![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Golfa do A8L tez nie porownasz. Wiec mimo ze z tego samego koncernu to zadne z niego Audi. Seria przy ciezkiej nodze rozsypac? Oj tutaj to juz za daleko poleciales. KAZDA seria przy ciezkiej nodze potrafi pasc. Tu juz nie chodzi o silnik a umiejetnosci. Od kierowcy zalezy jak dba i czy potrafi sie obchodzic z silnikiem. Zadbana jednostka nie ma prawa pasc. Co ma sie rozsypac niby? Akurat volvo mialo cienkie tuleje i potrafily pasc ZADBANE egzemplarze przy butowaniu na autstradzie. Z tego co sie orientuje, to wlasnie te 2.0T i T4 (nowsze), i 5 cylindrowe o duzej pojemnosci. A np stare japonce czy taki Golf 3 byly nie do zajechania nawet przy zaniedbaniach ze strony wlasciciela. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Zadbana jednostka nie ma prawa pasc. Co ma sie rozsypac niby? Chyba kolego krótko jeszcze po tym świecie chodzisz ![]() ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Akurat VW to nie sa najbardziej zywotne auta. Wszelkie silniczki z ery downsizingu potrafia pasc juz przy 40kkm i to zadna nowosc.
Alfa romeo to tez zaden przyklad, juz dawno stwierdzono iz te auta kupuje sie sercem a nie rozumem. Nie mowie ze nie padaja silniki, ale mowie o Volvo T4 przedliftowym czyli o pojemnosci 1855cm3 ktory ma grubsze tuleje od jego nastepcy. Pozniej chcieli zaoszczedzic i zrobili 2.0 T4 z cienkimi tulejami co okazalo sie wielka wpadka gdyz pekaly przy seryjnej mocy. Jezeli chcecie oceniac dany silnik, nie uogolniajcie prosze. Rozmawiamy o B4194T i zadnym innym. |
|
|
gość_kredens_* |
![]()
Post
#184
|
![]() |
U mnie nalepka jakoś ma podział na 195/60 r15 i 205/50 r16. Więc wiem jakim ciśnieniem nabijać opony w tym aucie. Bo u mnie na nalepce jest 2.6/2.4, Więc nie do końca był jeden typ nalepek.
|
|
|
![]()
Post
#185
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
kredens, volvo v/s 40 sobie nie równe są w zawiasie.
Każdy rodzaj zawieszenia posiada inne właściwości tj. twardość i wysokość. • Familly do MY97, poprzednik Comfort • Comfort od MY97, standardowe zawieszenie dla wszystkich wersji silnikowych (oprócz T4) • Dynamic od MY98, nastepca Sporty standard dla T4 • Sporty do MY97, poprzednik Dynamic • Sport od MY98 Opcjonalne zawieszenie niższe o 15mm (inne źródło twierdzi, że -25mm) więcej tutaj: http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=13128&am...aje+zawieszenia Poprzednim moim autem było Audi A4 b5 1.8T i jeżeli chodzi o zakręty to była lipa w audi a teraz jest git i to bez żadnej rozpórki. jackkpl , T4 przed liftem ma grubość tuleji 3mm a reszta wersji silnikowych to 2mm, nawet R, pięciocylindrowa 300KM. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
opowiadaj kakao jak postepy?
Poradziles sobie z EMU? Tez chce zakladac ale nie wiem jak wiele rzezby mnie czeka... |
|
|
![]()
Post
#187
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 May 2006 Skąd: Kraków ![]() |
O ile zgadzam się w dużej mierze z tym co wyżej napisałeś, to trzeba nadmienić, że stare s40/v40 to defacto nie jest żadne Volvo. Siedziałem w szwedach dobre półtora roku, nie ma co porównywać 40tek do chociażby s70 z tych samych lat, zupełnie inne auta. I ten silnik faktycznie jest kiepski pod grubsze mody, tu już nie chodzi system odpowietrzenia skrzyni korbowej (w pięciocylindrowcach też sie zatyka, chociaż bagnet wywala rzadko), tylko mocno generalizując nawet seria przy ciężkiej nodze potrafi się często rozsypać w drobny mak. S/V40 na ZDROWYM zawieszeniu SPORT klei się lepiej od różnych VW, BMW itp. którymi jeździłem. Na zawieszeniu Comfort to jest tapczan to prawda. Silniki w Volvo nie są mniej czy bardziej awaryjne od innych aluminiowych silników różnych producentów. Zresztą teraz wszyscy robią tylko aluminiowe silniki co Volvo wprowadziło już w modelu 850. Nawiasem mówiąc jest to cały czas ta sama rodzina silników do dziś montowana (ten sam blok w wariantach 4,5 i 6 cyl.). Niestety S/V40 dostępne na rynku wtórnym to zajeżdżone trupy. Auta są już stare i tanie i nikt normalny nie będzie inwestował w taki samochód. Musiałeś jechać jakimś trupem i masz taką opinię. Większość tych samochodów jakie sam spotkałem to były trupy. Ale przejedź się zadbanym modelem to zmienisz zdanie. edit. Co do tego, że prowadzi się lepiej niż sedany Vaga to też nie tak do końca, znamy takiego jednego co próbował kilka lat światu udowodnić, że można s40tką czasy atakować w zakrętach i mimo niesamowitej liczby modyfikacji nigdy nie był usatysfakcjonowany ![]() W rajdach samochodowych nikogo nie dziwią kierowcy którzy mają topowe rajdówki a dostają lanie od kierowców w słabszych autach. Nie wątpię że w wyścigach jest podobnie więc wyciąganie wniosków o samochodzie na tej podstawie nie jest miarodajne. A jeszcze odnośnie możliwości silników B4194T: 700HP Zaledwie 420 konne S40 z tym silnikiem na ćwiartce z: Gallarado Mustang Porsche GT3 RS4 z kompresorem Specyfikacja: Verdi conrods, JE performance pistons, Camshafts, Cylinder head from 2000-2004, Cylinder block from 1998-1999, 1000cc fuel injectors, Upgraded fuelsystem + extra fuel pump, Garrett GT30 turbo, Modified stock exhaust manifold, Nira i3+ engine management system, Bigger intercooler, 3" stainless steel exhaust system with sport catalyst and 3" downpipe. Zdjęcie silnika: B4194T 420HP Mam nadzieję ze się kakao nie obrazi za ten offtopic ale może go to chociaż zainspiruje to zrobienia swojego auta i pokazania podobnych filmików ![]() |
|
|
![]()
Post
#188
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Jak sobie przypomnę boje Bramy z 850 T5 (na grubych tulejach chyba bo miał początkowo 2.0 później 2.3) i jego walkę z silnikami powyżej 300 KM to wcale nie uważam żeby ten whiteblock jakiś strasznie mocny i niekłopotliwy był. A po kompleksowym podejściu (zakucie) to chyba każdy silnik jest podobnie dobry. Mój się co prawda nie zepsuł ale też walczyłem z odmą natomiast miałem silnik wymieniony na taki od nowszego modelu, pewnie z powodu rażących zaniedbań serwisowych poprzedniego właściciela/li lub bezgranicznej wiary w szwedzkie aluminium
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#189
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Zeby kazdy byl taki bezawaryjny jak Redblock/whiteblock to swiat bylby piekny.
Nadal nie rozumiem problemu.. jakby jeszcze przerobienie tej odmy kosztowalo tysiace. Tyle ludzi jezdzi i sie ciesza, a jak zakladac sie zachcialo wieksze turbo to coz... w kazdym silniku wypada wtedy zadbac o odme. W 2.0T / T4 troche bardziej. |
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Czemu wrzucasz Redblocka do jednego worka z whiteblockiem?
EOT z mojej strony. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#191
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
Bylo ogolne narzekanie na silniki produkcji Volvo. Ogolnie wiec odpisalem. Nie sa napewno najlepsze na swiecie ale znajduja sie u gory stawki. Choc sa juz historia.
Szkoda tylko ze ford zrobil wszystko by z volvo zrobic drugiego forda i w nowszych modelach wszystko ma napis/wytloczone FoMoCo.... pojebani amerykanie kupili volvo tylko po to by je od siebie uzaleznic. Wymieniajac olej nawet filtr wkladamy FoMoCo... szkoda gadac. Oczywiscie silniki wszystkie produkcji forda, volvo juz nie ma nic "swojego" procz tego ze jeszcze produkuja w szwecji. Oczywiscie to co nie jest FoMoCo to Made in China. Wiec jeden ...uj. Nowego Volvo bym nie kupil. kakao, poradziles sobie z EMU? Tez chce wrzucic ale nie wiem ile rzezby bedzie z tym.. |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
rysiek, bmw lepiej sie klei przy wyzszych predkosciach... ale co porownywac RWD do...
![]() |
|
|
![]()
Post
#193
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 May 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Bylo ogolne narzekanie na silniki produkcji Volvo. Ogolnie wiec odpisalem. Nie sa napewno najlepsze na swiecie ale znajduja sie u gory stawki. Choc sa juz historia. Szkoda tylko ze ford zrobil wszystko by z volvo zrobic drugiego forda i w nowszych modelach wszystko ma napis/wytloczone FoMoCo.... pojebani amerykanie kupili volvo tylko po to by je od siebie uzaleznic. Wymieniajac olej nawet filtr wkladamy FoMoCo... szkoda gadac. Oczywiscie silniki wszystkie produkcji forda, volvo juz nie ma nic "swojego" procz tego ze jeszcze produkuja w szwecji. Oczywiscie to co nie jest FoMoCo to Made in China. Wiec jeden ...uj. Nowego Volvo bym nie kupil. No teraz to Cię fantazja poniosła grubo ![]() Owszem do Volvo szły silniki Renault, Mitsubishi, Forda a nawet VW ale tylko diesle i najsłabsze wolnossące benzyny. Wszystkie turbo-benzyny to jedna rodzina silników od 1990 roku: Modular Engine. Do dzisiaj ten silnik montują. Nawet Ford zapożyczył turbo-benzynę Volvo do swojego Focusa RS. To o czymś świadczy. rysiek, bmw lepiej sie klei przy wyzszych predkosciach... ale co porownywac RWD do... ![]() Jeździłem 328 i nie kleił się lepiej. |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
GT30 w tym wozie robi robotę jak widać
![]() Jaka docelowo w tym projekcie znajdzie się suszarka ?? Kolektor ma flanszę na t3 ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jaka docelowo w tym projekcie znajdzie się suszarka ?? Nudna TD04HL-20T, korzystając ze świątecznego luzu zdemontowałem turbo z auta wczoraj i chciałem dziś zawieść do Pruszkowa na wsadzenie męskiego śmigła a tu lipa, bo zamknięte do nowego roku. Jak silnik nie będzie miał focha a zawias i trakcja dadzą radę to czeka już następne turbo w garażu. TD05 z dupką 10.5 Mam zamiar wsadzić tam śmigło 20G, zamówione już u miszny, tylko czeka na zamówienie od Ciebie jeszcze. Kolektor ma flanszę na t3 ?? Sprawdzę jak będę w garażu. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#196
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
Tak sobie siedzę i czytam to wszystko co napisaliście, po primo tak z mojej strony kolego kakao miałeś rozebrany cały silnik, jeżeli planujesz moce 700+ to dla mnie było bez sensu skladanie go spowrotem na seryjnych korbach i tłokach, o panewkach i całej reszcie nie wspominając. Zacząłeś troche od dupy strony, ale ok każdy sie uczy także luz. Ale ta odma to wystarczało zrobić zwykłego catch tanka ze splywem oliwy spowrotem do miski, założyć sprężynkę na bagnet i po sprawie jak ci tu większość ludzi podpowiada. Dalej nie widze to porządnego fmic bo to będzie jedna z pierwszych rzeczy które zaczną cię blokować w walce o km. Fajnie że przerobiłeś na inne turbo ciut większe tylko czy nie lepiej było od razu cos większego zakombinować ewentualnie chwile wstrzymać się z kupnem obecnej na rzecz większej suszarki?! TD05 myśle będzie mało nadal bo i tak trzeba robić kolektor pod to. Proponuje ci odłożyć i postawić tam GT30 lub juz pokusić sie o GT35 z tym że bedziesz miał juz troche ciasno ale jest to do ogarnięcia. i tutaj masz zapas na przynajmniej czwórke z przodu. Do tego wszystkiego pomyślałbym o jakimś wydechu z downpipem 3 cale reszta myśle ze 2,5 cala powinna być spoko. Co do wolnych obrótów niewiem co tam masz narobione że tak stoi to wszystko wysoko hmm... kolejną kwestią bedzie przerobienie instalacji zapłonowej żeby to postawić na porządnych cewkach ale to juz temat odległy. Trzymam kciuki i pozdrawiam
![]() -------------------- 2012 - swap 2.0tdi 8v 136 ---> okolice 240km
2013 - swap 1.9tdi 130km ---> 230km 2015 - swap 2.0Fsi 200km ---> w budowie (projekt zakonczony crashtestem) 2017 - 2.8 VR6 4motion -----> przebudowa na Vr6 r30T |
|
|
![]()
Post
#197
|
|
User Dołączył: Wed, 02 December 2009 ![]() |
A wiecie może czy poliftowa głowica siądzie na blok przed liftem 1.9 ?
|
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 August 2012 Skąd: DE ![]() |
No teraz to Cię fantazja poniosła grubo ![]() Owszem do Volvo szły silniki Renault, Mitsubishi, Forda a nawet VW ale tylko diesle i najsłabsze wolnossące benzyny. Wszystkie turbo-benzyny to jedna rodzina silników od 1990 roku: Modular Engine. Do dzisiaj ten silnik montują. Nawet Ford zapożyczył turbo-benzynę Volvo do swojego Focusa RS. To o czymś świadczy. Jeździłem 328 i nie kleił się lepiej. Nawet wzmacniacz w V50 to made in china. Wiesz dlaczego? Bo chinczycy teraz wlascicielami... Moze sprawdz na poczatku a dopiero mow. Tak samo jak jakosc wykonania wnetrza w V60... w cale nie jest to 'chinszczyzna'... Nie napisalem ze nadal Ford jest wlascicielem. On tylko uzaleznil Volvo od kupowania od niego czesci zamiennych. Co z tego ze wszystkie turbobenzyny nadal sa jezeli rzadko kto tym jezdzi a jeszcze rzadziej widuje na drogach. Napisalem przeciez, ze BMW od serii 5 wzwyz trzymaja sie drogi. |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Bozo, sprawdz czy uszczelka pod głowicę przed liftem i po jest taka sama. Jeżeli tak to jest szansa, że będzie git. Z tego co się orientuję to nikt nie zrobił tego jeszcze.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Kolektor ma flanszę na t3 ?? Kolektor ma taką flanszę: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeżeli nawet rozstaw śrub jest podobny to sam otwór ma inny kształt. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:48 |