![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Pokaż nam wynik z wagi. Skąd zdjałeś 150 kilo masy od wersji wybebeszonej, to ja nie wiem wciąż. Wydruk czy zdjecie chcesz ? waga ze zlomu zadowala ? jesli tak to jak tylko pogoda pozwoli to podjade cyknac fotke jesli masz watpliwosci ![]() ![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
jesli pojdziesz w e36, wazne zebys kupil jak najwiekszego golasa z poczatku produkcji. bez poduszek,klimy itd. po wybebeszeniu nie bedzie duzej roznicy miedzy e30 a e36. Cenna rada. Ja kupiłem z korbotronikiem i bez klimy ale, z poduchami i szyber dachem. Obie poduchy, sterownik i wiązka od układu poduszek to ładnych pare kg i zawsze można sprzedać. Dach z silnikiem, odpływami i okablowaniem itp to już +30kg i jeszcze trzeba dziurę zlikwidować więc jak się zdecydujesz to szukaj bez szyber dachu mniej kłopotów będziesz miał. freebsd a jak w coupe wygląda po takim odchudzeniu rozkład mas na osie? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
compact jest stosunkowo niewiele cięższy od e30, po wybebeszeniu myślę że okolice 50kg. Jak compact to z m44 bo to lepszy silnik.
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Panowie, spokojnie.
1. Auto FreeBSD ma się tu nijak -- regulamin klasy WPP pozwala na wycinanki, pod warunkiem że będą to wycinanki łowickie. 2. Puszka, wg bmwfans.info/realoem dla E30 coupe to 198-203kg (cięższa z szyberdachem), dla E36/5 -- 228-239kg (najlżejsza z faltdachem, pytanie tylko z co z nim, bo BK pewnie nigdy by nie przeszła), E36 sedan 210-218 (no ale jeszcze furtki tylne, po 11+kg każda), E36 coupe 327-329 (aż mi się wierzyć nie chce) przez co coupe odpada zdecydowanie. Nie ma się co oszukiwać, E36 będzie cięższa, choć głównie z uwagi na szkielet, ale i reszta elementów też nie pozostaje bez wpływu na wynik końcowy (a to przednia szyba, która waży jakieś 2kg więcej, a to tylne zawieszenie dołoży kilka kg). r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Sat, 18 April 2009 ![]() |
Dokładne wagi karoserii dla E36 bez drzwi, klap i szyberdachu:
Sedan: 218kg Coupe: 329kg Z drzwiami, maską i pokrywą bagażnika: Sedan: 295,646kg Coupe: 390,428kg Sam ostatnio myślałem nad IS Cup w opcji budżetowej z E36 Sedan ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Wydruk czy zdjecie chcesz ? waga ze zlomu zadowala ? jesli tak to jak tylko pogoda pozwoli to podjade cyknac fotke jesli masz watpliwosci ![]() ![]() nie. waga ze stacji diagnostycznej, bo ta ze złomu zawsze pokazuje mniej niż jest, to chyba proste. ja wiem dobrze ile waży e36 ogołocone do zera, a tymbardziej z s50 1050kg jest abstrakcyjną masą. compact jest stosunkowo niewiele cięższy od e30, po wybebeszeniu myślę że okolice 50kg. Jak compact to z m44 bo to lepszy silnik. Czemu M44 lepszy ? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Jeśli wierzyć katalogom: to wał ma cztery przeciwwagi, ale jest lżejszy. Tłoki, mimo że o większej średnicy, też są lżejsze. Korby w obu mają ten sam numer, zawory, pomimo donośnego jazgotu jednego pana z forum rajdowypoznan.com też (albo coś przegapiłem). M42 ma zawory napędzane bezpośrednio od wałka, przez hydrauliczne szklanki, M44 ma dźwigienki i hydrauliczne podpory dźwigienek. Wg katalogów w M42 ponoć występowało też jednomasowe koło obok dwumasu, w M44 tylko dwumasowe.
Inny też jest dolot i sterowanie (i tu jeszcze dochodzi M42 E30 vs E36, ten drugi miał inny kolektor, ze zmienną geometrią). To, że M44 ma trochę delikatniejszą budowę, przy małych modyfikacjach może akurat mu dawać niewielką przewagę z uwagi na mniejszą masę elementów wirujących lub pracujących posuwisto-zwrotnie. A jak jest w rzeczywistości, niech wypowiedzą się Ci, którzy mieli do czynienia z jednym i drugim. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 June 2007 Skąd: Białystok / Suchowola ![]() |
ja tylko dodam, że fabryczne E36 sedan z IS'em to rarytas
![]() temat niby popularny, ale bardzo ciekawy, bęz zbędnych bzdur. z zaciekawieniem będę zaglądał ![]() -------------------- E36 325i coupe
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
nie. waga ze stacji diagnostycznej, bo ta ze złomu zawsze pokazuje mniej niż jest, to chyba proste. ja wiem dobrze ile waży e36 ogołocone do zera, a tymbardziej z s50 1050kg jest abstrakcyjną masą. To musisz poczekac do wrzesnia az pojade na bt. A u nas na zlomie pokazuje ok +/- 10kg. Waze auto co chwile od samego poczatku kiedy cos w nim wybebeszam. To czym podpierasz swoje teorie ? -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Do sedana można spokojnie wrzucić M42 lub M44.
Co w Coupecie jest, że buda waży 100 kg więcej? Moja Coupe z M54B30, szyberdachem, klimą, seryjnymi kołami 16" i zapasem, większymi hamulcami i rozpórkami bez żadnego wybebeszania, gotowa do jazdy z 10 l benzyny ważyła 1330 kg. Przed modami czyli jak była 320i ważyła 1300 kg. Wydaje mi się, że można ugrać te 250 kg mimo cięższego S50 z napędem. -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
Koledze chyba nie chodziło o sedane ze swapem na m42/44 tylko wersje "motorsport limited", która była limitowana i miała is silnik przy nadwoziu sedan.
A czasem na rynek usa 318i sedan w którychś rocznikach nie wychodził i "is'em"? edit: dobrze mi się wydaje 318i sedan w usa to tylko m42 i m44 |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Potężna róznica wagi miedzy coupe a sedanem
![]() Przy takich, stosunkowo słabych samochodach, z w miare dobrym wyważeniem i zawieszeniem (tył napęd, wielowachacz itp.), na szybkim torze, jadąc idealną linią, liczył się będzie kaźdy km i kg. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: PL ![]() |
Trochę nie na temat ale wie ktoś co to za wydumka ??
http://moto.allegro.pl/samochod-rajdowy-wy...3039985900.html |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
Wg katalogów w M42 ponoć występowało też jednomasowe koło obok dwumasu, w M44 tylko dwumasowe. m42 w e36 miały koła jednomasowe jeśli były fabrycznie bez klimy. Jak zmieniałem sprzęgło to właśnie takie u siebie zakładałem. -------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Trochę nie na temat ale wie ktoś co to za wydumka ?? http://moto.allegro.pl/samochod-rajdowy-wy...3039985900.html Nie wiem za dużo po za tym że przewija się w czeluściach internetu od dawna. No i pomysł ucinania i tak już lekkiej dupy w E30 wg mnie mocno poroniony |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
To musisz poczekac do wrzesnia az pojade na bt. A u nas na zlomie pokazuje ok +/- 10kg. Waze auto co chwile od samego poczatku kiedy cos w nim wybebeszam. To czym podpierasz swoje teorie ? Kilkoma zważonymi wybeszonymi E36 do driftu, ex-moim wybebeszonym M3, wagą E30, wielokrotnymi rozmowami ze znajomymi na temat wagi E36, oprostu trudno w te Twoje 1050kg uwierzyć, no ale poczekam na zdjęcia. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Wiem, że chodzi o 318is w sedanie fabrycznego, ale nie ma sensu jego kupowanie na wyścigi, bo jego znalezienie jest ciężkie i cena zakupu wyższa, bo to rarytas jest i dlatego napisałem, że można przełożyć do zwykłego E36 sedan silnik z IS/ti
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Sedan ma większą sztywność nadwozia (popatrzcie na słupek B w e36 coupe...). E36 nie jest bez szans - ma bardziej dopracowane zawieszenie (przede wszystkim tył) w stosunku do e30. A e36 compact ma z tyłu zawieszenie podobne jak w e30.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Prawda. Słupek B w Coupe to są dwie cienkie blachy zgrzane tylko, nawet specjalnie nie wyprofilowane, ale za to reszta słupków jest konkretna.
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 01:45 |