![]() ![]() |
| gość_gucior_* |
Sat, 02 Apr 2016 - 13:42
Post
#2761
|
|
|
Rozpływacie się w zachwytach nad 45 AMG, a według mnie zawieszenie bez rewelacji auto podsterowne. Przy dodaniu gazu w zakręcie 90 st. zamiast korygować tyłem przód wyjeżdża jeszcze bardziej. Stuki w zawieszeniu na większych poprzecznych nierównościach serwis stwierdził, że zawieszenie twarde i tak ma być... chyba sobie żarty robią. Jeździłem GTR-em 485 i R8 V8 420 i żadnych stuków. Hamulce hałasują przy schodzeniu z wyższych prędkości jak przy przegrzanych hamulcach. Dodatkowo przy ostrym hamowaniu auto myszkuje (tzn jedzie trochę w lewo trochę w prawo) nie zachowuje prostego toru jazdy. Na nierównościach jakieś skrzypienia z okolic deski rozdzielczej. Szybkość działania skrzyni biegów nie powala. Jakość tworzyw wewnątrz bez rewelacji. Brzmienie silnika pozostawia wiele do życzenia szczególnie przy wyższych prędkościach obrotowych (dodatkowo wibracje odczuwane na kierownicy), no ale to tylko dwulitrowa R4 Zamiast 300k co w sumie jest niezlym wyczynem aby tak dopasc a45 i nie wynegocjowac rabatu to trzeba bylo wydac o 200 badz 600k wiecej i wtedy miec r8. Mk1 badz mk2 A/cla to najtansza buda w gamie MB, to ze masz AMG nie zmienia jakoscii plastikow a daje performance, moze sie pomyliles i kupiles po prospektach ale w salonie widac to wyraznie, ze fotele i kierownica moze byc inna, reszta jest takiej samej jakosci jak a/cla 180, do premium klasy D badz E jednak troche zostaje Kazde hamulce z wiercona i nacinana tarcza hucza troche przy hamowaniu mocnym ze 150+ km/h, moje w CLA nigdy nawet w malym procencie nie huczaly tak jak we wczesniejszych moich Evo, CTR czy MPS. Auto w serii i jedzie na wprost i w winklach tez cos potrafi co pokazal kolega niedawno seria na Poznaniu, moze wiec warto podszkolic umiejetrosci. Zawieszenie nie tlucze u mnie i jak ktos Ci wmawia ze tak ma byc to zmien serwis Pomimo przejrzenia rynku wielokrotnie ja wciaz w tej cenie nie widze nic co lepiej laczy niezly performance z wygoda dupowozu i komfortem 4 letniej gwarancji. |
|
|
|
Sat, 02 Apr 2016 - 15:09
Post
#2762
|
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław |
|
|
|
|
Sat, 02 Apr 2016 - 16:57
Post
#2763
|
|
|
User Dołączył: Thu, 11 February 2016 Skąd: Kraków |
Dziękuję za opinie. Przynajmniej udało mi się trochę rozruszać to forum
Po drugie w pełni wyposażone CLA 45 wg cennika dobija prawie do 360 tys. Nie mówię tutaj o rabatach. Po trzecie nawiercane/ nacinane hamulce nie muszą hałasować, a przynajmniej nie tak jak u mnie. Tak jak pisałem wcześniej są to moje subiektywne wrażenia i każdy może oceniać wg własnych kryteriów. Reasumując tragedii nie ma ale mogło by być lepiej |
|
|
|
Sat, 02 Apr 2016 - 17:09
Post
#2764
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Skrzynia reaguje lepiej na komendy prawej nogi od 8 biegowej w BMW. O którym modelu dokładnie mówisz? Bo jest masa różnic, poczynając od softów na samych skrzyniach kończąc. EDIT: I co masz na myśli mówiąc komendy - bo jeżeli chodzi o same zmiany biegów w 8b BMW to są bardzo szybkie, niektórzy mylą z dwusprzęgłówką. Dwusprzęgłowa zaś jest w M4 np. (7b) i taką można dopiero porównywać do A 45, które też ma dwa sprzęgła. Co do samej reakcji - tak jak powiedziałem, kwestia softu. U mnie zero ospałości. Dodatkowo w wersji 2TB (łopatki i inny drążek oraz inny soft) zmiany są jeszcze szybsze. A reakcja to też kwestia softu, takim właśnie M135 czy M235 jest natychmiastowa. W trybie D jest znieczulona (nie męczy konwertera) ale bez większych opóźnień. |
|
|
|
Sun, 03 Apr 2016 - 08:57
Post
#2765
|
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław |
Zgadzam się z Jokerem, sam jeżdżę M135xi i uważam, że jeśli chodzi akurat o skrzynie to w każdym aspekcie jest lepsza od tej z MB począwszy od reakcji na gaz, szybkości zmiany biegów na wytrzymałości samej skrzyni kończąc.
|
|
|
|
Sun, 03 Apr 2016 - 09:08
Post
#2766
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 |
Ja mowię o zwykłej, podstawowej z X3 po lifcie, którą każdy wszędzie stawia za wzór płynności, działania i reakcji
Na bank mocnym punktem jest trzymanie biegów w manualu -------------------- www.mikis525.pl
|
|
|
|
| gość_gucior_* |
Sun, 03 Apr 2016 - 09:08
Post
#2767
|
|
|
Zgadzam się z Jokerem, sam jeżdżę M135 i uważam, że jeśli chodzi akurat o skrzynie to w każdym aspekcie jest lepsza od tej z MB począwszy od reakcji na gaz, szybkości zmiany biegów na wytrzymałości samej skrzyni kończąc. jeździłem tym 8 biegowym ZFem i jest super, wg mnie również jej szybkość reakcji i ogólne zachowanie jest lepsze niż w 45 amg. zreszta, nawet pomijając jej przy;adłość hałasowania od początku mówiłem, że skrzynia to najsłabszy element 45 amg. ciekawi mnie jednak co innego - skąd wiesz która jest bardziej wytrzymala? |
|
|
|
Sun, 03 Apr 2016 - 09:13
Post
#2768
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Co do tego jak pracuje skrzynia w mercach, to tu macie bardzo fajny artykuł, który daje pewien pogląd na priorytety Meredesa: http://www.pistonheads.com/regulars/blog/p...ectations/25818
Poza tym łatwiej jest mieć bezawaryjną skrzynię w ośce niż awd, zupełnie inne przeciążenia. Co nie zmienia faktu, że jeździłem takim bmw i skrzynia fajnie chodzi -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
|
Sun, 03 Apr 2016 - 09:35
Post
#2769
|
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław |
Gucior - opinię podpieram oczywiście tylko na informacjach które do mnie docierają (prasa, fora, rozmowy). Rozmawiałem ostatnio z kierownikiem serwisu BMW i mówił mi, że od 5 lat jak jest na tym stanowisku nie miał żadnej awarii ów skrzyni. Szkoda, że w kolejnej generacji 1-ki będzie zastąpiona 2-sprzegłową no i nie będzie już R6...
Kajman - 80% sprzedawanych M135 i M235 to x-drive |
|
|
|
Sun, 03 Apr 2016 - 09:36
Post
#2770
|
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław |
...
|
|
|
|
Sun, 03 Apr 2016 - 13:35
Post
#2771
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Kończąc OT:
Co do wytrzymałości - chodzi o to, że np. ZF z oznaczeniem 450 (tyle niby max momentu) znosi 600 NM - oczywiście trzeba traktować z głową ale ma spory zapas. W dieslu 600 - robią po 800+ NM i też chodzą - trzeba pamiętać o temp. oleju, nie przegrzaniu i interwały skrócić - ale to dotyczy każdego modzonego auta. Są naprawdę wytrzymałe - ja jaki jest kres w AMG nie wiemy chyba póki co - na pewno niezabijalna (po spełnieniu warunków opisanych wyżej) jest 5b ze starszych AMG. Geno - czy robiona była sama skrzynia czy chodzi o X-drive? Ten cholerny napęd potrafi się wykrzaczyć nawet od delikatnej różnicy w obwodzie kół na osiach (np. spadek ciśnienia) - jest mega wrażliwy. Sama skrzynia jak wszystko może mieć wadę fabryczną, ale podejrzewam jednak, że jakiś czynnik mocno na to wpłynął (może na testach ktoś pomógł |
|
|
|
Sun, 03 Apr 2016 - 14:53
Post
#2772
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 |
X3 kupiliśmy jako auto prywatne i jeździła nią tylko moja mama, także użytkowanie pomijane
-------------------- www.mikis525.pl
|
|
|
|
Sun, 03 Apr 2016 - 20:40
Post
#2773
|
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław |
Aha Gucior - nie robiłem programu jeszcze. Korci mnie wycieczka do doktora ale chyba zdecyduję się na to po upływie gwarancji. U nas we Wrocławiu dużo mniej godnych przeciwników więc śpię spokojnie
|
|
|
|
Mon, 04 Apr 2016 - 17:12
Post
#2774
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 25 April 2005 Skąd: O-22 |
Aha Gucior - nie robiłem programu jeszcze. Korci mnie wycieczka do doktora ale chyba zdecyduję się na to po upływie gwarancji. U nas we Wrocławiu dużo mniej godnych przeciwników więc śpię spokojnie A ile wychodzi po programie? -------------------- TP: 1:51.7 (e46 180KM RWD)
M135i & e46 track only było: M5 e39 & ep3 & e90 330d LCI |
|
|
|
Mon, 04 Apr 2016 - 21:11
Post
#2775
|
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław |
Nie mam pojęcia ale ten silnik ma duży potencjał jak pewnie wiesz
|
|
|
|
Tue, 12 Apr 2016 - 21:29
Post
#2776
|
|
|
User Dołączył: Thu, 11 February 2016 Skąd: Kraków |
|
|
|
|
| gość_nicram100_* |
Wed, 13 Apr 2016 - 07:29
Post
#2777
|
|
|
Co do hamulców chuczenia to polecam co pare tys lub cześciej przesłuchać otwory w tarczach by pozbyć sie syfu który zakleja te otwory , przez co cały układ sie grzeje i wszystko szybciej sie złużywa
|
|
|
|
Fri, 15 Apr 2016 - 21:18
Post
#2778
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań |
http://allegro.pl/fotele-przednie-amg-perf...04.html#thumb/6
FOTELE PRZEDNIE AMG PERFORMANCE A45AMG CLA45AMG jak by ktoś szukał |
|
|
|
Mon, 02 May 2016 - 23:50
Post
#2779
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin |
|
|
|
|
Tue, 03 May 2016 - 10:55
Post
#2780
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
Kurcze szkoda, że od jakiegoś czasu mimo liftingu A45 nie jest najmocniejszym autem z 2.0l silnikiem pod maską
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 10:13 |