesiek, skoro Ty nie masz pojęcia jak to zrobić, to nie znaczy, że wszyscy muszą oddawać turbo do regeneracji w pro firmie.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
zadzwon i sie zapytaj bo moze cie wyjsc tylko pare groszy wiecej a obejdzie sie bez problemow i gwarancja bedzie ?
|
|
|
![]()
Post
#207
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Kiedyś na yt widziałem coś na temat regeneracji td04. Poszukaj, może znajdziesz.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
wymiot, właśnie dzwoniłem i gościu stwierdził, że z wymianą ośki to 900PLN. Ja to zrobię za ułamek tej kwoty.
Al Ed, znalazłem na razie o TD05 całkiem fajne video: http://www.youtube.com/watch?v=PSZtP949JHU http://www.youtube.com/watch?v=wqXe0ln7-WQ -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#209
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
E30 owner, Tam śrubka jest jedna i przy wyważaniu ją dokręcą. Wszystko inne to pierścienie i uszczelnienia.
![]() Gościu z filmu smaruje te pierścionki mosiężne takim wynalazkiem: ![]() Po naszemu to będzie smar miedziany? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Jakaś znaczna różnica w cenie jest jak sam to złożysz, a jak złożą to w zakładzie? Koncem końców i tak będzie trzeba oddać do wyważania ,a tutaj tylko co najwyżej sobie roboty podrzucisz. Aczkolwiek może momentami za wygodny się robię ale czasami za parę zł nie opłaca się bawić i w razie awarii płakać. Firma złoży, da gwarancje i masz wszystko w D.
Assembly lube czyli taki jakby olej montażowy. Dają to pod panewki, wałki rozrządu zamiennie zamiast tradycyjnego oleju silnikowego |
|
|
![]()
Post
#211
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Po naszemu to bedzie smar/olej montazowy (assembly lube), rzecz popularna i produkowana przez wiele firm. Jezeli napompujesz sprezarke olejem przed odpaleniem silnika, to spokojnie mozesz zastapic ten smar zwyklym olejem silnikowym.
A jesli juz pytasz, to raczej molibdenowy ![]() |
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Skoro wszystko inne to tylko pierścienie i uszczelnienia to ja już żadnego problemu nie widzę. Tylko rozkręcić, oczyścić porządnie, złożyć na nowych gratach i dać do wyważenia. Na ślizgi/panewki daj olej przy montażu i tyle
![]() A ten specjalny olej który jest stosowany w montażach zwie się chyba biały olej czy jakoś tak. Ja tam zawsze stosuję olej docelowy jaki pracuje w silniku, oczywiście świeży. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Regeneracja turbiny w toku. Panowie, za co turboserwis bierze pieniądze to ja nie wiem. Nie ma w tym nic trudnego ani żadne specjalistycznie narzędzie nie są potrzebne. Wystarczy nie być upośledzonym manualnie. A cała operacja rozkładania na atomy zajęła mi godzinkę a jak ktoś ma wprawę to i w 20min da radę.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Okazało się, że te trzy pierścionki wyparowału u mnie. ![]() Strasznie dużo syfu z oleju generuje turbo w środku. Taka tłusta plastelina jak w pompie oleju. Ktoś ma jakiś pomysł jak tego się pozbyć? Planuję środek turbiny pogotować w wodzie z dużą ilością ludwika, ciekawe czy to wystarczy. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#214
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Słyszałem że lepiej ciepłą wodą z płynem do podłóg 1:1 I myjką ciśnieniową. Pogotowanie tego w wodzie i ludwiku może i tłuszcz wypłucze ale syf zostanie.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Moze Ci sie uda ale nie wywazysz, nie ustawisz aktuatora, nie bedziesz mial gwarancji. Tak czy siak zrobiles silnik zajebiscie a teraz z podejsciem typowego Polaczka rzezbisz w gownie po taniosci. Poza tym jak dla mnie to moze niech to auto zacznie jezdzic porzadnie a dopiero ulepszaj to i tamto (co juz raz zrobiles).
Jedyna sluszna regeneracja turbo to wymiana glowicy CHRA, kupujesz zamiennik MELETTa i bez zadnego rozbierania wymieniasz same wirniki, wywazasz i masz doslownie nowe turbo jak ze sklepu. Co do generowania "plasteliny"... Jazda na mineralnym oleju hydrokrakowanym o nazwie potocznej "syntetyczny". Jedyna mozliwosc rozwiazania problemu to stosowanie syntetyka na bazie Estrow/PAO. |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Frostbive, pisałem że nie będę wyważał tylko oddam na wyważarkę.
Ustawienie akturatora to akurat Ci tłumaczyłem na volvoforum jak zrobić. Gwarancję mogę sobie sam wystawić nawet pisemnie. Jeżeli uważasz, że wymieniając głowicę i wirniki na nowe załatwisz sprawę to się mylisz. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#217
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
firmy regenerujące turbiny biorą pieniądze za wyczyszczenie wszystkiego i poskładanie na nowo ale oni wywarzają każdą część z osobna wszystkie wirniki a potem wszystko w całości z reszta dobra wyważarka kosztuje $$$$$$$$$$$$ i musi cokolwiek zarobić na siebie
jak spytałem się kolegi czy mi wyważy złożoną turbinę to usłyszałem ze jak bez rozebrania i wyczyszczenia włożył by sprężarkę do wyważarki to szef by go wywalił od razu z roboty to jest bardzo drogi i dokładny sprzęt !! |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ra_cek to zawieź do turbo rentgen a wyważą Ci za 100PLN na autoryzowanej przez meeletta wyważarce z potrójnym rezonansem. Wyważać z osobna każdą część nie ma sensu, bo kupuje się już wyważone, pozatym nie wszystkie części wirują więc nie ma takiej potrzeby.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#219
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
nie wiem ja sie nie znam było robione na doważarce firmy schenck i turbina sprawuje sie znakomicie jeszcze była to turbina z zmienną geometrią i powymieniali mi elementy w środku na które ja bym nawet nie zwrócił uwagi a oni pomierzyli brakowało pare setek na główce do regulacji i wymienili wiec oni sie znają ja nie
to przecież można głowice planować samemu na tafli szkła i wiele rzeczy robić samemu ale czy to będzie dobrze ?? http://www.auto-szlif.pl/storage/1322571180.norm.jpg zobacz na to zdjęcie !! czy na złożone turbinie tak zrobisz ?? |
|
|
![]()
Post
#220
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ra_cek, pytałem gościa co to będzie wyważał i chciał z głowicą wyważać. Mogę mu zawieść samą ośkę z wirnikami, to nie problem... Ta fotka co pokazałeś to prawdopodobnie wyważanie wirników, które potem idą na sprzedaż jako część zamienna.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 23:52 |