Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
jackkpl
post Thu, 26 Dec 2013 - 14:22
Post #181


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(frostbive @ Thu, 26 Dec 2013 - 14:12) *
Golfa do A8L tez nie porownasz. Wiec mimo ze z tego samego koncernu to zadne z niego Audi.

Seria przy ciezkiej nodze rozsypac? Oj tutaj to juz za daleko poleciales. KAZDA seria przy ciezkiej nodze potrafi pasc. Tu juz nie chodzi o silnik a umiejetnosci. Od kierowcy zalezy jak dba i czy potrafi sie obchodzic z silnikiem. Zadbana jednostka nie ma prawa pasc. Co ma sie rozsypac niby?



Akurat volvo mialo cienkie tuleje i potrafily pasc ZADBANE egzemplarze przy butowaniu na autstradzie. Z tego co sie orientuje, to wlasnie te 2.0T i T4 (nowsze), i 5 cylindrowe o duzej pojemnosci. A np stare japonce czy taki Golf 3 byly nie do zajechania nawet przy zaniedbaniach ze strony wlasciciela.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 26 Dec 2013 - 14:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rennen
post Thu, 26 Dec 2013 - 14:30
Post #182


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(frostbive @ Thu, 26 Dec 2013 - 14:12) *
Zadbana jednostka nie ma prawa pasc. Co ma sie rozsypac niby?


Chyba kolego krótko jeszcze po tym świecie chodzisz laugh.gif chcesz powiedzieć, że nigdy w historii żaden zadbany silnik nie padł? Nie widziałeś dziury w bloku w VW 1.4TSI przy przebiegu 70 000km, urwanego rozrządu i silnika na śmientnik alfa romeo brera V6 (przebieg 65k), padniętej pompy paliwa HPFP w bmw 335 ( 54k), Vw Phaeton W12 (23 tysiące przebiegu - poważna usterka silnika, ASO nie potrafiło usunąć usterek przez 4 miesiące, auto przez rok było 3 razy w ASO u nas, raz w Berlinie a potem kolega stracił cierpliwość - auto kosztowało 370 tys. zł i uwierz mi że kolega nie oszczędził na serwisie nawet grosza), bmw E60 530d (padnięte wtryskiwacze). Wszystkie te przypadki to z mojego własnego doświadczenia oraz znajomych. Nie twierdzę że wszyscy maniakalnie dbają o auta, ale na pewno są to osoby które myślą i użytkują auta dość świadomie. Zauważ, że wszystko to relatywnie nowe auta a nie 20 letnie trupy (te o dziwo rzadziej padają wink.gif ) W WRC czy F1 też padają silniki - myślisz, że ktoś by się odważył czegoś niedopilnować? Nie, są idealnie zadbane i świeżo złożone, a i tak awaria może nastąpić - podobnie jak w każdej innej maszynie. Sorry za OT ale jak czytam takie wynurzenia to niedobrze mi się robi. Człowiek nie zrobił żadnej bezawaryjnej maszyny jeszcze w swojej historii, nawet szpadel można złamać wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frostbive
post Thu, 26 Dec 2013 - 14:37
Post #183


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012
Skąd: DE





Akurat VW to nie sa najbardziej zywotne auta. Wszelkie silniczki z ery downsizingu potrafia pasc juz przy 40kkm i to zadna nowosc.
Alfa romeo to tez zaden przyklad, juz dawno stwierdzono iz te auta kupuje sie sercem a nie rozumem.
Nie mowie ze nie padaja silniki, ale mowie o Volvo T4 przedliftowym czyli o pojemnosci 1855cm3 ktory ma grubsze tuleje od jego nastepcy. Pozniej chcieli zaoszczedzic i zrobili 2.0 T4 z cienkimi tulejami co okazalo sie wielka wpadka gdyz pekaly przy seryjnej mocy.

Jezeli chcecie oceniac dany silnik, nie uogolniajcie prosze. Rozmawiamy o B4194T i zadnym innym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Thu, 26 Dec 2013 - 14:44
Post #184









U mnie nalepka jakoś ma podział na 195/60 r15 i 205/50 r16. Więc wiem jakim ciśnieniem nabijać opony w tym aucie. Bo u mnie na nalepce jest 2.6/2.4, Więc nie do końca był jeden typ nalepek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 26 Dec 2013 - 15:01
Post #185


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





kredens, volvo v/s 40 sobie nie równe są w zawiasie.
Każdy rodzaj zawieszenia posiada inne właściwości tj. twardość i wysokość.

• Familly do MY97, poprzednik Comfort
• Comfort od MY97, standardowe zawieszenie dla wszystkich wersji silnikowych (oprócz T4)
• Dynamic od MY98, nastepca Sporty standard dla T4
• Sporty do MY97, poprzednik Dynamic
• Sport od MY98 Opcjonalne zawieszenie niższe o 15mm (inne źródło twierdzi, że -25mm)

więcej tutaj:
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=13128&am...aje+zawieszenia

Poprzednim moim autem było Audi A4 b5 1.8T i jeżeli chodzi o zakręty to była lipa w audi a teraz jest git i to bez żadnej rozpórki.

jackkpl , T4 przed liftem ma grubość tuleji 3mm a reszta wersji silnikowych to 2mm, nawet R, pięciocylindrowa 300KM.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frostbive
post Fri, 27 Dec 2013 - 10:11
Post #186


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012
Skąd: DE





opowiadaj kakao jak postepy?
Poradziles sobie z EMU? Tez chce zakladac ale nie wiem jak wiele rzezby mnie czeka...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiek1600
post Fri, 27 Dec 2013 - 10:29
Post #187


Rookie
Dołączył: Thu, 25 May 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(spector @ Wed, 25 Dec 2013 - 09:29) *
O ile zgadzam się w dużej mierze z tym co wyżej napisałeś, to trzeba nadmienić, że stare s40/v40 to defacto nie jest żadne Volvo.
Siedziałem w szwedach dobre półtora roku, nie ma co porównywać 40tek do chociażby s70 z tych samych lat, zupełnie inne auta.
I ten silnik faktycznie jest kiepski pod grubsze mody, tu już nie chodzi system odpowietrzenia skrzyni korbowej (w pięciocylindrowcach też sie zatyka, chociaż bagnet wywala rzadko),
tylko mocno generalizując nawet seria przy ciężkiej nodze potrafi się często rozsypać w drobny mak.


S/V40 na ZDROWYM zawieszeniu SPORT klei się lepiej od różnych VW, BMW itp. którymi jeździłem.
Na zawieszeniu Comfort to jest tapczan to prawda.
Silniki w Volvo nie są mniej czy bardziej awaryjne od innych aluminiowych silników różnych producentów.
Zresztą teraz wszyscy robią tylko aluminiowe silniki co Volvo wprowadziło już w modelu 850.
Nawiasem mówiąc jest to cały czas ta sama rodzina silników do dziś montowana (ten sam blok w wariantach 4,5 i 6 cyl.).

Niestety S/V40 dostępne na rynku wtórnym to zajeżdżone trupy. Auta są już stare i tanie i nikt normalny nie będzie inwestował w taki samochód. Musiałeś jechać jakimś trupem i masz taką opinię. Większość tych samochodów jakie sam spotkałem to były trupy. Ale przejedź się zadbanym modelem to zmienisz zdanie.

CYTAT(spector @ Wed, 25 Dec 2013 - 09:29) *
edit. Co do tego, że prowadzi się lepiej niż sedany Vaga to też nie tak do końca, znamy takiego jednego co próbował kilka lat światu udowodnić, że
można s40tką czasy atakować w zakrętach i mimo niesamowitej liczby modyfikacji nigdy nie był usatysfakcjonowany wink.gif Pozdro.


W rajdach samochodowych nikogo nie dziwią kierowcy którzy mają topowe rajdówki a dostają lanie od kierowców w słabszych autach. Nie wątpię że w wyścigach jest podobnie więc wyciąganie wniosków o samochodzie na tej podstawie nie jest miarodajne.

A jeszcze odnośnie możliwości silników B4194T:
700HP
Zaledwie 420 konne S40 z tym silnikiem na ćwiartce z:
Gallarado
Mustang
Porsche GT3
RS4 z kompresorem

Specyfikacja:
Verdi conrods, JE performance pistons, Camshafts, Cylinder head from 2000-2004, Cylinder block from 1998-1999, 1000cc fuel injectors, Upgraded fuelsystem + extra fuel pump, Garrett GT30 turbo, Modified stock exhaust manifold, Nira i3+ engine management system, Bigger intercooler, 3" stainless steel exhaust system with sport catalyst and 3" downpipe.
Zdjęcie silnika: B4194T 420HP

Mam nadzieję ze się kakao nie obrazi za ten offtopic ale może go to chociaż zainspiruje to zrobienia swojego auta i pokazania podobnych filmików smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 27 Dec 2013 - 10:52
Post #188


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Jak sobie przypomnę boje Bramy z 850 T5 (na grubych tulejach chyba bo miał początkowo 2.0 później 2.3) i jego walkę z silnikami powyżej 300 KM to wcale nie uważam żeby ten whiteblock jakiś strasznie mocny i niekłopotliwy był. A po kompleksowym podejściu (zakucie) to chyba każdy silnik jest podobnie dobry. Mój się co prawda nie zepsuł ale też walczyłem z odmą natomiast miałem silnik wymieniony na taki od nowszego modelu, pewnie z powodu rażących zaniedbań serwisowych poprzedniego właściciela/li lub bezgranicznej wiary w szwedzkie aluminium wink.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frostbive
post Fri, 27 Dec 2013 - 12:22
Post #189


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012
Skąd: DE





Zeby kazdy byl taki bezawaryjny jak Redblock/whiteblock to swiat bylby piekny.
Nadal nie rozumiem problemu.. jakby jeszcze przerobienie tej odmy kosztowalo tysiace. Tyle ludzi jezdzi i sie ciesza, a jak zakladac sie zachcialo wieksze turbo to coz... w kazdym silniku wypada wtedy zadbac o odme. W 2.0T / T4 troche bardziej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 27 Dec 2013 - 14:27
Post #190


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Czemu wrzucasz Redblocka do jednego worka z whiteblockiem?
EOT z mojej strony.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frostbive
post Sat, 28 Dec 2013 - 01:21
Post #191


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012
Skąd: DE





Bylo ogolne narzekanie na silniki produkcji Volvo. Ogolnie wiec odpisalem. Nie sa napewno najlepsze na swiecie ale znajduja sie u gory stawki. Choc sa juz historia.
Szkoda tylko ze ford zrobil wszystko by z volvo zrobic drugiego forda i w nowszych modelach wszystko ma napis/wytloczone FoMoCo.... pojebani amerykanie kupili volvo tylko po to by je od siebie uzaleznic. Wymieniajac olej nawet filtr wkladamy FoMoCo... szkoda gadac. Oczywiscie silniki wszystkie produkcji forda, volvo juz nie ma nic "swojego" procz tego ze jeszcze produkuja w szwecji. Oczywiscie to co nie jest FoMoCo to Made in China. Wiec jeden ...uj. Nowego Volvo bym nie kupil.

kakao, poradziles sobie z EMU? Tez chce wrzucic ale nie wiem ile rzezby bedzie z tym..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frostbive
post Sat, 28 Dec 2013 - 01:25
Post #192


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012
Skąd: DE





rysiek, bmw lepiej sie klei przy wyzszych predkosciach... ale co porownywac RWD do... smile.gif szczegolnie po deszczu. oczywiscie serie 5+..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiek1600
post Sat, 28 Dec 2013 - 10:40
Post #193


Rookie
Dołączył: Thu, 25 May 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(frostbive @ Sat, 28 Dec 2013 - 03:21) *
Bylo ogolne narzekanie na silniki produkcji Volvo. Ogolnie wiec odpisalem. Nie sa napewno najlepsze na swiecie ale znajduja sie u gory stawki. Choc sa juz historia.
Szkoda tylko ze ford zrobil wszystko by z volvo zrobic drugiego forda i w nowszych modelach wszystko ma napis/wytloczone FoMoCo.... pojebani amerykanie kupili volvo tylko po to by je od siebie uzaleznic. Wymieniajac olej nawet filtr wkladamy FoMoCo... szkoda gadac. Oczywiscie silniki wszystkie produkcji forda, volvo juz nie ma nic "swojego" procz tego ze jeszcze produkuja w szwecji. Oczywiscie to co nie jest FoMoCo to Made in China. Wiec jeden ...uj. Nowego Volvo bym nie kupil.


No teraz to Cię fantazja poniosła grubo smile.gif Z tymi chinami to nie chce mi się nawet komentować. A Ford już nie jest właścicielem Volvo od jakiegoś czasu i nie ma już żadnego FoMoCo itp.
Owszem do Volvo szły silniki Renault, Mitsubishi, Forda a nawet VW ale tylko diesle i najsłabsze wolnossące benzyny.
Wszystkie turbo-benzyny to jedna rodzina silników od 1990 roku: Modular Engine.
Do dzisiaj ten silnik montują. Nawet Ford zapożyczył turbo-benzynę Volvo do swojego Focusa RS. To o czymś świadczy.

CYTAT(frostbive @ Sat, 28 Dec 2013 - 03:25) *
rysiek, bmw lepiej sie klei przy wyzszych predkosciach... ale co porownywac RWD do... smile.gif szczegolnie po deszczu. oczywiscie serie 5+..


Jeździłem 328 i nie kleił się lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 28 Dec 2013 - 15:54
Post #194


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





GT30 w tym wozie robi robotę jak widać smile.gif
Jaka docelowo w tym projekcie znajdzie się suszarka ??
Kolektor ma flanszę na t3 ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 28 Dec 2013 - 16:46
Post #195


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Coobcio @ Sat, 28 Dec 2013 - 17:54) *
Jaka docelowo w tym projekcie znajdzie się suszarka ??

Nudna TD04HL-20T, korzystając ze świątecznego luzu zdemontowałem turbo z auta wczoraj i chciałem dziś zawieść do Pruszkowa na wsadzenie męskiego śmigła a tu lipa, bo zamknięte do nowego roku.
Jak silnik nie będzie miał focha a zawias i trakcja dadzą radę to czeka już następne turbo w garażu. TD05 z dupką 10.5 Mam zamiar wsadzić tam śmigło 20G, zamówione już u miszny, tylko czeka na zamówienie od Ciebie jeszcze.
CYTAT(Coobcio @ Sat, 28 Dec 2013 - 17:54) *
Kolektor ma flanszę na t3 ??

Sprawdzę jak będę w garażu.



--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fasd
post Sat, 28 Dec 2013 - 23:40
Post #196


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





Tak sobie siedzę i czytam to wszystko co napisaliście, po primo tak z mojej strony kolego kakao miałeś rozebrany cały silnik, jeżeli planujesz moce 700+ to dla mnie było bez sensu skladanie go spowrotem na seryjnych korbach i tłokach, o panewkach i całej reszcie nie wspominając. Zacząłeś troche od dupy strony, ale ok każdy sie uczy także luz. Ale ta odma to wystarczało zrobić zwykłego catch tanka ze splywem oliwy spowrotem do miski, założyć sprężynkę na bagnet i po sprawie jak ci tu większość ludzi podpowiada. Dalej nie widze to porządnego fmic bo to będzie jedna z pierwszych rzeczy które zaczną cię blokować w walce o km. Fajnie że przerobiłeś na inne turbo ciut większe tylko czy nie lepiej było od razu cos większego zakombinować ewentualnie chwile wstrzymać się z kupnem obecnej na rzecz większej suszarki?! TD05 myśle będzie mało nadal bo i tak trzeba robić kolektor pod to. Proponuje ci odłożyć i postawić tam GT30 lub juz pokusić sie o GT35 z tym że bedziesz miał juz troche ciasno ale jest to do ogarnięcia. i tutaj masz zapas na przynajmniej czwórke z przodu. Do tego wszystkiego pomyślałbym o jakimś wydechu z downpipem 3 cale reszta myśle ze 2,5 cala powinna być spoko. Co do wolnych obrótów niewiem co tam masz narobione że tak stoi to wszystko wysoko hmm... kolejną kwestią bedzie przerobienie instalacji zapłonowej żeby to postawić na porządnych cewkach ale to juz temat odległy. Trzymam kciuki i pozdrawiam smile.gif


--------------------
2012 - swap 2.0tdi 8v 136 ---> okolice 240km
2013 - swap 1.9tdi 130km ---> 230km
2015 - swap 2.0Fsi 200km ---> w budowie (projekt zakonczony crashtestem)
2017 - 2.8 VR6 4motion -----> przebudowa na Vr6 r30T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bozo
post Sat, 28 Dec 2013 - 23:46
Post #197


User
Dołączył: Wed, 02 December 2009





A wiecie może czy poliftowa głowica siądzie na blok przed liftem 1.9 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frostbive
post Sun, 29 Dec 2013 - 00:04
Post #198


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012
Skąd: DE





CYTAT(Rysiek1600 @ Sat, 28 Dec 2013 - 12:40) *
No teraz to Cię fantazja poniosła grubo smile.gif Z tymi chinami to nie chce mi się nawet komentować. A Ford już nie jest właścicielem Volvo od jakiegoś czasu i nie ma już żadnego FoMoCo itp.
Owszem do Volvo szły silniki Renault, Mitsubishi, Forda a nawet VW ale tylko diesle i najsłabsze wolnossące benzyny.
Wszystkie turbo-benzyny to jedna rodzina silników od 1990 roku: Modular Engine.
Do dzisiaj ten silnik montują. Nawet Ford zapożyczył turbo-benzynę Volvo do swojego Focusa RS. To o czymś świadczy.



Jeździłem 328 i nie kleił się lepiej.


Nawet wzmacniacz w V50 to made in china. Wiesz dlaczego? Bo chinczycy teraz wlascicielami...
Moze sprawdz na poczatku a dopiero mow. Tak samo jak jakosc wykonania wnetrza w V60... w cale nie jest to 'chinszczyzna'...
Nie napisalem ze nadal Ford jest wlascicielem. On tylko uzaleznil Volvo od kupowania od niego czesci zamiennych.

Co z tego ze wszystkie turbobenzyny nadal sa jezeli rzadko kto tym jezdzi a jeszcze rzadziej widuje na drogach.

Napisalem przeciez, ze BMW od serii 5 wzwyz trzymaja sie drogi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 29 Dec 2013 - 11:52
Post #199


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Bozo, sprawdz czy uszczelka pod głowicę przed liftem i po jest taka sama. Jeżeli tak to jest szansa, że będzie git. Z tego co się orientuję to nikt nie zrobił tego jeszcze.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 29 Dec 2013 - 22:20
Post #200


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Coobcio @ Sat, 28 Dec 2013 - 17:54) *
Kolektor ma flanszę na t3 ??

Kolektor ma taką flanszę:






Jeżeli nawet rozstaw śrub jest podobny to sam otwór ma inny kształt.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:48