Shoutbox 0 nowych PW 


160 Stron V  « < 131 132 133 134 135 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes A 45 AMG, Nowy król super hot-hatchy?
Kajman
post Thu, 10 Mar 2016 - 08:23
Post #2641


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Dokładnie, dlatego na gwarancji w aso leje ich olej, tylko zmieniam go znacznie częściej, w daily co 7kkm


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Drzewo
post Thu, 10 Mar 2016 - 09:10
Post #2642


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007





QUOTE (Kajman @ Wed, 09 Mar 2016 - 23:57) *
Tchniesz optymizmem. Może dlatego w sporcie się jeździ na takich a nie innych olejach, a jeśli ktoś myśli że w serwisie mb dostaje to samo co petronas leje do f1, to się myli wink.gif



Idąc tym tropem to żadnych innych elementów eksploatacyjnych nie powinno sie kupować w Aso, bo przecież nożna kupić lepsze. Bzdura.

W dodatku to nie F1 żeby było trzeba szukać wyrafinowanego oleju i uważam, ze narażanie sie gwarantowi wcale nie ułatwia tematu w przypadku awarii. Co wiecej większość z tych aut ma tez przedłużona gwarancje na kolejne lata...
Zreszta brak dowodów, ze Millers czy motul lepiej sprawdzałby sie w tym silniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralf01
post Thu, 10 Mar 2016 - 13:03
Post #2643


User
Dołączył: Thu, 11 February 2016
Skąd: Kraków





U mnie ASO leje Shell Helix Ultra 5w40 .
Olej musi spełniac normę MB 229.5
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Thu, 10 Mar 2016 - 15:43
Post #2644


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Poszukajcie sobie specyfikacji każdego oleju , w internecie i porównajcie jego właściwości przy 100 stopniach i temp wrzenia. Są oleje lepsze od tego Shella. A dealer wcale nie leje to co najlepsze dostępne.
Co ile robicie wymianę oleju w A45 ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 10 Mar 2016 - 16:12
Post #2645


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Drzewo @ Thu, 10 Mar 2016 - 09:10) *
Idąc tym tropem to żadnych innych elementów eksploatacyjnych nie powinno sie kupować w Aso, bo przecież nożna kupić lepsze. Bzdura.


Wysuwasz bardzo daleko wnioski, troszkę przystopuj.

Zanim przeczytasz resztę wyłącz też światło na swojej jedynej i najprawdziwszej najsłuszniejszej drodze jaką jest marka Mercedes i cała ta otoczka. Jak go nie wyłączysz i pójdziesz tą świetlistą drogą to dalszej części postu nie zrozumiesz.

Nie raz w postach widać, że jesteś (bez urazy) ślepo zapatrzony w markę i model 45 AMG. Model sam w sobie w porządku, ale gadanie, że tylko ASO wie co jest najlepsze i tylko ASO jest najlepsze i tylko producent wie co lać do auta to możesz opowiadać przypadkowym ludziom na ulicy a nie tutaj.

W BMW też jest napisane, że należy lać Castrola. Zgadnij - ile świadomych użytkowników leje Castrola do swoich BMW? Nie mówię tylko o ///M, gdzie TWS 10W60 o ile jest ori to dobry i polecany olej. Reszta to tragedia w większości i to nie jest zasłyszane a sprawdzone organoleptycznie. To tak jak Alfaholicy mówią, że Alfy są super bo im się jedna czy dwie nie zepsuły.

Jaka jest specyfikacja oleju w MB? Mają 3-4 różne beczki (bo z nich jest rozlewane) i leją w zależności od silnika?

Pisząc, że słabe ASO bo pozwoliło Motula komuś zalać wystawiasz swoją osobę na pośmiewisko jeżeli chodzi o te forum - nie piszę tego z atakiem bo pewnie całość tak odbierzesz ale naprawdę złap trochę obiektywizmu to może coś niecoś zrozumiesz.

Umowa danego producenta z dostawcą oleju/opon itd. to kwestie marketingowe a nie najlepszy możliwy wybór. Niby to nie jest forum gdzie są dzieci, a tak proste rzeczy trzeba wyjaśniać.

PS. We wcześniejszych AMG i mocnych dieslach MB też nie zalecało wymieniać oleju w skrzyni - jakby ktoś chciał to przecież będziesz mówił, że producent wie co najlepsze wink.gif A te LL to taki Haczyk na Kowalskiego czy Janusza, ale nie na kumate zmotoryzowane osoby.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hug
post Thu, 10 Mar 2016 - 16:30
Post #2646


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2014





CYTAT(Joker @ Thu, 10 Mar 2016 - 15:12) *
Wysuwasz bardzo daleko wnioski, troszkę przystopuj.

Zanim przeczytasz resztę wyłącz też światło na swojej jedynej i najprawdziwszej najsłuszniejszej drodze jaką jest marka Mercedes i cała ta otoczka. Jak go nie wyłączysz i pójdziesz tą świetlistą drogą to dalszej części postu nie zrozumiesz.

Nie raz w postach widać, że jesteś (bez urazy) ślepo zapatrzony w markę i model 45 AMG. Model sam w sobie w porządku, ale gadanie, że tylko ASO wie co jest najlepsze i tylko ASO jest najlepsze i tylko producent wie co lać do auta to możesz opowiadać przypadkowym ludziom na ulicy a nie tutaj.

W BMW też jest napisane, że należy lać Castrola. Zgadnij - ile świadomych użytkowników leje Castrola do swoich BMW? Nie mówię tylko o ///M, gdzie TWS 10W60 o ile jest ori to dobry i polecany olej. Reszta to tragedia w większości i to nie jest zasłyszane a sprawdzone organoleptycznie. To tak jak Alfaholicy mówią, że Alfy są super bo im się jedna czy dwie nie zepsuły.

Jaka jest specyfikacja oleju w MB? Mają 3-4 różne beczki (bo z nich jest rozlewane) i leją w zależności od silnika?

Pisząc, że słabe ASO bo pozwoliło Motula komuś zalać wystawiasz swoją osobę na pośmiewisko jeżeli chodzi o te forum - nie piszę tego z atakiem bo pewnie całość tak odbierzesz ale naprawdę złap trochę obiektywizmu to może coś niecoś zrozumiesz.

Umowa danego producenta z dostawcą oleju/opon itd. to kwestie marketingowe a nie najlepszy możliwy wybór. Niby to nie jest forum gdzie są dzieci, a tak proste rzeczy trzeba wyjaśniać.

PS. We wcześniejszych AMG i mocnych dieslach MB też nie zalecało wymieniać oleju w skrzyni - jakby ktoś chciał to przecież będziesz mówił, że producent wie co najlepsze wink.gif A te LL to taki Haczyk na Kowalskiego czy Janusza, ale nie na kumate zmotoryzowane osoby.

Drzewo przeczytaj ten post kilka razy i przyjmij do świadomości. Każde słowo. I więcej luzu.


--------------------
Audi S8D4 Będzie
Audi S8D3 Jest i
Audi S8D2 Było
KTM 660 supermoto, KTM pro50 :) Panonia z koszem , Jeep 4.0, passeratdi i kilka kosiarek :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Geno
post Thu, 10 Mar 2016 - 17:07
Post #2647


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010





Moje ASO wlało Castrola zamiast Ori MB. Czy mnie to obchodzi? Nie biggrin.gif Mam gwarancję, do tego też tę przedłużoną i mnie to szczerze wali. Stawiam się na musowe przeglądy, robią co trzeba i tyle. Za 2kkm mam przegląd, zaprowadzę, zrobią, zaleją i spokój. Potem za 10kkm zmienię ( też w ASO ) sam olej i już. Kiedy cokolwiek będzie budziło wątpliwości - odstawię furę spokojny o ewentualne problemy z gwarantem.

W Scirocco kombinowałem z olejami, Motule, nie Motule, w sumie dopiero Millers ogarniał temat. Motul z każdą kolejną wymianą był gorszym syfem, kupowałem w jednym i tym samym miejscu, a ostatniego zjadło mi prawie 0,5 litra na 1000 km. Zalałem Millersa i przez 25kkm tylko od wymiany do wymiany, bez żadnych ubytków. Jak się popatrzy na specyfikacje obecnych Motuli i porówna do Amsoila, Millersa i Penrite to w sumie też za kolorowo to nie wygląda.

Wielu z was nie wie, jak długo Drzewo siedzi w temacie i ogólnie rzecz biorąc wie co mówi, bo jest praktykiem, a nie internetowym teoretykiem smile.gif


--------------------
www.mikis525.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 10 Mar 2016 - 17:16
Post #2648


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Geno @ Thu, 10 Mar 2016 - 17:07) *
Moje ASO wlało Castrola zamiast Ori MB. Czy mnie to obchodzi? Nie biggrin.gif Mam gwarancję, do tego też tę przedłużoną i mnie to szczerze wali. Stawiam się na musowe przeglądy, robią co trzeba i tyle. Za 2kkm mam przegląd, zaprowadzę, zrobią, zaleją i spokój. Potem za 10kkm zmienię ( też w ASO ) sam olej i już. Kiedy cokolwiek będzie budziło wątpliwości - odstawię furę spokojny o ewentualne problemy z gwarantem.

W Scirocco kombinowałem z olejami, Motule, nie Motule, w sumie dopiero Millers ogarniał temat. Motul z każdą kolejną wymianą był gorszym syfem, kupowałem w jednym i tym samym miejscu, a ostatniego zjadło mi prawie 0,5 litra na 1000 km. Zalałem Millersa i przez 25kkm tylko od wymiany do wymiany, bez żadnych ubytków. Jak się popatrzy na specyfikacje obecnych Motuli i porówna do Amsoila, Millersa i Penrite to w sumie też za kolorowo to nie wygląda.

Wielu z was nie wie, jak długo Drzewo siedzi w temacie i ogólnie rzecz biorąc wie co mówi, bo jest praktykiem, a nie internetowym teoretykiem smile.gif


Sprawa z gwarancją to jedno i tu 100% logiki w podejściu - "robię co mówią", by później nie było problemów.

Motul - no jest problem z oryginałami, to prawda. Jest kilka innych dobrych olei, ja np. leję Millersa.

Ale wytłuszczona część zdania - sorry, za dużo czytałem postów Pana Drzewo by się zgodzić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Thu, 10 Mar 2016 - 17:18
Post #2649


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Chodzi bardziej o to że w turbo silnikach, i do tego tak wysilonych, powyżej 5000 km przebiegu, jakość oleju drastycznie spada, zatem należy lać jak najlepszy, aby uniknąć awarii. Co z tego jak ma się gwarancję, skoro ona kiedyś się skończy, lub nastąpi awaria w jej trakcie, ale MB Polska odrzuci roszczenie z powodu montażu PowerBoxa, lub innych naciąganych powodów.
Jeśli chcecie wiedzieć, to sposób w jaki używamy nasze auta (miasto, zapylenie, wysokie obroty, częste odpalanie) oznacza "warunki użytkowania - ciężkie" i wymaga częstszych interwałów serwisowych.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Thu, 10 Mar 2016 - 17:38
Post #2650


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(Joker @ Thu, 10 Mar 2016 - 15:12) *
Wysuwasz bardzo daleko wnioski, troszkę przystopuj.

Zanim przeczytasz resztę wyłącz też światło na swojej jedynej i najprawdziwszej najsłuszniejszej drodze jaką jest marka Mercedes i cała ta otoczka. Jak go nie wyłączysz i pójdziesz tą świetlistą drogą to dalszej części postu nie zrozumiesz.

Nie raz w postach widać, że jesteś (bez urazy) ślepo zapatrzony w markę i model 45 AMG. Model sam w sobie w porządku, ale gadanie, że tylko ASO wie co jest najlepsze i tylko ASO jest najlepsze i tylko producent wie co lać do auta to możesz opowiadać przypadkowym ludziom na ulicy a nie tutaj.

W BMW też jest napisane, że należy lać Castrola. Zgadnij - ile świadomych użytkowników leje Castrola do swoich BMW? Nie mówię tylko o ///M, gdzie TWS 10W60 o ile jest ori to dobry i polecany olej. Reszta to tragedia w większości i to nie jest zasłyszane a sprawdzone organoleptycznie. To tak jak Alfaholicy mówią, że Alfy są super bo im się jedna czy dwie nie zepsuły.

Jaka jest specyfikacja oleju w MB? Mają 3-4 różne beczki (bo z nich jest rozlewane) i leją w zależności od silnika?

Pisząc, że słabe ASO bo pozwoliło Motula komuś zalać wystawiasz swoją osobę na pośmiewisko jeżeli chodzi o te forum - nie piszę tego z atakiem bo pewnie całość tak odbierzesz ale naprawdę złap trochę obiektywizmu to może coś niecoś zrozumiesz.

Umowa danego producenta z dostawcą oleju/opon itd. to kwestie marketingowe a nie najlepszy możliwy wybór. Niby to nie jest forum gdzie są dzieci, a tak proste rzeczy trzeba wyjaśniać.

PS. We wcześniejszych AMG i mocnych dieslach MB też nie zalecało wymieniać oleju w skrzyni - jakby ktoś chciał to przecież będziesz mówił, że producent wie co najlepsze wink.gif A te LL to taki Haczyk na Kowalskiego czy Janusza, ale nie na kumate zmotoryzowane osoby.

+1, Joker jak zawsze w punkt wink.gif Zaglądam do tego tematu z czystej ciekawości, bo 45 AMG to bardzo fajne auta. Ani mnie ziębi, ani grzeje kto jaki olej leje do swojego auta, ale czytając niektóre posty można odnieść wrażenie, że nawet powietrze do kół trzeba pompować w ASO, bo mają lepsze, czystsze i osuszone, a jak się napompuje
"zwykłe", to czujniki ciśnienia mogą ześwirować wink.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Geno
post Thu, 10 Mar 2016 - 18:26
Post #2651


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010





lagadula, akurat w MB do tej pory nie było z niczym żadnych problemów, o dostawczych nawet nie wspominając. Za to serwis w MINI/BMW to jest jakaś masakra. Za każdym razem BMW Polska musi interweniować, za każdym razem potem dają jakieś bilety czy duperele, ale podejście mają tragiczne, typowo korporacyjne. Ale zobaczymy jak to będzie później wyglądać wszystko wink.gif


Sciro serwisowałem w ASO, tyle tylko że tam za każdym razem widziałem ich niekompetencję ( Połczyńska ), jeden wielki koszmar. Halogen parował, prosiłem o zrobienie z tym czegoś, to mechanik podszedł, załadował kopa w halogen ( wszystko obserwowałem na kamerze w serwisie) po czym doradca przyszedł i powiedział, że mechaniczne uszkodzenie halogenu i oni mogą mi za 3 stówy wsadzić nowy, bo tego gwarancja nie obejmuje. Potem doradca i cały zespół się dowiedział co komu kto może wsadzić, importer zaprosił na darmową wymianę po wymienieniu z centralą kilku telefonów. Nie chodzi już o sam fakt kilku stów, bo to nie są pieniądze żeby robić z siebie cebulę, ale z takim podejściem do klienta to... wink.gif


--------------------
www.mikis525.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Drzewo
post Thu, 10 Mar 2016 - 18:30
Post #2652


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007





QUOTE (Joker @ Thu, 10 Mar 2016 - 17:16) *
Sprawa z gwarancją to jedno i tu 100% logiki w podejściu - "robię co mówią", by później nie było problemów.

Motul - no jest problem z oryginałami, to prawda. Jest kilka innych dobrych olei, ja np. leję Millersa.

Ale wytłuszczona część zdania - sorry, za dużo czytałem postów Pana Drzewo by się zgodzić.



Joker nie mam teraz czasu bawić sie w odpisywanie na Twojego długiego i po części słusznego posta. Ale uwierz, ze farmazonów nie pisze i nie jest to wyssane z palca. Pokaz mi, który mój post jest nieprawda lub mitem? Jak chcesz to mogę Ci podać przykłady kiedy Aso odmówiło gwarancji na silnik po tym jak był załamy olejem przywiezionym ze sklepu, lub nawet wiecej - dobra wola producenta w kolejnych latach niże nie zadziałać jeśli klocki wymieniales poza Aso. Takie są realia.
A, ze jestem ślepo zapatrzony w Mb to fakt, może czasem za bardzo, ale dobrze mi z tym wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 10 Mar 2016 - 19:35
Post #2653


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Jestem zaskoczony Twoją odpowiedzią, nie spodziewałem sięsmile.gif

CYTAT(Drzewo @ Thu, 10 Mar 2016 - 18:30) *
A, ze jestem ślepo zapatrzony w Mb to fakt, może czasem za bardzo, ale dobrze mi z tym wink.gif

Skoro masz tego świadomość to nie jest tak źle jak myślałem wink.gif

PS. MB też jest mi bliski, lubię tę markę żeby nie było.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skandaloo
post Thu, 10 Mar 2016 - 19:55
Post #2654


Super User
Dołączył: Tue, 14 February 2006
Skąd: Poznań





ja również się zastanawiałem nad innym olejem aniżeli leją w ASO Mercedes . Tak oczywiście , doradca serwisowy mówił że można byle spełniał norme Mercedesa , może tak mówić również mechanik , kolega itd. ale przecież nikt z nich nie decyduje i nie zagwarantuje uznanie gwarancji w przypadku poważnej awarii ! Gwarancja w Mercedesie jest załatwiana w ten sposób że jeżeli przykładowo np. wydech okaże się wadliwy to w pierwszej kolejności zgłaszamy to w ASO Mercedes u doradcy serwisowego i on wysyła wniosek do Warszawy o uznanie gwarancji. Jeżeli jest zgoda z Warszawy , to dealer czeka jeszcze na decyzje z centrali z Niemiec czy to podlega gwarancji. Jeżeli dealer wymieni część w samochodzie pomimo zgody centrali z Warszawy a w między czasie centrala z Niemiec odrzuci wniosek to dealer ponosi wszystkie koszty wymiany danego elementu. I nikogo nie interesuje co mówił doradca serwisowy czy może kolega na forum...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 10 Mar 2016 - 22:18
Post #2655


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Lejąc olejki z MB trzeba jak z każdym mało znanym przyjąć taktykę zmiany co upalanie lub dwa i tyle, nie jesteś pewien oleju, zmieniasz go cześciej i tyle. Ja w daily zamiast co 20kkm zmieniam co 7kkm i nie mam problemu z jazdą kilka godzin z tempomatem koło 200. W CL tempomat oscyluje koło 270,ale odcinki krótsze wink.gif W evo zmieniam co pojeżdżawkę, ew 2, w zależności od temperatur jakie osiągam. Ale to nie zmienia faktu, że serwis nie jest żadną wykładnią, wykładnią jest sport, tam gdzie jest pizda pizda, hebel, pizda pizda, poza reklamą, ich serwisanci wiedzą co się leje i dlaczego. Jak znasz i słuchasz, to wiesz co robić.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
micky
post Thu, 10 Mar 2016 - 22:23
Post #2656


Super User
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Kraków





Moje ASO zalewa Shella do wszystkich moich Mercow które u nich serwisuje od dłuższego czasu.
Jesli chodzi o naprawy gwarancyjne, a było ich już trochę to prawie zawsze były naprawiane w przeciągu dwóch dni i nigdy nie było z tym najmniejszych problemów. Tyle że ja nigdy nie dostarczałem swoich olejów ,filtrów i nigdy nie montowałem klocków poza ASO.
Z ciekawostek to właśnie Motula poleca Brabus, tyle że tego oryginalnego.Też słyszałem że u nas bardzo łatwo kupić podróbke,i sporo osób przerzuciło się na Millersa.
My mając gwarancję powinniśmy lać to co oni zalecają ,a jeżeli auto jest mocno eksploatowane zmieniać dwa razy cześciej niż pokazuje system assist.Oni wymienia z miło chęcią bez kasowania inspekcji co drugą wymianę .Przynajmniej tak jest w moim ASO.

Inaczej sytuacja wygląda tak jak pisze Kajman jak upalamy na torze. Np mój kumpel po powrocie z ringu w a45 po dwudziennym upalaniu zmieniał komplet tzn olej w silniku,płyn hamulcowy i klocki i tak średnio co trzy miesiące bo często tam lata.


--------------------
CLA 45 AMG stage 2 Performance Package
_https://m.facebook.com/MercedesCLA45
M5 F10 710/900 było
GTR MY17 jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Drzewo
post Thu, 10 Mar 2016 - 23:09
Post #2657


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007





QUOTE (Joker @ Thu, 10 Mar 2016 - 19:35) *
Jestem zaskoczony Twoją odpowiedzią, nie spodziewałem sięsmile.gif


Skoro masz tego świadomość to nie jest tak źle jak myślałem wink.gif

PS. MB też jest mi bliski, lubię tę markę żeby nie było.



Joker, ja piszę jak jest biggrin.gif zresztą sam to wyczytałeś z moich postów, więc po co udawać wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dmat
post Fri, 11 Mar 2016 - 15:59
Post #2658


Rookie
Dołączył: Mon, 20 July 2015





CYTAT
ad.1. Mercedes-Benz Warszawa, Daimlera 1, Pan Karol Piątkowski


Dzwoniłem tam i jestem umówiony na jutro w sprawie świstu w szyberdachu. Natomiast Pan, który twierdzi że zna wszystkich serwisantów, powiedział że pierwszy raz słyszy nazwisko Piątkowski. Zna jedynie Karola Winiarskiego.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotor
post Fri, 11 Mar 2016 - 17:08
Post #2659


Frequent User
Dołączył: Wed, 21 October 2015
Skąd: Warszawa





CYTAT(dmat @ Fri, 11 Mar 2016 - 15:59) *
Dzwoniłem tam i jestem umówiony na jutro w sprawie świstu w szyberdachu. Natomiast Pan, który twierdzi że zna wszystkich serwisantów, powiedział że pierwszy raz słyszy nazwisko Piątkowski. Zna jedynie Karola Winiarskiego.

Winiarski to doradca serwisowy a Piątkowski to mechanik smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dmat
post Fri, 11 Mar 2016 - 17:53
Post #2660


Rookie
Dołączył: Mon, 20 July 2015





okay smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

160 Stron V  « < 131 132 133 134 135 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 15:33