Shoutbox 0 nowych PW 


160 Stron V  « < 137 138 139 140 141 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes A 45 AMG, Nowy król super hot-hatchy?
gość_gucior_*
post Sat, 02 Apr 2016 - 13:42
Post #2761









QUOTE (Ralf01 @ Sat, 02 Apr 2016 - 00:46) *
Rozpływacie się w zachwytach nad 45 AMG, a według mnie zawieszenie bez rewelacji auto podsterowne. Przy dodaniu gazu w zakręcie 90 st. zamiast korygować tyłem przód wyjeżdża jeszcze bardziej. Stuki w zawieszeniu na większych poprzecznych nierównościach serwis stwierdził, że zawieszenie twarde i tak ma być... chyba sobie żarty robią. Jeździłem GTR-em 485 i R8 V8 420 i żadnych stuków. Hamulce hałasują przy schodzeniu z wyższych prędkości jak przy przegrzanych hamulcach. Dodatkowo przy ostrym hamowaniu auto myszkuje (tzn jedzie trochę w lewo trochę w prawo) nie zachowuje prostego toru jazdy. Na nierównościach jakieś skrzypienia z okolic deski rozdzielczej. Szybkość działania skrzyni biegów nie powala. Jakość tworzyw wewnątrz bez rewelacji. Brzmienie silnika pozostawia wiele do życzenia szczególnie przy wyższych prędkościach obrotowych (dodatkowo wibracje odczuwane na kierownicy), no ale to tylko dwulitrowa R4 mellow.gif. Przyspieszenie jak na 381 KM też nie robi wrażenia. Może auto jeszcze nie dotarte? (4200 km). Jak za samochód za prawie 300 tys. "lekkie" rozczarowanie. Może wkładam kij w mrowisko, ale takie są moje odczucia. Żeby nie było, że wymyślam dodam jeszcze, że poprzedni mój samochód to 6MPS lekko dłubnięty (ok. 335 KM). Pozdrawiam wszystkich użytkowników wspaniałych 45 AMG wink.gif .


Zamiast 300k co w sumie jest niezlym wyczynem aby tak dopasc a45 i nie wynegocjowac rabatu to trzeba bylo wydac o 200 badz 600k wiecej i wtedy miec r8. Mk1 badz mk2 smile.gif
A/cla to najtansza buda w gamie MB, to ze masz AMG nie zmienia jakoscii plastikow a daje performance, moze sie pomyliles i kupiles po prospektach ale w salonie widac to wyraznie, ze fotele i kierownica moze byc inna, reszta jest takiej samej jakosci jak a/cla 180, do premium klasy D badz E jednak troche zostaje

Kazde hamulce z wiercona i nacinana tarcza hucza troche przy hamowaniu mocnym ze 150+ km/h, moje w CLA nigdy nawet w malym procencie nie huczaly tak jak we wczesniejszych moich Evo, CTR czy MPS.

Auto w serii i jedzie na wprost i w winklach tez cos potrafi co pokazal kolega niedawno seria na Poznaniu, moze wiec warto podszkolic umiejetrosci.

Zawieszenie nie tlucze u mnie i jak ktos Ci wmawia ze tak ma byc to zmien serwis smile.gif

Pomimo przejrzenia rynku wielokrotnie ja wciaz w tej cenie nie widze nic co lepiej laczy niezly performance z wygoda dupowozu i komfortem 4 letniej gwarancji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Sat, 02 Apr 2016 - 15:09
Post #2762


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





CYTAT(Geno @ Sat, 02 Apr 2016 - 10:29) *
Skrzynia reaguje lepiej na komendy prawej nogi od 8 biegowej w BMW.

Pozdro! smile.gif


Oj tu bym mocno polemizował (jeżeli porównujesz do M135).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralf01
post Sat, 02 Apr 2016 - 16:57
Post #2763


User
Dołączył: Thu, 11 February 2016
Skąd: Kraków





Dziękuję za opinie. Przynajmniej udało mi się trochę rozruszać to forum wink.gif . Po pierwsze nie porównuje 45 do GTR-a czy R8 w kategorii osiągów, a chodziło mi jedynie o to, że pomimo większej sztywności zawieszenia w tych autach nie występują dziwne odgłosy tak jak w moim CLA. Serwis natomiast twierdzi, że stuki wynikają z twardego zawieszenia i jest to zjawisko normalne. Auto było sprawdzane na ścieżce diagnostycznej i wg ASO wszystko jest OK. Oczywiście nie odpuszczam tematu i będę walczył dalej.
Po drugie w pełni wyposażone CLA 45 wg cennika dobija prawie do 360 tys. Nie mówię tutaj o rabatach. Po trzecie nawiercane/ nacinane hamulce nie muszą hałasować, a przynajmniej nie tak jak u mnie. Tak jak pisałem wcześniej są to moje subiektywne wrażenia i każdy może oceniać wg własnych kryteriów. Reasumując tragedii nie ma ale mogło by być lepiej smile.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 02 Apr 2016 - 17:09
Post #2764


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Geno @ Sat, 02 Apr 2016 - 09:29) *
Skrzynia reaguje lepiej na komendy prawej nogi od 8 biegowej w BMW.

O którym modelu dokładnie mówisz? Bo jest masa różnic, poczynając od softów na samych skrzyniach kończąc.

EDIT: I co masz na myśli mówiąc komendy - bo jeżeli chodzi o same zmiany biegów w 8b BMW to są bardzo szybkie, niektórzy mylą z dwusprzęgłówką. Dwusprzęgłowa zaś jest w M4 np. (7b) i taką można dopiero porównywać do A 45, które też ma dwa sprzęgła.

Co do samej reakcji - tak jak powiedziałem, kwestia softu. U mnie zero ospałości. Dodatkowo w wersji 2TB (łopatki i inny drążek oraz inny soft) zmiany są jeszcze szybsze. A reakcja to też kwestia softu, takim właśnie M135 czy M235 jest natychmiastowa. W trybie D jest znieczulona (nie męczy konwertera) ale bez większych opóźnień.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Sun, 03 Apr 2016 - 08:57
Post #2765


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





Zgadzam się z Jokerem, sam jeżdżę M135xi i uważam, że jeśli chodzi akurat o skrzynie to w każdym aspekcie jest lepsza od tej z MB począwszy od reakcji na gaz, szybkości zmiany biegów na wytrzymałości samej skrzyni kończąc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Geno
post Sun, 03 Apr 2016 - 09:08
Post #2766


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010





Ja mowię o zwykłej, podstawowej z X3 po lifcie, którą każdy wszędzie stawia za wzór płynności, działania i reakcji smile.gif Po prostu, lepiej dogaduję się z tą w Mercu (robiona na gwarancji przy 19kkm tak btw, także nie tylko w Mercu padają skrzynie biggrin.gif) W 730d, która mam na test teraz, jest dużo lepiej niż w AMG na przykład. Także jak mówicie soft, silnik i sam typ skrzyni ma znaczenie smile.gif

Na bank mocnym punktem jest trzymanie biegów w manualu smile.gif


--------------------
www.mikis525.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Sun, 03 Apr 2016 - 09:08
Post #2767









QUOTE (haary @ Sun, 03 Apr 2016 - 09:57) *
Zgadzam się z Jokerem, sam jeżdżę M135 i uważam, że jeśli chodzi akurat o skrzynie to w każdym aspekcie jest lepsza od tej z MB począwszy od reakcji na gaz, szybkości zmiany biegów na wytrzymałości samej skrzyni kończąc.


jeździłem tym 8 biegowym ZFem i jest super, wg mnie również jej szybkość reakcji i ogólne zachowanie jest lepsze niż w 45 amg. zreszta, nawet pomijając jej przy;adłość hałasowania od początku mówiłem, że skrzynia to najsłabszy element 45 amg.
ciekawi mnie jednak co innego - skąd wiesz która jest bardziej wytrzymala?biggrin.gif robiłeś jakieś porównania? jaki masz moment u siebie po modyfikacjach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 03 Apr 2016 - 09:13
Post #2768


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Co do tego jak pracuje skrzynia w mercach, to tu macie bardzo fajny artykuł, który daje pewien pogląd na priorytety Meredesa: http://www.pistonheads.com/regulars/blog/p...ectations/25818

Poza tym łatwiej jest mieć bezawaryjną skrzynię w ośce niż awd, zupełnie inne przeciążenia. Co nie zmienia faktu, że jeździłem takim bmw i skrzynia fajnie chodzi smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Sun, 03 Apr 2016 - 09:35
Post #2769


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





Gucior - opinię podpieram oczywiście tylko na informacjach które do mnie docierają (prasa, fora, rozmowy). Rozmawiałem ostatnio z kierownikiem serwisu BMW i mówił mi, że od 5 lat jak jest na tym stanowisku nie miał żadnej awarii ów skrzyni. Szkoda, że w kolejnej generacji 1-ki będzie zastąpiona 2-sprzegłową no i nie będzie już R6...

Kajman - 80% sprzedawanych M135 i M235 to x-drive wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Sun, 03 Apr 2016 - 09:36
Post #2770


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 03 Apr 2016 - 13:35
Post #2771


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Kończąc OT:

Co do wytrzymałości - chodzi o to, że np. ZF z oznaczeniem 450 (tyle niby max momentu) znosi 600 NM - oczywiście trzeba traktować z głową ale ma spory zapas.
W dieslu 600 - robią po 800+ NM i też chodzą - trzeba pamiętać o temp. oleju, nie przegrzaniu i interwały skrócić - ale to dotyczy każdego modzonego auta.

Są naprawdę wytrzymałe - ja jaki jest kres w AMG nie wiemy chyba póki co - na pewno niezabijalna (po spełnieniu warunków opisanych wyżej) jest 5b ze starszych AMG.

Geno - czy robiona była sama skrzynia czy chodzi o X-drive? Ten cholerny napęd potrafi się wykrzaczyć nawet od delikatnej różnicy w obwodzie kół na osiach (np. spadek ciśnienia) - jest mega wrażliwy. Sama skrzynia jak wszystko może mieć wadę fabryczną, ale podejrzewam jednak, że jakiś czynnik mocno na to wpłynął (może na testach ktoś pomógł wink.gif ).

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Geno
post Sun, 03 Apr 2016 - 14:53
Post #2772


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010





X3 kupiliśmy jako auto prywatne i jeździła nią tylko moja mama, także użytkowanie pomijane smile.gif Ciśnienie było okej, po prostu na przeglądzie olej miedzy skrzynią i silnikiem, naprawa z perypetiami, ale udało się dość szybko ogarnąć smile.gif


--------------------
www.mikis525.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Sun, 03 Apr 2016 - 20:40
Post #2773


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





Aha Gucior - nie robiłem programu jeszcze. Korci mnie wycieczka do doktora ale chyba zdecyduję się na to po upływie gwarancji. U nas we Wrocławiu dużo mniej godnych przeciwników więc śpię spokojnie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
domeq
post Mon, 04 Apr 2016 - 17:12
Post #2774


User
Dołączył: Mon, 25 April 2005
Skąd: O-22





CYTAT(haary @ Sun, 03 Apr 2016 - 20:40) *
Aha Gucior - nie robiłem programu jeszcze. Korci mnie wycieczka do doktora ale chyba zdecyduję się na to po upływie gwarancji. U nas we Wrocławiu dużo mniej godnych przeciwników więc śpię spokojnie wink.gif


A ile wychodzi po programie?


--------------------
TP: 1:51.7 (e46 180KM RWD)
M135i & e46 track only
było: M5 e39 & ep3 & e90 330d LCI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Mon, 04 Apr 2016 - 21:11
Post #2775


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





Nie mam pojęcia ale ten silnik ma duży potencjał jak pewnie wiesz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralf01
post Tue, 12 Apr 2016 - 21:29
Post #2776


User
Dołączył: Thu, 11 February 2016
Skąd: Kraków





Porównanie.
https://www.youtube.com/watch?v=vIjnFao-oDk...eature=youtu.be
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_nicram100_*
post Wed, 13 Apr 2016 - 07:29
Post #2777









Co do hamulców chuczenia to polecam co pare tys lub cześciej przesłuchać otwory w tarczach by pozbyć sie syfu który zakleja te otwory , przez co cały układ sie grzeje i wszystko szybciej sie złużywa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skandaloo
post Fri, 15 Apr 2016 - 21:18
Post #2778


Super User
Dołączył: Tue, 14 February 2006
Skąd: Poznań





http://allegro.pl/fotele-przednie-amg-perf...04.html#thumb/6

FOTELE PRZEDNIE AMG PERFORMANCE A45AMG CLA45AMG jak by ktoś szukał wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Mon, 02 May 2016 - 23:50
Post #2779


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Kogoś z forum?
https://z-1-scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/...amp;oe=57AC9BD1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Tue, 03 May 2016 - 10:55
Post #2780


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Kurcze szkoda, że od jakiegoś czasu mimo liftingu A45 nie jest najmocniejszym autem z 2.0l silnikiem pod maską dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

160 Stron V  « < 137 138 139 140 141 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 10:13